ecr33rb25dett
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2000

státusz ecr33rb25dett

Újonc

Elismertség: 7% (2 pont) | Hozzászólások: 27

Elküldve: 2013. május 26. vasárnap, 11:22


YELLOW írta:
ecr33rb25dett írta:
YELLOW írta: csak érdekelne a vélemény, én vacilálok.

van egy cég (lehet több is), amit ajánlottak, gátlókat újít fel. full szétszedik, kicserélnek belül alkatrészeket. több keménységi fokozatra tudnak csinálni, attól függ mire szeretnéd használni. akár rövidíteni is tudnak rajta.
nekem az a gondom, hogy a gyári gátlóm gázos, és ők olajosra alakítják. az olajostól félek mint a tűztől, lehet nem kellene. nem tudom. viszont árban a négy gátló felújítása anniyba lenne, mint 1db első gátló. amúgy ha nem gondolkoznék ezen, akkor Sachs gázos menne bele, lehet 6 hengeresé, bár az lehet rövidebb és akkor kutyacsont is kell. én őszintén szólva nem veszem észre, hogy rossz lenne, nem himbálózik, viszont már műszakin jelzett a jobb első visszaútra. a hátsók 48%-osak, ami 20-ig jó, az elsők-ből a balos is olyan 44% körül van, viszont itt 40% a határ. igaz nem is gyári kerékkel megyek műszakira sose, na meg lehet az ültetőrugó is közre játszik.
a felújítás mindenképp gazdaságos, többen ódákat zengenek róla, viszont félek kifossa majd az olajat, mint a TA gátlók
szóval ha valaki halottál már ilyen módszerekről, tapasztalatokról, azt szívesen veszem.


Hali!
Ha jól megcsinálják, akkor nem fossa ki az olajat. Amúgy a gyári gázos is olaj-gázos, tehát ha szar, akkor abból is kifolyhat az olaj.
A gáznak csupán annyi szerepe van, hogy már lefele is csillapít egy kicsit (az olaj meg ugye felfele) De ha jól tudom, akkor van olyan, aki fel tudja újítani úgy, hogy megmarad olaj-gázosnak (ennek utána kell kérdeznem). De ha csak olajos sem gond.
Viszont ha már a lehetőségeket említetted, akkor én a helyedben megfontolnám, hogy megcsinálom az elsőket állítható magasságúra. Ha már úgyis felújíttatod, akkor az csinálsz vele, amit akarsz. Állítható magasság:
1. levágathatod róla a rugótányért meg a kutyacsont tartókonzolját
2. csináltatsz egy menetes hüvelyt, amit rá tudsz húzni a teleszkópra és ráül a tetejére, illetve hozzá két anyát (egy tartó, egy kontra)
3. megcsinálod, hogy a gyári rugótányér illeszkedjen (ráüljön) az előbb említett anyára, így maradhat a gyári vagy ültető rugó
4. megtudod, hogy a rövidebb stabpálca mennyivel rövidebb és áthegeszteted a tartóját annyival lejjebb (itt el is oszlatnám a rövidebb stabilizátor-pálcával kapcsolatos félreértéseket. az oka annak, hogy valamelyikben rövidebb van, az annyi, hogy a rugótányért gyárilag lejjebb rakták, tehát nem fért el ott a tartó, ahol a hosszú stab-os verzióban van. így nem maradt más lehetőségük, lejjebb hegesztették a tartót, tehát rövidebb rúd kell)
5. veszel egy rövid kutyacsontot és azzal rakod össze
És már tekergetheted is oda, ahol tetszik


köszi a választ. hát akkor lehet maradok emellett, bár állítós verzió nem érdekel. állítólag ezt is oda-vissza csillapítósra tudják megcsinálni.
mondjuk amit nem értek, hogy oké tudnak keményíteni, meg akármilyenre, de ahhoz tudni kéne gyárilag milyen keménységű. és sok autónak tudni kéne. érted, hogy milyen értékhez képest kell keményebb mondjuk.


