Bulll85
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Bulll85

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 69

Elküldve: 2013. szeptember 06. péntek, 16:08


YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
Bulll85 írta: ÜDv! kicsit cink,de nem tudom,hogy öntsek 320D be olajat,,amin van a motor jel,az a kupak nem mozdul meg?! felkel patintani?vagy csavarni?így probáltam,de még megsem mozdult.....


elvileg castrol-os kupak szokott rajtuk lenni, négyszög alakú. fél, vagy 1/4 fordulatot kell óra járásával megegyező irányba tekerni és úgy kinyitni a tetejét. elvileg akkor van nyitva, amikor sarkosan áll, magyarán a motor eleje felé az egyik sarka néz.


Akkor helyesen. Az óramutató járásával ellentétes irányba forgatva kitekered.


jah tényleg...

burkolat le,és utána lehet tekermi...elvileg így helyes megoldodott



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. szeptember 06. péntek, 13:00


hátha érdekel valakit

BMW N47 szerkezettan

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. szeptember 05. csütörtök, 21:23


hancurozo írta:
YELLOW írta:
Bulll85 írta: ÜDv! kicsit cink,de nem tudom,hogy öntsek 320D be olajat,,amin van a motor jel,az a kupak nem mozdul meg?! felkel patintani?vagy csavarni?így probáltam,de még megsem mozdult.....


elvileg castrol-os kupak szokott rajtuk lenni, négyszög alakú. fél, vagy 1/4 fordulatot kell óra járásával megegyező irányba tekerni és úgy kinyitni a tetejét. elvileg akkor van nyitva, amikor sarkosan áll, magyarán a motor eleje felé az egyik sarka néz.


Akkor helyesen. Az óramutató járásával ellentétes irányba forgatva kitekered.


jah tényleg...

aeroengine89
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz aeroengine89

Újonc

Elismertség: 12% (7 pont) | Hozzászólások: 55

Elküldve: 2013. szeptember 05. csütörtök, 19:02


[quote="YELLOW"]
csbalu írta:
YELLOW írta:
aeroengine89 írta:
aeroengine89 írta: Sziasztok!
Érdekelne első sorban hogy a 2002-es 320d 150Le-s motornak mikor kell lecserélni a a kézi 5 sebességes váltó olaját és ha cserélni kell akkor kell e hozzá szürőt is cserélni ha van és hogy milyen olaj kell bele? 2.kérdés: hogyan érdemes vízpumpát cserélni? láncos vezérléssel együtt vagy külön is lehet? 3. kérdés hogyan ajánlatos a generátor szíjat cserélni? van valami más is ha generátor szíjat cserélek pl. görgők vagy feszítő stb. ami érdemes egybe cserélni? És esetleg ína valaki egy kb. árat az alaktrészekre?!
Remélem jó helyre írtam?!
Köszi előre is!!!

Esetleg valaki?


váltóolajat hivatalosan nem kell cserélni ("örökélet olaj" van benne), ott nincs szűrű (manuális).

az én véleményem, hogy 40-60ezrenként cserélni érdemes, és autómata váltóolajat kell rakni a manuálisba is. (állagra olyan a gyári is, és több külföldi fórumonis panaszkodtak, hogy manuális olajat raktak bele és rossz lett, akadt a váltó, amit ATF olaj megoldott)
a vízpumpához nincs köze a láncos vezérlésnek. elvileg láncot sem kell cserélni. 4-500ezerig biztos nem kéne.
a generátor szíj (hosszbordás) hajtja a generátort, a klímát, a vízpumpát is. Ha cseréled célszerű feszítőgörgőket is, ha szar az állapota akkor a főtengely szíjtárcsát is. szíjtárcsából Corteco, szíjból Contitech a javallot. az olcsó dolgok mindenképp kerülendők, ha hosszú távra tervezel az autóval.


Aki évi 40.000-et jár annak évente kéne? Szerintem nem akkut ez a dolog ennyire. Ha nem olyan finom már a váltás érzet cseréld le, de nem azért fog elromlani mert nem cseréltél benne olajat.


akartam javítani, mert múltkor is elszóltak szóval 80-100ezrenként, de automata váltóban azért célszerű a 40ezer, igaz ott több olaj is kell. de mondjuk évente azt a 3500 Ft-ot manuálnál ki lehet bírni ha olyan sokat megy.[/quot


Nagyon Köszönöm a válaszokat Sokat segítettetek!!! Föleg neked Köszi Yellow!!

