hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. december 15. kedd, 14:23


még nem szedtem szét 320d motort, de a dieselek /fõleg a közvetlen befecskendezõsek/ alsó dugattyú hûtésel rendelkeznek. ha alapjáraton jár a motor és az olajnyomás kicsi ezt 1 golyós szelep lezárja így megszûnik a dugó aljának /égésterének/ hûtése. ezért nem javasolják a diesel autók alapjáraton történõ hosszabb járatását. de hozzáteszem nem tudom, hogy a BMW 2000-es diesele ilyen-e.

Csum
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Csum

BMWfanatic

Elismertség: 1% (9 pont) | Hozzászólások: 576

Elküldve: 2009. december 15. kedd, 12:19


Hori írta:
Csum írta:
Hori írta: na ezt én még sosem néztem hogy mennyi idõ mulva fúj hüvöset ha leállitom. az e39be nem lehet hogy van esetleg kályha? a 2 torony ha búg az azt jelenti hogy a keringetõ megy. ha a dobozod is melgszik akkor jó minden


okés megnézem a dobozt!
és nem nincs kályha az e39be
sõt a másik haverom e34be sincs és az is fût még fél óra mulva is!! csak az enyém nem:




Termosztátjaid jók???


igfen jók tavaly lett mind kettõ cserélve és jól is müködnek azóta....

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. december 15. kedd, 12:17


Csum írta:
Hori írta: na ezt én még sosem néztem hogy mennyi idõ mulva fúj hüvöset ha leállitom. az e39be nem lehet hogy van esetleg kályha? a 2 torony ha búg az azt jelenti hogy a keringetõ megy. ha a dobozod is melgszik akkor jó minden


okés megnézem a dobozt!
és nem nincs kályha az e39be
sõt a másik haverom e34be sincs és az is fût még fél óra mulva is!! csak az enyém nem:




Termosztátjaid jók???

Csum
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Csum

BMWfanatic

Elismertség: 1% (9 pont) | Hozzászólások: 576

Elküldve: 2009. december 15. kedd, 12:16


Hori írta: na ezt én még sosem néztem hogy mennyi idõ mulva fúj hüvöset ha leállitom. az e39be nem lehet hogy van esetleg kályha? a 2 torony ha búg az azt jelenti hogy a keringetõ megy. ha a dobozod is melgszik akkor jó minden


okés megnézem a dobozt!
és nem nincs kályha az e39be
sõt a másik haverom e34be sincs és az is fût még fél óra mulva is!! csak az enyém nem:

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. december 15. kedd, 12:07


na ezt én még sosem néztem hogy mennyi idõ mulva fúj hüvöset ha leállitom. az e39be nem lehet hogy van esetleg kályha? a 2 torony ha búg az azt jelenti hogy a keringetõ megy. ha a dobozod is melgszik akkor jó minden

Csum
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Csum

BMWfanatic

Elismertség: 1% (9 pont) | Hozzászólások: 576

Elküldve: 2009. december 15. kedd, 12:01


Tano írta: A kisegytõ fûtés csak addig mûködik, amíg a vízhõfok el nem éri a 40 fokot, utána kikapcsol. Szóval ne várjátok hogy teljesen be fogja melegíteni...



de ha a két fémszinû kishenger búg akkor elvileg mûködnie kell nem?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2009. december 15. kedd, 11:58


A kisegytõ fûtés csak addig mûködik, amíg a vízhõfok el nem éri a 40 fokot, utána kikapcsol. Szóval ne várjátok hogy teljesen be fogja melegíteni...


Csum
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Csum

BMWfanatic

Elismertség: 1% (9 pont) | Hozzászólások: 576

Elküldve: 2009. december 15. kedd, 11:54


Hori írta:
Csum írta:
Hori írta:
Csum írta:
Hori írta:
Alesi írta:
EstokSzabi írta:
JanoE46 írta:
bmw320d4 írta:
JanoE46 írta: Sziasztok!Nem tudja véletlenül valaki,hogy a 320d (E46 150LE) automata váltója felmegy a 318i motorhoz?


