Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2017. május 22. hétfő, 12:51


Atesz írta: Sziasztok.

Segítségeteket szeretném kérni differenciálművel kapcsolatban. Nagyobb sebességnél, kb 80-90km/h-tól elkezd búgni hátul valami (gondolom a difim). Viszont ha nem nyomom a gázpedált (autópályán lejtős szakaszon) akkor megszűnik a búgás-zúgás. Mikor ismét elkezd hajtani újra elkezdi. Sajnos az autóban mióta nálam van (5éve), nem volt cserélve a difi olaj, előtte pedig nincs infóm, hogy mikor cserélték. Sajnos nem is tudtam, hogy kell cserélni, de a szerelőm sem szólt, hogy kellene cserélni. Kérdésem lenne, hogy

-ha most lecserélem a difiolajat, segíthet-e megszüntetni a problémát, vagy itt már csak a csere/felújítás segít?
-volt-e már valakinek ilyen problémája, ha igen mi volt a megoldás?
-mennyire valószínű, hogy csak a csapágyak mentek el, a fogaskerekeknek nincs bajuk?
-inkább bontott difiben gondolkozzak vagy felújításban?
-ha felújításban, akkor tud valaki egy jó szakembert?

Előre is köszönöm a segítséget!

Atesz


Nekem tavaly volt ilyen búgásos esetem, nekem a hátsó kerékcsapágyak cseréje megoldotta a problémát. Én is a diffire gondoltam, mert kanyarodás közben nem változott és csak egy bizonyos sebességtartományban volt zavaró, de úgy voltam vele kezdem a csapágycserével mert az olcsóbb, és ha nem oldja meg akkor jön a diffi. Cseréltem diffiolajat is (Castrol ment bele), változást nem észleletem utána.

Atesz
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Atesz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 71

Elküldve: 2017. május 22. hétfő, 12:18


Sziasztok.

Segítségeteket szeretném kérni differenciálművel kapcsolatban. Nagyobb sebességnél, kb 80-90km/h-tól elkezd búgni hátul valami (gondolom a difim). Viszont ha nem nyomom a gázpedált (autópályán lejtős szakaszon) akkor megszűnik a búgás-zúgás. Mikor ismét elkezd hajtani újra elkezdi. Sajnos az autóban mióta nálam van (5éve), nem volt cserélve a difi olaj, előtte pedig nincs infóm, hogy mikor cserélték. Sajnos nem is tudtam, hogy kell cserélni, de a szerelőm sem szólt, hogy kellene cserélni. Kérdésem lenne, hogy

-ha most lecserélem a difiolajat, segíthet-e megszüntetni a problémát, vagy itt már csak a csere/felújítás segít?
-volt-e már valakinek ilyen problémája, ha igen mi volt a megoldás?
-mennyire valószínű, hogy csak a csapágyak mentek el, a fogaskerekeknek nincs bajuk?
-inkább bontott difiben gondolkozzak vagy felújításban?
-ha felújításban, akkor tud valaki egy jó szakembert?

Előre is köszönöm a segítséget!

Atesz

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Gtom

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2016. november 08. kedd, 23:07


Üdv mindenki

Egy kis segítségre lenne szükségem.
Adott az autóm 2002-es E46 316i Face Lift N40B16A motorkód 1600 ccm.Difit kellene cserélni de ami alatta van 3,64(40:11) azt sehol nem találok.Van aki nem is hallott ilyen áttételről.Amennyire tudom ez egy ritka széria amit csak ide keletre gyártottak ezért nincs sehol.Szóval milyen áttételű difivel helyettesíthető?Amit 1,6 ba raktak az 3,45(38:11) meg 3,38(44:13).Melyik lenne jobb választás?Vagy esetleg valakinek ötlet?!

Köszi előre is

Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2016. augusztus 13. szombat, 00:05


User01 írta: Üdv mindenkinek!
Difi csere előtt állok viszont nem nagyon vagyok otthon a témában.
118D 122Le M47204D4 motorkódú BMW-be kéne.
Nem igazán tudom, hogy milyen áttételezésű difit keressek bele. Esetleg bele megy e egy másik fajta. Nézegettem több weboldalon, de többségében az N motorkódú-hoz láttam.
Esetleg egy 3-as e46-os vagy e90-snek a difi-je jó lehet e bele?