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2013. szeptember 05. csütörtök, 18:59


YELLOW írta:
Bulll85 írta: ÜDv! kicsit cink,de nem tudom,hogy öntsek 320D be olajat,,amin van a motor jel,az a kupak nem mozdul meg?! felkel patintani?vagy csavarni?így probáltam,de még megsem mozdult.....


elvileg castrol-os kupak szokott rajtuk lenni, négyszög alakú. fél, vagy 1/4 fordulatot kell óra járásával megegyező irányba tekerni és úgy kinyitni a tetejét. elvileg akkor van nyitva, amikor sarkosan áll, magyarán a motor eleje felé az egyik sarka néz.


Akkor helyesen. Az óramutató járásával ellentétes irányba forgatva kitekered.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. szeptember 05. csütörtök, 18:41


Bulll85 írta: ÜDv! kicsit cink,de nem tudom,hogy öntsek 320D be olajat,,amin van a motor jel,az a kupak nem mozdul meg?! felkel patintani?vagy csavarni?így probáltam,de még megsem mozdult.....


elvileg castrol-os kupak szokott rajtuk lenni, négyszög alakú. fél, vagy 1/4 fordulatot kell óra járásával megegyező irányba tekerni és úgy kinyitni a tetejét. elvileg akkor van nyitva, amikor sarkosan áll, magyarán a motor eleje felé az egyik sarka néz.

kecsurobi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1998

státusz kecsurobi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 363

Elküldve: 2013. szeptember 05. csütörtök, 18:04


Bulll85 írta: ÜDv! kicsit cink,de nem tudom,hogy öntsek 320D be olajat,,amin van a motor jel,az a kupak nem mozdul meg?! felkel patintani?vagy csavarni?így probáltam,de még megsem mozdult.....


erös kéz kell hozzá csak elcsavarod és lejön



Bulll85
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Bulll85

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 69

Elküldve: 2013. szeptember 05. csütörtök, 17:06


ÜDv! kicsit cink,de nem tudom,hogy öntsek 320D be olajat,,amin van a motor jel,az a kupak nem mozdul meg?! felkel patintani?vagy csavarni?így probáltam,de még megsem mozdult.....

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. szeptember 05. csütörtök, 15:39


csbalu írta:
YELLOW írta:
aeroengine89 írta:
aeroengine89 írta: Sziasztok!
Érdekelne első sorban hogy a 2002-es 320d 150Le-s motornak mikor kell lecserélni a a kézi 5 sebességes váltó olaját és ha cserélni kell akkor kell e hozzá szürőt is cserélni ha van és hogy milyen olaj kell bele? 2.kérdés: hogyan érdemes vízpumpát cserélni? láncos vezérléssel együtt vagy külön is lehet? 3. kérdés hogyan ajánlatos a generátor szíjat cserélni? van valami más is ha generátor szíjat cserélek pl. görgők vagy feszítő stb. ami érdemes egybe cserélni? És esetleg ína valaki egy kb. árat az alaktrészekre?!
Remélem jó helyre írtam?!
Köszi előre is!!!

Esetleg valaki?


váltóolajat hivatalosan nem kell cserélni ("örökélet olaj" van benne), ott nincs szűrű (manuális).

az én véleményem, hogy 40-60ezrenként cserélni érdemes, és autómata váltóolajat kell rakni a manuálisba is. (állagra olyan a gyári is, és több külföldi fórumonis panaszkodtak, hogy manuális olajat raktak bele és rossz lett, akadt a váltó, amit ATF olaj megoldott)
a vízpumpához nincs köze a láncos vezérlésnek. elvileg láncot sem kell cserélni. 4-500ezerig biztos nem kéne.
a generátor szíj (hosszbordás) hajtja a generátort, a klímát, a vízpumpát is. Ha cseréled célszerű feszítőgörgőket is, ha szar az állapota akkor a főtengely szíjtárcsát is. szíjtárcsából Corteco, szíjból Contitech a javallot. az olcsó dolgok mindenképp kerülendők, ha hosszú távra tervezel az autóval.


Aki évi 40.000-et jár annak évente kéne? Szerintem nem akkut ez a dolog ennyire. Ha nem olyan finom már a váltás érzet cseréld le, de nem azért fog elromlani mert nem cseréltél benne olajat.


akartam javítani, mert múltkor is elszóltak szóval 80-100ezrenként, de automata váltóban azért célszerű a 40ezer, igaz ott több olaj is kell. de mondjuk évente azt a 3500 Ft-ot manuálnál ki lehet bírni ha olyan sokat megy.

