bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2016. június 13. hétfő, 11:53


Bitu79 írta:
bricktopm írta: Sziasztok!

Nagyon ritkán jön elő a dolog, de akkor sokáig gondolkodom rajta mitől lehet. Tegnap is így történt.
Gázadás hatására a fordulatszám nem felfelé indul el, hanem előbb lefelé megy 500felé, majd fel.
Normál esetben rohan egyből felfelé. Az alapjáratom alapból nem ingadozik, viszont amikor ezt a jelenséget produkálja az s előfordul, hogy felhúzza az alapjáratot 1500-ra 1-2másodpercre, majd visszaengedi a normálisra. Mi lehet ez?
Légtömegmérőm új(bosch) levegőszűrőm új(mann) (3napos kb)olajszűrő és az olaj új(mann, eneos 5w40), benzinszűrő okés, benzin is(omv szuper 98-100)

Mi lehet?


Sztem nézd meg a DISA szelepet.Az is okozhatja!
Esetleg Vanos probléma.



SZia!
Köszönöm, megnézem a DISA-t mert a VANOS-om kb féléve volt cserélve.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 843

Elküldve: 2016. június 11. szombat, 11:49


bricktopm írta: Sziasztok!

Nagyon ritkán jön elő a dolog, de akkor sokáig gondolkodom rajta mitől lehet. Tegnap is így történt.
Gázadás hatására a fordulatszám nem felfelé indul el, hanem előbb lefelé megy 500felé, majd fel.
Normál esetben rohan egyből felfelé. Az alapjáratom alapból nem ingadozik, viszont amikor ezt a jelenséget produkálja az s előfordul, hogy felhúzza az alapjáratot 1500-ra 1-2másodpercre, majd visszaengedi a normálisra. Mi lehet ez?
Légtömegmérőm új(bosch) levegőszűrőm új(mann) (3napos kb)olajszűrő és az olaj új(mann, eneos 5w40), benzinszűrő okés, benzin is(omv szuper 98-100)

Mi lehet?


Sztem nézd meg a DISA szelepet.Az is okozhatja!
Esetleg Vanos probléma.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. június 11. szombat, 11:51

bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2016. június 10. péntek, 20:01


Sziasztok!

Nagyon ritkán jön elő a dolog, de akkor sokáig gondolkodom rajta mitől lehet. Tegnap is így történt.
Gázadás hatására a fordulatszám nem felfelé indul el, hanem előbb lefelé megy 500felé, majd fel.
Normál esetben rohan egyből felfelé. Az alapjáratom alapból nem ingadozik, viszont amikor ezt a jelenséget produkálja az s előfordul, hogy felhúzza az alapjáratot 1500-ra 1-2másodpercre, majd visszaengedi a normálisra. Mi lehet ez?
Légtömegmérőm új(bosch) levegőszűrőm új(mann) (3napos kb)olajszűrő és az olaj új(mann, eneos 5w40), benzinszűrő okés, benzin is(omv szuper 98-100)

Mi lehet?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 323i
Évjárat: 1998

státusz Dlaci92

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2016. június 10. péntek, 19:41


Sziasztok!

e46 323i-m van, és egyáltalán semmi alapjáratom nincs emellett az ABS, ASC és a kézifék lámpa is ég a műszerfalon, de ez korábban is égett néha, mikor még volt alapjáratom. Kérdésem az lenne, hogy hibás ABS jeladó miatt lehetséges, hogy nincs alapjáratom? Egyik szerelő ismerősöm gondolja, hogy ez is lehet a hiba oka...

autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2007

státusz johny084

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2016. június 10. péntek, 12:21


sziasztok! a következő problémám van, remélem valaki tud segíteni: bmw e61-ről van szó 2008as 525d 3.0-as motorral. hidegebb reggeleken indításnál az alapjárat nagyon picit ingadozik és egy kicsit a motor is mocorogni érződik, mögöttem kb 10-20 másodpercig jelentős(!!!) kékesfehér füstfelhő, azután aznapra mindez megszűnik a többi indítást követően. voltam a bmw szervízben azt mondták hogy minden rendben a kocsival, annyi hogy a kipufogón van egy kisebb lyuk, ahol víz szivároghat be és ez okozza a füstöt. de nem gondolnám hogy ez ennyi füstöt okozhatna és főleg nem, hogy kékes színűt. esetleg valakinek hasonló tapasztalata vagy ötlete van azt szivesen venném. köszönöm előre is

asbi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz asbi

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 116

Elküldve: 2016. január 13. szerda, 08:09


Methos írta:
Tano írta:
Methos írta: Köszi mindenkinek a lehetséges válaszokat:
- Gyertyák újak augusztusban voltak cserélve.
- Pillangószelep nincs benne, mert kivettem belőle.
- Szívósort szintén augusztusban takarítottam ki alaposan.
- Üzemanyag, csak OMW maxxmotion
- Szoktam hozzá adagolni SPURI-t kéket.
- Nem füstöl a kocsi, inditáskor sem. Füst téli nagy hidegben látszik, de az mindegyiknek.