Biztos, hogy nem. Más a nyelestengely, a kihajtás, és a váltó hossza is.

Aztán ott van még az áttátel is..


Sejtettem,csak biztos akartam lenni benne.Köszi szépen!


Gondolom már ezren írtak ezzel a témával kapcsolatban, de én sajnos nem találtam meg.

A kérdésem az lenne, hogy reggel, nagy hidegben alapjáratom járassuk a motort amíg a vizhõfok mérõ el nem mozdul a helyérõl vagy csak ne nyomjuk neki amíg be nem áll közép állásba.

Az igazság az, hogy kétféle dolgot hallok. Az egyik, hogy igen járassuk, a másik pedig, hogy az kifejezetten árt a diesel autóknak. Erre azt mondtam nekik, hogy ez BMW Azért kíváncsi lennék az igazságra.

Elõre is köszi.


A totalcaron volt errol egy cikk, talan erdemes elolvasni. Annak a lenyege az volt, hogy a motornak az a legjobb, ha minel hamarabb eleri az uzemi homersekletet, de ezt lehetoleg kimeletesen kell elerni, kb 2000-es (benzinesnel 3000) fordulatig, kozepes gazzal porgetve. Az allohelyben percekig jaratast kifejezetten elleneztek, mert akkor ugye a kimeles megvan, csak epp terheles hijan alig melegszik valamit, hidegen jar.




Ezekkel csak az a baj hogy 2000nél már tol a turbó és -25fokos motornál nem igazán jó az alu hengerfejnek hogy a belseje 300fok kilseje -25 meg még nyomod 1-2 barral is. meg a 320d be van 1 elektromos kisegitõ fütés ami melengeti a vizet az meg alapjáraton is melegít rendesen



mennyire rendesen melegit ez? mert én járathatom ilyenkor 1óráig is alapjáraton akkor se megy feljebb a hõfokmutatóa kék mezõbõl sõt ha eléri a három negyedét akkor annak már nagyon tudok örülni!! szóval az az elektromos kisegitõ merre is található az autóban? mert akkor lehetséges hogy nálam az kuka





Háát az az igazság hogy a tiedbe nem igazán tudom hogy van-e de úgy emlékszem ha van akkor a motortér jobb felsõ sarkában az anyós ülés elött. Faceliftesbe a bal elsõ lámpa mögött 1kis fém boboz vastag piros kábelell és keringetövel elötte. ma reggel elinditóttam -4,5fokocska járt 10percit mire elindultam 47fokos volt a víz



ugyan aza verdám mint a tied!!úgy hogy nekem is úgyan ott kell hogy legyen!! valamivel be tudom , mérni,hogy müködik e vagy sem? vagy hogy tudom meg állapitani?



Ja bocs tényleg csak a galériádat kellet volna megnéznem
háát talán úgy hogy elinditod a kocsit és fogod a dobozt hogy melegszik-e. a keringetöt meg ki kell mérni hogy forog-e a motor, nem-e zárlatos / de ezek az én tippjeim/


ha be indítom az autot vagy gyújtásra teszem akkor vezetõ oldalnál elõl motortérben a lámpa mögött van két fém szinû henger azok bugnak lehet hallani akkr viszont jó kellene legyen nem???? viszont amióta meg vana kocsi minden télen probléma nálam az, hogy hiába melegszik be a kocsi üzemi hõfokra ha le állítom és a gyújtást rá adom kb 2percig fújja még ameleg levegõt utánna meg már hideget fúj csak így ha valahol várakznom kelll a motronak is járnia kell mindig hogy ne fagyak meg még haveromnak e39e van az fél óra múlva is gyújtáson ugyan úgy tóla a meleget!!

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. december 15. kedd, 11:44


Csum írta:
Hori írta:
Csum írta:
Hori írta:
Alesi írta:
EstokSzabi írta:
JanoE46 írta:
bmw320d4 írta:
JanoE46 írta: Sziasztok!Nem tudja véletlenül valaki,hogy a 320d (E46 150LE) automata váltója felmegy a 318i motorhoz?


