YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2014. március 19. szerda, 07:01


BarG írta:
YELLOW írta:
si3rrabravo írta:
YELLOW írta:
nem okoz gondot a nagyobb indítóáram. sőt télen csak jó. azért egy 30d-nek kell, főleg ha agyon van extrázva. lehet nincs benne kiegészítő fűtés vagy ilyesmi akkor elképzelhető, hogy kisebbet raktak bele. attól függ hol jársz az autóval. ha sokat mész hosszútávot (30d-vel illő), akkor mehet bele 100Ah-s is, ha viszont a rövidtáv a sok, akkor inkább kisebb, vagy mehet a nagyobb csak télen érdemes töltőre rakni. szóval én 90-100Ah-sat választanék.


Nincs se kiegészítő fűtés, sem egyéb fogyasztót nem használok álló motornál, még riasztó sincs.

Olvastam valahol, hogy programozni kell újabb bmw-ket ha más kapacitású akksit teszünk bele. Van bennük ez az intelligent battery sensor, ha jól olvastam. De mint kiderült ilyen nincs az E46ban.


így van. én mondjuk mindenképp nagyobbat akartam az enyémbe, meg eleve a gyári 55-ös volt, MonBat Premium-ban nem volt csak 50-es meg 65-ös a legközelebb, kisebb mondom kizárt.
egy korábbi linken néztem a MB 65Ah-s 18ezer körül van, a többi nagyobb márka, meg 22-23ezer. hát csak ennél maradok ha cserélni kell, de szerintem egy 2 év még simán van benne, és akkor már az is 7 évet ment. sok Bosch meg 2-3 év után kuka.
mondjuk az tényleg durva, hogy a gyári BMW-akksik mint nekem is bő 7 évet bírt, meg sokaknak 10-et is, apám GM-es (amúgy nem tom ki gyárja) akksija meg 2-3 év után kuka. neki is a MonBat Premium van benne és tökéletes. viszont a BMW gyári akksija nem biztos, hogy ennek fényében ér ~45ezret, mert annyival nem bír többet.


Nekem 6 éves korában kellett cserélni a gyári akksit. Az Exide prémium se volt sokkal több 30-nél, 100Ah-ban, csak szét kellett nézni a vásárlás előtt.
És nagy kapacitású meg nagy indítóáramú akksi pont a rövid távú közlekedésekhez kell, amikor nehezebben töltődik vissza az indításokra elment energia.


jogos

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2014. március 18. kedd, 21:30


YELLOW írta:
si3rrabravo írta:
YELLOW írta:
nem okoz gondot a nagyobb indítóáram. sőt télen csak jó. azért egy 30d-nek kell, főleg ha agyon van extrázva. lehet nincs benne kiegészítő fűtés vagy ilyesmi akkor elképzelhető, hogy kisebbet raktak bele. attól függ hol jársz az autóval. ha sokat mész hosszútávot (30d-vel illő), akkor mehet bele 100Ah-s is, ha viszont a rövidtáv a sok, akkor inkább kisebb, vagy mehet a nagyobb csak télen érdemes töltőre rakni. szóval én 90-100Ah-sat választanék.


Nincs se kiegészítő fűtés, sem egyéb fogyasztót nem használok álló motornál, még riasztó sincs.

Olvastam valahol, hogy programozni kell újabb bmw-ket ha más kapacitású akksit teszünk bele. Van bennük ez az intelligent battery sensor, ha jól olvastam. De mint kiderült ilyen nincs az E46ban.


így van. én mondjuk mindenképp nagyobbat akartam az enyémbe, meg eleve a gyári 55-ös volt, MonBat Premium-ban nem volt csak 50-es meg 65-ös a legközelebb, kisebb mondom kizárt.
egy korábbi linken néztem a MB 65Ah-s 18ezer körül van, a többi nagyobb márka, meg 22-23ezer. hát csak ennél maradok ha cserélni kell, de szerintem egy 2 év még simán van benne, és akkor már az is 7 évet ment. sok Bosch meg 2-3 év után kuka.
mondjuk az tényleg durva, hogy a gyári BMW-akksik mint nekem is bő 7 évet bírt, meg sokaknak 10-et is, apám GM-es (amúgy nem tom ki gyárja) akksija meg 2-3 év után kuka. neki is a MonBat Premium van benne és tökéletes. viszont a BMW gyári akksija nem biztos, hogy ennek fényében ér ~45ezret, mert annyival nem bír többet.


