anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. november 27. kedd, 16:42


BMW_0902 írta:
Vicc az egész, paródia. Dehogy van ilyen, valami önjelölt mesterember megint kitalálta a tuti.Vakítja az amatőr sofőrt. Pont úgy van ahogy írjuk, gyári határérték van, ott a nyomtatott diag adat, minimum, maximum. Dehogy engedném, hogy nekem súlyokat pakoljanak a méréshez. BMW szervizbe is ráteszik a padra, rákötik a műszert, kidobja a gép az értéket, látszik hol az eltérés, beállítják, újra mérnek, megkapod a kinyomtatott paramétereket és mehetsz is.
Majd odaállnak egy 6-os kupéval, és telepakolják a hátsóülést, meg az elsőket 200 kilóval ezt elmondom a szervizbe, ha újra megyek, had röhögjenek ismét egy jót. Ha meg majd beül egy 40 kilós nő, úgy fognak állni a kerekek, mint a régi szénszállító TATRA billencseken, V alakba. Rettenet dolgokat lehet néha olvasni itt.


Én jövő héten megyek futóművet ellenőriztetni (vagy állíttatni - ez utóbbi majd kiderül.) Egy jó ismerősöm ajánlotta a helyet, ahova Ő is viszi (vitte) az M-es BMW-it. Ott is ilyen-olyan súlyokat pakolnak bele, de tudtommal nem cementes zsákokat!
(Amúgy azok tapasztalata szerint, akik már többször jártak ilyen helyeken azt mondják nem az a lényeg hogy pakolnak-e be súlyt vagy nem, hanem hogy megvannak-e a gyári értékeik. Mert amikor elvileg megvannak, gyakorlatban viszont nem akkor, úgy jártak, hogy a vadonatúj gumi egy hét alatt elkopott!!)[/quote]

Mindig tökéletesen koptak minden gumim, most is tavasszal 4 új Goodyear assimetric 2 raktam rá, gyönyörű mindnek a felülete, de évek óta semmi gondom nincs a gumi félrekopással, és sokszor állítottak futóművet szakszervizbe, sulyok nélkül. Aztán mindenki úgy csináltatja ahogy akarja. Én inkább hiszek egy Szakszerviznek. Se BMW-be, se más autótípusba nem állítanak súllyal futóművet egy szakszervizben sem.

e46f4n

státusz e46f4n

Újonc

Elismertség: 5% (3 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2012. november 27. kedd, 16:23


BMW TIS ír legtöbb typera 2*68kg első két ülés, 1*68kg hátsó ülés közepe, 1*14kg (vagy 1*21kg egy másik típusra) poggyász hátra és full tank üzemanyag

Ez a gyerek csinált egy leírást e39re, hogy mi az igazi ok a súlyozás mögött. Angol nyelvű viszont. Körülbelül arról van benne szó, hogy nagy sebességnél leül az autó, a rajta jelentkező erőhatások miatt, igaz nem kirívóan nagy értékekről beszélünk. Ő ebben látja a súlyozás lényegét.

http://www.bimmerfest.com/foru...p?t=527028

Viszont én pl legtöbbször egyedül használom a coupet, néha ketten. Ezzel a súlyos megoldással azt látom, hogy mintha komplett családdal utazgatna az ember és erre próbálják belőni a futóművet és ne arra legyen pontos, hogy pl amikor a tesco parkolójában áll üresen az autó (mint amikor futóművesnél is beállították a megfelelő értékekre súlyozás nélkül).

Érdekes a téma, sokan szólnak mellette és sokan tartják total bullshitnek a dolgot!

BMW_0902
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz BMW_0902

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 113

Elküldve: 2012. november 27. kedd, 16:07



Vicc az egész, paródia. Dehogy van ilyen, valami önjelölt mesterember megint kitalálta a tuti.Vakítja az amatőr sofőrt. Pont úgy van ahogy írjuk, gyári határérték van, ott a nyomtatott diag adat, minimum, maximum. Dehogy engedném, hogy nekem súlyokat pakoljanak a méréshez. BMW szervizbe is ráteszik a padra, rákötik a műszert, kidobja a gép az értéket, látszik hol az eltérés, beállítják, újra mérnek, megkapod a kinyomtatott paramétereket és mehetsz is.
Majd odaállnak egy 6-os kupéval, és telepakolják a hátsóülést, meg az elsőket 200 kilóval ezt elmondom a szervizbe, ha újra megyek, had röhögjenek ismét egy jót. Ha meg majd beül egy 40 kilós nő, úgy fognak állni a kerekek, mint a régi szénszállító TATRA billencseken, V alakba. Rettenet dolgokat lehet néha olvasni itt.[/quote]