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2013. szeptember 05. csütörtök, 15:34


YELLOW írta:
aeroengine89 írta:
aeroengine89 írta: Sziasztok!
Érdekelne első sorban hogy a 2002-es 320d 150Le-s motornak mikor kell lecserélni a a kézi 5 sebességes váltó olaját és ha cserélni kell akkor kell e hozzá szürőt is cserélni ha van és hogy milyen olaj kell bele? 2.kérdés: hogyan érdemes vízpumpát cserélni? láncos vezérléssel együtt vagy külön is lehet? 3. kérdés hogyan ajánlatos a generátor szíjat cserélni? van valami más is ha generátor szíjat cserélek pl. görgők vagy feszítő stb. ami érdemes egybe cserélni? És esetleg ína valaki egy kb. árat az alaktrészekre?!
Remélem jó helyre írtam?!
Köszi előre is!!!

Esetleg valaki?


váltóolajat hivatalosan nem kell cserélni ("örökélet olaj" van benne), ott nincs szűrű (manuális).

az én véleményem, hogy 40-60ezrenként cserélni érdemes, és autómata váltóolajat kell rakni a manuálisba is. (állagra olyan a gyári is, és több külföldi fórumonis panaszkodtak, hogy manuális olajat raktak bele és rossz lett, akadt a váltó, amit ATF olaj megoldott)
a vízpumpához nincs köze a láncos vezérlésnek. elvileg láncot sem kell cserélni. 4-500ezerig biztos nem kéne.
a generátor szíj (hosszbordás) hajtja a generátort, a klímát, a vízpumpát is. Ha cseréled célszerű feszítőgörgőket is, ha szar az állapota akkor a főtengely szíjtárcsát is. szíjtárcsából Corteco, szíjból Contitech a javallot. az olcsó dolgok mindenképp kerülendők, ha hosszú távra tervezel az autóval.


Aki évi 40.000-et jár annak évente kéne? Szerintem nem akkut ez a dolog ennyire. Ha nem olyan finom már a váltás érzet cseréld le, de nem azért fog elromlani mert nem cseréltél benne olajat.

státusz tg-hooker

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2013. szeptember 05. csütörtök, 15:07


SZIASZTOK

Igaz én még sajnos nem rendelkezem BMW-vel,DE már rajta vagyok a dolgon.De még mielőtt megszületne a végleges választás szeretnék egy-két dolgot megtudni ami segít a választásban.
1.-Én a 320D E46-ot nézegetem,csak kezdek bizonytalan lenni mert próbáltam már utána nézni
(pl:totalcar/népítélet) és ott viszonylag sokan írták, hogy a főtengely eltört.
És ha ez így van akkor az évjárat vagy motorkód függő?
2.-Mit érdemes nagyon megnézni vásárlás előtt.(tipushibák)?

Válaszotok előre is köszi.





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2013. szeptember 09. hétfő, 13:30

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. szeptember 05. csütörtök, 10:17


aeroengine89 írta:
aeroengine89 írta: Sziasztok!
Érdekelne első sorban hogy a 2002-es 320d 150Le-s motornak mikor kell lecserélni a a kézi 5 sebességes váltó olaját és ha cserélni kell akkor kell e hozzá szürőt is cserélni ha van és hogy milyen olaj kell bele? 2.kérdés: hogyan érdemes vízpumpát cserélni? láncos vezérléssel együtt vagy külön is lehet? 3. kérdés hogyan ajánlatos a generátor szíjat cserélni? van valami más is ha generátor szíjat cserélek pl. görgők vagy feszítő stb. ami érdemes egybe cserélni? És esetleg ína valaki egy kb. árat az alaktrészekre?!
Remélem jó helyre írtam?!
Köszi előre is!!!