Nekem 6 éves korában kellett cserélni a gyári akksit. Az Exide prémium se volt sokkal több 30-nél, 100Ah-ban, csak szét kellett nézni a vásárlás előtt.
És nagy kapacitású meg nagy indítóáramú akksi pont a rövid távú közlekedésekhez kell, amikor nehezebben töltődik vissza az indításokra elment energia.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2014. március 18. kedd, 09:23


si3rrabravo írta:
YELLOW írta:
nem okoz gondot a nagyobb indítóáram. sőt télen csak jó. azért egy 30d-nek kell, főleg ha agyon van extrázva. lehet nincs benne kiegészítő fűtés vagy ilyesmi akkor elképzelhető, hogy kisebbet raktak bele. attól függ hol jársz az autóval. ha sokat mész hosszútávot (30d-vel illő), akkor mehet bele 100Ah-s is, ha viszont a rövidtáv a sok, akkor inkább kisebb, vagy mehet a nagyobb csak télen érdemes töltőre rakni. szóval én 90-100Ah-sat választanék.


Nincs se kiegészítő fűtés, sem egyéb fogyasztót nem használok álló motornál, még riasztó sincs.

Olvastam valahol, hogy programozni kell újabb bmw-ket ha más kapacitású akksit teszünk bele. Van bennük ez az intelligent battery sensor, ha jól olvastam. De mint kiderült ilyen nincs az E46ban.


így van. én mondjuk mindenképp nagyobbat akartam az enyémbe, meg eleve a gyári 55-ös volt, MonBat Premium-ban nem volt csak 50-es meg 65-ös a legközelebb, kisebb mondom kizárt.
egy korábbi linken néztem a MB 65Ah-s 18ezer körül van, a többi nagyobb márka, meg 22-23ezer. hát csak ennél maradok ha cserélni kell, de szerintem egy 2 év még simán van benne, és akkor már az is 7 évet ment. sok Bosch meg 2-3 év után kuka.
mondjuk az tényleg durva, hogy a gyári BMW-akksik mint nekem is bő 7 évet bírt, meg sokaknak 10-et is, apám GM-es (amúgy nem tom ki gyárja) akksija meg 2-3 év után kuka. neki is a MonBat Premium van benne és tökéletes. viszont a BMW gyári akksija nem biztos, hogy ennek fényében ér ~45ezret, mert annyival nem bír többet.

si3rrabravo
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 535d
Évjárat: 2007

státusz si3rrabravo

Fórumlakó

Elismertség: 9% (26 pont) | Hozzászólások: 271

Elküldve: 2014. március 18. kedd, 09:12


YELLOW írta:
nem okoz gondot a nagyobb indítóáram. sőt télen csak jó. azért egy 30d-nek kell, főleg ha agyon van extrázva. lehet nincs benne kiegészítő fűtés vagy ilyesmi akkor elképzelhető, hogy kisebbet raktak bele. attól függ hol jársz az autóval. ha sokat mész hosszútávot (30d-vel illő), akkor mehet bele 100Ah-s is, ha viszont a rövidtáv a sok, akkor inkább kisebb, vagy mehet a nagyobb csak télen érdemes töltőre rakni. szóval én 90-100Ah-sat választanék.


Nincs se kiegészítő fűtés, sem egyéb fogyasztót nem használok álló motornál, még riasztó sincs.

Olvastam valahol, hogy programozni kell újabb bmw-ket ha más kapacitású akksit teszünk bele. Van bennük ez az intelligent battery sensor, ha jól olvastam. De mint kiderült ilyen nincs az E46ban.

MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2014. március 18. kedd, 09:08


si3rrabravo írta: Köszi az infokat!

Ma reggel kikaptam az akksit és a következőt láttam!

E szerint 2001 38. hét a gyártás dátuma. Ami fura, hogy BarG szerint nem adták 80assal gyárilag. Nálam 4 éve van az autó. Nem tudom cseréltek-e. De ez a gyártási dátum is elég érdekes, milyen akksi bír ki 12 évet?? Még akkor is ha üzembe helyezve mondjuk 2003ban volt, akkor is 10 év.

