hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. november 17. kedd, 18:33


hil írta: Sziasztok!
Valaki írta itt, hogy amikor mérték padon az autó teljesítményét, akkor nagy teljesítményû ventillátorokkal fújták azt elõlrõl. Ez szöget ütött a fejemben, hogy minek is kell megfújni egy álló autót a teljesítmény méréshez? Azóta is ezen gondolkodom, de normális magyarázatot nem találok rá.
hil

a motor hûtése /ne a venti szenvedjen/ + a diesel el van látva köztes hûtõvel (intercooler) ami a turbó hõje, és a sûrítés miatt felmelegedett levegõt hûti a menetszél által.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. november 17. kedd, 18:29


Sziasztok!
Valaki írta itt, hogy amikor mérték padon az autó teljesítményét, akkor nagy teljesítményû ventillátorokkal fújták azt elõlrõl. Ez szöget ütött a fejemben, hogy minek is kell megfújni egy álló autót a teljesítmény méréshez? Azóta is ezen gondolkodom, de normális magyarázatot nem találok rá.
hil

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. november 17. kedd, 18:20


MenyusBMW írta:
BarG írta:
MenyusBMW írta:



Szerintem csak az volt a baj, hogy rossz helyen voltál és nem programot irattál az autódra! A boxokat flejetsd el, azokban mind csak 1 ellenállás van, ami megemeli a railnyomást. De ahogy én tudom a programban vannak nyomaték és befecskendezési korlátok is, melyek módosítása nélkül nincs érezhetõ növekedés. Az ATC-nál vagy más jó tunernél voltál?


Ne haragudj, de a boxokról alkotott képed eléggé elavult, sõt kihallani vélem sok olyan csipes neten terjedõ véleményét, akik erõsen ferdítik a valóságot. A boxoknak ugyanis elég sok minõségi szintje akad, az az átverõs box, ami csak egy poti, vagy ellenállás, ma már nagyon ritka. A legtöbb box valójában mikrocontroller, amik valamely paramétert odébb tolnak, sõt van már olyan is, ami piggyback vezérlõként teljesen tud mindent, mint egy csiptuning. Mondjuk 2x-3x annyiba kerül, mint egy csiptuning ....
Ez viszont nyom nélkül visszacsinálható, nem úgy, mint a csipelés.

És igen, off autóval voltam az ATC-nél. Azóta se mertem egyetlen autóval se csiptuningra menni ......


Az utolsó mondatodat részleteznéd?

Még nálunk Németországban is köztudott, hogy a boxban (mindegy, hogy mirõl szól a kamu marketingvaker) csak ellenállási mért értékeket lehet hamisítani. Hogy ezt egy potméter, ellenállás vagy mikrkontroller csinálja az egymindegy!
Egy komoly BMW-Tuner sem árul boxot!!! Pl. lásd Hartge. Vajon miért?
Az meg végképp kamu, hogy beállított programot toltak fel a Steinbauerboxra, max ezt mondták neked és átvertek....
A legújabb többszázerer forintos steinbauerekben is csak egy ellenállást lehet csavarni. Na ez amit neked is arréb tekertek. Pár csavar tartja össze a box házát, hogy ne lássad a belsejét. Szedjed szét és ott lesz benne a potméter.


státusz MenyusBMW

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2009. november 17. kedd, 18:15


BarG írta:
MenyusBMW írta:



Szerintem csak az volt a baj, hogy rossz helyen voltál és nem programot irattál az autódra! A boxokat flejetsd el, azokban mind csak 1 ellenállás van, ami megemeli a railnyomást. De ahogy én tudom a programban vannak nyomaték és befecskendezési korlátok is, melyek módosítása nélkül nincs érezhetõ növekedés. Az ATC-nál vagy más jó tunernél voltál?


Ne haragudj, de a boxokról alkotott képed eléggé elavult, sõt kihallani vélem sok olyan csipes neten terjedõ véleményét, akik erõsen ferdítik a valóságot. A boxoknak ugyanis elég sok minõségi szintje akad, az az átverõs box, ami csak egy poti, vagy ellenállás, ma már nagyon ritka. A legtöbb box valójában mikrocontroller, amik valamely paramétert odébb tolnak, sõt van már olyan is, ami piggyback vezérlõként teljesen tud mindent, mint egy csiptuning. Mondjuk 2x-3x annyiba kerül, mint egy csiptuning ....
Ez viszont nyom nélkül visszacsinálható, nem úgy, mint a csipelés.

