Egy 2007.10. havi 316i BMW-t vettünk, közeli ismerőstől, garantáltan 30 e Km-el. Az autó nagyon egyben van, vezetett szervízkönyv, stb.
Egy furcsaság van csak, alapjáratnál (kb. 6-700 rpm) a váltókar rezeg.
Esetleg vmiötlet, hogy merre keresgéljek...eddi honda jazzem volt és ilyet nem tapasztaltam, gondolom ez itt sem normális... bár az alpjárat ott 1000 körül volt...
2 hete lecseréltettem az olajat a kocsimban és a számlálót(servízig mennyi van még hátra) visszaállították 10000 km-re.Ezután észleltem olyat az autón, hogy ha bemelegszik a motor akkor az alapjárat beáll olyan 750-re.A fordulatszám mérő nem mozdul ,de a motor mintha egyenetlenül járna!Az autóban ülve ezt érezni is!Kis remegő érzés....Felnyitottam a motorháztetőt, hogy megnézzem a motort, de semmit nem látni rajta!Nem remeg, nem rángat, nem szaggat!Semmi rendelleneset nem láttam, tapasztaltam!A hangja is remek!Szóval nem értem mi lehet a belső érzet!És az olajcsere óta kevesebb lett az alapjárat....Elötte 900 körül volt.....Ha valaki esetleg tapasztalt hasonló jelenséget, vagy tudja mitől is van ez kérem írja meg!
2 hete lecseréltettem az olajat a kocsimban és a számlálót(servízig mennyi van még hátra) visszaállították 10000 km-re.Ezután észleltem olyat az autón, hogy ha bemelegszik a motor akkor az alapjárat beáll olyan 750-re.A fordulatszám mérő nem mozdul ,de a motor mintha egyenetlenül járna!Az autóban ülve ezt érezni is!Kis remegő érzés....Felnyitottam a motorháztetőt, hogy megnézzem a motort, de semmit nem látni rajta!Nem remeg, nem rángat, nem szaggat!Semmi rendelleneset nem láttam, tapasztaltam!A hangja is remek!Szóval nem értem mi lehet a belső érzet!És az olajcsere óta kevesebb lett az alapjárat....Elötte 900 körül volt.....Ha valaki esetleg tapasztalt hasonló jelenséget, vagy tudja mitől is van ez kérem írja meg!
troooger írta:
Szia! Nézz be a galériámba, ott találsz képet a jrtom által mondott dolgoról. Nekem is ez volt a baj.
jrtom írta:
Szia! A kartergázcsövet nézd meg, ami a szelepfedél hátúljából megy a szívósor irányába. Azt szokta szétenni az olaj és olyan lesz mint a gyúrma. Eltömődik és kilyukad, aztán fals levegőt szív a motor.
mrdani írta:
Üdv mindenkinek! Remélem tudtok segíteni. Az alapjárat ugrándozik, ha üresbe van vagy ha a kuplungot benyomom. Jelenség az hogy lemegy majdnem 0-ra és utána 1e felé picit majd vissza le... Valami kiinduló pontot aki tud segítsen.
Köszi az infót megnézem, csak kajolok mert most értem haza a melóból. Ha Netalántán nem az lenne akkor mi más lehet még?! Lambda szonda, gyújtótrafó, gyertyák? Mondjuk a legelső kissé necces anyagiakba, szóval azt választanám legutoljára. Előre is köszönöm a segítségedet Jaj majd el felejtettem hogy mikor beindítom, akkor az első 1-2-3 percbe nem csinálja, csak utána kezdi el...
hát pedig pont trafó, meg gyertya nem valószínű. ilyeneket légtömegmérő, lambda, injektor, alapjárati motor, főtengely jeladó hibája okozhat, vagy kilyukadt vákuumcsövek.
