státusz Oldboy

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2009. január 06. kedd, 17:27


Teljesen egyetértek Raven sporttársal. A komoly tuning a "moci szétkapásánál" kezdõdik. De ez egy teljesen más kategória.

Raven
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Raven

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 177

Elküldve: 2009. január 06. kedd, 15:56


Persze... minden lehetséges. Az én véleményem az hogy nagyobbat kell venni mint pl amit belinkelt a klubtárs
De meglehet csinálni a motort erõsebbre csak elég zsebbenyúlós a dolog és érdemes hozzáerõsíteni mindent.... Barátom rally autóknak szokta csinálni a motorját és amikor odajön a lelkes polgár hogy õ ennyi meg ennyi lóerõt szeretne...mindig csak annyit mond mennyit akarsz rákölteni és hány versenyt bírjon ki Azt hiszem ez elárul mindent...lehet a világba tuningolni csak elég kemény futásteljesítménycsökkenéssel jár vagy be kell tudni hogy szinte mindent ki kell cserélni erõsebbre a motorban... Nemhiába csinálják a gyári tuningcégek milliókért...hiszen azért olyan dugattyúkat, csapágyakat, tengelyeket kapsz amik bírják is... egy darabig

InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2009. január 06. kedd, 15:43


NANÁ!

szerk.: használjuk a tinyurl.com címet, ha ilyen ocsmány címeket másoltok, hogy ne kelljen három percig görgetni a hozzászólásokat jobbra! Köszi a nevetekben is

És azt hogy kell?

http://tinyurl.com/9yp2sf


Norex írta:
Raven írta:
Norex írta:
Raven írta: Hogyne lehetne benzineseknél kb. 10% ot lehet elérni...de a fogyasztás inkább nõni fog mint csökkenni...

Ez eléggé érdekes mert ahol eddig láttam hirdetést ott mindenütt 1 liter meg fél liter - írnak akkor ebbõl mi adódik?ja és kb olyan +20 lóerõt!


A 20 lóerõ az kb valós is lehet... ha jól tudom 286 LE a vas, a 10% ba belefér a 20 lóerõ... sajnos benzineseknél csak elektronikával nagyon keveset lehet elérni az üzemanyag mennyiségével meg elõgyújtással lehet játszani...ha megnézed a lambda-teljesítmény-fogyasztás görbét akkor látható hogy 2 féle chiptuningot érdemes erõltetni vagy teljesítmény maximumra optimalizálnak ami olyan 0,8-0,85 lambdánál van vagy a fogyasztásra ami kevéssel 1 felett... saját tapasztalataimból benzinesnél mindig nõtt a fogyasztás bár nem számottevõen... mondjuk erõsen fûgg a használattól is. Turbós motoroknál lehet kevesebb fogysztást elõidézni nagyobb teljesítmény mellett...mivel ott a levegõ mennyiségével is lehet játszani. Reklámozni bármit lehet én anno vettem valami mágnesszerû tüneményt mert azt igérték hogy kevesebbett fogyaszt tõle háát persze....mondjuk nem lepõdtem meg amikor kiderült hogy nem eszik kevesebbett...

és lehetséges már fajta teljesitmény tuning?


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2009. január 06. kedd, 18:13

Norex
autója adatai
Széria: X6
Típus: E71
Kivitel: SAC
Modell: X6 30dX
Évjárat: 2009

státusz Norex

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 31

Elküldve: 2009. január 06. kedd, 14:24


Oldboy írta: Bocs, hogy hozzá szólok, az 540i-imnél - 286LE - az a 20 LE annyi plussz mint a talicskán a szervó kormány. ( Akinek 330Ci-je van itt, az tudja még, hogy mirõl beszélek. Ha nem elég, M-et kell venni. )
Hááát én nem tudom de az 20 lóerõ is adhat sokat...

Norex
autója adatai
Széria: X6
Típus: E71
Kivitel: SAC
Modell: X6 30dX
Évjárat: 2009

státusz Norex

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 31

Elküldve: 2009. január 06. kedd, 14:23


Raven írta:
Norex írta:
Raven írta: Hogyne lehetne benzineseknél kb. 10% ot lehet elérni...de a fogyasztás inkább nõni fog mint csökkenni...