Biztos, hogy nem. Más a nyelestengely, a kihajtás, és a váltó hossza is.

Aztán ott van még az áttátel is..


Sejtettem,csak biztos akartam lenni benne.Köszi szépen!


Gondolom már ezren írtak ezzel a témával kapcsolatban, de én sajnos nem találtam meg.

A kérdésem az lenne, hogy reggel, nagy hidegben alapjáratom járassuk a motort amíg a vizhõfok mérõ el nem mozdul a helyérõl vagy csak ne nyomjuk neki amíg be nem áll közép állásba.

Az igazság az, hogy kétféle dolgot hallok. Az egyik, hogy igen járassuk, a másik pedig, hogy az kifejezetten árt a diesel autóknak. Erre azt mondtam nekik, hogy ez BMW Azért kíváncsi lennék az igazságra.

Elõre is köszi.


A totalcaron volt errol egy cikk, talan erdemes elolvasni. Annak a lenyege az volt, hogy a motornak az a legjobb, ha minel hamarabb eleri az uzemi homersekletet, de ezt lehetoleg kimeletesen kell elerni, kb 2000-es (benzinesnel 3000) fordulatig, kozepes gazzal porgetve. Az allohelyben percekig jaratast kifejezetten elleneztek, mert akkor ugye a kimeles megvan, csak epp terheles hijan alig melegszik valamit, hidegen jar.




Ezekkel csak az a baj hogy 2000nél már tol a turbó és -25fokos motornál nem igazán jó az alu hengerfejnek hogy a belseje 300fok kilseje -25 meg még nyomod 1-2 barral is. meg a 320d be van 1 elektromos kisegitõ fütés ami melengeti a vizet az meg alapjáraton is melegít rendesen



mennyire rendesen melegit ez? mert én járathatom ilyenkor 1óráig is alapjáraton akkor se megy feljebb a hõfokmutatóa kék mezõbõl sõt ha eléri a három negyedét akkor annak már nagyon tudok örülni!! szóval az az elektromos kisegitõ merre is található az autóban? mert akkor lehetséges hogy nálam az kuka





Háát az az igazság hogy a tiedbe nem igazán tudom hogy van-e de úgy emlékszem ha van akkor a motortér jobb felsõ sarkában az anyós ülés elött. Faceliftesbe a bal elsõ lámpa mögött 1kis fém boboz vastag piros kábelell és keringetövel elötte. ma reggel elinditóttam -4,5fokocska járt 10percit mire elindultam 47fokos volt a víz



ugyan aza verdám mint a tied!!úgy hogy nekem is úgyan ott kell hogy legyen!! valamivel be tudom , mérni,hogy müködik e vagy sem? vagy hogy tudom meg állapitani?



Ja bocs tényleg csak a galériádat kellet volna megnéznem
háát talán úgy hogy elinditod a kocsit és fogod a dobozt hogy melegszik-e. a keringetöt meg ki kell mérni hogy forog-e a motor, nem-e zárlatos / de ezek az én tippjeim/

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2009. december 15. kedd, 11:40


A totalcaron volt errol egy cikk, talan erdemes elolvasni. Annak a lenyege az volt, hogy a motornak az a legjobb, ha minel hamarabb eleri az uzemi homersekletet, de ezt lehetoleg kimeletesen kell elerni, kb 2000-es (benzinesnel 3000) fordulatig, kozepes gazzal porgetve. Az allohelyben percekig jaratast kifejezetten elleneztek, mert akkor ugye a kimeles megvan, csak epp terheles hijan alig melegszik valamit, hidegen jar.[/quote]

Ez a tipikus hozzá nemértés esete!

Csum
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Csum

BMWfanatic

Elismertség: 1% (9 pont) | Hozzászólások: 576

Elküldve: 2009. december 15. kedd, 11:38


Hori írta:
Csum írta:
Hori írta:
Alesi írta:
EstokSzabi írta:
JanoE46 írta:
bmw320d4 írta:
JanoE46 írta: Sziasztok!Nem tudja véletlenül valaki,hogy a 320d (E46 150LE) automata váltója felmegy a 318i motorhoz?


