autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 843

Elküldve: 2021. július 21. szerda, 18:28


YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok! Lehet, hülye a kérdésem: miért fájhat a fenekem akár 100Km levezetése után? Az ülés rossz beállítása okozhatja? Tapasztalt már valaki ilyet? Mi lehet a megoldás?
Köszi: hil
simán okozhatja. néha nekem is fáj benne. de simán lehet a rossz gerinctartás miatt és gerinc probléma miatt.
nekem az a baj, hogy a full szabályos pozíció nekem nonkomfortos. egy deréktámasz csodákra képes. a láb is nehezebben macskásodik el.
Én full szabályos poziba vezetek,nem fekszem a kocsiban és nem ülök messze sem a pedáloktól.Ha a hátamnál lenne deréktámasz az inkább zavarna.Én mostanában azon agyalok,hogy kéne szerezni jó kis sportüléseket a kocsihoz előre,mert azoknak jobb az oldaltartása.A sima üléseknél ez zavar nagyon,hogy alig van oldaltartásuk...Gyors kanyarodásnál eléggé zavaró,az ember kiesik belőle.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2021. július 21. szerda, 18:30

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2021. április 22. csütörtök, 20:32


hil írta: Sziasztok! Lehet, hülye a kérdésem: miért fájhat a fenekem akár 100Km levezetése után? Az ülés rossz beállítása okozhatja? Tapasztalt már valaki ilyet? Mi lehet a megoldás?
Köszi: hil


simán okozhatja. néha nekem is fáj benne. de simán lehet a rossz gerinctartás miatt és gerinc probléma miatt.
nekem az a baj, hogy a full szabályos pozíció nekem nonkomfortos. egy deréktámasz csodákra képes. a láb is nehezebben macskásodik el.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2021. április 22. csütörtök, 13:03


Sziasztok! Lehet, hülye a kérdésem: miért fájhat a fenekem akár 100Km levezetése után? Az ülés rossz beállítása okozhatja? Tapasztalt már valaki ilyet? Mi lehet a megoldás?
Köszi: hil

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. november 06. vasárnap, 03:21


Mostanában nem lehet Klippet megnyitni,indítod,és kilép,a fórumtémákhoz. A hiba nálam van? vagy másnál is van ilyen.

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. november 05. szombat, 22:58


A galériámba is feltöltöttem ezt a kis szösszenetet:

valamiért a videós topikokba nem tudok kommentezni

Ma készült, valahol Szlovákiában, a Krakkó-Komárom utam közepén. Nem túl jó minőség de nézhető, a tartóban álló ájfónnal készült. Nyolc percnyi vezetési élmény, többnyire jó minőségű aszfalton és élvezetes, kanyargós útszakaszon. Van napsütéses is (a hegyekben nehéz kifogni), de tökmindegy, mivel a telefon korlátozott kamerája miatt a háttérben a hegyek amúgy sem (vagy alig) láthatóak.

Ajánlom mindenkinek ezt az útszakaszt, ha szeretne élvezkedni, és tele van felesleges gázolajjal/benzinnel

100 alatt csak faluban mentem, vagy ha előttem szüttyögtek









Utoljára szerkesztve (4 alkalommal): 2011. november 05. szombat, 23:01

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. szeptember 04. vasárnap, 14:45


seta írta:
Coyote írta:
seta írta:
Coyote írta: Neten sajnos nem találtam, pedig rákerestem magyarul és angolul is...

Tud valaki infót küldeni nekem az E46 320D nyomatékgörbéjéről? Azt szeretném megtudni, hogy hol hozom ki belőle a maxot, mert érzésre nehéz eltalálni, hogy meddig húz és hol lustul...
Benzinesnél egyszerű volt, ott tiltás előtt jött a max


A gugli ezt adta ki első képnek: nyomatékgörbe


Valóban ezt dobja elsőnek a gugli, ezt meg másodiknak:


De most végre rájöttem, hogy ez a második kép a teljesítményt mutatja köszi


nincs mit! Amúgy nagyon kíváncsi lennék mit mutatna ha összehasonlítanánk a gyári görbét a mostani valós görbével. Mennyit változhatott 9 év alatt


Szerintem az íve ugyanez lehet nagyjából, de alasonyabban,pár lovacska és néhány tíz Nm biztosan lekopott már. Gondolkodtam én is hogy megméretem, puszta kiváncsiságból

seta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz seta

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (11 pont) | Hozzászólások: 323

Elküldve: 2011. szeptember 04. vasárnap, 12:10


Coyote írta:
seta írta:
Coyote írta: Neten sajnos nem találtam, pedig rákerestem magyarul és angolul is...

