YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2023. szeptember 15. péntek, 21:34


Dzsingi írta: Sziasztok! Az alany egy 97-es 316. Kérdésem a következő lenne. A vízcsövek üzem meleg állapotban mennyire keményedhetnek fel. Mert az enyémben érezhetően kemény lessz üzemmelegen.
A szerelőm azt mondja nem hengerfej probléma, de a kegyelitő tartájból is hiányzik víz.
Köszönöm a válaszokat.


levegős még lehet. ha volt mostanában cserélve, akkor rosszul lett légtelenítve. nem kellene keménynek lennie.
mér többször leírtam a légtelenítés menetét, ha rákeresel biztos megtalálod.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 1997

státusz Dzsingi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2023. szeptember 15. péntek, 19:34


Sziasztok! Az alany egy 97-es 316. Kérdésem a következő lenne. A vízcsövek üzem meleg állapotban mennyire keményedhetnek fel. Mert az enyémben érezhetően kemény lessz üzemmelegen.
A szerelőm azt mondja nem hengerfej probléma, de a kegyelitő tartájból is hiányzik víz.
Köszönöm a válaszokat.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz Bmwcooler

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2022. december 08. csütörtök, 21:00


Üdv!
Egy 2013 as f30 vásárlása előtt állok a járművet lekérdeztem motorkódja: N13B16 ha jól tudom ez már nem a problémás 2007-2010 ig gyártott PSA benzinmotor.
Mi a vélemény erről a motorról?
Tipushibák?
Esetleg tapasztalatok?
Köszönöm.

atomanti86
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz atomanti86

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 31

Elküldve: 2017. június 28. szerda, 11:26


John írta:
atomanti86 írta: Sziasztok!
Valaki meg tudná mondani hogy a képen látható motor az valóban m43b16?
A termosztát 2 ágú kivezetése(2. kép) valamint a bal alsó sarokban lévő fém szűrőház valahogy nem passzol nekem..
https://auto.jofogas.hu/pest/B...222015.htm
Üdv.Hogy valóban b16-e az jó kérdés,E46-ban műanyag kupakos ház van és feljebb valóban,az üzemanyag be és kimenő csöve E36 nál gumicsö bilincsel Tu-nál fémcső a bemenő,ez azért van mert E46-ban Tu-verzió van ("Továbbfejlesztett" a jelentése)mint pl az enyém.M43b16tu.Ha E46 ba szeretnéd be építeni nem lehetetlen de pár dolgot át kell variálni rajta és tu-ban a kartel-ban olajnyomás szabályzó ketyere is van nemtom a sima M43-ban van-e olyan kütyü Amit látsz két cső az nem termosztát hanem a motor hátuljánál lévő vízcső azért kétágú



Nem e46-ba kell,van e36 a családban és úgy néz ki hogy hengerfejes arra kellene..arra aztán rájöttem hogy az a motor hátulja azért dupla cső
Sok képet néztem erről a motorkódról,a legtöbbön műanyag az olajszűrőház fedele(mint a miénken is) de találtam pár fém fedeleset is..de 2 fajta olajszűrő is van hozzá..érdekes..de a hengerfejben remélem nincs különbség

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. június 27. kedd, 22:38


John írta:
atomanti86 írta: Sziasztok!
Valaki meg tudná mondani hogy a képen látható motor az valóban m43b16?
A termosztát 2 ágú kivezetése(2. kép) valamint a bal alsó sarokban lévő fém szűrőház valahogy nem passzol nekem..
https://auto.jofogas.hu/pest/B...222015.htm
Üdv.Hogy valóban b16-e az jó kérdés,E46-ban műanyag kupakos ház van és feljebb valóban,az üzemanyag be és kimenő csöve E36 nál gumicsö bilincsel Tu-nál fémcső a bemenő,ez azért van mert E46-ban Tu-verzió van ("Továbbfejlesztett" a jelentése)mint pl az enyém.M43b16tu.Ha E46 ba szeretnéd be építeni nem lehetetlen de pár dolgot át kell variálni rajta és tu-ban a kartel-ban olajnyomás szabályzó ketyere is van nemtom a sima M43-ban van-e olyan kütyü Amit látsz két cső az nem termosztát hanem a motor hátuljánál lévő vízcső azért kétágú