És igen, off autóval voltam az ATC-nél. Azóta se mertem egyetlen autóval se csiptuningra menni ......


Az utolsó mondatodat részleteznéd?

Még nálunk Németországban is köztudott, hogy a boxban (mindegy, hogy mirõl szól a kamu marketingvaker) csak ellenállási mért értékeket lehet hamisítani. Hogy ezt egy potméter, ellenállás vagy mikrkontroller csinálja az egymindegy!
Egy komoly BMW-Tuner sem árul boxot!!! Pl. lásd Hartge. Vajon miért?
Az meg végképp kamu, hogy beállított programot toltak fel a Steinbauerboxra, max ezt mondták neked és átvertek....
A legújabb többszázerer forintos steinbauerekben is csak egy ellenállást lehet csavarni. Na ez amit neked is arréb tekertek. Pár csavar tartja össze a box házát, hogy ne lássad a belsejét. Szedjed szét és ott lesz benne a potméter.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. november 17. kedd, 17:36


MenyusBMW írta:



Szerintem csak az volt a baj, hogy rossz helyen voltál és nem programot irattál az autódra! A boxokat flejetsd el, azokban mind csak 1 ellenállás van, ami megemeli a railnyomást. De ahogy én tudom a programban vannak nyomaték és befecskendezési korlátok is, melyek módosítása nélkül nincs érezhetõ növekedés. Az ATC-nál vagy más jó tunernél voltál?


Ne haragudj, de a boxokról alkotott képed eléggé elavult, sõt kihallani vélem sok olyan csipes neten terjedõ véleményét, akik erõsen ferdítik a valóságot. A boxoknak ugyanis elég sok minõségi szintje akad, az az átverõs box, ami csak egy poti, vagy ellenállás, ma már nagyon ritka. A legtöbb box valójában mikrocontroller, amik valamely paramétert odébb tolnak, sõt van már olyan is, ami piggyback vezérlõként teljesen tud mindent, mint egy csiptuning. Mondjuk 2x-3x annyiba kerül, mint egy csiptuning ....
Ez viszont nyom nélkül visszacsinálható, nem úgy, mint a csipelés.

És igen, off autóval voltam az ATC-nél. Azóta se mertem egyetlen autóval se csiptuningra menni ......

státusz MenyusBMW

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2009. november 17. kedd, 08:34


BarG írta:
SoundkeY írta: dob:


Barg:

Amugy neked mi a tapasztalatod a kulonfele modositasokkal ? Osszevetve a "mért" es "tapasztalat", "gyakorlat" osszehasonlitasaval ?


Amirõl nyilatkozhatok:
- sportlégszûrõ: egy dekával több lóerõ vagy nyomaték se jött, de az igaz, hogy hamarabb felébredtek a lovak, vagyis alacsonyabb fordulaton indult meg a gép - de végülis túladtam rajtuk (betétszûrõ volt és kettõt vettem, mert cserélni macerás - többek közt ezért is adtam el)

- box - elõször Steinbauerral próbálkoztam - rezonált tõle az autóm - visszaadtam

- box - Küberl - jó! de a végsebesség növelés hanta, aztán egy ideig hitegettek az Unichip forgalmazói, hogy az alkalmas lesz a végsebességkorlát feloldására, ezért a Küberlt eladtam - ma is bánom - aztán az Unichipesek mégis viszakoztak a végsebesség felszabadítástól, így nem vettem meg. A Küberlt több állásban is lemérettem Istvánkóéknál, egy 15%-ot simán ki lehet vele hozni, többet nem.

- gyárilag a 410Nm-es gépemet 460 Nm-esnek mérték. Az én gépem valamiért nem szereti a túl nagy nyomatékot, mert eddig mindig rezonálással válaszolt rá. A Küberlnél is ha a teljes +erõt használtam, akkor rezonált, ezért egy gyengített progit kértem rá, amit el is árultak, hogy hogyan kell ráprogramozni. Ezzel tökéletesen mûködött a gép.