A másik érdekes, hogy realoem a képen látható számokra semmit nem hozott le, viszont a replacement part numbert megtaláltam, de az is csak egy 80ah-ás. Ez a 640es indítóáram is elég karcsúnak tűnik.

Kérdés hogy simán bele lehet rakni nagyobb indítóáramút vagy maradjak ennél? A nagyobb indítóáram nem-e okozhat károsodást, nem kell e programozni előtte?




Nekem is gyári még az akksi, szintén 80ah-s. Indít mínusz 10-ben is 2 nap állás után, de ha zenét hallgatok fél óra után lemerül, talán nyár végéig kibírja.
Tehetsz bele nyugodtan nagyobb indítóáramút.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. március 18. kedd, 09:10

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2014. március 18. kedd, 09:04


si3rrabravo írta: Köszi az infokat!

Ma reggel kikaptam az akksit és a következőt láttam!






E szerint 2001 38. hét a gyártás dátuma. Ami fura, hogy BarG szerint nem adták 80assal gyárilag. Nálam 4 éve van az autó. Nem tudom cseréltek-e. De ez a gyártási dátum is elég érdekes, milyen akksi bír ki 12 évet?? Még akkor is ha üzembe helyezve mondjuk 2003ban volt, akkor is 10 év.

A másik érdekes, hogy realoem a képen látható számokra semmit nem hozott le, viszont a replacement part numbert megtaláltam, de az is csak egy 80ah-ás. Ez a 640es indítóáram is elég karcsúnak tűnik.

Kérdés hogy simán bele lehet rakni nagyobb indítóáramut vagy maradjak ennél? A nagyobb indítóáram nem-e okozhat károsodást, nem kell e programozni előtte?



nem okoz gondot a nagyobb indítóáram. sőt télen csak jó. azért egy 30d-nek kell, főleg ha agyon van extrázva. lehet nincs benne kiegészítő fűtés vagy ilyesmi akkor elképzelhető, hogy kisebbet raktak bele. attól függ hol jársz az autóval. ha sokat mész hosszútávot (30d-vel illő), akkor mehet bele 100Ah-s is, ha viszont a rövidtáv a sok, akkor inkább kisebb, vagy mehet a nagyobb csak télen érdemes töltőre rakni. szóval én 90-100Ah-sat választanék.

si3rrabravo
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 535d
Évjárat: 2007

státusz si3rrabravo

Fórumlakó

Elismertség: 9% (26 pont) | Hozzászólások: 271

Elküldve: 2014. március 18. kedd, 08:40


Köszi az infokat!

Ma reggel kikaptam az akksit és a következőt láttam!






E szerint 2001 38. hét a gyártás dátuma. Ami fura, hogy BarG szerint nem adták 80assal gyárilag. Nálam 4 éve van az autó. Nem tudom cseréltek-e. De ez a gyártási dátum is elég érdekes, milyen akksi bír ki 12 évet?? Még akkor is ha üzembe helyezve mondjuk 2003ban volt, akkor is 10 év.

A másik érdekes, hogy realoem a képen látható számokra semmit nem hozott le, viszont a replacement part numbert megtaláltam, de az is csak egy 80ah-ás. Ez a 640es indítóáram is elég karcsúnak tűnik.

Kérdés hogy simán bele lehet rakni nagyobb indítóáramut vagy maradjak ennél? A nagyobb indítóáram nem-e okozhat károsodást, nem kell e programozni előtte?





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. március 18. kedd, 08:40


BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2014. március 17. hétfő, 21:28


ZoleeSRB írta:
SirToma írta:
si3rrabravo írta: Akksi csere előtt állok! Ötletek 30cd-be? Most bmw 80ah akksi van benne.

Milyen gyártó milyen termékét válasszam?


Szia.