(Után néztem mit jelent a Tu e46nál: Technisch überarbeitet azaz Műszakilag átdolgozott )Ez a ketyere (Tu-ban) valami olajnyomás kiegyenlítő http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=11_2084



John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. június 27. kedd, 22:25


atomanti86 írta: Sziasztok!
Valaki meg tudná mondani hogy a képen látható motor az valóban m43b16?
A termosztát 2 ágú kivezetése(2. kép) valamint a bal alsó sarokban lévő fém szűrőház valahogy nem passzol nekem..
https://auto.jofogas.hu/pest/B...222015.htm
Üdv.Hogy valóban b16-e az jó kérdés,E46-ban műanyag kupakos ház van és feljebb valóban,az üzemanyag be és kimenő csöve E36 nál gumicsö bilincsel Tu-nál fémcső a bemenő,ez azért van mert E46-ban Tu-verzió van ("Továbbfejlesztett" a jelentése)mint pl az enyém.M43b16tu.Ha E46 ba szeretnéd be építeni nem lehetetlen de pár dolgot át kell variálni rajta és tu-ban a kartel-ban olajnyomás szabályzó ketyere is van nemtom a sima M43-ban van-e olyan kütyü Amit látsz két cső az nem termosztát hanem a motor hátuljánál lévő vízcső azért kétágú



atomanti86
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz atomanti86

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 31

Elküldve: 2017. június 27. kedd, 10:38


Sziasztok!
Valaki meg tudná mondani hogy a képen látható motor az valóban m43b16?
A termosztát 2 ágú kivezetése(2. kép) valamint a bal alsó sarokban lévő fém szűrőház valahogy nem passzol nekem..
https://auto.jofogas.hu/pest/B...222015.htm


mrdani
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2001

státusz mrdani

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2017. február 17. péntek, 11:44


Sziasztok,

Szükségem lenne m43 b19-es fűzöt blokkra.
Valaki tud olyan eladót vagy bontót aki megbízható?
Előre is köszönöm

autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 528i
Évjárat: 1997

státusz Bungee83

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2017. január 26. csütörtök, 21:50


YELLOW írta:
Bungee83 írta: Sziasztok, remélem jó helyre írok!!

Nemrég vettem egy e36ot m43b16 motorral. Előre leszögezem, hogy az autó kb. 3 éve állt!! A problémám a következő lenne. Beindtíás után fél perc múlva dadogva leáll. Újraindítom majd az autó szépen jár. Ez lehet 10-20-30 perc aztán ismételten elkezd dadogni. Ilyenkor gázadásra csak fullad, visszadurrog a légszűrőbe. Pumpálva tudom feljátszani csak a fordulatot. Ha nem nyúlok a gázhoz akkor ismételten leáll. Diagnosztika után kopogásérzékelő 2 hibakódot dob (nem lehet törölni), tárolt hibaként volt benne lambda szonda hiba (törlés után nem jött vissza). Okozhatja ezt a kopogásérzékelő szenzor meghibásodása?
Amik már cserélve lettek: Ac, benzinszűrő, injektorok, nyomásszabályzó szelep, gyertyák, trafó, légtömegmérő, folytószelep potméter, főtengely- vezérműtengely jeladó, hőgombák. Vákuumcsövek átnézve, alapjárati motor kitakarítva, szívósor összes tömítése kicserélve.

Előre is köszi a segítséget!!


jó sok mindent cseréltetek, holott diag hamarabb megmondta volna. vagy előtte is lett olvasva?
ha a kopogásérzékelőt dobja, akkor valószínű rossz. ezen nem segít, ha megfelelő nyomatékkal ráhúznának. szerintem. lehet valami elrágott valamit. igen kopogásérzékelő is okozhat ilyet. hiszen kopogósnak érzi az égést, vagy épp nem érkezik az ECU-ba vissza jel tőle, és nem tudja mit csináljon a keverékképzés. szerintem ha csak fel lenne lazulva, akkor elégtelen égést, vagy gyújtás kimaradást is dobna.


