autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz VTS_Tibi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 40

Elküldve: 2008. november 23. vasárnap, 20:36


Hori írta: Pár dologgal azért nem értenék 1et
A gyári program tényleg jó de azt a 20évestöl a 80éves korosztályig csinálják azon azért lehet finomítani ha nem is olyan mértékben mint amit néhány helyen lehet olvasni hogy 50-60százalékkal kevesebbet adnak le a motorok mint amit birnának de 30%még bõven benn van a tûrésben /leonom volt meg lett chippelve új korában 110rõl 150lóra 420000km-nél adtam el semmi baja nem volt.
Ha szívó benzines akkor is van megoldás bár a sima írás ott túl sokat nem hoz rajta de nagyobb vez tengelyekkel újrairva már szépen lehet lovat gyûjteni,
A dieselnél a box nem rossz feltéve ha nem vateráról veszed 20000ért. hanem kiadsz 1 nevesebb KÜLFÖLDI cég boxáért pár ezer eurót akiknél amúgy tudsz chippet is iratni jóval drágábban csak ahhoz ki kell vinned az autót


én ezt csak Magyarországra értettem!!!! pl. angliában simán csinálnak gyári ECU írást élõben, fékpadon (persze ott is tudni kell kihez kell menni)
Csak itthon van ezzel gond, ahol csak az elõre legyártott programot feltöltik a kocsira és amilyen lesz olyan lesz!

A dieselre ugyanez igaz, csak ott szerencsénk van, mert lehet kapni tuning boxot és ezzel kikerülhetõ a magyar ember.

Én pl. már 5 éve forgalamazom a Küberl Tuning boxokat! És senkinek nem volt panasza! Kivéve azokat, akik sokallták az amúgy ausztriai bolti árnál jóval alacsonyabb árat, és késõbb vettek ilyen 10.000Ft-os szappanos dobozt! (ezek általában jönnek 2 hét múlva hogy: Hát nem itt lett beszerelve , de segítsek már mert nem megy az autó és mindig elõjön a Check Engine lámpa )

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz laci320d

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 332

Elküldve: 2008. november 23. vasárnap, 20:08


Az a legnagyobb probléma, hogy nálunk ez az egész tuning dolog eléggé gyerekcipõbe jár. Oda mész az emberhez kérdezed gari van? hát izé 1 év vagy még annyise kérdem én akkor milyen minõségrõl beszélünk, így tegyél be milliós autóba cuccot.
Mindenki árul mindent és a minõség háát .....

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2008. november 23. vasárnap, 19:55


Szerintem ezeknek a BMW motoroknak éppen az az elõnye, hogy nincs a végletekig kihajtva, mint a mai kis ccm-bõl sok LE-t divat motorok. Így tartósak maradnak.

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2008. november 23. vasárnap, 17:26


Pár dologgal azért nem értenék 1et
A gyári program tényleg jó de azt a 20évestöl a 80éves korosztályig csinálják azon azért lehet finomítani ha nem is olyan mértékben mint amit néhány helyen lehet olvasni hogy 50-60százalékkal kevesebbet adnak le a motorok mint amit birnának de 30%még bõven benn van a tûrésben /leonom volt meg lett chippelve új korában 110rõl 150lóra 420000km-nél adtam el semmi baja nem volt.
Ha szívó benzines akkor is van megoldás bár a sima írás ott túl sokat nem hoz rajta de nagyobb vez tengelyekkel újrairva már szépen lehet lovat gyûjteni,
A dieselnél a box nem rossz feltéve ha nem vateráról veszed 20000ért. hanem kiadsz 1 nevesebb KÜLFÖLDI cég boxáért pár ezer eurót akiknél amúgy tudsz chippet is iratni jóval drágábban csak ahhoz ki kell vinned az autót

státusz mravik

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2008. november 23. vasárnap, 11:27


VTS_Tibi írta: én csatlakoznék ahhoz, hogy ha bármi gond van a tuning boxot egyszerûen leszeded és kész...

Meg nekem mindig van egy kis kételyem a "chip tuninggal" kapcsolatban. Autógyárak több ezer órát töltenek azzal hogy egy tökéletes programot gyártsanak az adott autóhoz / motorhoz fékpadon. Majd ezt kipróbálják valós körülmények között, és még finomítanak rajta. (Persze nekik mindent figyelembe kell venni: ne legyen baja 1000-es fordulatnál, de menjen még 8000-nél is, de ha nem ütöd ne fogyasszon sokat stb...)

Tehát nagyon sok munka van egy ilyen dologban, és idõvel ezeknek a gyár által megírt programoknak is kijön a frissítése!

Nah és erre jön a magyar istenmester, aki fél óra alatt olyan programot nyom az autódra hogy szétszakítja az utat és a fogyasztásod is lemegy 1l-rel....