Én jövő héten megyek futóművet ellenőriztetni (vagy állíttatni - ez utóbbi majd kiderül.) Egy jó ismerősöm ajánlotta a helyet, ahova Ő is viszi (vitte) az M-es BMW-it. Ott is ilyen-olyan súlyokat pakolnak bele, de tudtommal nem cementes zsákokat!
(Amúgy azok tapasztalata szerint, akik már többször jártak ilyen helyeken azt mondják nem az a lényeg hogy pakolnak-e be súlyt vagy nem, hanem hogy megvannak-e a gyári értékeik. Mert amikor elvileg megvannak, gyakorlatban viszont nem akkor, úgy jártak, hogy a vadonatúj gumi egy hét alatt elkopott!!)

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. november 27. kedd, 15:57


YELLOW írta:
anubisz írta:
ute107 írta:
anubisz írta:
Életembe nem hallottam ilyenről, de lehet én vagyok a hülye. BMW szervizbe állíttatok mindig, szinte látom ahogy a 15 millás vajbőrös kocsikat megpakolják cementes zsákkal, vagy vasrudakkal. Mik vannak már ebbe az országba. Kár, hogy nem volt rajta vonóhorog, mert utánfutót is kötöttek volna rá. Ez vicc.

Igen, tudom, mindig a BMW szakszervizbe hülye mindenki.


Jogos a felvetésed. Én azzal nem veszekszem, aki minden nap azzal foglalkozik.
Annyi a leterhelés mellett szól, hogy ha két személy közlekedik a kocsival, az már +150-200 kg.

És 200 kg már igencsak meg tudja változtatni a futómű geometriáját.
De akkor itt jön egy másik kérdés is?! Tele vagy üres tankkal jó a futóműállítás?


Na ez az, ezért furcsállom ezt, főleg ha 5-en ülnek bele. Soha nem láttam ilyet,tv műsorokba se, mikor állítanak a futóművön. Akkor már kezdő értéket is megrakva kellene mérni. Akkor ha 200kg raknak bele, és a sofőr csak 50 kilós nő, megint nem jó,és félrekopik a gumi. Na mindegy. Gondolom egy futómű úgy van tervezve, hogy az 1 fő, és a megengedetten megrakott érték, egy bizonyos határértéken belül mozog.


viszont én úgy gondolnám, hogy üresen is be lehet úgy lőni, mintha terhelve lenne. biztos van valami viszonyszám, vagy valami. gondolom beállítják egyszer terhelés alatt a gyári értékre. kipakolnak az autóból és mérnek úgy értéket. aztán ezt rögzítik és emgy ki a szervizeknek, adatbázisba. aztán akárhol üres autóval ezt az értéket veszik figyelembe, ehhez állítják, így ugyanazt érik el, mintha meg lett volna pakolva. az én logikámmal így tudnám elképzelni, mert ez a súly pakolgatás tényleg vicces volna.
és tételezzük fel, hogy a logikám jó. akkor viszont ha a szervízben fellapozzák a nagy könyvet megnézik az értéket, ami üres autóra vonatkozik és azt állítják be úgy, hogy súlyokat pakolnak bele, akkor már szar lesz az egész. és mivel miért lenne mindenkinél súly, ezért hülyeség ez a beállítás.
hivatalos BMW szervízben elképzelhetőnek tartanám, hogy ott a súllyal megrakott értékek vannak feltüntetve és az alapján állítanak, súlyokkal megpakolva. de ez plussz munka, fárasztó is, sérülés veszély, stb.