Tud valaki infót küldeni nekem az E46 320D nyomatékgörbéjéről? Azt szeretném megtudni, hogy hol hozom ki belőle a maxot, mert érzésre nehéz eltalálni, hogy meddig húz és hol lustul...
Benzinesnél egyszerű volt, ott tiltás előtt jött a max


A gugli ezt adta ki első képnek: nyomatékgörbe


Valóban ezt dobja elsőnek a gugli, ezt meg másodiknak:


De most végre rájöttem, hogy ez a második kép a teljesítményt mutatja köszi


nincs mit! Amúgy nagyon kíváncsi lennék mit mutatna ha összehasonlítanánk a gyári görbét a mostani valós görbével. Mennyit változhatott 9 év alatt


Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. szeptember 04. vasárnap, 12:03


seta írta:
Coyote írta: Neten sajnos nem találtam, pedig rákerestem magyarul és angolul is...

Tud valaki infót küldeni nekem az E46 320D nyomatékgörbéjéről? Azt szeretném megtudni, hogy hol hozom ki belőle a maxot, mert érzésre nehéz eltalálni, hogy meddig húz és hol lustul...
Benzinesnél egyszerű volt, ott tiltás előtt jött a max


A gugli ezt adta ki első képnek: nyomatékgörbe


Valóban ezt dobja elsőnek a gugli, ezt meg másodiknak:


De most végre rájöttem, hogy ez a második kép a teljesítményt mutatja köszi



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. szeptember 04. vasárnap, 12:05

seta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz seta

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (11 pont) | Hozzászólások: 323

Elküldve: 2011. szeptember 04. vasárnap, 10:57


Coyote írta: Neten sajnos nem találtam, pedig rákerestem magyarul és angolul is...

Tud valaki infót küldeni nekem az E46 320D nyomatékgörbéjéről? Azt szeretném megtudni, hogy hol hozom ki belőle a maxot, mert érzésre nehéz eltalálni, hogy meddig húz és hol lustul...
Benzinesnél egyszerű volt, ott tiltás előtt jött a max


A gugli ezt adta ki első képnek: nyomatékgörbe

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. szeptember 04. vasárnap, 09:56


Neten sajnos nem találtam, pedig rákerestem magyarul és angolul is...

Tud valaki infót küldeni nekem az E46 320D nyomatékgörbéjéről? Azt szeretném megtudni, hogy hol hozom ki belőle a maxot, mert érzésre nehéz eltalálni, hogy meddig húz és hol lustul...
Benzinesnél egyszerű volt, ott tiltás előtt jött a max

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. június 21. kedd, 10:38


K_Gergo írta:
egyébként amikor kint voltam a "játszótéren" épp driftiskola tartott oktatást (E36-okkal), a 2 vagy 3 napos tréning mindenestől 2 misi az oktató szerint (ő adja bérbe nekik a játszóteret). hogy mi kerül ezen ennyibe azt nem tudom, nem is feszegettem...


hogy mi kerül annyiba? hát nem tudom feltűnt-e de a válság ellenére egyre többen engednek meg maguknak egyre drágább dolgokat. apuci fizeti, gyerek meg elszórakozik. ennyi. valakinek ez nem összeg.



K_Gergo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2000

státusz K_Gergo

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 476

Elküldve: 2011. június 21. kedd, 10:31


anubisz írta: Nem viccből kérdeztem, valahol olvastam volt képzés,de azt hiszem az ilyen amatőr versenyszintű valami,persze az nem 20 ezer volt,talán 100,300 között valahol,ott adnak kocsit,rendes pályakocsit,bukócső,versenygumi stb.., elmélet gyakorlat,persze alapok. Gyorstalpaló. nem tudom 1,2,vagy 3 napos.

van olyan is, ahol adnak egy 320d-t, de én nem ilyent akartam, nem azzal járok nap mint nap, szerintem jobb a saját gép viselkedését és határiat kitapasztalni.
ez nem versenyzőképzés, a cél a balesetmegelőzés, szükség sincs bukócsőre és társaira.

egyébként amikor kint voltam a "játszótéren" épp driftiskola tartott oktatást (E36-okkal), a 2 vagy 3 napos tréning mindenestől 2 misi az oktató szerint (ő adja bérbe nekik a játszóteret). hogy mi kerül ezen ennyibe azt nem tudom, nem is feszegettem...