ezzel a keménység kérdéssel én is mindig ugyanígy voltam, kinek mi a kemény. de elvileg a gyári keménységgel tisztában vannak, meg ha nem totál szart viszel nekik, akkor szerintem azt is alapul tudják venni.
Ez úgy működik (kicsit leegyszerűsítve persze), hogy lefele mozgásnál átömlik az olaj egy nagy szelepen egy kamrába és onnan pedig egy kisebb áteresztő képességű szelepen keresztül lassabban jut vissza, így csillapít. a keménységet szerintem a szeleppel (milyen áteresztő képességű) illetve az olajjal (mennyire sűrü) tudja állítani. azt tudja, hogy milyen szelep, ill. milyen olaj volt benne eredetileg és ahhoz tud menni.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. május 26. vasárnap, 10:59


ecr33rb25dett írta:
YELLOW írta: csak érdekelne a vélemény, én vacilálok.

van egy cég (lehet több is), amit ajánlottak, gátlókat újít fel. full szétszedik, kicserélnek belül alkatrészeket. több keménységi fokozatra tudnak csinálni, attól függ mire szeretnéd használni. akár rövidíteni is tudnak rajta.
nekem az a gondom, hogy a gyári gátlóm gázos, és ők olajosra alakítják. az olajostól félek mint a tűztől, lehet nem kellene. nem tudom. viszont árban a négy gátló felújítása anniyba lenne, mint 1db első gátló. amúgy ha nem gondolkoznék ezen, akkor Sachs gázos menne bele, lehet 6 hengeresé, bár az lehet rövidebb és akkor kutyacsont is kell. én őszintén szólva nem veszem észre, hogy rossz lenne, nem himbálózik, viszont már műszakin jelzett a jobb első visszaútra. a hátsók 48%-osak, ami 20-ig jó, az elsők-ből a balos is olyan 44% körül van, viszont itt 40% a határ. igaz nem is gyári kerékkel megyek műszakira sose, na meg lehet az ültetőrugó is közre játszik.
a felújítás mindenképp gazdaságos, többen ódákat zengenek róla, viszont félek kifossa majd az olajat, mint a TA gátlók
szóval ha valaki halottál már ilyen módszerekről, tapasztalatokról, azt szívesen veszem.


Hali!
Ha jól megcsinálják, akkor nem fossa ki az olajat. Amúgy a gyári gázos is olaj-gázos, tehát ha szar, akkor abból is kifolyhat az olaj.
A gáznak csupán annyi szerepe van, hogy már lefele is csillapít egy kicsit (az olaj meg ugye felfele) De ha jól tudom, akkor van olyan, aki fel tudja újítani úgy, hogy megmarad olaj-gázosnak (ennek utána kell kérdeznem). De ha csak olajos sem gond.
Viszont ha már a lehetőségeket említetted, akkor én a helyedben megfontolnám, hogy megcsinálom az elsőket állítható magasságúra. Ha már úgyis felújíttatod, akkor az csinálsz vele, amit akarsz. Állítható magasság:
1. levágathatod róla a rugótányért meg a kutyacsont tartókonzolját
2. csináltatsz egy menetes hüvelyt, amit rá tudsz húzni a teleszkópra és ráül a tetejére, illetve hozzá két anyát (egy tartó, egy kontra)
3. megcsinálod, hogy a gyári rugótányér illeszkedjen (ráüljön) az előbb említett anyára, így maradhat a gyári vagy ültető rugó
4. megtudod, hogy a rövidebb stabpálca mennyivel rövidebb és áthegeszteted a tartóját annyival lejjebb (itt el is oszlatnám a rövidebb stabilizátor-pálcával kapcsolatos félreértéseket. az oka annak, hogy valamelyikben rövidebb van, az annyi, hogy a rugótányért gyárilag lejjebb rakták, tehát nem fért el ott a tartó, ahol a hosszú stab-os verzióban van. így nem maradt más lehetőségük, lejjebb hegesztették a tartót, tehát rövidebb rúd kell)
5. veszel egy rövid kutyacsontot és azzal rakod össze
És már tekergetheted is oda, ahol tetszik


köszi a választ. hát akkor lehet maradok emellett, bár állítós verzió nem érdekel. állítólag ezt is oda-vissza csillapítósra tudják megcsinálni.
mondjuk amit nem értek, hogy oké tudnak keményíteni, meg akármilyenre, de ahhoz tudni kéne gyárilag milyen keménységű. és sok autónak tudni kéne. érted, hogy milyen értékhez képest kell keményebb mondjuk.