Vicc az egész, paródia. Dehogy van ilyen, valami önjelölt mesterember megint kitalálta a tuti.Vakítja az amatőr sofőrt. Pont úgy van ahogy írjuk, gyári határérték van, ott a nyomtatott diag adat, minimum, maximum. Dehogy engedném, hogy nekem súlyokat pakoljanak a méréshez. BMW szervizbe is ráteszik a padra, rákötik a műszert, kidobja a gép az értéket, látszik hol az eltérés, beállítják, újra mérnek, megkapod a kinyomtatott paramétereket és mehetsz is.
Majd odaállnak egy 6-os kupéval, és telepakolják a hátsóülést, meg az elsőket 200 kilóval ezt elmondom a szervizbe, ha újra megyek, had röhögjenek ismét egy jót. Ha meg majd beül egy 40 kilós nő, úgy fognak állni a kerekek, mint a régi szénszállító TATRA billencseken, V alakba. Rettenet dolgokat lehet néha olvasni itt.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2012. november 27. kedd, 12:06


anubisz írta:
ute107 írta:
anubisz írta:
Életembe nem hallottam ilyenről, de lehet én vagyok a hülye. BMW szervizbe állíttatok mindig, szinte látom ahogy a 15 millás vajbőrös kocsikat megpakolják cementes zsákkal, vagy vasrudakkal. Mik vannak már ebbe az országba. Kár, hogy nem volt rajta vonóhorog, mert utánfutót is kötöttek volna rá. Ez vicc.

Igen, tudom, mindig a BMW szakszervizbe hülye mindenki.


Jogos a felvetésed. Én azzal nem veszekszem, aki minden nap azzal foglalkozik.
Annyi a leterhelés mellett szól, hogy ha két személy közlekedik a kocsival, az már +150-200 kg.

És 200 kg már igencsak meg tudja változtatni a futómű geometriáját.
De akkor itt jön egy másik kérdés is?! Tele vagy üres tankkal jó a futóműállítás?


Na ez az, ezért furcsállom ezt, főleg ha 5-en ülnek bele. Soha nem láttam ilyet,tv műsorokba se, mikor állítanak a futóművön. Akkor már kezdő értéket is megrakva kellene mérni. Akkor ha 200kg raknak bele, és a sofőr csak 50 kilós nő, megint nem jó,és félrekopik a gumi. Na mindegy. Gondolom egy futómű úgy van tervezve, hogy az 1 fő, és a megengedetten megrakott érték, egy bizonyos határértéken belül mozog.


viszont én úgy gondolnám, hogy üresen is be lehet úgy lőni, mintha terhelve lenne. biztos van valami viszonyszám, vagy valami. gondolom beállítják egyszer terhelés alatt a gyári értékre. kipakolnak az autóból és mérnek úgy értéket. aztán ezt rögzítik és emgy ki a szervizeknek, adatbázisba. aztán akárhol üres autóval ezt az értéket veszik figyelembe, ehhez állítják, így ugyanazt érik el, mintha meg lett volna pakolva. az én logikámmal így tudnám elképzelni, mert ez a súly pakolgatás tényleg vicces volna.
és tételezzük fel, hogy a logikám jó. akkor viszont ha a szervízben fellapozzák a nagy könyvet megnézik az értéket, ami üres autóra vonatkozik és azt állítják be úgy, hogy súlyokat pakolnak bele, akkor már szar lesz az egész. és mivel miért lenne mindenkinél súly, ezért hülyeség ez a beállítás.
hivatalos BMW szervízben elképzelhetőnek tartanám, hogy ott a súllyal megrakott értékek vannak feltüntetve és az alapján állítanak, súlyokkal megpakolva. de ez plussz munka, fárasztó is, sérülés veszély, stb.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. november 27. kedd, 11:54


ute107 írta:
anubisz írta:
Életembe nem hallottam ilyenről, de lehet én vagyok a hülye. BMW szervizbe állíttatok mindig, szinte látom ahogy a 15 millás vajbőrös kocsikat megpakolják cementes zsákkal, vagy vasrudakkal. Mik vannak már ebbe az országba. Kár, hogy nem volt rajta vonóhorog, mert utánfutót is kötöttek volna rá. Ez vicc.

Igen, tudom, mindig a BMW szakszervizbe hülye mindenki.


Jogos a felvetésed. Én azzal nem veszekszem, aki minden nap azzal foglalkozik.
Annyi a leterhelés mellett szól, hogy ha két személy közlekedik a kocsival, az már +150-200 kg.

És 200 kg már igencsak meg tudja változtatni a futómű geometriáját.
De akkor itt jön egy másik kérdés is?! Tele vagy üres tankkal jó a futóműállítás?


