Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2008. április 07. hétfő, 19:16


Sziasztok!

Nos, újabb információkat szereztem be. Beszéltem a cimborámmal, aki felkészítette a paripát versenypályára. BREMBO MAX Sport tárcsák, Ferodo DS Performance betétek és fémházas fékcsövek. Már ment is egy félórás tesztet valamelyik pályán és teljesen meg van elégedve. Nem égtek el a betétek, nem vetemedtek el a tárcsák, végig állandó volt a fékhatás. Ennek viszont ára volt: 260-280 euró volt csak elöre a tárcsa + betét, amihez még hozzájön a fémházas fékcsõ. Ezen túlmenõen azt mondta nagyon kopik a tárcsa, jó ha utcai használat mellett 30000 km-t kibír!!! De ha gyakran felmegy pályára vele, akkor sokkal kevesebb lesz. Egy srác csak pályaautózással 3500 km leversenyzése után már tárcsacserére szorult. Tehát a konklúzió:

1. általános utcai használatra gyári BMW cucc elegendõ és megfelelõ
2. gyári fékekkel nem szabad versenypályára menni, mert rögtön ki lehet dobni az egészet a fenébe (szétég, tönkremegy...)
3. ha valaki mégis zárt pályán szeretne versenytempót autózni, az mindenképpen a fent említett BREMBO MAX Sport tárcsákat és Ferodo DS Performance betéteket szerezzen be...vagy ezektõl még jobbat.

És akkor most egy általános kérdés: a gyári BMW tárcsák kb. hány ezer km-t bírnak? Tudom, hogy ez ember és forgalomfüggõ, de mégis kíváncsi vagyok kinek mi a tapasztalata. További kellemes napot mindenkinek!

Szemy

státusz Szebi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 75

Elküldve: 2008. március 31. hétfő, 19:26


Adi01 írta:
Szebi írta: Enis ugy tudom, hogy ATE a gyari beszallito. Mult nyaron csereltem tarcsat+betetet 30D-re, ebayrol 80ert hazhoz hoztak, a kopasjelzo 4000 volt es gyujtason hagyva kb fel perc mulva elaludt a kopasjelzo.

elöl hátul cseréltél tárcsát?


Igen, elol-hatul.

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2008. március 31. hétfő, 17:45


Szebi írta: Enis ugy tudom, hogy ATE a gyari beszallito. Mult nyaron csereltem tarcsat+betetet 30D-re, ebayrol 80ert hazhoz hoztak, a kopasjelzo 4000 volt es gyujtason hagyva kb fel perc mulva elaludt a kopasjelzo.


Valóban, a 4 eredeti BMW tárcsa plusz a hozzátartozó betétek 80 ezerért teljesen reális. Ahogy néztem 280-300 euró ez az összeállítás az ebay-en, stimmel a dolog.

Adi01: reméltem is, hogy nem rossz fékkel közlekedsz. Félreértések elkerülése végett nem leszólom a gyári fékrendszert, mert nagyon-nagyon jó az utcai közlekedésre, esetleg a városi "betyárkodásra" is. Nem meglepõ módon erre méretezték. Viszont a pályaautózásra még hobbi szinten is kevés sajnos.

Én sem akartam ezt elhinni, amíg a saját szememmel nem láttam a cimbora elvetemedett tárcsáját és szénné égett betétjét. Állítólag olyan füst jött az elsõ tengely felöl, mintha a vizet forralta volna el, de nagyon csúnyán. Ilyen tapasztalattal a zsebemben a gyári szettel nem akarok felmenni a pályára, mert egyrészt veszélyes, másrészt kilapátoltam 5 perc alatt 80 ezer forintot az ablakon. A gyári fékektõl rosszabbat nem fogok venni, tehát vagy eredeti BMW minden és akkor nem megyek versenypályára, vagy megveszem a BREMBO MAX tárcsákat + Ferodo DS Performance betéteket és akkor jöhet aminek jönnie kell.

Apró popó: van valakinek tapasztalata a BREMBO MAX tárcsákkal? Ja, és a fémházas fékcsõ kötelezõ mindenkinek! Szenzációsan "harap" tõle a fék! Megyek még átgonolom ezt a versenypályás dolgot... Szép napot mindenkinek!