ecr33rb25dett
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2000

státusz ecr33rb25dett

Újonc

Elismertség: 7% (2 pont) | Hozzászólások: 27

Elküldve: 2013. május 26. vasárnap, 10:42


YELLOW írta: csak érdekelne a vélemény, én vacilálok.

van egy cég (lehet több is), amit ajánlottak, gátlókat újít fel. full szétszedik, kicserélnek belül alkatrészeket. több keménységi fokozatra tudnak csinálni, attól függ mire szeretnéd használni. akár rövidíteni is tudnak rajta.
nekem az a gondom, hogy a gyári gátlóm gázos, és ők olajosra alakítják. az olajostól félek mint a tűztől, lehet nem kellene. nem tudom. viszont árban a négy gátló felújítása anniyba lenne, mint 1db első gátló. amúgy ha nem gondolkoznék ezen, akkor Sachs gázos menne bele, lehet 6 hengeresé, bár az lehet rövidebb és akkor kutyacsont is kell. én őszintén szólva nem veszem észre, hogy rossz lenne, nem himbálózik, viszont már műszakin jelzett a jobb első visszaútra. a hátsók 48%-osak, ami 20-ig jó, az elsők-ből a balos is olyan 44% körül van, viszont itt 40% a határ. igaz nem is gyári kerékkel megyek műszakira sose, na meg lehet az ültetőrugó is közre játszik.
a felújítás mindenképp gazdaságos, többen ódákat zengenek róla, viszont félek kifossa majd az olajat, mint a TA gátlók
szóval ha valaki halottál már ilyen módszerekről, tapasztalatokról, azt szívesen veszem.


Hali!
Ha jól megcsinálják, akkor nem fossa ki az olajat. Amúgy a gyári gázos is olaj-gázos, tehát ha szar, akkor abból is kifolyhat az olaj.
A gáznak csupán annyi szerepe van, hogy már lefele is csillapít egy kicsit (az olaj meg ugye felfele) De ha jól tudom, akkor van olyan, aki fel tudja újítani úgy, hogy megmarad olaj-gázosnak (ennek utána kell kérdeznem). De ha csak olajos sem gond.
Viszont ha már a lehetőségeket említetted, akkor én a helyedben megfontolnám, hogy megcsinálom az elsőket állítható magasságúra. Ha már úgyis felújíttatod, akkor az csinálsz vele, amit akarsz. Állítható magasság:
1. levágathatod róla a rugótányért meg a kutyacsont tartókonzolját
2. csináltatsz egy menetes hüvelyt, amit rá tudsz húzni a teleszkópra és ráül a tetejére, illetve hozzá két anyát (egy tartó, egy kontra)
3. megcsinálod, hogy a gyári rugótányér illeszkedjen (ráüljön) az előbb említett anyára, így maradhat a gyári vagy ültető rugó
4. megtudod, hogy a rövidebb stabpálca mennyivel rövidebb és áthegeszteted a tartóját annyival lejjebb (itt el is oszlatnám a rövidebb stabilizátor-pálcával kapcsolatos félreértéseket. az oka annak, hogy valamelyikben rövidebb van, az annyi, hogy a rugótányért gyárilag lejjebb rakták, tehát nem fért el ott a tartó, ahol a hosszú stab-os verzióban van. így nem maradt más lehetőségük, lejjebb hegesztették a tartót, tehát rövidebb rúd kell)
5. veszel egy rövid kutyacsontot és azzal rakod össze
És már tekergetheted is oda, ahol tetszik

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. május 25. szombat, 12:45


csak érdekelne a vélemény, én vacilálok.