- most csak egy light-os metanol/víz befecskendezõ rendszer segít a gyorsításban, meg a szívórendszerem korommentesen tartásában, ennek hatásait nem méricskéltem. De volt már rá példa, hogy hajszálpontosan ugyanolyan autóval gyorsultunk az M3-on, mint az enyém, eléggé ott tudtam hagyni, pedig elvileg csak a vízbefecsi volt a különbség. Hacsak a másikban nem volt egy negatív csiptuning.

- elõfordult már, hogy találkoztam olyan 2d-vel, amitõl allig voltam gyorsabb, nehezen hittem, hogy valóban 2d, meg találkoztam már olyan 535d-vel, ami nem tudott meglógni elõlem. Pedig annak meg sokkal jobban kéne mennie. Nem tudom gyárilag mekkora szórások vannak, mondjuk azzal nem számolok, hogy nem nyomták eléggé a jobbszélsõ pedált, mert nálam az utolsó osztás után feküdt a mutató, az meg nem megy félgázzal.


Szerintem csak az volt a baj, hogy rossz helyen voltál és nem programot irattál az autódra! A boxokat flejetsd el, azokban mind csak 1 ellenállás van, ami megemeli a railnyomást. De ahogy én tudom a programban vannak nyomaték és befecskendezési korlátok is, melyek módosítása nélkül nincs érezhetõ növekedés. Az ATC-nál vagy más jó tunernél voltál?

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. november 17. kedd, 07:55


BarG írta:
SoundkeY írta: dob:


Barg:

Amugy neked mi a tapasztalatod a kulonfele modositasokkal ? Osszevetve a "mért" es "tapasztalat", "gyakorlat" osszehasonlitasaval ?


Amirõl nyilatkozhatok:
- sportlégszûrõ: egy dekával több lóerõ vagy nyomaték se jött, de az igaz, hogy hamarabb felébredtek a lovak, vagyis alacsonyabb fordulaton indult meg a gép - de végülis túladtam rajtuk (betétszûrõ volt és kettõt vettem, mert cserélni macerás - többek közt ezért is adtam el)

- box - elõször Steinbauerral próbálkoztam - rezonált tõle az autóm - visszaadtam

- box - Küberl - jó! de a végsebesség növelés hanta, aztán egy ideig hitegettek az Unichip forgalmazói, hogy az alkalmas lesz a végsebességkorlát feloldására, ezért a Küberlt eladtam - ma is bánom - aztán az Unichipesek mégis viszakoztak a végsebesség felszabadítástól, így nem vettem meg. A Küberlt több állásban is lemérettem Istvánkóéknál, egy 15%-ot simán ki lehet vele hozni, többet nem.

- gyárilag a 410Nm-es gépemet 460 Nm-esnek mérték. Az én gépem valamiért nem szereti a túl nagy nyomatékot, mert eddig mindig rezonálással válaszolt rá. A Küberlnél is ha a teljes +erõt használtam, akkor rezonált, ezért egy gyengített progit kértem rá, amit el is árultak, hogy hogyan kell ráprogramozni. Ezzel tökéletesen mûködött a gép.

- most csak egy light-os metanol/víz befecskendezõ rendszer segít a gyorsításban, meg a szívórendszerem korommentesen tartásában, ennek hatásait nem méricskéltem. De volt már rá példa, hogy hajszálpontosan ugyanolyan autóval gyorsultunk az M3-on, mint az enyém, eléggé ott tudtam hagyni, pedig elvileg csak a vízbefecsi volt a különbség. Hacsak a másikban nem volt egy negatív csiptuning.

- elõfordult már, hogy találkoztam olyan 2d-vel, amitõl allig voltam gyorsabb, nehezen hittem, hogy valóban 2d, meg találkoztam már olyan 535d-vel, ami nem tudott meglógni elõlem. Pedig annak meg sokkal jobban kéne mennie. Nem tudom gyárilag mekkora szórások vannak, mondjuk azzal nem számolok, hogy nem nyomták eléggé a jobbszélsõ pedált, mert nálam az utolsó osztás után feküdt a mutató, az meg nem megy félgázzal.