Én exide premium-ot vettem a dízelhez,elégedett vagyok vele.85ah/800 -as inditoaram
Haver varta silvert-azt hiszem,az is frankón muzsikál,bár ő garázsos,én meg csillaggarázs

Üdv:Toma


Exide
Amikor én vettem itt voltak a legjobb árakon az aksik:
http://www.akkumax.hu



Én is az Exide-ot ajánlom, a prémiumot, de ne 80-ast, hanem 100Ah-t, 900 vagy 1000? A-es indítóárammal. 80-as nem is tudom, hogy kerülhetett bele, gyárilag 90-essel adták.

ZoleeSRB
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz ZoleeSRB

Fórumlakó

Elismertség: 14% (32 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2014. március 17. hétfő, 10:46


SirToma írta:
si3rrabravo írta: Akksi csere előtt állok! Ötletek 30cd-be? Most bmw 80ah akksi van benne.

Milyen gyártó milyen termékét válasszam?


Szia.

Én exide premium-ot vettem a dízelhez,elégedett vagyok vele.85ah/800 -as inditoaram
Haver varta silvert-azt hiszem,az is frankón muzsikál,bár ő garázsos,én meg csillaggarázs

Üdv:Toma


Exide
Amikor én vettem itt voltak a legjobb árakon az aksik:
http://www.akkumax.hu

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2014. március 16. vasárnap, 22:34


dbtibi írta:
YELLOW írta:
Csacsa12 írta:
si3rrabravo írta: Akksi csere előtt állok! Ötletek 30cd-be? Most bmw 80ah akksi van benne.

Milyen gyártó milyen termékét válasszam?


Banner, Bosch, Moll már jók (valamennyire ebben a sorrendben is egyre jobbak). Ennek megfelelően az áraik is.
Ha vannak olyan ketyeréid az autóban amik leállított motor mellett is üzemelnek (riasztó, kamera, GPS,...), javaslom az AGM-es akkut. Ha az akkud gyári, jó alap infókat lelsz rajt, ami alapján fogsz tudni választani. Nem feltétlen kell jobbat választani mint az előírt, árak szépen tudnak felfelé változni, ha csak nem terheled jobban mint a gyári felszereltség. Ha Bosch-t választassz, S5 kategória alá nem érdemes menni.


ha az ár is számít, akkor MonBat Premium. lassan 5 éves lesz, és köszöni szépen jól van. pedig sok indítás, rövid távok vannak. egyébként egyel nagyobbat célszerű és ajánlott is választani, nekem gyárilag 55-ös volt, és 65-öst vettem. a gyári 7 és fél évet bírt, persze ment volna még, ha nem nálam van az autó valószínű.
amit ajánlok török akksi vagyis olyasmi, engem már meggyőzött, valószínű legközelebb is maradok ennél a márkánál/típusnál.


Mi miután befürödtünk a Bosch akksival az 1.2Corsa-ban utána, döntöttünk kicsit ismeretlenül a MonBat mellett, testvérem ajánlására, eddig semmi baj vele


én is sok rosszat hallok a Bosch-ról. főleg a nagy áruházasakról. az a baj, hogy drágaságuk miatt sokan nem ezt veszik és csak áll 1-2 évig, ami nagyon nem jó egyik akksinak sem. szóval 16ezerért 2009-ben a 65Ah-s MonBat úgy voltam, ha két évet kibír, már jó, erre már dupla annyinál járunk. 14-ért ilyen start meg nagyon bóvlik voltak 60Ah-ban, kisebb indítóval.

dbtibi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz dbtibi

BMWfanatic

Elismertség: 5% (28 pont) | Hozzászólások: 474

Elküldve: 2014. március 16. vasárnap, 21:08


YELLOW írta:
Csacsa12 írta:
si3rrabravo írta: Akksi csere előtt állok! Ötletek 30cd-be? Most bmw 80ah akksi van benne.

Milyen gyártó milyen termékét válasszam?


