autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2004

státusz laci318d

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2009. január 10. szombat, 13:46


Köszi! de ha 1951 cm3 a 18d,akkor miért 1995cm3 van a könyvébe írva?M47NTU 204D4 motor van benne.Ha jól tudom még a turbójuk egyforma (garrett 1749v). 20d szerettem volna,de nem találtam megfelelõt.így maradt a 18d.Elõtte Tdi-m volt,annál elég könnyen megvalósítható volt a +le chip nélkül.Gondoltam ennél is egyszerû lesz.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2009. január 10. szombat, 13:35


Viszont a régebbi fajta motor csak 2003 elejéig volt piacon, utána már a 18d is közös nyomócsöves lett, tehát ugyanaz szintén mint a 150LE-s 20d motorja. De hogy csak elektronikusan van-e lefojtava, vagy pedig egyéb dolgokat is kihagytak-e belõle azt nem tudom. A RealOEM-en szerintem utána lehet keresni, összehasonlítani, hogy mi lett kihagyva.

státusz Enkozpont74

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 782

Elküldve: 2009. január 10. szombat, 13:26


A BMW-nek korábban is kétliteres dízelmotorja volt a hármas BMW-ben, amit ma 318d-nek neveznek. Az a motor még nem közös nyomócsöves befecskendezéssel kapta a gázolajat, hanem simán az adagolóból. A relatíve új motor már közös nyomócsöves, és 150 lóerõt tud. Nyomatékban 330 Nm

státusz Enkozpont74

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 782

Elküldve: 2009. január 10. szombat, 13:22


A modellfrissítéskor új motorok is kerültek a hármas BMW-be. Teljesen új fejlesztésû az 1995 köbcentiméteres közös nyomócsöves dízelmotor, mely 320d típusnévvel vonult be a köztudatba. A korábbi 16 szelepes, 136 lóerõs dízelmotor is tovább él, de 318d néven.

A becsapós név csak közelítõleg utal a motor lökettérfogatára. A BMW 318d motorterében 1951 köbcentiméteres, hosszában beépített soros négyhengeres dízelmotor dolgozik. A modellfrissítés elõtt a motor még 136 lóerõ és 280 Nm-es nyomaték leadására volt képes, a butítás után az adatok: 115 lóerõ és 265 Nm.

InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2009. január 10. szombat, 13:21


Nagyon egyszerû!
18D motor ki, 20D motor be!
De ha valaki tud ennél jobb és ésszerûbb megoldást akkor azt én is szívesen hallgatom!


laci318d írta: Köszönöm a részletes leírást!És hogyan lehetne a 18d-bõl 20d-t csinálni?chip nélkül.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2004

státusz laci318d

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2009. január 10. szombat, 13:13


Köszönöm a részletes leírást!És hogyan lehetne a 18d-bõl 20d-t csinálni?chip nélkül.

Nekem-8
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Nekem-8

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 439

Elküldve: 2009. január 10. szombat, 13:01


Na a motor ma reggel -8C -ben nem egész 1 fordulattal beindult és szép egyenletesen járt. Szóval megérte a izz.gyertyákat cserélni...

8


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2004

státusz laci318d

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2009. január 10. szombat, 12:59


Igen,a teljesítményüket tudom.Arra lennék kíváncsi hogy mitõl erõsebb a 20d.

státusz Enkozpont74

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 782

Elküldve: 2009. január 10. szombat, 12:57


laci318d írta: Sziasztok!
A 320d és a 318d motorja között mi a különbség?mitõl erõsebb a 20d?


318d: http://totalcar.hu/tesztek/bmw318d/
legnagyobb teljesítmény: 115 LE
legnagyobb nyomaték: 265 Nm
végsebesség: 204 Km/h
gyorsulás 0-100 Km-h: 10.7 s (gyári adat)
fogyasztás: 5.6 l/100 Km (vegyes)
Kormányközvetlenség: 3 ford/10.5 fordulókör


320d: http://www.origo.hu/auto/teszt/20050321fajo.html
Furat × löket: 84,0 × 90,0 mm
Összlökettérfogat: 1995 cm3
Sûrítési arány: 17,0:1
Max. teljesítmény: 110 kW (150 LE) 4000/min
Max. forgatónyomaték: 330 Nm 2000/min


Hosszúság/szélesség/magasság: 4471/1739/1415 mm
Tengelytáv: 2725 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1471/1483 mm
Fordulókör átmérõje: 10,5 m
Keréktárcsa mérete: 7,0 × 16
Gumiabroncs mérete: 205/55 R 16 91 V
Csomagtér: 440 l
Üzemanyagtank: 63 l

Saját tömeg: 1490 kg
Megengedett össztömeg: 1915 kg
Terhelhetõség: 425 kg

Gyorsulás 0-100 km/h: 8,8 s
Max. sebesség: 221 km/h
Fogyasztás városban/országúton: 7,9/4,5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,1 l/100 km
Hatótávolság: kb. 1032 km

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2009. január 10. szombat, 13:00

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2009. január 10. szombat, 12:51


laci318d írta: Sziasztok!
A 320d és a 318d motorja között mi a különbség?mitõl erõsebb a 20d?


elvileg ez a 318: 85 kW, 116 LE
és ez a 320: 100kW, 136 LE

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2004

státusz laci318d

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2009. január 10. szombat, 12:46


Sziasztok!
A 320d és a 318d motorja között mi a különbség?mitõl erõsebb a 20d?