Vizbefecskendezõ jo dolog tudsz vele hozni 2.0 turbos benzines motornál 20-25lovacskát mivel a vizben vagyis a párában amit befecskendez sokkal több az oxigén mint a sima száraz levegõben. Dieselbe mondjuk még sosem láttam de most utána nézek


Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2009. november 17. kedd, 01:08


Tano írta:
daidka írta: Akkor passz


Ezt a 148-at úgy kell érteni, hogy Robinson autója volt elõtte chippelve valakinél, de az nem tetszett neki vissza lett töltve az "eredeti" progi, és ezzel lett már lemérve az ATC-nél. És csak utána lett 168 az ATC jóvoltából...


Mert aki értelmezi is amit olvas meg tudja válaszolni a kérdéseket. Köszi Tano

daidka
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2002

státusz daidka

BMWfanatic

Elismertség: 1% (11 pont) | Hozzászólások: 637

Elküldve: 2009. november 16. hétfő, 23:28


Tano írta:
daidka írta: Akkor passz


Ezt a 148-at úgy kell érteni, hogy Robinson autója volt elõtte chippelve valakinél, de az nem tetszett neki vissza lett töltve az "eredeti" progi, és ezzel lett már lemérve az ATC-nél. És csak utána lett 168 az ATC jóvoltából...


Valahogy így gondoltam én is. A lényeg, hogy már egyszer volt chippelve.
Köszi

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2009. november 16. hétfő, 23:22


daidka írta: Akkor passz


Ezt a 148-at úgy kell érteni, hogy Robinson autója volt elõtte chippelve valakinél, de az nem tetszett neki vissza lett töltve az "eredeti" progi, és ezzel lett már lemérve az ATC-nél. És csak utána lett 168 az ATC jóvoltából...

daidka
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2002

státusz daidka

BMWfanatic

Elismertség: 1% (11 pont) | Hozzászólások: 637

Elküldve: 2009. november 16. hétfő, 22:57


YELLOW írta: A-A!

148 LE volt, írta is hogy enyni talán belefér a szórásba a dízeleknél... CHIP után 168 LE lett...

daidka írta:
YELLOW írta: tudom! nem tudsz értelmezni mondat félét?

arra akartam célozni, hogy akkor világos legyen, hogy Ribinson autója alap 136 LE a padon mégis 148 LE volt.
a tiéd alap 150 LE, és padon 148,5 LE.

a kérdésem arar irányult, hogy akkor valójában lehet a 136 lovas csak papíron annyi, valójában meg "150", vagy feltételezhetõen Robinson autója mégsem volt gyári?

SoundkeY írta: Nem, en a sajat automrol beszelek ( galeriaba a meres diagramm ) mert kivancsi voltam piszkalva van-e....alap 150le.


Robinsoné a chip után lett 148 paci ha jól értelmezem a cikkben leírt mondatokat.


Akkor passz

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2009. november 16. hétfő, 22:51


A-A!

148 LE volt, írta is hogy enyni talán belefér a szórásba a dízeleknél... CHIP után 168 LE lett...

daidka írta:
YELLOW írta: tudom! nem tudsz értelmezni mondat félét?

arra akartam célozni, hogy akkor világos legyen, hogy Ribinson autója alap 136 LE a padon mégis 148 LE volt.
a tiéd alap 150 LE, és padon 148,5 LE.

a kérdésem arar irányult, hogy akkor valójában lehet a 136 lovas csak papíron annyi, valójában meg "150", vagy feltételezhetõen Robinson autója mégsem volt gyári?

SoundkeY írta: Nem, en a sajat automrol beszelek ( galeriaba a meres diagramm ) mert kivancsi voltam piszkalva van-e....alap 150le.


Robinsoné a chip után lett 148 paci ha jól értelmezem a cikkben leírt mondatokat.


BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. november 16. hétfő, 22:26


SoundkeY írta: dob:


Barg:

Amugy neked mi a tapasztalatod a kulonfele modositasokkal ? Osszevetve a "mért" es "tapasztalat", "gyakorlat" osszehasonlitasaval ?