Szemy

státusz Peti28

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 31

Elküldve: 2008. március 31. hétfő, 07:11


Nemrég kellett cserélnem csak elöl. TEXTAR tárcsa+betétek. Eddigi tapasztalataim csak jók. (a BMW szervizben egyértelmûen ezt ajánlották ha nem gyárit teszek fel. talán nem véletlen)
Tényleg jók
üdv. mindenkinek

státusz Adi01

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 229

Elküldve: 2008. március 31. hétfő, 01:03


Szebi írta: Enis ugy tudom, hogy ATE a gyari beszallito. Mult nyaron csereltem tarcsat+betetet 30D-re, ebayrol 80ert hazhoz hoztak, a kopasjelzo 4000 volt es gyujtason hagyva kb fel perc mulva elaludt a kopasjelzo.

elöl hátul cseréltél tárcsát?

státusz Adi01

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 229

Elküldve: 2008. március 31. hétfő, 01:02


Tiba írta: Én most fogom cserélni, Brembo furt/mart lesz, és hozzá ate betét. Majd beszámolok milyen.

Nekem brembo van hátul tárcsa és teljes ate szett van most elöl hátul betétbe. Elöl gyári tárcsa.. nem tudom.. idáig jó a fék.
Jah és nem nyikorog.

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2008. március 30. vasárnap, 23:16


Sziasztok!

Nos, utána néztem jobban a dolgoknak és talán megvan a válasz. A sima BREMBO tárcsa és utcai szériás Ferodo betét nem jobb, mint a gyári! Ami a gyáritól jobb, az a BREMBO MAX tárcsa és Ferodo DS szériás betétek. Tehát legrosszabb esetben eredeti gyári cuccost fogok venni, de tartok tõle ez kevés lesz. Ugyanis majd nyáron (ha végre ide is megérkezik már a jó idõ) akkor szeretnék kimenni párszor a Nordschleife-ra (régi Nürnburgring alias "zöld pokol") és megteni egy-két kört. Errõl azt kell tudni, hogy 20-22 km hosszú a pálya és gyakorlatilag 5 perc alatt minimum 6-8 alkalommal fékezel vissza 160-ról 70-ra folyamatos ABS beavatkozás közepette, amit ugye a gyári fékek egyáltalán nem képesek feldolgozni (nem is erre találták ki õket). Fél éve 2 cimborám volt kint egy-egy Honda Civic-kel és hát mindkettõt félúton piroszászlóval kiintették, mivel gyakorlatilag égtek a betétek mindkét autón, a tárcsák pedig úgy ütöttek, hogy az elképesztõ. Egyikkel még konzultálni fogok, mert õ az egész fékrendszerét (betét, tárcsa, nyereg, fékcsõ...) kicseréli most versenyfékrendszerre, kíváncsi leszek az eredményre.
Egyébként német fórumokon is utánanéztem és sajnos a BMW-knék is hasonló a helyzet, az ATE Powerdisc + ATE PowerPod kombinációval nem igazán lehet teljesíteni versenytempóban a távot, pedig ez picit jobb, mint a gyári BMW fékszett. Úgyhogy most át kell gondolnom ezt a versenytémát! Mindenesetre nagyon köszönök minden hozzászólást!

Szemy


státusz Theo

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 294

Elküldve: 2008. március 30. vasárnap, 20:40


Én fél éve vettem 4 új tárcsát és betéteket. Minden Textar mentem 18 ezer km ert velük eddig nagyon meg vagyok elégedve volt egy két meleg helyzetem is mikor satuznom kellett, nagyon patent...

státusz Falat320d

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 27

Elküldve: 2008. március 30. vasárnap, 20:29


sziasztok!

ha nyomjátok a féket és ugy adtok gyujtást akkor kikapcsol a kopásvisszajelzõ, persze ha uj a betét )

üdv.

Tiba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Tiba

BMWfanatic

Elismertség: 2% (52 pont) | Hozzászólások: 1890

Elküldve: 2008. március 30. vasárnap, 20:07


Én most fogom cserélni, Brembo furt/mart lesz, és hozzá ate betét. Majd beszámolok milyen.

státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2008. március 30. vasárnap, 19:55


Szemy írta:
alfatone írta: Itt is felmerül a "gyári beszállítói alkatrész". Ezzel csak az a bajom, minden kereskedõ állítja, hogy az övé gyári beszállító.
Futómûnél kinyomoztam már, hogy a lemfölder a gyári beszállító. A szilentblokkról, stabpálcáról le van csiszolva a BMW jel, egyébként ugyanaz, csak 20%-al olcsóbb.
Féknél ki a gyári beszállító?