Biztos, hogy nem. Más a nyelestengely, a kihajtás, és a váltó hossza is.

Aztán ott van még az áttátel is..


Sejtettem,csak biztos akartam lenni benne.Köszi szépen!


Gondolom már ezren írtak ezzel a témával kapcsolatban, de én sajnos nem találtam meg.

A kérdésem az lenne, hogy reggel, nagy hidegben alapjáratom járassuk a motort amíg a vizhõfok mérõ el nem mozdul a helyérõl vagy csak ne nyomjuk neki amíg be nem áll közép állásba.

Az igazság az, hogy kétféle dolgot hallok. Az egyik, hogy igen járassuk, a másik pedig, hogy az kifejezetten árt a diesel autóknak. Erre azt mondtam nekik, hogy ez BMW Azért kíváncsi lennék az igazságra.

Elõre is köszi.


A totalcaron volt errol egy cikk, talan erdemes elolvasni. Annak a lenyege az volt, hogy a motornak az a legjobb, ha minel hamarabb eleri az uzemi homersekletet, de ezt lehetoleg kimeletesen kell elerni, kb 2000-es (benzinesnel 3000) fordulatig, kozepes gazzal porgetve. Az allohelyben percekig jaratast kifejezetten elleneztek, mert akkor ugye a kimeles megvan, csak epp terheles hijan alig melegszik valamit, hidegen jar.




Ezekkel csak az a baj hogy 2000nél már tol a turbó és -25fokos motornál nem igazán jó az alu hengerfejnek hogy a belseje 300fok kilseje -25 meg még nyomod 1-2 barral is. meg a 320d be van 1 elektromos kisegitõ fütés ami melengeti a vizet az meg alapjáraton is melegít rendesen



mennyire rendesen melegit ez? mert én járathatom ilyenkor 1óráig is alapjáraton akkor se megy feljebb a hõfokmutatóa kék mezõbõl sõt ha eléri a három negyedét akkor annak már nagyon tudok örülni!! szóval az az elektromos kisegitõ merre is található az autóban? mert akkor lehetséges hogy nálam az kuka





Háát az az igazság hogy a tiedbe nem igazán tudom hogy van-e de úgy emlékszem ha van akkor a motortér jobb felsõ sarkában az anyós ülés elött. Faceliftesbe a bal elsõ lámpa mögött 1kis fém boboz vastag piros kábelell és keringetövel elötte. ma reggel elinditóttam -4,5fokocska járt 10percit mire elindultam 47fokos volt a víz



ugyan aza verdám mint a tied!!úgy hogy nekem is úgyan ott kell hogy legyen!! valamivel be tudom , mérni,hogy müködik e vagy sem? vagy hogy tudom meg állapitani?

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. december 15. kedd, 11:34


Csum írta:
Hori írta:
Alesi írta:
EstokSzabi írta:
JanoE46 írta:
bmw320d4 írta:
JanoE46 írta: Sziasztok!Nem tudja véletlenül valaki,hogy a 320d (E46 150LE) automata váltója felmegy a 318i motorhoz?


Biztos, hogy nem. Más a nyelestengely, a kihajtás, és a váltó hossza is.

Aztán ott van még az áttátel is..


Sejtettem,csak biztos akartam lenni benne.Köszi szépen!


Gondolom már ezren írtak ezzel a témával kapcsolatban, de én sajnos nem találtam meg.

A kérdésem az lenne, hogy reggel, nagy hidegben alapjáratom járassuk a motort amíg a vizhõfok mérõ el nem mozdul a helyérõl vagy csak ne nyomjuk neki amíg be nem áll közép állásba.

Az igazság az, hogy kétféle dolgot hallok. Az egyik, hogy igen járassuk, a másik pedig, hogy az kifejezetten árt a diesel autóknak. Erre azt mondtam nekik, hogy ez BMW Azért kíváncsi lennék az igazságra.