Ez eléggé érdekes mert ahol eddig láttam hirdetést ott mindenütt 1 liter meg fél liter - írnak akkor ebbõl mi adódik?ja és kb olyan +20 lóerõt!


A 20 lóerõ az kb valós is lehet... ha jól tudom 286 LE a vas, a 10% ba belefér a 20 lóerõ... sajnos benzineseknél csak elektronikával nagyon keveset lehet elérni az üzemanyag mennyiségével meg elõgyújtással lehet játszani...ha megnézed a lambda-teljesítmény-fogyasztás görbét akkor látható hogy 2 féle chiptuningot érdemes erõltetni vagy teljesítmény maximumra optimalizálnak ami olyan 0,8-0,85 lambdánál van vagy a fogyasztásra ami kevéssel 1 felett... saját tapasztalataimból benzinesnél mindig nõtt a fogyasztás bár nem számottevõen... mondjuk erõsen fûgg a használattól is. Turbós motoroknál lehet kevesebb fogysztást elõidézni nagyobb teljesítmény mellett...mivel ott a levegõ mennyiségével is lehet játszani. Reklámozni bármit lehet én anno vettem valami mágnesszerû tüneményt mert azt igérték hogy kevesebbett fogyaszt tõle háát persze....mondjuk nem lepõdtem meg amikor kiderült hogy nem eszik kevesebbett...

és lehetséges már fajta teljesitmény tuning?

Norex
autója adatai
Széria: X6
Típus: E71
Kivitel: SAC
Modell: X6 30dX
Évjárat: 2009

státusz Norex

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 31

Elküldve: 2009. január 06. kedd, 14:22


csu2 írta: a szivot, a szivo benzinesre értettem (ha van benne turbo akkor mellenyultam). Nem kétlem, hogy képes földesúton, meg kavicsos, meg pocsolyás útun jól menni, de nem igazi terepjáró. (alacsony, a felfüggesztése sem merev, körbespoilerezett, nem bírja az ajtóközépig érõ vizet, nem utolsó esetben sajnálnám ilyenre használni)

Értem...Hát e igaz!

InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2009. január 06. kedd, 13:34


Tudom, hogy most ez fura hasonlat, de ez olyan mint a benzinkútnál mindig mindenki azt mondja hogy ilyen autóba már a jobb való...
De pl múltkor M5ös csávó, mondja, hogy 400le mellé minek?


státusz Oldboy

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2009. január 06. kedd, 13:29


Bocs, hogy hozzá szólok, az 540i-imnél - 286LE - az a 20 LE annyi plussz mint a talicskán a szervó kormány. ( Akinek 330Ci-je van itt, az tudja még, hogy mirõl beszélek. Ha nem elég, M-et kell venni. )

Raven
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Raven

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 177

Elküldve: 2009. január 06. kedd, 11:12


Norex írta:
Raven írta: Hogyne lehetne benzineseknél kb. 10% ot lehet elérni...de a fogyasztás inkább nõni fog mint csökkenni...

Ez eléggé érdekes mert ahol eddig láttam hirdetést ott mindenütt 1 liter meg fél liter - írnak akkor ebbõl mi adódik?ja és kb olyan +20 lóerõt!


A 20 lóerõ az kb valós is lehet... ha jól tudom 286 LE a vas, a 10% ba belefér a 20 lóerõ... sajnos benzineseknél csak elektronikával nagyon keveset lehet elérni az üzemanyag mennyiségével meg elõgyújtással lehet játszani...ha megnézed a lambda-teljesítmény-fogyasztás görbét akkor látható hogy 2 féle chiptuningot érdemes erõltetni vagy teljesítmény maximumra optimalizálnak ami olyan 0,8-0,85 lambdánál van vagy a fogyasztásra ami kevéssel 1 felett... saját tapasztalataimból benzinesnél mindig nõtt a fogyasztás bár nem számottevõen... mondjuk erõsen fûgg a használattól is. Turbós motoroknál lehet kevesebb fogysztást elõidézni nagyobb teljesítmény mellett...mivel ott a levegõ mennyiségével is lehet játszani. Reklámozni bármit lehet én anno vettem valami mágnesszerû tüneményt mert azt igérték hogy kevesebbett fogyaszt tõle háát persze....mondjuk nem lepõdtem meg amikor kiderült hogy nem eszik kevesebbett...