Értem. Töltöttem fel két képet, nem tudom hogy az e a kartercső, de mint látjátok a levegőszűrön azt a géz szerü fekete valamit, na azza l van becsavarva a baloldali piros nyílnál, a cső. a jobb oldali piros nyílnál a cső megy a motorba de a töve repedt amit mondott a tag akitől vettük hogy cserélni kellesz, majd. A kék nyil az egy másik csövet mutat ami az olajhoz megy szerintem de kurva puha ahogy megnyomtam Amiket felsoroltatok ( lambda, injektor, alapjárati motor, főtengely jeladó ) ezeket a műszerfalon nyomon lehet követni hogy mi romlott el? Mondjuk nekem a légzsákos ikon folyamatosan világit. Sorry hogy ennyire nem értek hozzá, de újabb bmw-m volt/van de az az ősöké lett s azzal nem volt hálistennek ilyen fajta probléma. szóval visszatérve a piros nyíl gumi csövei nem tudom mire csatlakoznak, a jobboldali piros nyíl csöve az a légszűrőre csatlakozik de azt nem tudtam lefotózni. Remélem segít valamennyit a problem meghatározására.
Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. február 22. szerda, 15:18
troooger írta:
Szia! Nézz be a galériámba, ott találsz képet a jrtom által mondott dolgoról. Nekem is ez volt a baj.
jrtom írta:
Szia! A kartergázcsövet nézd meg, ami a szelepfedél hátúljából megy a szívósor irányába. Azt szokta szétenni az olaj és olyan lesz mint a gyúrma. Eltömődik és kilyukad, aztán fals levegőt szív a motor.
mrdani írta:
Üdv mindenkinek! Remélem tudtok segíteni. Az alapjárat ugrándozik, ha üresbe van vagy ha a kuplungot benyomom. Jelenség az hogy lemegy majdnem 0-ra és utána 1e felé picit majd vissza le... Valami kiinduló pontot aki tud segítsen.
Köszi az infót megnézem, csak kajolok mert most értem haza a melóból. Ha Netalántán nem az lenne akkor mi más lehet még?! Lambda szonda, gyújtótrafó, gyertyák? Mondjuk a legelső kissé necces anyagiakba, szóval azt választanám legutoljára. Előre is köszönöm a segítségedet Jaj majd el felejtettem hogy mikor beindítom, akkor az első 1-2-3 percbe nem csinálja, csak utána kezdi el...
hát pedig pont trafó, meg gyertya nem valószínű. ilyeneket légtömegmérő, lambda, injektor, alapjárati motor, főtengely jeladó hibája okozhat, vagy kilyukadt vákuumcsövek.
Mielőtt privátban kérdeznél, előbb kérdezz fórumon!
troooger írta:
Szia! Nézz be a galériámba, ott találsz képet a jrtom által mondott dolgoról. Nekem is ez volt a baj.
jrtom írta:
Szia! A kartergázcsövet nézd meg, ami a szelepfedél hátúljából megy a szívósor irányába. Azt szokta szétenni az olaj és olyan lesz mint a gyúrma. Eltömődik és kilyukad, aztán fals levegőt szív a motor.
mrdani írta:
Üdv mindenkinek! Remélem tudtok segíteni. Az alapjárat ugrándozik, ha üresbe van vagy ha a kuplungot benyomom. Jelenség az hogy lemegy majdnem 0-ra és utána 1e felé picit majd vissza le... Valami kiinduló pontot aki tud segítsen.
Köszi az infót megnézem, csak kajolok mert most értem haza a melóból. Ha Netalántán nem az lenne akkor mi más lehet még?! Lambda szonda, gyújtótrafó, gyertyák? Mondjuk a legelső kissé necces anyagiakba, szóval azt választanám legutoljára. Előre is köszönöm a segítségedet Jaj majd el felejtettem hogy mikor beindítom, akkor az első 1-2-3 percbe nem csinálja, csak utána kezdi el...
Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. február 21. kedd, 15:06
Szia! Nézz be a galériámba, ott találsz képet a jrtom által mondott dolgoról. Nekem is ez volt a baj.
jrtom írta:
Szia! A kartergázcsövet nézd meg, ami a szelepfedél hátúljából megy a szívósor irányába. Azt szokta szétenni az olaj és olyan lesz mint a gyúrma. Eltömődik és kilyukad, aztán fals levegőt szív a motor.
mrdani írta:
Üdv mindenkinek! Remélem tudtok segíteni. Az alapjárat ugrándozik, ha üresbe van vagy ha a kuplungot benyomom. Jelenség az hogy lemegy majdnem 0-ra és utána 1e felé picit majd vissza le... Valami kiinduló pontot aki tud segítsen.