Elõre is köszi.


A totalcaron volt errol egy cikk, talan erdemes elolvasni. Annak a lenyege az volt, hogy a motornak az a legjobb, ha minel hamarabb eleri az uzemi homersekletet, de ezt lehetoleg kimeletesen kell elerni, kb 2000-es (benzinesnel 3000) fordulatig, kozepes gazzal porgetve. Az allohelyben percekig jaratast kifejezetten elleneztek, mert akkor ugye a kimeles megvan, csak epp terheles hijan alig melegszik valamit, hidegen jar.




Ezekkel csak az a baj hogy 2000nél már tol a turbó és -25fokos motornál nem igazán jó az alu hengerfejnek hogy a belseje 300fok kilseje -25 meg még nyomod 1-2 barral is. meg a 320d be van 1 elektromos kisegitõ fütés ami melengeti a vizet az meg alapjáraton is melegít rendesen



mennyire rendesen melegit ez? mert én járathatom ilyenkor 1óráig is alapjáraton akkor se megy feljebb a hõfokmutatóa kék mezõbõl sõt ha eléri a három negyedét akkor annak már nagyon tudok örülni!! szóval az az elektromos kisegitõ merre is található az autóban? mert akkor lehetséges hogy nálam az kuka





Háát az az igazság hogy a tiedbe nem igazán tudom hogy van-e de úgy emlékszem ha van akkor a motortér jobb felsõ sarkában az anyós ülés elött. Faceliftesbe a bal elsõ lámpa mögött 1kis fém boboz vastag piros kábelell és keringetövel elötte. ma reggel elinditóttam -4,5fokocska járt 10percit mire elindultam 47fokos volt a víz

Csum
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Csum

BMWfanatic

Elismertség: 1% (9 pont) | Hozzászólások: 576

Elküldve: 2009. december 15. kedd, 11:30


Hori írta:
Alesi írta:
EstokSzabi írta:
JanoE46 írta:
bmw320d4 írta:
JanoE46 írta: Sziasztok!Nem tudja véletlenül valaki,hogy a 320d (E46 150LE) automata váltója felmegy a 318i motorhoz?


Biztos, hogy nem. Más a nyelestengely, a kihajtás, és a váltó hossza is.

Aztán ott van még az áttátel is..


Sejtettem,csak biztos akartam lenni benne.Köszi szépen!


Gondolom már ezren írtak ezzel a témával kapcsolatban, de én sajnos nem találtam meg.

A kérdésem az lenne, hogy reggel, nagy hidegben alapjáratom járassuk a motort amíg a vizhõfok mérõ el nem mozdul a helyérõl vagy csak ne nyomjuk neki amíg be nem áll közép állásba.

Az igazság az, hogy kétféle dolgot hallok. Az egyik, hogy igen járassuk, a másik pedig, hogy az kifejezetten árt a diesel autóknak. Erre azt mondtam nekik, hogy ez BMW Azért kíváncsi lennék az igazságra.

Elõre is köszi.


A totalcaron volt errol egy cikk, talan erdemes elolvasni. Annak a lenyege az volt, hogy a motornak az a legjobb, ha minel hamarabb eleri az uzemi homersekletet, de ezt lehetoleg kimeletesen kell elerni, kb 2000-es (benzinesnel 3000) fordulatig, kozepes gazzal porgetve. Az allohelyben percekig jaratast kifejezetten elleneztek, mert akkor ugye a kimeles megvan, csak epp terheles hijan alig melegszik valamit, hidegen jar.