státusz csu2

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 394

Elküldve: 2009. január 06. kedd, 09:24


a szivot, a szivo benzinesre értettem (ha van benne turbo akkor mellenyultam). Nem kétlem, hogy képes földesúton, meg kavicsos, meg pocsolyás útun jól menni, de nem igazi terepjáró. (alacsony, a felfüggesztése sem merev, körbespoilerezett, nem bírja az ajtóközépig érõ vizet, nem utolsó esetben sajnálnám ilyenre használni)

Norex
autója adatai
Széria: X6
Típus: E71
Kivitel: SAC
Modell: X6 30dX
Évjárat: 2009

státusz Norex

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 31

Elküldve: 2009. január 05. hétfő, 18:28


jokerface írta: az a X5-ös magában is elég állat nem :
Állat ez igaz pláne a régi fajta azok eléggé durvák nem olyan íveltek mint az újak,de azért az a plusz 20 lóerõ jó jönne mert akkor lehet lemenne 6 alá a gyorsulás.

Norex
autója adatai
Széria: X6
Típus: E71
Kivitel: SAC
Modell: X6 30dX
Évjárat: 2009

státusz Norex

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 31

Elküldve: 2009. január 05. hétfő, 18:27


csu2 írta: nekem mondjuk nem annyira jon be, mert csak utcai terepjaro. (jobban szeretem a regi alvázas igazi terepeket, mondjuk a 30d gr patrolt lanchajtással, vagy a regi kocka land cruisert). meg különben is a 4.6-as szivot mi a francnak csippelni?

Hát szerintem azért sokkalta több van benne mint egy utcai telepjáró. Jártam már vele eléggé zord vidékeken is sárban hegyeken és ekkor nem az autó sztrádás hegyeket értem,hanem az ukrán Kárpátokat ahol eléggé kemény hegyi utak vannak. Meg most azt nem értem hogy szívott?Ezt hogy érted?

Norex
autója adatai
Széria: X6
Típus: E71
Kivitel: SAC
Modell: X6 30dX
Évjárat: 2009

státusz Norex

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 31

Elküldve: 2009. január 05. hétfő, 18:23


Raven írta: Hogyne lehetne benzineseknél kb. 10% ot lehet elérni...de a fogyasztás inkább nõni fog mint csökkenni...

Ez eléggé érdekes mert ahol eddig láttam hirdetést ott mindenütt 1 liter meg fél liter - írnak akkor ebbõl mi adódik?ja és kb olyan +20 lóerõt!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2009. január 05. hétfő, 18:05


Robinson írta:
Idézet: Mérnökünk tehát üldögél a százmilliókat érõ fékpadnál, és miután tucatnyi lukat fúrt a hengerfejbe, hónapokat töltött a megfelelõ turbó kiválasztásával, a fordulatszám, az égési csúcsnyomás és a kipufogógáz-hõmérséklet pontos beállításával, azon töpreng, vajh' hogyan ígérhetnek egyes chiptuningcégek bámulatos teljesítménynövekedést anélkül, hogy a kidekázott határértékeket megsértenék.


egy kis érdekesség: http://www.totalcar.hu/magazin...rbotuning/
Ehez ennyit tennék hozzá: Tipikus " hozzánemértõ szakértõ" aki egyik héten szakácsként elolvas egy autós szakkönyvet másik héten már "szakértõként " publikál "szaklapokban" harmadik héten televíziós mûsorban taglalja a suzuki fos x2 elõnyeit a Bmw-vel szemben a negyedik héten már a dakaron indul, 100 indulóból 98. lesz (ketten feladták) és a "szaklapokban" ezt olvasod nagy betûkkel " még soha nem ért el ilyen jó eredményt Magyar versenyzõ"( azt persze nem írják, hogy ö volt az elsõ induló) És egy újabb magyarországi " sztár"?? született !!

státusz csu2

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 394

Elküldve: 2009. január 05. hétfő, 09:33


nekem mondjuk nem annyira jon be, mert csak utcai terepjaro. (jobban szeretem a regi alvázas igazi terepeket, mondjuk a 30d gr patrolt lanchajtással, vagy a regi kocka land cruisert). meg kulonben is a 4.6-as szivot mi a francnak csippelni?