Sajnos előtte nem volt alkalom diagra. Szerencsére volt donor autó amiből átpakoltuk a cuccokat, ami működőképes volt, így nem kellett rá költeni Csak már nagyon idegesít a dolog, már kb 10szer szedtem szét a fél motort, de ezek szerint még 1szer szét kell. Ma lettem rá figyelmes, hogy valami kopogó hang után kezd el fuldokolni a motor.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2017. január 26. csütörtök, 21:42


Bungee83 írta: Sziasztok, remélem jó helyre írok!!

Nemrég vettem egy e36ot m43b16 motorral. Előre leszögezem, hogy az autó kb. 3 éve állt!! A problémám a következő lenne. Beindtíás után fél perc múlva dadogva leáll. Újraindítom majd az autó szépen jár. Ez lehet 10-20-30 perc aztán ismételten elkezd dadogni. Ilyenkor gázadásra csak fullad, visszadurrog a légszűrőbe. Pumpálva tudom feljátszani csak a fordulatot. Ha nem nyúlok a gázhoz akkor ismételten leáll. Diagnosztika után kopogásérzékelő 2 hibakódot dob (nem lehet törölni), tárolt hibaként volt benne lambda szonda hiba (törlés után nem jött vissza). Okozhatja ezt a kopogásérzékelő szenzor meghibásodása?
Amik már cserélve lettek: Ac, benzinszűrő, injektorok, nyomásszabályzó szelep, gyertyák, trafó, légtömegmérő, folytószelep potméter, főtengely- vezérműtengely jeladó, hőgombák. Vákuumcsövek átnézve, alapjárati motor kitakarítva, szívósor összes tömítése kicserélve.

Előre is köszi a segítséget!!


jó sok mindent cseréltetek, holott diag hamarabb megmondta volna. vagy előtte is lett olvasva?
ha a kopogásérzékelőt dobja, akkor valószínű rossz. ezen nem segít, ha megfelelő nyomatékkal ráhúznának. szerintem. lehet valami elrágott valamit. igen kopogásérzékelő is okozhat ilyet. hiszen kopogósnak érzi az égést, vagy épp nem érkezik az ECU-ba vissza jel tőle, és nem tudja mit csináljon a keverékképzés. szerintem ha csak fel lenne lazulva, akkor elégtelen égést, vagy gyújtás kimaradást is dobna.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 528i
Évjárat: 1997

státusz Bungee83

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2017. január 26. csütörtök, 21:36


Sziasztok, remélem jó helyre írok!!

Nemrég vettem egy e36ot m43b16 motorral. Előre leszögezem, hogy az autó kb. 3 éve állt!! A problémám a következő lenne. Beindtíás után fél perc múlva dadogva leáll. Újraindítom majd az autó szépen jár. Ez lehet 10-20-30 perc aztán ismételten elkezd dadogni. Ilyenkor gázadásra csak fullad, visszadurrog a légszűrőbe. Pumpálva tudom feljátszani csak a fordulatot. Ha nem nyúlok a gázhoz akkor ismételten leáll. Diagnosztika után kopogásérzékelő 2 hibakódot dob (nem lehet törölni), tárolt hibaként volt benne lambda szonda hiba (törlés után nem jött vissza). Okozhatja ezt a kopogásérzékelő szenzor meghibásodása?
Amik már cserélve lettek: Ac, benzinszűrő, injektorok, nyomásszabályzó szelep, gyertyák, trafó, légtömegmérő, folytószelep potméter, főtengely- vezérműtengely jeladó, hőgombák. Vákuumcsövek átnézve, alapjárati motor kitakarítva, szívósor összes tömítése kicserélve.

Előre is köszi a segítséget!!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2000

státusz sasadominik92

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2015. szeptember 15. kedd, 13:21


Sziasztok! Bmw e46 1.9 8v

Mekkora bajban vagyok ha leugrott a szijjam a klimakompresszorról? Nincs koze a generátorhoz ugye? Minden funkcional csak a féltengely felőli külső szíjtárcsa nem éppen egyenesen fut, ès nincs rajta a szíj! Kulföldön tartozkodom, mennyit használhatom így?

