autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2005

státusz imreandris

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 40

Elküldve: 2024. augusztus 22. csütörtök, 16:41


Sziasztok!

Nemrég azt vettem észre, hogy fékezés után levéve a lábam a fékpedálról nem hírtelen, hanem lassabban ér vissza az eredeti helyzetébe. A fék rendesen működik, nem puhul fel, nem szivárog a fékfolyadék. A fékrásegítő rásegít. A kérdésem az lenne hogy ez így probléma e? Illetve mi okozhatja? (Az autó 1 hónapja volt műszakin, az autó akkor lett átnézve, a fékfolyadék akkor lett cserélve).
Az autó típusa: bmw e90 320i 2005-ös évjárat.
Köszönöm a segítségeteket!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 1997

státusz trebi69

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 19

Elküldve: 2023. május 21. vasárnap, 09:24


YELLOW írta:
trebi69 írta:
YELLOW írta:
trebi69 írta: Sziasztok, segítséget kérnék. E36 1.6 önindító csere után visszaraktam a szívósort meg minden kütyüt, viszont azóta nincs fékem. Olyan mintha leállított motornál lépnék a fékre, tök kemény a pedál és csak minimális fékerő van. Ha pörgetem a motort, akkor egy kicsit beljebb megy a fékpedál.(a vákum csövet is visszaraktam). Merre lehet a hiba? Köszönöm előre is!


ha nem jár a motor, az a jó, ha felkeményedik a pedál pumpálásra. úgy tartod, mikor kemény, és indítasz. ha induláskor szépen beljebb megy a pedál, akkor tökéletes a rendszer. így kell működnie. korábban lehet egy cső nem volt rádugva, vagy repedt volt és nem ment a fékrásegítőd.

Lehet, hogy félreérthetően fogalmaztam, Járó motornál is kemény marad a pedál, Nincs rásegítésem...
ui.: Az alapjáratom is elment.


jah, hát ezért mert akkor falsot szív. vagy fékrásegítő és a szívócső közti cső lyukadt ki, vagy maradt ki, vagy maga a fékrásegítő vákuumdobja ment tönkre.


Még egy amatőr kérdésem lenne, ez vajon hova csatlakozik???
Nem találom a helyét.


Megtaláltam, tolatólámpa kapcsoló.







Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2023. május 21. vasárnap, 13:30

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2023. május 19. péntek, 19:53


trebi69 írta:
YELLOW írta:
trebi69 írta: Sziasztok, segítséget kérnék. E36 1.6 önindító csere után visszaraktam a szívósort meg minden kütyüt, viszont azóta nincs fékem. Olyan mintha leállított motornál lépnék a fékre, tök kemény a pedál és csak minimális fékerő van. Ha pörgetem a motort, akkor egy kicsit beljebb megy a fékpedál.(a vákum csövet is visszaraktam). Merre lehet a hiba? Köszönöm előre is!


ha nem jár a motor, az a jó, ha felkeményedik a pedál pumpálásra. úgy tartod, mikor kemény, és indítasz. ha induláskor szépen beljebb megy a pedál, akkor tökéletes a rendszer. így kell működnie. korábban lehet egy cső nem volt rádugva, vagy repedt volt és nem ment a fékrásegítőd.

Lehet, hogy félreérthetően fogalmaztam, Járó motornál is kemény marad a pedál, Nincs rásegítésem...
ui.: Az alapjáratom is elment.


jah, hát ezért mert akkor falsot szív. vagy fékrásegítő és a szívócső közti cső lyukadt ki, vagy maradt ki, vagy maga a fékrásegítő vákuumdobja ment tönkre.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 1997

státusz trebi69

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 19

Elküldve: 2023. május 19. péntek, 18:23


YELLOW írta:
trebi69 írta: Sziasztok, segítséget kérnék. E36 1.6 önindító csere után visszaraktam a szívósort meg minden kütyüt, viszont azóta nincs fékem. Olyan mintha leállított motornál lépnék a fékre, tök kemény a pedál és csak minimális fékerő van. Ha pörgetem a motort, akkor egy kicsit beljebb megy a fékpedál.(a vákum csövet is visszaraktam). Merre lehet a hiba? Köszönöm előre is!


ha nem jár a motor, az a jó, ha felkeményedik a pedál pumpálásra. úgy tartod, mikor kemény, és indítasz. ha induláskor szépen beljebb megy a pedál, akkor tökéletes a rendszer. így kell működnie. korábban lehet egy cső nem volt rádugva, vagy repedt volt és nem ment a fékrásegítőd.