van egy cég (lehet több is), amit ajánlottak, gátlókat újít fel. full szétszedik, kicserélnek belül alkatrészeket. több keménységi fokozatra tudnak csinálni, attól függ mire szeretnéd használni. akár rövidíteni is tudnak rajta.
nekem az a gondom, hogy a gyári gátlóm gázos, és ők olajosra alakítják. az olajostól félek mint a tűztől, lehet nem kellene. nem tudom. viszont árban a négy gátló felújítása anniyba lenne, mint 1db első gátló. amúgy ha nem gondolkoznék ezen, akkor Sachs gázos menne bele, lehet 6 hengeresé, bár az lehet rövidebb és akkor kutyacsont is kell. én őszintén szólva nem veszem észre, hogy rossz lenne, nem himbálózik, viszont már műszakin jelzett a jobb első visszaútra. a hátsók 48%-osak, ami 20-ig jó, az elsők-ből a balos is olyan 44% körül van, viszont itt 40% a határ. igaz nem is gyári kerékkel megyek műszakira sose, na meg lehet az ültetőrugó is közre játszik.
a felújítás mindenképp gazdaságos, többen ódákat zengenek róla, viszont félek kifossa majd az olajat, mint a TA gátlók
szóval ha valaki halottál már ilyen módszerekről, tapasztalatokról, azt szívesen veszem.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. április 27. szombat, 07:06


zoliika írta: Urak egy kérdés!
Januárban M.Attiláéknál kormányműcserém volt és persze futóműbeállítás is azóta az autó olyan egyenesen fut mintha sínen mennénk,de ezek 16"os téli kerekek voltak.......amióta felraktam a 17"-os kereket ,mentem az autóval 2.5km-t mivel festőnél van azóta is.Így nem tudtam lekontrolálni az egyenes futását stb.Viszont a gumis azt mondta,hogy most és azonnal menjek futóműbeállításra,mert a 16"-os kerekeknél másként "terpeszt" a kerék .Nagy kedvem nincs elvinni,mert ott Szombathelyen kívűl senki nem tudta normálisan beállítani még,itt helyi viszonylatban 5 helyen voltam és mind "kókler".
Tehát?225/45/17(et45 felni sz.8") van most 205/55/16(et47 felni sz.7") volt.Számít-e vagy sem?


régi téma már. a szélesebb gumi jobban húz. ha mindig arra húz, amerre az út lejt, és sima úton nem húz, akkor a futóműnek nem igen van baja. az tényleg igaz, hogy felni és gumi mérettől fűggően változik a geometria is. tényleg célszerű ahhoz a kerék kombóhoz lőni, amivel többet mész. nekem a nyári 225/245 R17 a téli meg 195 R15, de egyik sem kopik félre, a nyárival értelem szerűen egy picit többet megyek (már amennyire lehet nálam futásteljesítményről beszélni ) de olyan nyári/téli 20/10ezer van bennük ha gáz lett volna félrekopott volna már.
ami nagyon tetszik a bömcsiben, hogy 100-nál intenzív fékezésnél, jó úton nem húz semerre. más autónál nem tapasztaltam még ilyet

Alesi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Alesi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 7% (26 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2013. április 26. péntek, 22:51


zoliika írta: Urak egy kérdés!
Januárban M.Attiláéknál kormányműcserém volt és persze futóműbeállítás is azóta az autó olyan egyenesen fut mintha sínen mennénk,de ezek 16"os téli kerekek voltak.......amióta felraktam a 17"-os kereket ,mentem az autóval 2.5km-t mivel festőnél van azóta is.Így nem tudtam lekontrolálni az egyenes futását stb.Viszont a gumis azt mondta,hogy most és azonnal menjek futóműbeállításra,mert a 16"-os kerekeknél másként "terpeszt" a kerék .Nagy kedvem nincs elvinni,mert ott Szombathelyen kívűl senki nem tudta normálisan beállítani még,itt helyi viszonylatban 5 helyen voltam és mind "kókler".
Tehát?225/45/17(et45 felni sz.8") van most 205/55/16(et47 felni sz.7") volt.Számít-e vagy sem?