Sziasztok!

Én úgy tudom, hogy elvileg az "Ate" cég a hivatalos fékbeszállítója a BMW-nek. Nyáron valószínûleg nekem is tárcsa + betét csere lesz elöl-hátul. Már körbenéztem milyen lehetõségek vannak és a BREMBO MAX tárcsafékek illetve Ferodo betétek kedvezõ lehetõségnek tûnik. Azonban miután megnéztem az árakat már picikét kételkedtem. Az eredeti BREMBO MAX tárcsafék kb. ugyanabban az árban van, mint a gyári BMW tárcsa, ezzel nincs is baj. Viszont az originál Ferodo betét csak fele annyiba kerül, mint a gyári BMW betét, és ez azért elgondolkoztat illetve elbizonytalanít. Van valakinek esetleg tapasztalata, információja a BREMBO MAX féktárcsákkal illetve Ferodo fékbetétekkel kapcsolatban? Elõre is nagyon köszönök minden hozzászólást!

Szemy

Én õsszel cseréltem minden tárcsát és betétet. Megvettem a gyári alkatrészeket, és magam raktam be. Számlára kb 80ezer volt minden. Én azt javaslom, fékre csak gyárit.
Volt itt korábban aki vett mást, de nem volt vele megelégedve, olyan is aki igen. Én gyárit vennék.

státusz Szebi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 75

Elküldve: 2008. március 30. vasárnap, 15:56


Enis ugy tudom, hogy ATE a gyari beszallito. Mult nyaron csereltem tarcsat+betetet 30D-re, ebayrol 80ert hazhoz hoztak, a kopasjelzo 4000 volt es gyujtason hagyva kb fel perc mulva elaludt a kopasjelzo.

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2008. március 30. vasárnap, 13:20


alfatone írta: Itt is felmerül a "gyári beszállítói alkatrész". Ezzel csak az a bajom, minden kereskedõ állítja, hogy az övé gyári beszállító.
Futómûnél kinyomoztam már, hogy a lemfölder a gyári beszállító. A szilentblokkról, stabpálcáról le van csiszolva a BMW jel, egyébként ugyanaz, csak 20%-al olcsóbb.
Féknél ki a gyári beszállító?


Sziasztok!

Én úgy tudom, hogy elvileg az "Ate" cég a hivatalos fékbeszállítója a BMW-nek. Nyáron valószínûleg nekem is tárcsa + betét csere lesz elöl-hátul. Már körbenéztem milyen lehetõségek vannak és a BREMBO MAX tárcsafékek illetve Ferodo betétek kedvezõ lehetõségnek tûnik. Azonban miután megnéztem az árakat már picikét kételkedtem. Az eredeti BREMBO MAX tárcsafék kb. ugyanabban az árban van, mint a gyári BMW tárcsa, ezzel nincs is baj. Viszont az originál Ferodo betét csak fele annyiba kerül, mint a gyári BMW betét, és ez azért elgondolkoztat illetve elbizonytalanít. Van valakinek esetleg tapasztalata, információja a BREMBO MAX féktárcsákkal illetve Ferodo fékbetétekkel kapcsolatban? Elõre is nagyon köszönök minden hozzászólást!

Szemy

státusz Basanyi

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 74

Elküldve: 2006. július 03. hétfő, 16:46


Ja és csere után magátol elalszik a kontrol lámpa egy kis idõ után. Nem kell törölni semmit.

státusz Basanyi

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 74

Elküldve: 2006. július 03. hétfő, 16:44


A kopásjelzõ az egy drot müanyag burkolatban. Amikor a fékbetét olyan vékonyra kopik, akkor a müanyag elkezd lekopni a drotról és mikor ez a drót érintkezik a féktárcsával akkor kezd el világítani a kontrol lámpa. Tehát fékbetét cserénél nem lehet kihagyni ennek a cserélyét sem. Nekem már cserélték a hátsót /4000.-ft/csak a visszajelzõ. A fogalmazás szakmai kívánalmai kissé hiányosak. Bocs. Sziasztok.