Lehet, hogy félreérthetően fogalmaztam, Járó motornál is kemény marad a pedál, Nincs rásegítésem...
ui.: Az alapjáratom is elment.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2023. május 19. péntek, 19:09

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2023. május 19. péntek, 14:48


trebi69 írta: Sziasztok, segítséget kérnék. E36 1.6 önindító csere után visszaraktam a szívósort meg minden kütyüt, viszont azóta nincs fékem. Olyan mintha leállított motornál lépnék a fékre, tök kemény a pedál és csak minimális fékerő van. Ha pörgetem a motort, akkor egy kicsit beljebb megy a fékpedál.(a vákum csövet is visszaraktam). Merre lehet a hiba? Köszönöm előre is!


ha nem jár a motor, az a jó, ha felkeményedik a pedál pumpálásra. úgy tartod, mikor kemény, és indítasz. ha induláskor szépen beljebb megy a pedál, akkor tökéletes a rendszer. így kell működnie. korábban lehet egy cső nem volt rádugva, vagy repedt volt és nem ment a fékrásegítőd.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 1997

státusz trebi69

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 19

Elküldve: 2023. május 19. péntek, 09:50


Sziasztok, segítséget kérnék. E36 1.6 önindító csere után visszaraktam a szívósort meg minden kütyüt, viszont azóta nincs fékem. Olyan mintha leállított motornál lépnék a fékre, tök kemény a pedál és csak minimális fékerő van. Ha pörgetem a motort, akkor egy kicsit beljebb megy a fékpedál.(a vákum csövet is visszaraktam). Merre lehet a hiba? Köszönöm előre is!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2023. május 19. péntek, 10:26

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2022. április 25. hétfő, 20:57


Csota írta:
Csota írta:
nD0minik írta:
Benyo89 írta:
Csota írta: Sziasztok! Teljes fék felújítás után, pontosabban teljes csőrendszer csere, új dugattyúk, tömítések, az a jelenség, hogy csúsztatott fékezésnél elmegy a fékhatás. Légtelenítés többször is volt, impából abs légtelenítés is. Hírtelen pedálnyomásnál blokkol, csak felpumpált ill. csúsztatott fékezésnél megy el. Arra gyanakszom, hogy visszaenged a főfékhenger. Volt e már valakinek hasonló gondja?


Szia!
Nekem volt ilyen.
Vákumpumpa adta meg magát nálam és telenyomta a fékhengert olajjal.
Jó volt vele Budapesten araszolni a dugóban. (mikor szarna be ha nem akkor)
Remélem segítettem.


Én is találkoztam hasonlóval e46 n46b18a-nál, nálam hosszabb fékezésnél elment a rásegítés,felkeményedett a pedál, de a fékhatás megmaradt.nekem is a vákumpumpa tömítése eresztett, a membránhoz bejutó olaj kilyukasztotta a membránt és szökött a vákum. Nekem vákumpumpa + fékrásegítő csere lett a vége

Sziasztok! Most volt időm szétszedni, teliköpte a rásegítőt motor olajjal, gondolom vákuumpumpa hiba lessz ebből . Kitakarítható ez? Vagy csere? Szétszedtem, a membrán épnek tűnik.


A jó isten megáldhatná a mérnököt aki a visszacsapó szelepet beletervezte a vákumszivattyúba....ez volt a gond.