En nemreg raktam fel a 18as nyarikat, 16os teli helyett. 16ossal hibatlan volt az auto, 18assal ugy huz jobbra mint az allat (tavaly meg semmi baja nem volt).
Ugyh egy futomubeallitast en is celba vettem, remelem megoldja, mert meg pluszba a kormanyom is ferde egy kicsit

zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2013. április 26. péntek, 21:25


Urak egy kérdés!
Januárban M.Attiláéknál kormányműcserém volt és persze futóműbeállítás is azóta az autó olyan egyenesen fut mintha sínen mennénk,de ezek 16"os téli kerekek voltak.......amióta felraktam a 17"-os kereket ,mentem az autóval 2.5km-t mivel festőnél van azóta is.Így nem tudtam lekontrolálni az egyenes futását stb.Viszont a gumis azt mondta,hogy most és azonnal menjek futóműbeállításra,mert a 16"-os kerekeknél másként "terpeszt" a kerék .Nagy kedvem nincs elvinni,mert ott Szombathelyen kívűl senki nem tudta normálisan beállítani még,itt helyi viszonylatban 5 helyen voltam és mind "kókler".
Tehát?225/45/17(et45 felni sz.8") van most 205/55/16(et47 felni sz.7") volt.Számít-e vagy sem?


Milan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Milan

Törzsvendég

Elismertség: 10% (18 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2013. április 26. péntek, 19:54


Én azt javaslom, nézesd meg a futóművet nem-e lóg valami, vagy szilent vagy más.
Ha lóg a talpas gömbfej, az is okozhatja, a nyomvájú még ha nagyon kicsi is, nagyon
tudja vinni az enyémet is ha nem gyári kerékméret van alatta. (16-os, 205/55-ös gumival)
Nekem is volt már 4 garnitúra kerék alatta! Különböző gumiméretekkel! És minddel viszi
a picit is rossz út.

Laser
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2003

státusz Laser

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2013. április 26. péntek, 16:50


YELLOW írta:
Laser írta: Sziasztok!
E46-om húz balra folyamatosan. A téli gumival kevésbé, de nyárival már nagyon megy balra. 3 futóművest megjárt már, kettő után úgy kaptam vissza, hogy semmi változás nem volt.
Főleg 100 fölött jelentkezik a húzás, a futómű hangtalan.
Valaki ajánljon egy biztos Budapesti futóművest, aki ilyeneket állít, és van profi technikája hozzá, és meg tudja mondani mit kell cserélni. Már nem az ár számít csak az, hogy jó legyen, mert már nagyon unom.

Köszönöm előre is.


gondolom a nyári szélesebb, ezért húz jobban. emeld meg az autót az adott oldalon és néz meg a fék nem fog-e be. lehet azért húz. jellemző a fékmunkahenger berohadása.


2 hónapja kapott eredeti gyári féktárcsát és betétet. A nyári kerékcserénél szépen pörgött a kerék.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. április 26. péntek, 16:47


Laser írta: Sziasztok!
E46-om húz balra folyamatosan. A téli gumival kevésbé, de nyárival már nagyon megy balra. 3 futóművest megjárt már, kettő után úgy kaptam vissza, hogy semmi változás nem volt.
Főleg 100 fölött jelentkezik a húzás, a futómű hangtalan.
Valaki ajánljon egy biztos Budapesti futóművest, aki ilyeneket állít, és van profi technikája hozzá, és meg tudja mondani mit kell cserélni. Már nem az ár számít csak az, hogy jó legyen, mert már nagyon unom.

Köszönöm előre is.


gondolom a nyári szélesebb, ezért húz jobban. emeld meg az autót az adott oldalon és néz meg a fék nem fog-e be. lehet azért húz. jellemző a fékmunkahenger berohadása.

Laser
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2003

státusz Laser

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2013. április 26. péntek, 16:43


Sziasztok!
E46-om húz balra folyamatosan. A téli gumival kevésbé, de nyárival már nagyon megy balra. 3 futóművest megjárt már, kettő után úgy kaptam vissza, hogy semmi változás nem volt.
Főleg 100 fölött jelentkezik a húzás, a futómű hangtalan.
Valaki ajánljon egy biztos Budapesti futóművest, aki ilyeneket állít, és van profi technikája hozzá, és meg tudja mondani mit kell cserélni. Már nem az ár számít csak az, hogy jó legyen, mert már nagyon unom.