Amirõl nyilatkozhatok:
- sportlégszûrõ: egy dekával több lóerõ vagy nyomaték se jött, de az igaz, hogy hamarabb felébredtek a lovak, vagyis alacsonyabb fordulaton indult meg a gép - de végülis túladtam rajtuk (betétszûrõ volt és kettõt vettem, mert cserélni macerás - többek közt ezért is adtam el)

- box - elõször Steinbauerral próbálkoztam - rezonált tõle az autóm - visszaadtam

- box - Küberl - jó! de a végsebesség növelés hanta, aztán egy ideig hitegettek az Unichip forgalmazói, hogy az alkalmas lesz a végsebességkorlát feloldására, ezért a Küberlt eladtam - ma is bánom - aztán az Unichipesek mégis viszakoztak a végsebesség felszabadítástól, így nem vettem meg. A Küberlt több állásban is lemérettem Istvánkóéknál, egy 15%-ot simán ki lehet vele hozni, többet nem.

- gyárilag a 410Nm-es gépemet 460 Nm-esnek mérték. Az én gépem valamiért nem szereti a túl nagy nyomatékot, mert eddig mindig rezonálással válaszolt rá. A Küberlnél is ha a teljes +erõt használtam, akkor rezonált, ezért egy gyengített progit kértem rá, amit el is árultak, hogy hogyan kell ráprogramozni. Ezzel tökéletesen mûködött a gép.

- most csak egy light-os metanol/víz befecskendezõ rendszer segít a gyorsításban, meg a szívórendszerem korommentesen tartásában, ennek hatásait nem méricskéltem. De volt már rá példa, hogy hajszálpontosan ugyanolyan autóval gyorsultunk az M3-on, mint az enyém, eléggé ott tudtam hagyni, pedig elvileg csak a vízbefecsi volt a különbség. Hacsak a másikban nem volt egy negatív csiptuning.

- elõfordult már, hogy találkoztam olyan 2d-vel, amitõl allig voltam gyorsabb, nehezen hittem, hogy valóban 2d, meg találkoztam már olyan 535d-vel, ami nem tudott meglógni elõlem. Pedig annak meg sokkal jobban kéne mennie. Nem tudom gyárilag mekkora szórások vannak, mondjuk azzal nem számolok, hogy nem nyomták eléggé a jobbszélsõ pedált, mert nálam az utolsó osztás után feküdt a mutató, az meg nem megy félgázzal.

daidka
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2002

státusz daidka

BMWfanatic

Elismertség: 1% (11 pont) | Hozzászólások: 637

Elküldve: 2009. november 16. hétfő, 22:24


YELLOW írta: tudom! nem tudsz értelmezni mondat félét?

arra akartam célozni, hogy akkor világos legyen, hogy Ribinson autója alap 136 LE a padon mégis 148 LE volt.
a tiéd alap 150 LE, és padon 148,5 LE.

a kérdésem arar irányult, hogy akkor valójában lehet a 136 lovas csak papíron annyi, valójában meg "150", vagy feltételezhetõen Robinson autója mégsem volt gyári?

SoundkeY írta: Nem, en a sajat automrol beszelek ( galeriaba a meres diagramm ) mert kivancsi voltam piszkalva van-e....alap 150le.


Robinsoné a chip után lett 148 paci ha jól értelmezem a cikkben leírt mondatokat.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2009. november 16. hétfő, 22:17


tudom! nem tudsz értelmezni mondat félét?

arra akartam célozni, hogy akkor világos legyen, hogy Ribinson autója alap 136 LE a padon mégis 148 LE volt.
a tiéd alap 150 LE, és padon 148,5 LE.

a kérdésem arar irányult, hogy akkor valójában lehet a 136 lovas csak papíron annyi, valójában meg "150", vagy feltételezhetõen Robinson autója mégsem volt gyári?

SoundkeY írta: Nem, en a sajat automrol beszelek ( galeriaba a meres diagramm ) mert kivancsi voltam piszkalva van-e....alap 150le.