BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2008. március 07. péntek, 18:10


Garancia: azokhoz a boxokhoz, amik nem viszik túlzásba amit csinálnak, valamint némi tudással és tisztességgel rendelkezik a készítõ cég, vásárolható garancia. Ja és nem csak a box mûködésére , hanem a motorra és a hajtásláncra! Lehet, hogy van olyan programátírás, amire szintén adnak garit, de én még nem hallottam róla.
A legjobban azt szeretem, amikor meghallom ezt a "motor optimalizálás" dumát. Ezt a laikusok átverésére találták ki. A chiptuning szvsz a motorból kivehetõ teljesítmény növelése a beépített tartalékok terhére, a motor teljesítmény - élettartam görbéjének lineárisnak tekinthetõ szakaszán maradva. (normális csipes csak külön kérésre megy ennél tovább) A turbós autók tuningja alapvetõen a turbónyomás emelését jelenti, és nem a nyomásemelés, ami a turbó élettartamát csökkenti, hanem az, hogy a magasabb nyomás eléréséhez a turbót gyorsabban kell pörgetni - ez a megdöglés valódi oka. A több levegõhöz aztán több üzemanyag adható, ebbõl lesz a teljesítmény többlet.

státusz Gary

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2008. március 07. péntek, 16:37


Soundkey:

Persze tõlem kiprobálhatjuk. Én is kiváncsi vagyok. Írd le privát üzenetben a számod. Amúgy Bp en vagyok.

státusz pati

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 213

Elküldve: 2008. március 07. péntek, 15:45


peetie írta: Így viszont garanciát azt nem vállalnak rá jólsejtem?

garancia? te már nagyon eu-ban érzed magad!ez itt még szerencsejáték, vagy bejön vagy nem.
SoundkeY írta: Gary, Pati: Ki tudnank probalni vmikor a kulonbseget sima vs chippelt ?
( akkor le lett merve elotte-utana, vagy csak sacc a 185le ? )

sajnos mostanában részemrõl nem fog menni,mert elég messze vagyok.

státusz peetie

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 520

Elküldve: 2008. március 07. péntek, 14:44


Gary írta: Nem kérdeztem meg. Állítolag a Superchip programját töltetik rá.
Az tuti hogy jóval erõsebb lett a gép... Megfogadtam hogy nem használom ki mindig a teljesítmény többletet, mert elég drága az a turbó... (lsd turbó rovat beírásom...) Én nem kértem számlát 85 pénzbe fájt.


Így viszont garanciát azt nem vállalnak rá jólsejtem?

státusz kyncza

Fórumlakó

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 205

Elküldve: 2008. március 07. péntek, 11:40


Sziasztok!

Nem okoskodásból mondom, csak kicsit már belemélyedtem a témába. Azért nem véletlen, hogy a chip és a box között ár különbség van. A chip-nél a OBD, EDC, EDC16 csatin kereszül programozzák át a motor eredeti, gyári programját. A tuning szó HANGOLÁST jelent, chippelésnél inkább ilyen értelemben beszélünk róla. A gyári programot úgy írták, hogy megfeleljen minden EUR3, EUR4, károsanyag kibocsátás értéknek, továbbá -40, +60fokban is induljon a motor stb...nincs 2 egyforma motor, ezért a gyári programok univerzálisak, minden motorra ráhúzhatók. (persze típus azonosra). Chip átírásnál, ha nem kókler az egyén, akkor rengeteg helyen módosítja a gyári programot. turbónyomás, üzemanyga mennyiség, befecskendezés ideje, mennyisége, common rail esetében a befecskendezõ nyomása is átállításra kerül. Nagyon szép, motorkímélõ "tuningot" el lehet érni így. természetesen chippel lehet erõs és takarékos autót is csinálni. Van, aki tuningra viszi, de azt kéri, egyen kevesebbet az autó. Ezt is meg lehet csinálni (turbós és dízel autóknál fõleg). Ezzel szemben a boxok, fõleg az olcsók (sokban csak egy ellenállás van, vagy egy potméter), semmi egyebet nem csinálnak, mint átverik a motorvezérlõt, azt "hazudják", hogy hidegebb van kint, mint amit a légtömegmérõ mér, ehhez az autó több üzemanyagot ad azonnal. ha még emeli kicsit a turbónyomást is, máris lehet egy erõs autónk. De ez nem feltétlen jó, fõleg hosszútávon. Ennél sokkal árnyaltabb egy tuning (legalábbis annak kellene lennie). szóval én nem nagyon bízok a boxokban, de mindenki maga dönti el....biztos lehet normális boxot venni, de kétlem, hogy 30-50között olyat adnának. Mondom érzésre biztos nagyot nyom, mert drasztikusan avatkozik a vezérlõbe, de hosszútávon nem biztos, hogy jó.

Üdv.
kyncza

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2008. március 07. péntek, 11:16


Gary, Pati: Ki tudnank probalni vmikor a kulonbseget sima vs chippelt ?
( akkor le lett merve elotte-utana, vagy csak sacc a 185le ? )

státusz Gary

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2008. március 07. péntek, 00:58


Nem kérdeztem meg. Állítolag a Superchip programját töltetik rá.
Az tuti hogy jóval erõsebb lett a gép... Megfogadtam hogy nem használom ki mindig a teljesítmény többletet, mert elég drága az a turbó... (lsd turbó rovat beírásom...) Én nem kértem számlát 85 pénzbe fájt.


státusz pati

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 213

Elküldve: 2008. március 07. péntek, 00:30


valszeg nekem is ez van akkor(upsolute), mert ugynígy mûködött a folymat.
mibe fájt neked? gondolom Te sem kérdezted meg mi tuning cég neve? ha mégis oszd meg velünk.

státusz Gary

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2008. március 06. csütörtök, 23:18


Sziasztok!