Mint már említettük korábban is, a dízelnél normális az alapjárat ingadozás hidegen, mert periódikusan megemeli az alapjáratot (50 rpm-mel) mikor működik az elektromos kiegészítő fűtés.


OK, rendben, nagyon köszönöm. Ezt így akkor felfogtam, kicsit belebonyolódtak a népek egymás csesztetésébe, és elvesztettem a fonalat...


Direkt figyeltem most reggel, nekem is csinálja. Legalább tuti működik a kiegészítő fűtésem.

Methos
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Methos

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 183

Elküldve: 2016. január 11. hétfő, 11:02


Tano írta:
Methos írta: Köszi mindenkinek a lehetséges válaszokat:
- Gyertyák újak augusztusban voltak cserélve.
- Pillangószelep nincs benne, mert kivettem belőle.
- Szívósort szintén augusztusban takarítottam ki alaposan.
- Üzemanyag, csak OMW maxxmotion
- Szoktam hozzá adagolni SPURI-t kéket.
- Nem füstöl a kocsi, inditáskor sem. Füst téli nagy hidegben látszik, de az mindegyiknek.


Mint már említettük korábban is, a dízelnél normális az alapjárat ingadozás hidegen, mert periódikusan megemeli az alapjáratot (50 rpm-mel) mikor működik az elektromos kiegészítő fűtés.


OK, rendben, nagyon köszönöm. Ezt így akkor felfogtam, kicsit belebonyolódtak a népek egymás csesztetésébe, és elvesztettem a fonalat...


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2016. január 11. hétfő, 10:51


Methos írta: Köszi mindenkinek a lehetséges válaszokat:
- Gyertyák újak augusztusban voltak cserélve.
- Pillangószelep nincs benne, mert kivettem belőle.
- Szívósort szintén augusztusban takarítottam ki alaposan.
- Üzemanyag, csak OMW maxxmotion
- Szoktam hozzá adagolni SPURI-t kéket.
- Nem füstöl a kocsi, inditáskor sem. Füst téli nagy hidegben látszik, de az mindegyiknek.


Mint már említettük korábban is, a dízelnél normális az alapjárat ingadozás hidegen, mert periódikusan megemeli az alapjáratot (50 rpm-mel) mikor működik az elektromos kiegészítő fűtés.

Methos
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Methos

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 183

Elküldve: 2016. január 11. hétfő, 08:48


Bitu79 írta:
lela írta:
Bitu79 írta:
Methos írta:
YELLOW írta:
Methos írta: Sziasztok,
Olvasom a hszeket de eddig melegen produkált ingadozásról vagy leállásról olvastam.

Az én esetemben: e46 320 2004 150le 204d4 motor.

Hidegben minden reggel az alapjárat ingadozik indítást követően. 800 körül picit föl le, hallható is ahogy a motor hangja változik. HA már járt a motor és melegben volt esetleg, mint mély garász pl. akkor nem tapasztalom ezt.

A kocsi nem áll le, nem makacskodik, azonnal indul reggel -10 ben is ...

Nincs túlfogyasztás, nem füstöl se fehéren se feketén (fekete csak sok város, kevés terhelés után amikor kicsit odalépek.)

Van esetleg ötlet?

Üdv
Szilárd


én úgy tudom ez normális, és a kiegészítő fűtés miatt van, ha jól emlékszem.
viszont nem régen ugyanerre azt írták, hogy ez nem ok, mert a kieg. fűtés nem jó.
pedig korábban, nagyon sokan bólogattak, hogy bizony az övéké is ezt csinálja hidegen.


de jó... akkor induljak valamerre a problémával vagy ne? vajon:
Mivel ráz a kocsi pirosnál d-ben, ezért berendeltem bakokat hátha csak azok adták meg magukat....
De az ingadozás azért kicsit fura és zavaró. Menet közben nyilván semmi csak hidegen alapjáratnál..


Neten írnak még "fuel rail pressure sensor" hibát erre.Ez valami üzemanyag nyomásérzéklő szenzor akar lenni,vagy mi. Aminek komoly ára van Bosch-ból...(130 000 ft)
Hibakódolvasás után több kiderülne.Ha esetleg hibakódmentes,én nem foglalkoznék vele.Persze ha bemelegedés után abbahagyja.Hidegen pici rángatás simán belefér sztem egy dieseltől.Mindenen problémáztok na.

Neten olvastam,hogy ez a szelep sokxor a pillangószelep elkoszolódása miatt szarik be,vagy mér rosszul.Érdemes azzal kezdeni,hogy azt megpucoljátok...izé a szívósort kromofággal mondjuk.Sztem jó kakás lehet.A műanyagokra ne nagyon menjen belőle . Érdemes azokat kiszedni tisztítás előtt.

Bocs,ha hosszúra sikeredett.Én tuti kidzsuváznám a szívósort,és megpucolnám a pillangószelepeket is,ha dieselem lenne.Az kormol ezerrel ugye,tuti csupa mocsok ott bennt...Én szánnék erre időt.


