Nekem-8
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Nekem-8

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 439

Elküldve: 2009. január 09. péntek, 20:14


Na voltam a szakinál. Leellenõriztük a gyertyákat. Ráadásul a kocsiban. Egyik gyertya kuka, a többi pedig úgy mûködik, hogy a kocsit ha gyújtásra tesszük, kb. 7s múlva kezdene piros lenni, de ekkor olyan 10-11s után az elektronika elveszi a power és ennyi. Szóval mire pirosodnának a cerkák nem kap több villanyt. Megnéztük az újakat. Gyújtás után eltelik 2-3 s és máris vörösen izzanak...szóval az izzitás jelzõ nem mutatja a tényleges izzítást. Holnap kiderül hogy indul reggel -15C- ben.
Az akku se 100-as, jövõ 7-en hoz a srác egy terhelésmérõt és ránézünk...

8

státusz paci

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2009. január 09. péntek, 14:38


Nekem-8 írta:
SoundkeY írta: Nalam egy volt szar , de mind a 4 et csereltem......ha mar szet kell szedni.....

Izzitas nalam 2mp, aztan 1mp tekeres es roffen....( de az akksim kozepes csak, es rovid utakat megyek Bp en, villan is reggelente )


..ma reggelre már nem indult a gép, csak tekert vagy 5s -ig aztán megadta az akku magát. Nem bírta a sok megpróbáltatást. Ma megyek cserélni a gyertyákat, megnézzük mi lesz. Egyébként mit kell mérni pontosan hogy jó-e egy ilyen cucc? Ellenálást?

A fura, hogy aztán jött egy E30 kis akkuval és fél tekerésre beindult. Lehet mégis csak az akkunak kevés a napi 2 km...szóval azt is éccaka feltöltöm...

8


Igaz, hogy ez benzines tapasztalat, de ne is csodálkozz, ha szar aksival nem indul. Van 1 minimum érték (talán 11,5 volt). Ha az akku ezt nem tudja, akkor a jeladók (fõtengely, vezérmûtengely..stb) nem adnak jelet, és ezzel együtt esélyt sem arra, hogy beinduljon a tragacs. Emiatt elõfordulhat, hogy hiába cserélsz izzítógyertyát, továbbra sem fog indulni a gyenge akku miatt.
Ja, és szerintem is, ha egyet cserélsz, cseréld mindet!
uff

státusz vaszarig

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 92

Elküldve: 2009. január 09. péntek, 10:40


Nekem-8 írta:
SoundkeY írta: Nalam egy volt szar , de mind a 4 et csereltem......ha mar szet kell szedni.....

Izzitas nalam 2mp, aztan 1mp tekeres es roffen....( de az akksim kozepes csak, es rovid utakat megyek Bp en, villan is reggelente )


..ma reggelre már nem indult a gép, csak tekert vagy 5s -ig aztán megadta az akku magát. Nem bírta a sok megpróbáltatást. Ma megyek cserélni a gyertyákat, megnézzük mi lesz. Egyébként mit kell mérni pontosan hogy jó-e egy ilyen cucc? Ellenálást?

A fura, hogy aztán jött egy E30 kis akkuval és fél tekerésre beindult. Lehet mégis csak az akkunak kevés a napi 2 km...szóval azt is éccaka feltöltöm...

8


Szia!

Valószínû, hogy az akksinak is kevés, mivel nem tudja a generátor rendesen feltölteni! Az izzítógyertyák hibáját elvileg géppel meg tudják nézni. Manuálisan úgy tudod megállapítani, hogy jó-e, hogya kiveszed és adsz neki 12 voltot miközben letesteled, hogy milyen hamar izzik fel és mennyire. Pillanatok alatt tûz pirosnak kell lenni. Amúgy ha egy-vagy kettõ rossz, attól még el kell indulni. Ha már három, vagy négy, akkor szokott ilyeneket csinálni. Viszont ha cserélsz egyet, akkor én cserélném már mindet!

Nekem-8
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Nekem-8

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 439

Elküldve: 2009. január 09. péntek, 09:00


SoundkeY írta: Nalam egy volt szar , de mind a 4 et csereltem......ha mar szet kell szedni.....

Izzitas nalam 2mp, aztan 1mp tekeres es roffen....( de az akksim kozepes csak, es rovid utakat megyek Bp en, villan is reggelente )


..ma reggelre már nem indult a gép, csak tekert vagy 5s -ig aztán megadta az akku magát. Nem bírta a sok megpróbáltatást. Ma megyek cserélni a gyertyákat, megnézzük mi lesz. Egyébként mit kell mérni pontosan hogy jó-e egy ilyen cucc? Ellenálást?

A fura, hogy aztán jött egy E30 kis akkuval és fél tekerésre beindult. Lehet mégis csak az akkunak kevés a napi 2 km...szóval azt is éccaka feltöltöm...

8