Szia! A kartergázcsövet nézd meg, ami a szelepfedél hátúljából megy a szívósor irányába. Azt szokta szétenni az olaj és olyan lesz mint a gyúrma. Eltömődik és kilyukad, aztán fals levegőt szív a motor.
mrdani írta:
Üdv mindenkinek! Remélem tudtok segíteni. Az alapjárat ugrándozik, ha üresbe van vagy ha a kuplungot benyomom. Jelenség az hogy lemegy majdnem 0-ra és utána 1e felé picit majd vissza le... Valami kiinduló pontot aki tud segítsen.
Üdv mindenkinek! Remélem tudtok segíteni. Az alapjárat ugrándozik, ha üresbe van vagy ha a kuplungot benyomom. Jelenség az hogy lemegy majdnem 0-ra és utána 1e felé picit majd vissza le... Valami kiinduló pontot aki tud segítsen.
Tano írta:
A működése megállapításához diag nélkül jó támpont a búgó hang, amit kiad működés közben. Valamint a kimenő vízcsövét (amelyiken a légtelenítő csavar is van) megfogva, hamar melegnek kell lennie hideg motornál. És az anyósülés alatti részen alányúlva megtalálható a kipuffogó nyílása, ami nyilván meleget kell hogy pöfögjön. Mindez persze a Webasto kályhára vonatkozik, de úgy vettem ki nektek még az van.
Holnap megnézem működik-e, addig is köszi az eddigieket.
A működése megállapításához diag nélkül jó támpont a búgó hang, amit kiad működés közben. Valamint a kimenő vízcsövét (amelyiken a légtelenítő csavar is van) megfogva, hamar melegnek kell lennie hideg motornál. És az anyósülés alatti részen alányúlva megtalálható a kipuffogó nyílása, ami nyilván meleget kell hogy pöfögjön. Mindez persze a Webasto kályhára vonatkozik, de úgy vettem ki nektek még az van.
bmw320d4 írta:
Vedd le a fűtést minimumra, úgy nem fogja emelgetni.
Neo78 írta:
Dehát akkor meg fog fagyni!!!
Egyébként az is lehet, hogy nem jó a kiegészítő fűtése, mint az enyém... (be-ki kapcsol és ilyenkor ingadozik az alapjárat)
Hmm... Melyik az a kiegészítő fűtés? Ha szemben állunk az autóval teljesen bal oldalon, a torony mögött van egy ilyen kis radiátor szerűség, létezik hogy az az? Ill. hogy veszem észre ha nem jó? Kb. 1-2 perc alatt nincs jég a szélvédőmön ha rákapcsolom az első szélvédő fűtést (vagy mit) közvetlenül indítás után.
Hidegben segít fűteni, melegiteni a hűtőfolyadékot, hogy hamarabb elérje az üzemi hőfokot. Az enyémben, ha szemben állsz a kocsival, akkor az enyémben jobbra van a torony környékén. Azt pedig, hogy hogy veszed észre hogy jó azt nem tudom, mivel az enyém nem jó... Gépre kell tenni, az megmondja.
bmw320d4 írta:
Vedd le a fűtést minimumra, úgy nem fogja emelgetni.
Neo78 írta:
Dehát akkor meg fog fagyni!!!
Egyébként az is lehet, hogy nem jó a kiegészítő fűtése, mint az enyém... (be-ki kapcsol és ilyenkor ingadozik az alapjárat)
Hmm... Melyik az a kiegészítő fűtés? Ha szemben állunk az autóval teljesen bal oldalon, a torony mögött van egy ilyen kis radiátor szerűség, létezik hogy az az? Ill. hogy veszem észre ha nem jó? Kb. 1-2 perc alatt nincs jég a szélvédőmön ha rákapcsolom az első szélvédő fűtést (vagy mit) közvetlenül indítás után.
Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. január 21. szombat, 20:01
Nekem dieselem van, néha csinál olyat, hogy ugrál 7 és 900-as fordulat között, állandó 700 helyett, ill. hidegben első indításnál mindig. Ha valakinek van ötlete ne tartsa magában, előre is köszi.
Hideg motornál teljesen normális ha megemelkedik a fordulat, sőt meleg motornál ha gurul a kocsi akkor is emeli az alapjáratot, vagy ha kevés a hőmennyiség a fűtésnek, akkor is 900 lesz mert bekapcsol a kiegészítő fűtés.
Vedd le a fűtést minimumra, úgy nem fogja emelgetni.