A Reaolem-ben a VIN kódod alapján (alvázszám utolsó 7 karaktere) pontosan meg tudod nézni milyen kell bele.

autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 118d
Évjárat: 2005

státusz User01

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2016. augusztus 12. péntek, 21:40


Üdv mindenkinek!
Difi csere előtt állok viszont nem nagyon vagyok otthon a témában.
118D 122Le M47204D4 motorkódú BMW-be kéne.
Nem igazán tudom, hogy milyen áttételezésű difit keressek bele. Esetleg bele megy e egy másik fajta. Nézegettem több weboldalon, de többségében az N motorkódú-hoz láttam.
Esetleg egy 3-as e46-os vagy e90-snek a difi-je jó lehet e bele?

krissz
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2002

státusz krissz

Törzsvendég

Elismertség: 4% (7 pont) | Hozzászólások: 142

Elküldve: 2015. május 19. kedd, 16:44


E46 320Ci-ben kellene diffit cserélnem. Most 3.38-as áttételű van benne, ugyanilyet szeretnék bele. Találtam egy 3.38-nak mondott (egyáltalán ugyanaz az áttétele?) automatabol valót. Ez belemegy az én manuálisomba vagy keressek manuálisból valót?

Levimester
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Levimester

Újonc

Elismertség: 19% (4 pont) | Hozzászólások: 21

Elküldve: 2015. április 30. csütörtök, 09:02


YELLOW írta:
Tano írta:
Levimester írta: Köszönöm szépen a gyors választ!
Még annyit kérdeznék, hogy ezek alapján a váltók ugyanazok szerinted is?
(áttét szempontból)

Saját:
http://de.bmwfans.info/parts-c...ion_s5d_g/

Donor:
http://de.bmwfans.info/parts-c...ion_s5d_g/


Igen, ugyanaz van mindkettőben, cikkszám is megegyezik.


ezért tűnik lomhának az 1.6-os. az 1.8-as meg jobbnak. viszont mivel az 1.6 gyengébb, tehát elmegy az erő, így az 1.8-as diffivel valószínű legalább egy 20-assal kevesebb lesz a végsebesség, a fogyasztás meg nagyobb lesz. erre vannak számítások.


Köszönöm szépen a válaszokat!
Értem, annyit tennék hozzá, hogy mindkét motor 1.9 8V
Úgy tudom, a 118 lovasban az ECU más kicsit, meg pár dolog a blokknál, ha jól emlékszem szívó oldalon. 130 fölött sose járok



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2015. április 30. csütörtök, 07:30


Tano írta:
Levimester írta: Köszönöm szépen a gyors választ!
Még annyit kérdeznék, hogy ezek alapján a váltók ugyanazok szerinted is?
(áttét szempontból)

Saját:
http://de.bmwfans.info/parts-c...ion_s5d_g/

Donor:
http://de.bmwfans.info/parts-c...ion_s5d_g/


Igen, ugyanaz van mindkettőben, cikkszám is megegyezik.


ezért tűnik lomhának az 1.6-os. az 1.8-as meg jobbnak. viszont mivel az 1.6 gyengébb, tehát elmegy az erő, így az 1.8-as diffivel valószínű legalább egy 20-assal kevesebb lesz a végsebesség, a fogyasztás meg nagyobb lesz. erre vannak számítások.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2015. április 29. szerda, 23:22


Levimester írta: Köszönöm szépen a gyors választ!
Még annyit kérdeznék, hogy ezek alapján a váltók ugyanazok szerinted is?
(áttét szempontból)

Saját:
http://de.bmwfans.info/parts-c...ion_s5d_g/

Donor:
http://de.bmwfans.info/parts-c...ion_s5d_g/


Igen, ugyanaz van mindkettőben, cikkszám is megegyezik.

Levimester
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Levimester

Újonc

Elismertség: 19% (4 pont) | Hozzászólások: 21

Elküldve: 2015. április 29. szerda, 22:41


YELLOW írta:
Levimester írta: Sziasztok!
Diffi csere előtt állok és a következőre gondoltam:

Saját: 99-es M43 105 lovas diffi áttétel: 3,23
Donor: 2000-es M43 118 lovas diffi áttétel: 3,38

Visszaolvastam a témában, de nem igazán világos.
(a donor diffi-vel rosszabb lenne a gyorsulás?)
Várhatok számottevő változást?