Sziasztok! Hol van az a visszacsapó szelep? A cseréje, tisztítása megoldotta a problémát? Most ezzel szembesülök én is, várom a válaszokat, kösziu előre is!




autója adatai
Széria: X5
Típus: E53
Kivitel: SAV
Modell: X5 3.0d
Évjárat: 2001

státusz Aladin32

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2022. február 05. szombat, 19:59


YELLOW írta:
Aladin32 írta:
YELLOW írta:
Aladin32 írta: Sziasztok
A problémám a következő.
Világit az abs lámpa és a kézifék lámpa is sárgán
Fékolaj szint okes.
Elvileg fékerőszabályzora lehet gyanakodni.
De azért várom az ötleteket
Kinek volt már ilyen?
Diag nem ir rá semmit.
Csináltam már jopár autot épitettem is autokat
De az mind régebbi auto és más irànyzat.
Ez az első bmw ami e századi.
Ezért ilyen sok a kérdésem
De ugy vagyok inkább kérdezek mint hogy elcsesszem.


fura, hogy nem ír hibát, mert ez a menetdinamikai rendszer inaktívságát jelzi. olyan, mintha mindig ki lenne kapcsolva.
lehet egy bizti is, de lehet a DSC vagy DTC gomb van beragadva és folyamatosan kilövi.
hogy nincs hiba, hát attól függ mivel olvastad ki... ha nem fér hozzá a DSC vezérlőhöz, akkor nem is fog belőle olvasni, és nem is minden tud belőle olvasni.
lehet éppen a kormányszög jeladó nem jó. lehet csak kalibrálni, adaptálni kell a DSC, hogy az értékeket kinullázza magába. (géppel) és vízszintes talaj kell, egyenes kormányállás.
az is lehet a motortól nem kap meg valami jelet a DSC vezérlő. lehet itt hiba bőven.

Delphy diaggal és programmal lett olvasva. (Van aki azt mondja ki kell dobni de igazábol nekem nincs vele gondom.)
Amiket irtál holnap megnézem
Az a baj hogy énsem tudom az előzményeket hogy törtênt e valami amikor kivillant vagy csak magátol. Igy kicsit macerásabb az egész.
Neked pedig ismét köszönöm a gyors választ. És segitséget.


az a baj, hogy egy olyan hiba esetén, amit több alkatrész meghibásodása is okozhat és esetleg egy rakat dolgot meg kellene nézni diaggal a hiba feltárásához, nehéz mit tanácsolni. mert vagy beletrafálunk vagy sem. a valóságban sok autószerelő így működik, ha nála az autó, hátha bejön valamelyik, max kimagyarázza, de én nem szeretnék még online sem más pénzéve játszani.
olyan ez, mint a termosztáthiba. ugye jellemzően van 2 legalább, de van, ahol 3. és mindegyik beleszól a motor bemelegedésébe is. és az esetek 90%-ban nem a rosszat cseréli ki az ember, vagy épp mindkettő/mindhárom rossz volt valamilyen szinten. ezért a tanács pl, hogy cserélni kell mind. mert ha épp jó is valamelyik, úgy is kell majd.
szóval vannak ilyen hibák, amikor konkrétabb tanácsot nem érdemes javasolni. de tapasztalat szerint, mindenki fog írni több hibalehetőséget, ami a saját esetére igaz volt, de lehet egyik sem fog egyezni egymással. mindenkinek igaza van, de ettől a kérdező nem kerül közelebb a megoldáshoz. max tudja hol tapogatózzon.

Van sok olyan hiba ahol nem is nagyon tud mást csinálni az ember mint sorra kicserélgetni mindent. Persze jobblenne nekemis ha konkrétan tudnám mi a hiba de egyenlőre az iránymutatás is eléglehet.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2022. február 05. szombat, 19:23


Aladin32 írta:
YELLOW írta:
Aladin32 írta: Sziasztok
A problémám a következő.
Világit az abs lámpa és a kézifék lámpa is sárgán
Fékolaj szint okes.
Elvileg fékerőszabályzora lehet gyanakodni.
De azért várom az ötleteket
Kinek volt már ilyen?
Diag nem ir rá semmit.
Csináltam már jopár autot épitettem is autokat
De az mind régebbi auto és más irànyzat.
Ez az első bmw ami e századi.
Ezért ilyen sok a kérdésem
De ugy vagyok inkább kérdezek mint hogy elcsesszem.


fura, hogy nem ír hibát, mert ez a menetdinamikai rendszer inaktívságát jelzi. olyan, mintha mindig ki lenne kapcsolva.
lehet egy bizti is, de lehet a DSC vagy DTC gomb van beragadva és folyamatosan kilövi.
hogy nincs hiba, hát attól függ mivel olvastad ki... ha nem fér hozzá a DSC vezérlőhöz, akkor nem is fog belőle olvasni, és nem is minden tud belőle olvasni.
lehet éppen a kormányszög jeladó nem jó. lehet csak kalibrálni, adaptálni kell a DSC, hogy az értékeket kinullázza magába. (géppel) és vízszintes talaj kell, egyenes kormányállás.
az is lehet a motortól nem kap meg valami jelet a DSC vezérlő. lehet itt hiba bőven.