Én ma izmosítottam a gépet a Megalarm KFT. nél.
2003. 07 havi 320d - m van. Nagyon komoly lett... Mintha egy másik autó lenne. 3. kerületi Auchan kijáratánál a körforgalomban 2 esbe közepes gázadásra, kuplunghoz még hozzá sem érve a 17 es 225 ös gumikat elforgatta Meglepõdtem, pedig nem vagyok egy drift bajnok, de sikerült megusznom. Régóta külföldi partnerrel dolgoznak, az autó komputerébõl kiolvasott saját programot küldik ki a külföldi partnernek, majd azt "javítatják fel". Nem kormol, és sehol nem rángat. Nem ma kezdték, sok ilyen vas megfordult ott. Elvileg 34 LE és 62 Nm amivel több lett a kis drága. Ez érezhetõ is...
Még nagyon sebessegnel nem próbáltam csak a 6 os uton budafok elõtt, a déli zsér forgalomban 170 ig sikerült felgyorsulnom...

státusz pati

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 213

Elküldve: 2008. március 05. szerda, 18:34


SoundkeY írta: En is szeretnek egy kis chipelest de ...

Hi a chippelés nem egyenlö az áttételek cseréjével, így azonos fordulaton fog menni a gép 90-nel elõtte és utánna. A chip nem varázslat, csak egy kis plusz nyomaték szerintem. Nekem a chip elõtt is jól ment a gépem 170-195 között hasznátam pályán. De ott már kezdett elfogyni az erõ belölle. Most 180-ról õgy gyorsul tovább mintha 130-ról kezdenék gyorsítani (chip nélkül). Elõzésnél csak extrém esetben kell visszakapcsolnom sebességfokozatot. A végét soha nem próbáltam még sem elötte,sem így. De 220at simán megy.
A fogyasztás valóban csökken mert kissebb erõlködés kell a kaszni mozgatásához.
Ez 320d 2005 touring (6.manual),és pont ma csodálkoztam el hogy 3 fokozatban dolgozik a kipörgés gátlóm, mert erre felé esik az esõ.
hát ennyit az én tapasztalatomról röviden.
üdv

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2008. március 05. szerda, 18:03


En is szeretnek egy kis chipelest de tobb problemam / kerdesem is van ezekkel kapcsolatba........

1. Hol ???? ( megbizhato, nem kokler, es lemerik elotte - utana mert ezt tobb helyen irjak hogy csak ugy erdemes)
2. mennyit ? 150-bol --> gondolom max 175-180 eleg ( 380-390nm )
3. milyet ?? ( chip vagy box )
4. Nem tudom az enyem piszkalva van e . (valamilyen szinten.....)
Ezt le kene merni egy olyan 20d vel amirol tudjuk hogy chippes ( vagy 100% hogy nem chipppes ) es menni parat egymas ellen valahol.

Persze nem akarom "taposni" csak neha mikor kedvem van menjen jobban.....szoval a vasat nem akarom megolni ,soot.
Tobb helyen irjak hogy "normal" hasznalat mellett meg a fogyasztas is csokken ?
Ezt tapasztalta mar vki ?
( ugy kell elkepzelni hogy ha eddig 130 nal pl 2600 forgott a motor akkor chipelessel 2400, 90nel meg 1700 helyett csak 1500 at ??? )

státusz bmwe46

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 62

Elküldve: 2008. március 05. szerda, 16:50


szocsa írta: Sziasztok! Nekem ajánlottak 50 pénzért zsír ujj digitális boxot! Csak sok embertõl hallottam hogy a kocsi csak annyit bir amennyi a gyári érték és hogy szétmegy hamar a vas
Kinek mi a véleménye? ja az enyém 136LE 225ös gumival 9.8at tud 100ra nem bánnám ha ez 1mp-el rövidebb idõt venne igénybe


Elég olcsó 50-ért egy box. Egyébként a teljesítménynövelõ boxok miatt max a nagyobb nyomatéknak köszönhetõen a kuplungot eszi le egy idõ után. 1-2 ismerõsnek van 30d motoros 3-asban ill 5-ösben box (igaz az komolyabb, nem 50 rugo nagysagrendu) de még nem volt gondjuk a kuplunggal. Más alkatrésznek meg bírni kell. Ha normálisan használod az autót nem piros körüli tartományba hajtod, akkor nem szabad elõjönni egyéb problémának. Aki meg ennyire nyomja neki box nélkül is szétöli az autót idõ elõtt...

státusz szocsa

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 19

Elküldve: 2008. március 05. szerda, 14:52


Sziasztok! Nekem ajánlottak 50 pénzért zsír ujj digitális boxot! Csak sok embertõl hallottam hogy a kocsi csak annyit bir amennyi a gyári érték és hogy szétmegy hamar a vas
Kinek mi a véleménye? ja az enyém 136LE 225ös gumival 9.8at tud 100ra nem bánnám ha ez 1mp-el rövidebb idõt venne igénybe

lbalog
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lbalog

Újonc

Elismertség: 4% (2 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2007. december 17. hétfő, 01:01


hát igen, 2 box már sok 1 autóba, az már szent igaz

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2007. december 16. vasárnap, 22:33


Biztos jó a cucc, de nekem meg már van Küberl boxom, és ezzel is meg vagyok elégedve, kettõvel meg nem tudnák mit csinálni