Tényleg vannak ügyes emberek, de ezek általában kifejezetten egy típusra specializálódnak, és nagyon sok referenciával és kellõ tapasztalattal rendelkeznek. (Nah ilyet nem találsz itthon...)

Én azt mondom, hogy ha utcán használod az autót:

-ha benzines ne csinálj vele semmit, mert csak rosszabb lesz! (vegyél olyat, amiben nagyobb a motor -> M3 ) az ECU átírás jó lenne, de mivel Magyarországon senki nem csinál "live mapping"-et ez is felejtõs

Helloka
van itthon is ECU-s chip tuning azt hiszem ajkán csinálja egy fószer de ha a neten rákeresel UPSOLUTE -re akkor ott is látsz hasonlokat az alap ár amúgy most akcioban 399 eu

-ha diesel, akkor pedig tuning box

Ha pedig verseny célra kell akkor felejtsd el a gyárit, mert abban túl kevés az állítható paraméter és kicsi az állítási határ -> vegyél VEMS-et, MoTEC-et, KMS-t, Haltech-et stb....
De ekkor felejtsd el a jó fogyasztást (nekem a VTS 36l-t evett meg úgy 50 perc alatt az Euroringen ) , a könnyû hidegindítást stb...


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Woockie

BMWfanatic

Elismertség: 5% (61 pont) | Hozzászólások: 1103

Elküldve: 2008. november 23. vasárnap, 00:59


VTS_Tibi írta: Meg nekem mindig van egy kis kételyem a "chip tuninggal" kapcsolatban. Autógyárak több ezer órát töltenek azzal hogy egy tökéletes programot gyártsanak az adott autóhoz / motorhoz fékpadon. Majd ezt kipróbálják valós körülmények között, és még finomítanak rajta. (Persze nekik mindent figyelembe kell venni: ne legyen baja 1000-es fordulatnál, de menjen még 8000-nél is, de ha nem ütöd ne fogyasszon sokat stb...)

Valamint hozzatennem, h mindezt kb. 92-es oktanszamu benzinhez, benzines auto eseten. Ezen a kisse tag hataron lehet szukiteni, aminek hatasara az auto kevesebbet eszik es/vagy jobban megy. Nyilvan kevesebbet fogyasztani csak akkor fog, ha ugyanugy hasznalod az erosebb autodat, mint korabban, nem padlogazzal indulsz allandoan.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz VTS_Tibi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 40

Elküldve: 2008. november 22. szombat, 21:56


én csatlakoznék ahhoz, hogy ha bármi gond van a tuning boxot egyszerûen leszeded és kész...

Meg nekem mindig van egy kis kételyem a "chip tuninggal" kapcsolatban. Autógyárak több ezer órát töltenek azzal hogy egy tökéletes programot gyártsanak az adott autóhoz / motorhoz fékpadon. Majd ezt kipróbálják valós körülmények között, és még finomítanak rajta. (Persze nekik mindent figyelembe kell venni: ne legyen baja 1000-es fordulatnál, de menjen még 8000-nél is, de ha nem ütöd ne fogyasszon sokat stb...)

Tehát nagyon sok munka van egy ilyen dologban, és idõvel ezeknek a gyár által megírt programoknak is kijön a frissítése!

Nah és erre jön a magyar istenmester, aki fél óra alatt olyan programot nyom az autódra hogy szétszakítja az utat és a fogyasztásod is lemegy 1l-rel....

Tényleg vannak ügyes emberek, de ezek általában kifejezetten egy típusra specializálódnak, és nagyon sok referenciával és kellõ tapasztalattal rendelkeznek. (Nah ilyet nem találsz itthon...)

Én azt mondom, hogy ha utcán használod az autót:

-ha benzines ne csinálj vele semmit, mert csak rosszabb lesz! (vegyél olyat, amiben nagyobb a motor -> M3 ) az ECU átírás jó lenne, de mivel Magyarországon senki nem csinál "live mapping"-et ez is felejtõs

-ha diesel, akkor pedig tuning box

Ha pedig verseny célra kell akkor felejtsd el a gyárit, mert abban túl kevés az állítható paraméter és kicsi az állítási határ -> vegyél VEMS-et, MoTEC-et, KMS-t, Haltech-et stb....
De ekkor felejtsd el a jó fogyasztást (nekem a VTS 36l-t evett meg úgy 50 perc alatt az Euroringen ) , a könnyû hidegindítást stb...


BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2008. november 22. szombat, 16:58


Robin68 írta: Köszi BarG a kimerítõ és meggyõzõ választ a boxal kapcsolatban. Szükség volt már erre mert csak a találgatások tengerének hullámai korbácsolódtak itt fel. Azthiszem mostmár elég jó képet kap mindenki a vas megvadításáról és döntsön ki-ki a maga véleménye alapján. Egy biztos!!! Bármelyik formát is választja valaki, nem szabad spórolni 1-2 ezer forintocskán mert az hosszútávon 100-200 ezrecske is lehet a végén.


Nem szeretnék én meggyõzni senkit se, csak azt szeretném, hogyha valakinek eszébe jut, hogy erõsítenie kéne a gépét, akkor járja körül a kérdést, és ne csak egyvonalas véleményeket halljon.

Van azért Mo-on néhány csipes mester, akirõl nem hallottam még rosszat, de ha jól tudom, az alapprogramjaikat õk is német partnercégektõl szerzik be, ami nem is probléma, mert valahogy olyan kép él az emberben, hogy a németek precízek meg biztonságra törekvõek, csak nem fog ártani a gépnek! Az elvetemültek részére aztán írják az egyéni progikat. A lényeg, hogy valami komolyabb cég álljon a programok mögött. (OK, lehet angol is! )

De lehet a program a legtökéletesebb is, nem biztos, hogy a technika bírni fogja, ha sokat használod!

Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2008. november 22. szombat, 16:21


Köszi BarG a kimerítõ és meggyõzõ választ a boxal kapcsolatban. Szükség volt már erre mert csak a találgatások tengerének hullámai korbácsolódtak itt fel. Azthiszem mostmár elég jó képet kap mindenki a vas megvadításáról és döntsön ki-ki a maga véleménye alapján. Egy biztos!!! Bármelyik formát is választja valaki, nem szabad spórolni 1-2 ezer forintocskán mert az hosszútávon 100-200 ezrecske is lehet a végén.

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2008. november 22. szombat, 15:07


Ez kimerítõ volt BarG! Köszi

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2008. november 22. szombat, 13:35


Eléggé hitvita, hogy ki a box-ban, ki a csiptuningban hisz. Csu2-nak nagyon igaza van, mert az elsõ problémánál azt fogod hinni, hogy ez bizony a tuningtól van, és ha box volt az illetõ, akkor kikötöd és kész, ha meg át van írva a computered, akkor macerás visszacsinálni.

Inteligensebb box-ok ugyan ugyanúgy a rail-nyomás szenzort verik át, mint az olcsóbbak, de bennük van a tudás, hogy ha az eredeti nyomásvezérlõ nem állítja pl 1600 barnál feljebb a nyomást, akkor a box sem fogja, csak pl kisebb fordulaton lenne a railnyomás 1100 bar, a box meg átveréssel csinál 1400-at, ettõl fog jobban menni a gép. Butább boxok meg csinálnak 1600 helyett 1800-at, amit ha gyakran használ a delikvens, akkor baj lehet belõle- de nem biztos, hogy bekövetkezik.

Van box, ami nem egy, hanem több paraméter állítására képes, elõször az EDC17 vezézlõvel kijöt gépekhez is csak box volt, csiptuning nem volt kidolgozva. Sõt van olyan box is, ami nagyon sok paramétert tud átverni, plusz többféle programverziót is lehet bele tenni és akár menet közben átkapcsolni közöttük. Mondanom kell, hogy 200e felett van az ára?

Tisztes box az egyparaméteres játék miatt nem is vállalkozik 10-15%-nál magasabb teljesítmény emelésre, mégha a prospektus 20-30%-ot is ígér.

Csiptuning lehetne a tökéletes megoldás - csak biztos, hogy kis cégek rendelkeznek akkora tudással, hogy többszáz autó típusra jó progit írjanak? Ez véresen bizalmi kérdés.

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2008. november 22. szombat, 13:10


Robin 68 és Horinak is igazat adok, mivel nem értek hozzá, és tényleg csak saját tapasztalat alapján irtam a kommentet.
És igen a drágát idézõjelben gondoltam.

Szép napot!!!

Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2008. november 22. szombat, 12:16


Hát az biztos hogy mindenkinek más a tuti jó megoldás és másra esküszik. Én csak olvasgattam ezekrõl a neten és amit leszûrtem az egészbõl hogy a csipelésnél (egy hozzáértõ kezekben) megpróbálnak reális adatokat összhangba beállítani. Amit nem tudtam még meg a sok infóból hogy még a drága box is mennyi adatra képes hatni a motornál. Elfogadom hogy a boxok is lehetnek jók de valaki támassza alá azok számára akik kételkednek bennük hogy miért voksoljon mellette.
: :

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2008. november 22. szombat, 06:55


Az olcsó mindig csak a nyomásérzékelõket bassza át és azt küldi hogy dolgozz még dolgozz még mert kevés

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2008. november 22. szombat, 06:54


Szerintem a baromi drágát idézõ jelben értette