gabmw
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz gabmw

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2015. augusztus 17. hétfő, 19:36


elgeri írta:
gabmw írta: Szervusztok!
Remélem, hogy jó helyre írom a kérdésem, végül is ez motor probléma...
Jelenleg az a gond, hogy reggel beindítás után 2-4 mp múlva a motor leáll. Amennyiben gázt adok, akkor meg azonnal. Ezt eljátszhatom vele akár 5-6 alkalommal is, azonnal indul, de nem megy egy métert sem. Azt mondta valaki, hogy immobiliser gond lehet (!?). A szervíz ledek fölött van egy kis óra-szerű piktogram, ami szerintem ezelőtt nem volt ott. Szóval már egy hete beteg. Lehet, hogy a következő gond nincs összefüggésben ezzel, de volt (van)olyan baj vele már 2 hónapja, hogy indítás után ingadozó és gyenge volt a fordulatszám, kb 10 mp-ig. Aztán minden rendben volt.
Köszönöm, ha valaki segít, hogy merre induljak a megoldással??
üdv.



Szia

Érdekes, ehhez hasonló hibákat olvasok pár hete mindenhol
Errefelé az egyik márkatárs azt hiszem szivattyút, vagy mit említett hibajavítás gyanánt. De ez sajna csak egy ötlet a sok közül.

Meg is találtam a bejegyzést:
http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...40069#p111




Szia elgeri!
Szerdán mennem kell vele, így nem húzhattam tovább. A szerelő AC hibát mondott, lazán bevágta a 22.000,-forintos újalkatrész árat. Így nem vitatkoztam az áron, de megemlítettem, hogy az ember is azért jár az orvoshoz, hogy a pénzét otthagyja, a gyógyulás meg szerencse kérdése. Az esetleges 10-15 ezres ac árat meg sem említettem...
Szóval holnap kiderül, de ez lehet a hiba. Az óra-piktogram meg a "hozzáértésem" miatt van, alig 3 hónapja enyém az autó, nem lett kiütve a szrvízintervallum.
köszönet!!




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. augusztus 17. hétfő, 19:37

elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2015. augusztus 17. hétfő, 16:33


gabmw írta: Szervusztok!
Remélem, hogy jó helyre írom a kérdésem, végül is ez motor probléma...
Jelenleg az a gond, hogy reggel beindítás után 2-4 mp múlva a motor leáll. Amennyiben gázt adok, akkor meg azonnal. Ezt eljátszhatom vele akár 5-6 alkalommal is, azonnal indul, de nem megy egy métert sem. Azt mondta valaki, hogy immobiliser gond lehet (!?). A szervíz ledek fölött van egy kis óra-szerű piktogram, ami szerintem ezelőtt nem volt ott. Szóval már egy hete beteg. Lehet, hogy a következő gond nincs összefüggésben ezzel, de volt (van)olyan baj vele már 2 hónapja, hogy indítás után ingadozó és gyenge volt a fordulatszám, kb 10 mp-ig. Aztán minden rendben volt.
Köszönöm, ha valaki segít, hogy merre induljak a megoldással??
üdv.



Szia

Érdekes, ehhez hasonló hibákat olvasok pár hete mindenhol
Errefelé az egyik márkatárs azt hiszem szivattyút, vagy mit említett hibajavítás gyanánt. De ez sajna csak egy ötlet a sok közül.

Meg is találtam a bejegyzést:
http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...40069#p111

gabmw
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz gabmw

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2015. augusztus 17. hétfő, 15:27


Szervusztok!
Remélem, hogy jó helyre írom a kérdésem, végül is ez motor probléma...
Jelenleg az a gond, hogy reggel beindítás után 2-4 mp múlva a motor leáll. Amennyiben gázt adok, akkor meg azonnal. Ezt eljátszhatom vele akár 5-6 alkalommal is, azonnal indul, de nem megy egy métert sem. Azt mondta valaki, hogy immobiliser gond lehet (!?). A szervíz ledek fölött van egy kis óra-szerű piktogram, ami szerintem ezelőtt nem volt ott. Szóval már egy hete beteg. Lehet, hogy a következő gond nincs összefüggésben ezzel, de volt (van)olyan baj vele már 2 hónapja, hogy indítás után ingadozó és gyenge volt a fordulatszám, kb 10 mp-ig. Aztán minden rendben volt.
Köszönöm, ha valaki segít, hogy merre induljak a megoldással??
üdv.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. augusztus 17. hétfő, 16:14