Delphy diaggal és programmal lett olvasva. (Van aki azt mondja ki kell dobni de igazábol nekem nincs vele gondom.)
Amiket irtál holnap megnézem
Az a baj hogy énsem tudom az előzményeket hogy törtênt e valami amikor kivillant vagy csak magátol. Igy kicsit macerásabb az egész.
Neked pedig ismét köszönöm a gyors választ. És segitséget.


az a baj, hogy egy olyan hiba esetén, amit több alkatrész meghibásodása is okozhat és esetleg egy rakat dolgot meg kellene nézni diaggal a hiba feltárásához, nehéz mit tanácsolni. mert vagy beletrafálunk vagy sem. a valóságban sok autószerelő így működik, ha nála az autó, hátha bejön valamelyik, max kimagyarázza, de én nem szeretnék még online sem más pénzéve játszani.
olyan ez, mint a termosztáthiba. ugye jellemzően van 2 legalább, de van, ahol 3. és mindegyik beleszól a motor bemelegedésébe is. és az esetek 90%-ban nem a rosszat cseréli ki az ember, vagy épp mindkettő/mindhárom rossz volt valamilyen szinten. ezért a tanács pl, hogy cserélni kell mind. mert ha épp jó is valamelyik, úgy is kell majd.
szóval vannak ilyen hibák, amikor konkrétabb tanácsot nem érdemes javasolni. de tapasztalat szerint, mindenki fog írni több hibalehetőséget, ami a saját esetére igaz volt, de lehet egyik sem fog egyezni egymással. mindenkinek igaza van, de ettől a kérdező nem kerül közelebb a megoldáshoz. max tudja hol tapogatózzon.

autója adatai
Széria: X5
Típus: E53
Kivitel: SAV
Modell: X5 3.0d
Évjárat: 2001

státusz Aladin32

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2022. február 05. szombat, 19:02


YELLOW írta:
Aladin32 írta: Sziasztok
A problémám a következő.
Világit az abs lámpa és a kézifék lámpa is sárgán
Fékolaj szint okes.
Elvileg fékerőszabályzora lehet gyanakodni.
De azért várom az ötleteket
Kinek volt már ilyen?
Diag nem ir rá semmit.
Csináltam már jopár autot épitettem is autokat
De az mind régebbi auto és más irànyzat.
Ez az első bmw ami e századi.
Ezért ilyen sok a kérdésem
De ugy vagyok inkább kérdezek mint hogy elcsesszem.


fura, hogy nem ír hibát, mert ez a menetdinamikai rendszer inaktívságát jelzi. olyan, mintha mindig ki lenne kapcsolva.
lehet egy bizti is, de lehet a DSC vagy DTC gomb van beragadva és folyamatosan kilövi.
hogy nincs hiba, hát attól függ mivel olvastad ki... ha nem fér hozzá a DSC vezérlőhöz, akkor nem is fog belőle olvasni, és nem is minden tud belőle olvasni.
lehet éppen a kormányszög jeladó nem jó. lehet csak kalibrálni, adaptálni kell a DSC, hogy az értékeket kinullázza magába. (géppel) és vízszintes talaj kell, egyenes kormányállás.
az is lehet a motortól nem kap meg valami jelet a DSC vezérlő. lehet itt hiba bőven.

