Elküldve: 2009. december 28. hétfő, 08:24
bmw320d4 írta:Kristof77 írta: Magát a váltót egyébként nem kell (lehet) hozzáhangolni a módosított programhoz, sõt nem is szabad belenyúlni, mert az csak galibát szülne.
Ha a nyomatékkorlátok összhangban vannak a többi módosított paraméterrel, akkor a váltó gyönyörûen fog mûküdni, minden körülmény között és veszi szépen a lapot.
Ne haragudj, hogy beleszólok, de a váltó CAN-en kapja meg a kapcsolásokhoz szükséges adatokat, amik között ott van a számított forgatónyomaték is, több száz fontos paraméter mellett.
Igenis számít a váltó hozzáigazítása, erre ott a bizonyíték, ha szervízbe megy az ügyfél egy össze-vissza kapcsolgató váltóval, és a hibafeltáráskor kiderül, hogy elszállt egy vákuumcsõ, becsepeg 3 porlasztó, pontatlan a légtömegmérõ, hibás a railnyomás szenzor stb.
Ilyenkor látszik, hogy az elvárt fogatónyomaték elmarad váltás után, és visszakapcsol a váltó, aztán ismét fel, és vissza.
A motorvezérlõ nem önállóan küldi a parancsokat a végfokjaira, hanem a váltóvezérlõ is nagyban beleszól, lehetetlen, hogy tökéletesen müködjön az autó.
Módosított szoftverrel, már régen elérte azt a f.nyomatékot és teljesítményt a motor, ami a következõ kapcsolásához bõven elegendõ lenne, ehelyett forgatja tovább a motort, egészen a valótlan értékek eléréséig.
Tudom, lehet kézzel is kapcsolni, meg ezt nem veszi észre szinte senki, de ettõl még így van.
Nem haragszom. Azért írtam, hogyha jól meg van írva a program, akkor mind1 ki csinálta. Ebbe alapvetõen beletartozik a nyomatékkorlátok módosítása is. Ha ez meg van, akkor váltó gyönörû szépen fog dolgozni. Ha gondolod tegyünk egy próbát.