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. június 20. hétfő, 20:34


kempelen írta:
anubisz írta:
K_Gergo írta: szombaton voltam vezetéstechnikai tréningen, összességében tudom ajánlani. az elméleti rész sok újat nem mondott (alap dolgok, mint kormányfogás, ülésbeállítás; autó viselkedésével kapcsolatos fogalmak, bizt. tech. berendezések, stb.), de alapos volt, elmagyarázta minek miért van jelentősége. a gyakorlati rész tetszett a legjobban nyilván, a tréning a jellemzően elkövetett vezetési hibák kezelésére/megelőzésére szolgál (baleseti statisztikák és a gyakori balesettípusok részletes elemzése alapján), a rizikós műveleteket elemeire bontva: a különböző vészfékezésektől a kikerülésekig, különböző tempóknál és felületeken (felemáson is). az egész célja az volt, hogy rutinná tegyen kulcsfontosságú mozdulatokat, reakciókat, ahogy figyelem magam vezetés közben, volt is értelme.
félteni különösebben nem kell a kocsit, de azért legyen rendben, mert igénybe veszi (sok-sok erőteljes gyorsítás/fékezés), forradalmi változást nem érdemes tőle várni, de azt az 1 napot meg a járulékos költségeket megéri. ha akár egy koccanást is sikerül emiatt elkerülnöm a jövőben, már megtérül, durvábbról nem is szólva.


Saját kocsi kel hozzá? Azt hittem ott adnak.


M3 és M5 között lehet választani. Bár van amikor csak M6-ot tudnak prezentálni.



Nem viccből kérdeztem, valahol olvastam volt képzés,de azt hiszem az ilyen amatőr versenyszintű valami,persze az nem 20 ezer volt,talán 100,300 között valahol,ott adnak kocsit,rendes pályakocsit,bukócső,versenygumi stb.., elmélet gyakorlat,persze alapok. Gyorstalpaló. nem tudom 1,2,vagy 3 napos.

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. június 20. hétfő, 19:33


anubisz írta:
K_Gergo írta: szombaton voltam vezetéstechnikai tréningen, összességében tudom ajánlani. az elméleti rész sok újat nem mondott (alap dolgok, mint kormányfogás, ülésbeállítás; autó viselkedésével kapcsolatos fogalmak, bizt. tech. berendezések, stb.), de alapos volt, elmagyarázta minek miért van jelentősége. a gyakorlati rész tetszett a legjobban nyilván, a tréning a jellemzően elkövetett vezetési hibák kezelésére/megelőzésére szolgál (baleseti statisztikák és a gyakori balesettípusok részletes elemzése alapján), a rizikós műveleteket elemeire bontva: a különböző vészfékezésektől a kikerülésekig, különböző tempóknál és felületeken (felemáson is). az egész célja az volt, hogy rutinná tegyen kulcsfontosságú mozdulatokat, reakciókat, ahogy figyelem magam vezetés közben, volt is értelme.
félteni különösebben nem kell a kocsit, de azért legyen rendben, mert igénybe veszi (sok-sok erőteljes gyorsítás/fékezés), forradalmi változást nem érdemes tőle várni, de azt az 1 napot meg a járulékos költségeket megéri. ha akár egy koccanást is sikerül emiatt elkerülnöm a jövőben, már megtérül, durvábbról nem is szólva.


Saját kocsi kel hozzá? Azt hittem ott adnak.


M3 és M5 között lehet választani. Bár van amikor csak M6-ot tudnak prezentálni.



Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. június 20. hétfő, 16:50


anubisz írta:
K_Gergo írta: szombaton voltam vezetéstechnikai tréningen, összességében tudom ajánlani. az elméleti rész sok újat nem mondott (alap dolgok, mint kormányfogás, ülésbeállítás; autó viselkedésével kapcsolatos fogalmak, bizt. tech. berendezések, stb.), de alapos volt, elmagyarázta minek miért van jelentősége. a gyakorlati rész tetszett a legjobban nyilván, a tréning a jellemzően elkövetett vezetési hibák kezelésére/megelőzésére szolgál (baleseti statisztikák és a gyakori balesettípusok részletes elemzése alapján), a rizikós műveleteket elemeire bontva: a különböző vészfékezésektől a kikerülésekig, különböző tempóknál és felületeken (felemáson is). az egész célja az volt, hogy rutinná tegyen kulcsfontosságú mozdulatokat, reakciókat, ahogy figyelem magam vezetés közben, volt is értelme.
félteni különösebben nem kell a kocsit, de azért legyen rendben, mert igénybe veszi (sok-sok erőteljes gyorsítás/fékezés), forradalmi változást nem érdemes tőle várni, de azt az 1 napot meg a járulékos költségeket megéri. ha akár egy koccanást is sikerül emiatt elkerülnöm a jövőben, már megtérül, durvábbról nem is szólva.


Saját kocsi kel hozzá? Azt hittem ott adnak.


Szerintem csakis saját kocsival érdemes belevágni - nem sokra mész a gyakorlással, ha a hátsó kerekes BMW-d máshogy viselkedik, mint mondjuk egy 1000 kilós elsőkerekes Swift.

Ugyanakkor tény, hogy ha én egy ilyen tanfolyamot csinálnék, akkor feláldoznék rá egy autót, hogy az autót nélkülöző kiváncsiskodóknak is legyen mit hajtani.