Előre is köszi a válaszokat!


jobb lesz a gyorsulás, a végsebesség kevesebb. ha váltasz donorra. viszont függ a váltó áttételezése. nem egyszerű, mert akár az is előfordulhat, hogy autólyás tempónál lesz a végsebesség.


Köszönöm szépen a gyors választ!
Még annyit kérdeznék, hogy ezek alapján a váltók ugyanazok szerinted is?
(áttét szempontból)

Saját:
http://de.bmwfans.info/parts-c...ion_s5d_g/

Donor:
http://de.bmwfans.info/parts-c...ion_s5d_g/


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2015. április 29. szerda, 21:57


Levimester írta: Sziasztok!
Diffi csere előtt állok és a következőre gondoltam:

Saját: 99-es M43 105 lovas diffi áttétel: 3,23
Donor: 2000-es M43 118 lovas diffi áttétel: 3,38

Visszaolvastam a témában, de nem igazán világos.
(a donor diffi-vel rosszabb lenne a gyorsulás?)
Várhatok számottevő változást?

Előre is köszi a válaszokat!


jobb lesz a gyorsulás, a végsebesség kevesebb. ha váltasz donorra. viszont függ a váltó áttételezése. nem egyszerű, mert akár az is előfordulhat, hogy autólyás tempónál lesz a végsebesség.

Levimester
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Levimester

Újonc

Elismertség: 19% (4 pont) | Hozzászólások: 21

Elküldve: 2015. április 29. szerda, 21:42


Sziasztok!
Diffi csere előtt állok és a következőre gondoltam:

Saját: 99-es M43 105 lovas diffi áttétel: 3,23
Donor: 2000-es M43 118 lovas diffi áttétel: 3,38

Visszaolvastam a témában, de nem igazán világos.
(a donor diffi-vel rosszabb lenne a gyorsulás?)
Várhatok számottevő változást?

Előre is köszi a válaszokat!

laleeboy
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1997

státusz laleeboy

Fórumlakó

Elismertség: 14% (39 pont) | Hozzászólások: 269

Elküldve: 2015. március 27. péntek, 08:20


follis95 írta: Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne hogy e36 318 tds nek hosszabb a difiáttétele vagy pedig a 318is nek a speer difije?


A 318 tds-nek 2:69 vagy 2:75 (évjárat és kaszni függő) tehát hosszú, az iS-nek pedig 3:38 vagy 3:45 (szintén évjárat és kaszni függő)

És a váltó áttételezése is más a dieseleknek és a benzineseknek

Az hogy az iS alatt sperr van az sem törvényszerű ugyanis rendelhető extra volt a sperr ,ha jól tudom alapból nem járt egyikhez sem



autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 318tds
Évjárat: 1995

státusz follis95

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2015. március 26. csütörtök, 20:38


Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne hogy e36 318 tds nek hosszabb a difiáttétele vagy pedig a 318is nek a speer difije?

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2015. március 22. vasárnap, 11:48


ViktorV írta:
Pitykoo írta:
siposattila írta: sziasztok!Azt szeretném kérdezni ha elindulok valami koppan alolról nemtudjátok mi lehet?csak egyszer koppan!!!!Nem zúg!!!!!!


Hali!
Járó motornál tedd sebességbe és nyomott fék mellet erősebben rugdosd meg a kuplungot szinte lefulladásig.
Ha hátulról dübög akkor difiszillent.....
Vagy mikor 1-be vagy R-be rakod akkor is...
Ez a difire jó,de hogy elinduláskor koppanó hang az passz...



A difiszilentet kicseréltem és a dübögés megmaradt.
A hardyt is kicseréltem a felfüggesztő csapàggyal együtt.
Alàmentem és az az észrevétel,hogy a vàltó kihajtàsànak van elég nagy holtjàtéka ahogy sebességben ràengedik a kuplungot +a difi féltengely csatlakozàsànàl minimàlis lógàs mindkét oldalon.
Nem túl jó vele közlekedni mert nincs az egész összhangban és a vàltàs mindig màshogy jön össze,valamikor hirtelen valamikor jó.


Akkor ezek szerin nem olcsó a javítás, hogy ne adjon ilyen hangot....