Hori írta:
ute107 írta:
Kristof77 írta:
Nem szabad kiiktatni az EGR-t. Ugyanis még akkor is beírja hibának az autód, amikor nem gyullad ki neked a mûszerfalon lámpa. Ezen kívül az optimális üzemhez szüksége van az autónak az EGR által bejuttaott kipufogógáznak. Fõleg tartós terhelésnél, ha le van dugózva az EGR-ed, akkor romlik a teljesítmény.
Ez padon nem mérhetõ nagyon ugyanis ott egyszer padlózva megküldöd az autót, ami pár másodperc csak. De kipróbálhatod autópályán, hogy sokkal lassabban fogj EGR-nélkül elérni magsas sebességet az autód, ha egyáltalán. Mérjél pl. egy 100-180-ra gyorsulást EGR-el és nélküle. Meg fogsz lepõdni.
Miért is van szüksége az autónak az EGR által bejuttatott kipufogógázra?
Optimális üzemhez igazad van szükség van az EGR-re...pl. h. üzemi hõfokra melegedjen az autó és a környezetkímélés miatt...
100-180-ra gyorsuláshoz miért van szükségünk kipufogógázra??? Amivel szerintem mindenki egyetért, hogy a kipufogógázra nincs szükség a legjobb égéshez, ennek ellenére a friss oxigénbõl több kell...
teljes mértékben eggyetértek
tényleg baromi jó mikor friss oxigén helyett korom megy a motorba
sztem is csak a környezetszennyezés miatt használják
ja igen az igaz hogy ha nem rakja ki a motorjelet akkor is beirja comp-ba hibának, de mikor gép közelben vagy rárakod és kitörlöd ennyi,
Sajnos ez nem egyetértés kérdése. Persze elméletben még igazad is lehetne, csak, hogy ez a nagyon leegyszerûsített elmélet mai modern fõleg dízelüzemû autókra nem vonatkozik. Nagyon rövid leszek és egyszerû. Ezek a motorok mind úgy vannak már megtervezve, hogy bekalkulálják a kipufogógázt különbözõ terheléseknél és üzemeknél. A közhiedelemmel ellentétben dízelekenél az EGR-nek szinte legutolsó feladata a kipufogógáz tisztítása. De pl. csökkenti a gázok bevezetésével a termikus terhelést és optimalizálja, lágyítja az égést, fõleg részterhelésnél. Gondold végig, hogy az ottomotor és a dízelmotor közötti mûködésben mi az alapvetõ különbség. De tegyél egy próbát. Dugózd le az EGR-ed, tegyed be 100-nál legnagyobb fokoztaba az autód és mérjél 180-ig egy gyorsulást és utána EGR-el.
Azért írom ezt Neked, mert volt egyszer egy srác, aki az 525d-jébe készítetett egy "EGR-Dummyt" egy neten talált minta alapján.
http://tuning-diesels.com/Gallery/egrnew.jpgÉn mondtam neki, hogy minden lesz ez csak jó nem, de nem hitt nekem. Õ számolt be utána, hogy pályán alig ment az autója.
Majd jött is két nap múlva, hogy tegyük vissza az EGR-t, mert ez így nem jó. Mikor kiolvatsam a hibatárolóját EGR-hiba volt benne. A mûszerfalon semmi nem világított. Ha gondolod nálam van a dummy, mert otthagyta, kipróbálhatod, lehet a te autód jobb lesz tõle...
Egy másik eset. Taxis ismerõs jött, hogy dugozzuk le a 220CDI EGR-jét, mert elege van, hogy 50.000km-ként ki kell pucolni, és a kollegák mondák, hogy az milyen jó megoldás. Mondtam neki, hogy nem lesz jó, de erõsködött így le lett dugózva. Mivel nem írt be hibát ott helyben elment ledugózva tesztelni. Egy hét nem telt el és jött, hogy nem jár szépen a motorja azóta és 3 litert fel ment a fogyasztása. Így kiszedtük az EGR-t.
A kevés finom-korom ami az égéstérbõl kijön és ott képzõdik, ugynaoda kerül vissza, szóval semmi galibát nem okoz. Így tervezték meg a mérnökök és az így jó is. Egyedül az a fontos, hogy mindig legyen tsizta az EGR, hogy megfelelõen tudjon nyitni és zárni. Szépen bele kell lesni minden olajcserénél és, ha kell kipucolni.
Az elmélet és a gyakorlat között
néha világok vannak.
Így van az, hogy elméletben két pont között nem az egyenes a legrövidebb út, de teret görbíteni eddig még látványosan nem sikerült senkinek.