Banner, Bosch, Moll már jók (valamennyire ebben a sorrendben is egyre jobbak). Ennek megfelelően az áraik is.
Ha vannak olyan ketyeréid az autóban amik leállított motor mellett is üzemelnek (riasztó, kamera, GPS,...), javaslom az AGM-es akkut. Ha az akkud gyári, jó alap infókat lelsz rajt, ami alapján fogsz tudni választani. Nem feltétlen kell jobbat választani mint az előírt, árak szépen tudnak felfelé változni, ha csak nem terheled jobban mint a gyári felszereltség. Ha Bosch-t választassz, S5 kategória alá nem érdemes menni.


ha az ár is számít, akkor MonBat Premium. lassan 5 éves lesz, és köszöni szépen jól van. pedig sok indítás, rövid távok vannak. egyébként egyel nagyobbat célszerű és ajánlott is választani, nekem gyárilag 55-ös volt, és 65-öst vettem. a gyári 7 és fél évet bírt, persze ment volna még, ha nem nálam van az autó valószínű.
amit ajánlok török akksi vagyis olyasmi, engem már meggyőzött, valószínű legközelebb is maradok ennél a márkánál/típusnál.


Mi miután befürödtünk a Bosch akksival az 1.2Corsa-ban utána, döntöttünk kicsit ismeretlenül a MonBat mellett, testvérem ajánlására, eddig semmi baj vele


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2014. március 16. vasárnap, 20:11


Csacsa12 írta:
si3rrabravo írta: Akksi csere előtt állok! Ötletek 30cd-be? Most bmw 80ah akksi van benne.

Milyen gyártó milyen termékét válasszam?


Banner, Bosch, Moll már jók (valamennyire ebben a sorrendben is egyre jobbak). Ennek megfelelően az áraik is.
Ha vannak olyan ketyeréid az autóban amik leállított motor mellett is üzemelnek (riasztó, kamera, GPS,...), javaslom az AGM-es akkut. Ha az akkud gyári, jó alap infókat lelsz rajt, ami alapján fogsz tudni választani. Nem feltétlen kell jobbat választani mint az előírt, árak szépen tudnak felfelé változni, ha csak nem terheled jobban mint a gyári felszereltség. Ha Bosch-t választassz, S5 kategória alá nem érdemes menni.


ha az ár is számít, akkor MonBat Premium. lassan 5 éves lesz, és köszöni szépen jól van. pedig sok indítás, rövid távok vannak. egyébként egyel nagyobbat célszerű és ajánlott is választani, nekem gyárilag 55-ös volt, és 65-öst vettem. a gyári 7 és fél évet bírt, persze ment volna még, ha nem nálam van az autó valószínű.
amit ajánlok török akksi vagyis olyasmi, engem már meggyőzött, valószínű legközelebb is maradok ennél a márkánál/típusnál.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Csacsa12

Újonc

Elismertség: 22% (22 pont) | Hozzászólások: 99

Elküldve: 2014. március 16. vasárnap, 19:16


si3rrabravo írta: Akksi csere előtt állok! Ötletek 30cd-be? Most bmw 80ah akksi van benne.

Milyen gyártó milyen termékét válasszam?


Banner, Bosch, Moll már jók (valamennyire ebben a sorrendben is egyre jobbak). Ennek megfelelően az áraik is.
Ha vannak olyan ketyeréid az autóban amik leállított motor mellett is üzemelnek (riasztó, kamera, GPS,...), javaslom az AGM-es akkut. Ha az akkud gyári, jó alap infókat lelsz rajt, ami alapján fogsz tudni választani. Nem feltétlen kell jobbat választani mint az előírt, árak szépen tudnak felfelé változni, ha csak nem terheled jobban mint a gyári felszereltség. Ha Bosch-t választassz, S5 kategória alá nem érdemes menni.

SirToma
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz SirToma

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (19 pont) | Hozzászólások: 306

Elküldve: 2014. március 16. vasárnap, 16:55


si3rrabravo írta: Akksi csere előtt állok! Ötletek 30cd-be? Most bmw 80ah akksi van benne.

Milyen gyártó milyen termékét válasszam?


Szia.

Én exide premium-ot vettem a dízelhez,elégedett vagyok vele.85ah/800 -as inditoaram
Haver varta silvert-azt hiszem,az is frankón muzsikál,bár ő garázsos,én meg csillaggarázs

Üdv:Toma

si3rrabravo
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 535d
Évjárat: 2007

státusz si3rrabravo

Fórumlakó

Elismertség: 9% (26 pont) | Hozzászólások: 271

Elküldve: 2014. március 16. vasárnap, 15:59


Akksi csere előtt állok! Ötletek 30cd-be? Most bmw 80ah akksi van benne.

Milyen gyártó milyen termékét válasszam?