Esetleg valaki?


váltóolajat hivatalosan nem kell cserélni ("örökélet olaj" van benne), ott nincs szűrű (manuális).

az én véleményem, hogy 40-60ezrenként cserélni érdemes, és autómata váltóolajat kell rakni a manuálisba is. (állagra olyan a gyári is, és több külföldi fórumonis panaszkodtak, hogy manuális olajat raktak bele és rossz lett, akadt a váltó, amit ATF olaj megoldott)
a vízpumpához nincs köze a láncos vezérlésnek. elvileg láncot sem kell cserélni. 4-500ezerig biztos nem kéne.
a generátor szíj (hosszbordás) hajtja a generátort, a klímát, a vízpumpát is. Ha cseréled célszerű feszítőgörgőket is, ha szar az állapota akkor a főtengely szíjtárcsát is. szíjtárcsából Corteco, szíjból Contitech a javallot. az olcsó dolgok mindenképp kerülendők, ha hosszú távra tervezel az autóval.

aeroengine89
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz aeroengine89

Újonc

Elismertség: 12% (7 pont) | Hozzászólások: 55

Elküldve: 2013. szeptember 05. csütörtök, 09:59


aeroengine89 írta: Sziasztok!
Érdekelne első sorban hogy a 2002-es 320d 150Le-s motornak mikor kell lecserélni a a kézi 5 sebességes váltó olaját és ha cserélni kell akkor kell e hozzá szürőt is cserélni ha van és hogy milyen olaj kell bele? 2.kérdés: hogyan érdemes vízpumpát cserélni? láncos vezérléssel együtt vagy külön is lehet? 3. kérdés hogyan ajánlatos a generátor szíjat cserélni? van valami más is ha generátor szíjat cserélek pl. görgők vagy feszítő stb. ami érdemes egybe cserélni? És esetleg ína valaki egy kb. árat az alaktrészekre?!
Remélem jó helyre írtam?!
Köszi előre is!!!

Esetleg valaki?


aeroengine89
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz aeroengine89

Újonc

Elismertség: 12% (7 pont) | Hozzászólások: 55

Elküldve: 2013. szeptember 04. szerda, 19:50


Sziasztok!
Érdekelne első sorban hogy a 2002-es 320d 150Le-s motornak mikor kell lecserélni a a kézi 5 sebességes váltó olaját és ha cserélni kell akkor kell e hozzá szürőt is cserélni ha van és hogy milyen olaj kell bele? 2.kérdés: hogyan érdemes vízpumpát cserélni? láncos vezérléssel együtt vagy külön is lehet? 3. kérdés hogyan ajánlatos a generátor szíjat cserélni? van valami más is ha generátor szíjat cserélek pl. görgők vagy feszítő stb. ami érdemes egybe cserélni? És esetleg ína valaki egy kb. árat az alaktrészekre?!
Remélem jó helyre írtam?!
Köszi előre is!!!

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2013. szeptember 03. kedd, 21:59


szotakdavid írta:
toki24 írta:
szotakdavid írta:
Milo írta:
toki24 írta:
Milo írta:
toki24 írta:
Milo írta:
toki24 írta: Na látod azt anynira nem figyeltem, de nem vettem észre nagyobb rángatást rázást leállitásakor.. No és a kérdés hogy lehet erre rálesni vagy csak csáposról látható?

Neked mióta csinálja, illetve te már megnézted hogy tuti szijtárcsára utal? a cseréje ahogy olvasgattam 40-50 rugo.

felemelni,leszedni a szíjtárcsát és meg nézni ivel egy gumi ágyazású a szíjtárcsa.megrepedezik kiszakad kis db vagy elfárad az anyag az már elég.


Akkor azért csikkan valószinűleg. Csak mert mondtak nekem olyat hogy szabadonfuto esetleg.. nemtudom ez mennyire lehet igaz.


biztos h tárcsa lesz



Az remek ... nézegetem most unixnál 40párezer a dayco. vagy mlyet érdemes vajon cserélni? te meddig engeded így?


semmi ilyesfélét ne vegyél.
gyári bontottat szigorúan



Dávi.: Beszéltem Mikivel mondtam hogy te is ajánlottad a kocsit 8 rugoért átnézni futomü, diaggal stb. Aztán ránéz akkor ezekre is egyuttal már szerintem ha lelkes szerelő.. Corteco-t hol és mennyiért?! nagy cucc kicserélni amugy?

Tegyük fel mivan ha a tárcsa feladja menet közbe.. mi lehet akkor? mi törik mi romlik?
Cortecot vegyetek!




Olvass vissza Robinson rakott fel képet a leszakadt tárcsájáról!bárdiban is van corteco,Ha cserélned kell Mikivel rakasd be!


Corteco 73 rugo azigen.. Szépen nézki a leszakadt karima Gondolom olyankor megáll az élet

Ha Miki azt mondja hogy csak anyni baja van akkor megveszem most azon ne muljon azt lealkudom belőle!