Köszönöm előre is.

lorand007
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2004

státusz lorand007

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2013. április 07. vasárnap, 19:16


Tiszteletem mindenkinek! A két első lengőkart szeretném felujitatni, a kérdésem az lenne, hogy milyen márkáju lengőkar tartó készletet és lengőkar gömbfejeket ajánlotok, köszönöm

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. december 12. szerda, 23:36


zoley88 írta:
anubisz írta:
zoley88 írta:
zoley88 írta: voltam, 2 órát dolgozott rajta. kerekekre cucc, arra mérő, majd gépen nézte az értékeket. szinte minden érték rossz volt, esetenként nagyon nagy mértékben... jobb oldalt pár mm-el rövidebb volt a kereket közti táv, ezt nem tudta javítani, de a többit állította, ezt meg kompenzálta, de még határértéken belül jóval, hogy ne legyen félrekopás. Közbe bemutatta, hogy a bal első stabilizátorpálca kopog, ennek várható a jelentősebb károsodása idővel. 7600 Ft volt, súlyozott, de már nem húz, rendesen működik az úttartás.


adalék:
http://autotechnika.hu/uploads.../24-26.pdf
"A beállítást ennél a típusnál (E46) is a futómű holtjátékának vizsgálata után a megfelelő súlyterhelés (az M3 kivétel, ott nem szük- séges a súlyterhelés) behelyezésével kell kezdeni. "


Tényleg csodás, ott lent pont ezt írja a TIS csak fordítva.

akkor valaki téved mert nekem mégis sikerült beállítani jól így.



azért mondtam, ez olyan mint az olaj téma, mindenki fújja a magáét, nem is érdemes beszélni róla. Pedig nem találtam ki, ott van, feketén fehéren.
Mert már megkaptam, hogy okoskodom de ott van leírva basszus a fele fórum a TIS re esküszik, a másik szarik bele no mindegy.

zoley88
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1999

státusz zoley88

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 70

Elküldve: 2012. december 12. szerda, 23:32


anubisz írta:
zoley88 írta:
zoley88 írta: voltam, 2 órát dolgozott rajta. kerekekre cucc, arra mérő, majd gépen nézte az értékeket. szinte minden érték rossz volt, esetenként nagyon nagy mértékben... jobb oldalt pár mm-el rövidebb volt a kereket közti táv, ezt nem tudta javítani, de a többit állította, ezt meg kompenzálta, de még határértéken belül jóval, hogy ne legyen félrekopás. Közbe bemutatta, hogy a bal első stabilizátorpálca kopog, ennek várható a jelentősebb károsodása idővel. 7600 Ft volt, súlyozott, de már nem húz, rendesen működik az úttartás.


adalék:
http://autotechnika.hu/uploads.../24-26.pdf
"A beállítást ennél a típusnál (E46) is a futómű holtjátékának vizsgálata után a megfelelő súlyterhelés (az M3 kivétel, ott nem szük- séges a súlyterhelés) behelyezésével kell kezdeni. "


Tényleg csodás, ott lent pont ezt írja a TIS csak fordítva.

akkor valaki téved mert nekem mégis sikerült beállítani jól így.



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. december 12. szerda, 18:58


zoley88 írta:
zoley88 írta: voltam, 2 órát dolgozott rajta. kerekekre cucc, arra mérő, majd gépen nézte az értékeket. szinte minden érték rossz volt, esetenként nagyon nagy mértékben... jobb oldalt pár mm-el rövidebb volt a kereket közti táv, ezt nem tudta javítani, de a többit állította, ezt meg kompenzálta, de még határértéken belül jóval, hogy ne legyen félrekopás. Közbe bemutatta, hogy a bal első stabilizátorpálca kopog, ennek várható a jelentősebb károsodása idővel. 7600 Ft volt, súlyozott, de már nem húz, rendesen működik az úttartás.


adalék:
http://autotechnika.hu/uploads.../24-26.pdf
"A beállítást ennél a típusnál (E46) is a futómű holtjátékának vizsgálata után a megfelelő súlyterhelés (az M3 kivétel, ott nem szük- séges a súlyterhelés) behelyezésével kell kezdeni. "


Tényleg csodás, ott lent pont ezt írja a TIS csak fordítva.