Na ez az, ezért furcsállom ezt, főleg ha 5-en ülnek bele. Soha nem láttam ilyet,tv műsorokba se, mikor állítanak a futóművön. Akkor már kezdő értéket is megrakva kellene mérni. Akkor ha 200kg raknak bele, és a sofőr csak 50 kilós nő, megint nem jó,és félrekopik a gumi. Na mindegy. Gondolom egy futómű úgy van tervezve, hogy az 1 fő, és a megengedetten megrakott érték, egy bizonyos határértéken belül mozog.

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2012. november 27. kedd, 11:33


anubisz írta:
Életembe nem hallottam ilyenről, de lehet én vagyok a hülye. BMW szervizbe állíttatok mindig, szinte látom ahogy a 15 millás vajbőrös kocsikat megpakolják cementes zsákkal, vagy vasrudakkal. Mik vannak már ebbe az országba. Kár, hogy nem volt rajta vonóhorog, mert utánfutót is kötöttek volna rá. Ez vicc.

Igen, tudom, mindig a BMW szakszervizbe hülye mindenki.


Jogos a felvetésed. Én azzal nem veszekszem, aki minden nap azzal foglalkozik.
Annyi a leterhelés mellett szól, hogy ha két személy közlekedik a kocsival, az már +150-200 kg.

És 200 kg már igencsak meg tudja változtatni a futómű geometriáját.
De akkor itt jön egy másik kérdés is?! Tele vagy üres tankkal jó a futóműállítás?



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. november 27. kedd, 10:34


ute107 írta:
e46f4n írta: Letezik Budapesten olyan hely, ahol megfelolsulyokkal pakoljak tele az e46 ot futomubeallitas elott?

Vagy szarjak bele mert tokre nem szamit?



Tegnap voltam egy helyen itt Veszprém megyében. Itt azt mondta a beállító, hogy fontos, hogy besúlyozza az autót. Elől, hátul telepakolták súlyokkal.

Ők egy eléggé komoly gumis és futóműves hely, adok a szavukra.

JA és a hátsót is állítsák, ne csak az elsőt.


Életembe nem hallottam ilyenről, de lehet én vagyok a hülye. BMW szervizbe állíttatok mindig, szinte látom ahogy a 15 millás vajbőrös kocsikat megpakolják cementes zsákkal, vagy vasrudakkal. Mik vannak már ebbe az országba. Kár, hogy nem volt rajta vonóhorog, mert utánfutót is kötöttek volna rá. Ez vicc.

Igen, tudom, mindig a BMW szakszervizbe hülye mindenki.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. november 27. kedd, 10:35

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2012. november 27. kedd, 09:03


e46f4n írta: Letezik Budapesten olyan hely, ahol megfelolsulyokkal pakoljak tele az e46 ot futomubeallitas elott?

Vagy szarjak bele mert tokre nem szamit?



Tegnap voltam egy helyen itt Veszprém megyében. Itt azt mondta a beállító, hogy fontos, hogy besúlyozza az autót. Elől, hátul telepakolták súlyokkal.

Ők egy eléggé komoly gumis és futóműves hely, adok a szavukra.

JA és a hátsót is állítsák, ne csak az elsőt.


e46f4n

státusz e46f4n

Újonc

Elismertség: 5% (3 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2012. november 26. hétfő, 23:04


Letezik Budapesten olyan hely, ahol megfelolsulyokkal pakoljak tele az e46 ot futomubeallitas elott?

Vagy szarjak bele mert tokre nem szamit?

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2012. november 19. hétfő, 20:37


YELLOW írta:
ute107 írta:
HARLEM írta: Sziasztok márkatársak,

Kis segítséget szeretnék kérni. BMW E46 25Ci -vel az a gondom, hogy bármilyen úton, legyen az nyomvályús, kátyús, vagy akár hepehupás, kikapja a kezemből a kormányt, ill. kopog és üt az eleje, a felnim ugyan az mint a vásárlásnál (akkor még hibátlan volt, 215 széles 17") Ami cserélve volt kb2hónapja: első lengőkar hátsó szilent (gyári), alsó stabilizátor rudazat U alakú 23mm szilentjei(febi), futóműállításon is volt Szereintetek mi lehet??

Előre is köszönöm!


Méresd meg a csillapítókat is. Az is szokott ilyet generálni.

Nálam hasonló volt, mikor "eldurrant" a jobb első gátló.


az inkább akkor, ha mész bele egy gödörbe, lefellé nem csillapít, mármint kifelé, ahogy beleesik a gödörbe a kerék.


