Attyla írta:
Hali, 2002es évjáratú 20d-hez kéne chiptuning, sportkipufogó rendszer van.....még németben tolták rá mielõtt sikerült megvenni a kicsikét...még az alsó lemezek se férnek fel.... na mind1, szval turbóval kapcsolatban lenne kérdésem...nem dögleszti meg? hallottam olyat, hogy mikor beindítod járatni kell alapjáraton egy ideig és mielõtt leállítod a gépet megintcsak alapjáraton pihentetni kell, hogy meg ne haljon idõ elõtt a turbó, szval ebbõl mi igaz mi nem? Kb mennyi plusszt tolna a teljesítményre? és mennyibe fájna nekem?
Üdv
Hi,
Érdekes, dízelre sportkipuffot tenni...hmm, ezek a németek biztos tudnak valamit. Hogy mennyibe kerül, az attól függ, hogy hova viszed. Hogy megdöglik e a turbó, szintén
Ha kontár írja rá, esetleg annyira megnöveli a turbónyomást, hogy eltörik a tengelye, vagy túlmelegszik, széthajtja magát, kiköszörüli a "perselyt". Természetesen egy turbódízelt sem lehet addig hajtani, míg be nem melegszik, sem a hengerfejnek, sem a turbónak nem tesz jót, hidegen hajtva nagyon könnyen meg lehet ölni. hosszabb, húzósabb menet után is valóban illik kicsit alapjáraton járatni még a motort, egyrész a turbó visszahül egy kicsit, másrészt a fordulata is a "normális" értékre esik vissza. Sztem a használt olaj típusa se mind1. Meghálálja a rendszeres, akár szervízidõn belüli minõségi olajcserét...sztem a 20-25% lóerõ és a 20% nyomaték emelést elbírja a váltó is és a motor is, betartva az melegítési és hûtési szabályokat
Meg persze, hogy nem állandóan ki van használva az összes tartalék, gondolok itt az kick-down üzemmódban közlekedésre
Ár 50-120e között bárhol lehet, függõen, hogy neves tuningcéghez mész, vagy iratsz programot egy esetleg kellõen felkészült sráccal.
Üdv.
kyncza