Ezekkel csak az a baj hogy 2000nél már tol a turbó és -25fokos motornál nem igazán jó az alu hengerfejnek hogy a belseje 300fok kilseje -25 meg még nyomod 1-2 barral is. meg a 320d be van 1 elektromos kisegitõ fütés ami melengeti a vizet az meg alapjáraton is melegít rendesen



mennyire rendesen melegit ez? mert én járathatom ilyenkor 1óráig is alapjáraton akkor se megy feljebb a hõfokmutatóa kék mezõbõl sõt ha eléri a három negyedét akkor annak már nagyon tudok örülni!! szóval az az elektromos kisegitõ merre is található az autóban? mert akkor lehetséges hogy nálam az kuka

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. december 15. kedd, 08:14


Alesi írta:
EstokSzabi írta:
JanoE46 írta:
bmw320d4 írta:
JanoE46 írta: Sziasztok!Nem tudja véletlenül valaki,hogy a 320d (E46 150LE) automata váltója felmegy a 318i motorhoz?


Biztos, hogy nem. Más a nyelestengely, a kihajtás, és a váltó hossza is.

Aztán ott van még az áttátel is..


Sejtettem,csak biztos akartam lenni benne.Köszi szépen!


Gondolom már ezren írtak ezzel a témával kapcsolatban, de én sajnos nem találtam meg.

A kérdésem az lenne, hogy reggel, nagy hidegben alapjáratom járassuk a motort amíg a vizhõfok mérõ el nem mozdul a helyérõl vagy csak ne nyomjuk neki amíg be nem áll közép állásba.

Az igazság az, hogy kétféle dolgot hallok. Az egyik, hogy igen járassuk, a másik pedig, hogy az kifejezetten árt a diesel autóknak. Erre azt mondtam nekik, hogy ez BMW Azért kíváncsi lennék az igazságra.

Elõre is köszi.


A totalcaron volt errol egy cikk, talan erdemes elolvasni. Annak a lenyege az volt, hogy a motornak az a legjobb, ha minel hamarabb eleri az uzemi homersekletet, de ezt lehetoleg kimeletesen kell elerni, kb 2000-es (benzinesnel 3000) fordulatig, kozepes gazzal porgetve. Az allohelyben percekig jaratast kifejezetten elleneztek, mert akkor ugye a kimeles megvan, csak epp terheles hijan alig melegszik valamit, hidegen jar.




Ezekkel csak az a baj hogy 2000nél már tol a turbó és -25fokos motornál nem igazán jó az alu hengerfejnek hogy a belseje 300fok kilseje -25 meg még nyomod 1-2 barral is. meg a 320d be van 1 elektromos kisegitõ fütés ami melengeti a vizet az meg alapjáraton is melegít rendesen

Alesi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Alesi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 7% (26 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2009. december 15. kedd, 00:49


EstokSzabi írta:
JanoE46 írta:
bmw320d4 írta:
JanoE46 írta: Sziasztok!Nem tudja véletlenül valaki,hogy a 320d (E46 150LE) automata váltója felmegy a 318i motorhoz?


Biztos, hogy nem. Más a nyelestengely, a kihajtás, és a váltó hossza is.

Aztán ott van még az áttátel is..


Sejtettem,csak biztos akartam lenni benne.Köszi szépen!


Gondolom már ezren írtak ezzel a témával kapcsolatban, de én sajnos nem találtam meg.

A kérdésem az lenne, hogy reggel, nagy hidegben alapjáratom járassuk a motort amíg a vizhõfok mérõ el nem mozdul a helyérõl vagy csak ne nyomjuk neki amíg be nem áll közép állásba.

Az igazság az, hogy kétféle dolgot hallok. Az egyik, hogy igen járassuk, a másik pedig, hogy az kifejezetten árt a diesel autóknak. Erre azt mondtam nekik, hogy ez BMW Azért kíváncsi lennék az igazságra.

Elõre is köszi.


A totalcaron volt errol egy cikk, talan erdemes elolvasni. Annak a lenyege az volt, hogy a motornak az a legjobb, ha minel hamarabb eleri az uzemi homersekletet, de ezt lehetoleg kimeletesen kell elerni, kb 2000-es (benzinesnel 3000) fordulatig, kozepes gazzal porgetve. Az allohelyben percekig jaratast kifejezetten elleneztek, mert akkor ugye a kimeles megvan, csak epp terheles hijan alig melegszik valamit, hidegen jar.