Csak tudom hogy hogyan viselkedett az autóm! Úszik az úton és hirtelen elindul kiszámíthatatlanul.





autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 323Ci
Évjárat: 2000

státusz HARLEM

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2012. november 19. hétfő, 17:54


YELLOW írta:
ute107 írta:
HARLEM írta: Sziasztok márkatársak,

Kis segítséget szeretnék kérni. BMW E46 25Ci -vel az a gondom, hogy bármilyen úton, legyen az nyomvályús, kátyús, vagy akár hepehupás, kikapja a kezemből a kormányt, ill. kopog és üt az eleje, a felnim ugyan az mint a vásárlásnál (akkor még hibátlan volt, 215 széles 17") Ami cserélve volt kb2hónapja: első lengőkar hátsó szilent (gyári), alsó stabilizátor rudazat U alakú 23mm szilentjei(febi), futóműállításon is volt Szereintetek mi lehet??

Előre is köszönöm!


Méresd meg a csillapítókat is. Az is szokott ilyet generálni.

Nálam hasonló volt, mikor "eldurrant" a jobb első gátló.


az inkább akkor, ha mész bele egy gödörbe, lefellé nem csillapít, mármint kifelé, ahogy beleesik a gödörbe a kerék.


Köszönöm szépen a gyors válaszokat!! Egy lengéscsillapító, vagy egy stabpálca így ki tudná rántani a kezemből a kormányt? (nem vagyok egy "matrica" alkat )


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2012. november 19. hétfő, 17:30


ute107 írta:
HARLEM írta: Sziasztok márkatársak,

Kis segítséget szeretnék kérni. BMW E46 25Ci -vel az a gondom, hogy bármilyen úton, legyen az nyomvályús, kátyús, vagy akár hepehupás, kikapja a kezemből a kormányt, ill. kopog és üt az eleje, a felnim ugyan az mint a vásárlásnál (akkor még hibátlan volt, 215 széles 17") Ami cserélve volt kb2hónapja: első lengőkar hátsó szilent (gyári), alsó stabilizátor rudazat U alakú 23mm szilentjei(febi), futóműállításon is volt Szereintetek mi lehet??

Előre is köszönöm!


Méresd meg a csillapítókat is. Az is szokott ilyet generálni.

Nálam hasonló volt, mikor "eldurrant" a jobb első gátló.


az inkább akkor, ha mész bele egy gödörbe, lefellé nem csillapít, mármint kifelé, ahogy beleesik a gödörbe a kerék.

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2012. november 19. hétfő, 17:29


HARLEM írta: Sziasztok márkatársak,

Kis segítséget szeretnék kérni. BMW E46 25Ci -vel az a gondom, hogy bármilyen úton, legyen az nyomvályús, kátyús, vagy akár hepehupás, kikapja a kezemből a kormányt, ill. kopog és üt az eleje, a felnim ugyan az mint a vásárlásnál (akkor még hibátlan volt, 215 széles 17") Ami cserélve volt kb2hónapja: első lengőkar hátsó szilent (gyári), alsó stabilizátor rudazat U alakú 23mm szilentjei(febi), futóműállításon is volt Szereintetek mi lehet??

Előre is köszönöm!


Méresd meg a csillapítókat is. Az is szokott ilyet generálni.

Nálam hasonló volt, mikor "eldurrant" a jobb első gátló.


zoley88
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1999

státusz zoley88

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 70

Elküldve: 2012. november 19. hétfő, 17:20


HARLEM írta: Sziasztok márkatársak,

Kis segítséget szeretnék kérni. BMW E46 25Ci -vel az a gondom, hogy bármilyen úton, legyen az nyomvályús, kátyús, vagy akár hepehupás, kikapja a kezemből a kormányt, ill. kopog és üt az eleje, a felnim ugyan az mint a vásárlásnál (akkor még hibátlan volt, 215 széles 17") Ami cserélve volt kb2hónapja: első lengőkar hátsó szilent (gyári), alsó stabilizátor rudazat U alakú 23mm szilentjei(febi), futóműállításon is volt Szereintetek mi lehet??

Előre is köszönöm!


azóta is simán tönkremehetett benne valami, a szar utat eleve jobban meg lehet érezni ennél, a kopogás, ütés viszont gond. egy szakinak kellene alánézni, mi a gond...