Delphy diaggal és programmal lett olvasva. (Van aki azt mondja ki kell dobni de igazábol nekem nincs vele gondom.)
Amiket irtál holnap megnézem
Az a baj hogy énsem tudom az előzményeket hogy törtênt e valami amikor kivillant vagy csak magátol. Igy kicsit macerásabb az egész.
Neked pedig ismét köszönöm a gyors választ. És segitséget.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2022. február 05. szombat, 16:33


Aladin32 írta: Sziasztok
A problémám a következő.
Világit az abs lámpa és a kézifék lámpa is sárgán
Fékolaj szint okes.
Elvileg fékerőszabályzora lehet gyanakodni.
De azért várom az ötleteket
Kinek volt már ilyen?
Diag nem ir rá semmit.
Csináltam már jopár autot épitettem is autokat
De az mind régebbi auto és más irànyzat.
Ez az első bmw ami e századi.
Ezért ilyen sok a kérdésem
De ugy vagyok inkább kérdezek mint hogy elcsesszem.


fura, hogy nem ír hibát, mert ez a menetdinamikai rendszer inaktívságát jelzi. olyan, mintha mindig ki lenne kapcsolva.
lehet egy bizti is, de lehet a DSC vagy DTC gomb van beragadva és folyamatosan kilövi.
hogy nincs hiba, hát attól függ mivel olvastad ki... ha nem fér hozzá a DSC vezérlőhöz, akkor nem is fog belőle olvasni, és nem is minden tud belőle olvasni.
lehet éppen a kormányszög jeladó nem jó. lehet csak kalibrálni, adaptálni kell a DSC, hogy az értékeket kinullázza magába. (géppel) és vízszintes talaj kell, egyenes kormányállás.
az is lehet a motortól nem kap meg valami jelet a DSC vezérlő. lehet itt hiba bőven.

autója adatai
Széria: X5
Típus: E53
Kivitel: SAV
Modell: X5 3.0d
Évjárat: 2001

státusz Aladin32

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2022. február 05. szombat, 16:15


Sziasztok
A problémám a következő.
Világit az abs lámpa és a kézifék lámpa is sárgán
Fékolaj szint okes.
Elvileg fékerőszabályzora lehet gyanakodni.
De azért várom az ötleteket
Kinek volt már ilyen?
Diag nem ir rá semmit.
Csináltam már jopár autot épitettem is autokat
De az mind régebbi auto és más irànyzat.
Ez az első bmw ami e századi.
Ezért ilyen sok a kérdésem
De ugy vagyok inkább kérdezek mint hogy elcsesszem.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2021. szeptember 17. péntek, 21:05


panelsniper írta: Sziasztok,
E60-nál is úgy kell beállítani a kéziféket mint az E46-nál?
Köszi!


nem tudom pontosan mire gondolsz, de az elv ugyanaz.

panelsniper
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 520i
Évjárat: 2003

státusz panelsniper

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2021. szeptember 17. péntek, 20:01


Sziasztok,
E60-nál is úgy kell beállítani a kéziféket mint az E46-nál?
Köszi!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz Csota

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2020. november 21. szombat, 13:18


Csota írta:
nD0minik írta:
Benyo89 írta:
Csota írta: Sziasztok! Teljes fék felújítás után, pontosabban teljes csőrendszer csere, új dugattyúk, tömítések, az a jelenség, hogy csúsztatott fékezésnél elmegy a fékhatás. Légtelenítés többször is volt, impából abs légtelenítés is. Hírtelen pedálnyomásnál blokkol, csak felpumpált ill. csúsztatott fékezésnél megy el. Arra gyanakszom, hogy visszaenged a főfékhenger. Volt e már valakinek hasonló gondja?


Szia!
Nekem volt ilyen.
Vákumpumpa adta meg magát nálam és telenyomta a fékhengert olajjal.
Jó volt vele Budapesten araszolni a dugóban. (mikor szarna be ha nem akkor)
Remélem segítettem.


Én is találkoztam hasonlóval e46 n46b18a-nál, nálam hosszabb fékezésnél elment a rásegítés,felkeményedett a pedál, de a fékhatás megmaradt.nekem is a vákumpumpa tömítése eresztett, a membránhoz bejutó olaj kilyukasztotta a membránt és szökött a vákum. Nekem vákumpumpa + fékrásegítő csere lett a vége

Sziasztok! Most volt időm szétszedni, teliköpte a rásegítőt motor olajjal, gondolom vákuumpumpa hiba lessz ebből . Kitakarítható ez? Vagy csere? Szétszedtem, a membrán épnek tűnik.


A jó isten megáldhatná a mérnököt aki a visszacsapó szelepet beletervezte a vákumszivattyúba....ez volt a gond.