Bitu:
"ez a szelep sokxor a pillangószelep elkoszolódása miatt szarik"
Dieselben nincs pillangószelep!!!

"izé a szívósort kromofággal mondjuk.Sztem jó kakás lehet.A műanyagokra ne nagyon menjen belőle"
A szívósor is műanyag...

Methos:
INPA ba nézzetek egy diagot sztem. Mikor beindítod a kocsit hidegen, nem dob egy pici füstöt, de csak hidegen!!??
Ha csak hidegen csinálja akkor valószínű valamelyik izzítógyertya már nem 100-as és nem tökéletes az égés abban a hengerben, ezért csinálja. Mivel öngyulladós e technika a jéghideg hengerbe belepriccolt gázolaj lecsapódik a hengerfalára, ezért kell előtte bemelegíteni az égésteret. Persze lehet sok más baja is! Csak egy tipp, hátha segít.





Tessék,egy kis okosítás:

https://www.youtube.com/watch?v=1ARgcqVRZaI

Sztem meg egy szívósor tisztítás után megszűnik neki ez.



Köszi mindenkinek a lehetséges válaszokat:
- Gyertyák újak augusztusban voltak cserélve.
- Pillangószelep nincs benne, mert kivettem belőle.
- Szívósort szintén augusztusban takarítottam ki alaposan.
- Üzemanyag, csak OMW maxxmotion
- Szoktam hozzá adagolni SPURI-t kéket.
- Nem füstöl a kocsi, inditáskor sem. Füst téli nagy hidegben látszik, de az mindegyiknek.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. január 11. hétfő, 08:50

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2016. január 10. vasárnap, 16:46


Tano írta:
szotakdavid írta: Mi köze a railnyomásnak a szívósorhoz????


Hagyd rá, nem lehet meggyőzni, már próbálták.




Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2016. január 10. vasárnap, 15:10


szotakdavid írta: Mi köze a railnyomásnak a szívósorhoz????


Hagyd rá, nem lehet meggyőzni, már próbálták.

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2016. január 10. vasárnap, 14:38


hil írta:
Bitu79 írta:
lela írta:
Bitu79 írta:

Te meg minek örülsz most?Az a szenzor okozhatja azt,hogy rossz az alapjárat,ha koszos a szívósor,és a pillangó.

U.I.: Arról nem tehetek,hogy a szerencsétlen nem tud olvasni sem...,csak írja a hülyeségeit.




A MAP szenzornak ami a szívósorban van és videóban is látható el árulnád mi köze van az általad írt "rail pressure szenzorhoz"?

Ezek szerint mégis sikerült belegázolni piciny lelkivilágodba. Na mind1 ezt elbasztam, látom a másik topicban is értékelhető hozzászólásod van, kár hogy pontokat csak adni lehet elvenni nem...


Gyengébbek kedvéért:Egyszer már leírtam.Koszos szívósor miatt is okozhatja az alapjárat ingadozását.Mivel leszűkül a keresztmetszet,ergo a szenzor rosszul fog mérni.És olvass.Én végig a rail pressure szenzort írtam.


Szia Bitu79!
Már Tisztelettel, de ez nem az a sértegetős Fórum. Sajna utóbbi időben egyre több hszed-ben található ilyen megnyilvánulás.
Bocsánat megjegyzésemért, mellesleg nem örültem
bye:hil





Mi köze a railnyomásnak a szívósorhoz????

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2016. január 10. vasárnap, 13:25


Bitu79 írta:
lela írta:
Bitu79 írta:

Te meg minek örülsz most?Az a szenzor okozhatja azt,hogy rossz az alapjárat,ha koszos a szívósor,és a pillangó.

U.I.: Arról nem tehetek,hogy a szerencsétlen nem tud olvasni sem...,csak írja a hülyeségeit.




A MAP szenzornak ami a szívósorban van és videóban is látható el árulnád mi köze van az általad írt "rail pressure szenzorhoz"?

Ezek szerint mégis sikerült belegázolni piciny lelkivilágodba. Na mind1 ezt elbasztam, látom a másik topicban is értékelhető hozzászólásod van, kár hogy pontokat csak adni lehet elvenni nem...


Gyengébbek kedvéért:Egyszer már leírtam.Koszos szívósor miatt is okozhatja az alapjárat ingadozását.Mivel leszűkül a keresztmetszet,ergo a szenzor rosszul fog mérni.És olvass.Én végig a rail pressure szenzort írtam.


Szia Bitu79!
Már Tisztelettel, de ez nem az a sértegetős Fórum. Sajna utóbbi időben egyre több hszed-ben található ilyen megnyilvánulás.
Bocsánat megjegyzésemért, mellesleg nem örültem
bye:hil





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. január 10. vasárnap, 13:26

státusz

Elis BMWfanatics.hu - A rajongói portál

Ójaj! Valami hiba történt az oldal feldolgozása közben!