státusz collins

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 445

Elküldve: 2008. május 01. csütörtök, 23:04


nekem eddig is gyári cuccok voltak, benne, majdnem egy hónapja cseréltem le mindent gyárira, és persze ugyanolyan jó.
mivel a tárcsák már elég kopottak voltak, így az elsõ km-eken éreztem, hogy jobb -épp egy picit, csak a lelkemnek )-, de utána nyilván hozzászoktam.

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2008. május 01. csütörtök, 12:25


Szia Woockie!

Szerintem ezekbõl a BMW-kbõl nem nagyon lehet 100000 km-t kiatózni betétcsere nélkül. Sajnos minimális tárcsavastagságra nekem sincs adatom, csak egy ökölszabályt ismerek még az egyetemi tanulmányaimból, miszerint a hûtött trácsák maximálisan 1,5 mm kophatnak olalanként. Ez azt jelenti, hogy az elsõ 22 mm vastag tárcsa minimális vastagsága 19 mm, míg a 19 mm vastag hátsó tárcsa minimális vastagsága 16 mm lehet. Persze ha megkérdezed erre a BMW tuti vili fix azt fogja mondani, hogy az nagyon kevés!

Egyébként annak idején a diplomámban is tárcsaféket terveztem és ott is az jött ki, hogy a kopás nem a mechanikai igénybevétel számára jelent veszélyt, hanem a melegedés miatt lehet kellemetlen. Ha jól emlékszem az új és a kopott tárcsa között annyi volt a különbség, hogy a kopott egy fékezés után 50-60 fokkal melegedett fel jobban (világos, a kopott tárcsának kisebb a hõtehetetlensége), azonban a palástnyomás változatlan maradt és a biztonsági tényezõ sem csökkent szinte semmit.

Nézd meg kicsit lejjeb azt hiszem m_attila81 írt árakat ATE tárcsákkal kapcsolatban és ahogy láttam nagyon jó árban voltak, a német ebay-rõl sem tudok ilyen árban tárcsákat, betéteket venni. Viszont én lehet mégis márkaszervízbe fogom vinni a paripát, mert eddig végig BMW-nél vezetett szervízkönyve van és ha mondjuk 1-2 év múlva el akarom adni, akkor a márkaszervízben vezetett szervízkönyv a németeknél nagyon sokat nyom a latba. Legszívesebben magam csinálnám, de gondolni kell az eladásra is...

Szemy

státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2008. május 01. csütörtök, 12:11


Szemy írta:


Van egy német nyelvû karbantartási útmutatóm, ebben a következõ áll:

- Az elsõ tárcsa új vastagsága 22 mm, ha elvékonyodik 20,4 mm-re, akkor már csak egyszer szabad betéteket cserélni, utána már a tárcsát is kell. Tehát a 20,4 mm nem a minimális vastagsága a tárcsának! Viszont a betétek minimális vastagsága 3 mm.
- A hátsó tárcsák új vastagsága 19 mm, ha elvékonyodik 17,4 mm-re, akkor már csak egyszer szabad betéteket cserélni, utána már a tárcsát is kell.Tehát a 17,4 mm itt sem a minimális vastagsága a tárcsának! A betétek minimális vastagsága jelen esetben is 3 mm.



Szemy

Az egy dolog, hogy a 17,4 ill. 20,4 nem a minimális. Amikor ennyire lekopik a tárcsa, nagyon valószínû, hogy ráz is már. Azon pedig nem lehet segíteni, csak cserével. Korábban volt errõl szó, a kétrétegû tárcsákat nem illik esztergálni.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Woockie

BMWfanatic

Elismertség: 5% (61 pont) | Hozzászólások: 1103

Elküldve: 2008. május 01. csütörtök, 11:41


Hali!

Szemy írta: Nekem most 60000 km van pont az autóban és még az eredeti cuccok vannak benne, igaz a betétek már eléggé kopottak.

Na igen, nagybatyam most cserelt eloszor fekbetetet a 2 es fel eves autoban (VW Jetta)... 120ezer km van benne...

Szemy írta: - Az elsõ tárcsa új vastagsága 22 mm, ha elvékonyodik 20,4 mm-re, akkor már csak egyszer szabad betéteket cserélni, utána már a tárcsát is kell. Tehát a 20,4 mm nem a minimális vastagsága a tárcsának! Viszont a betétek minimális vastagsága 3 mm.

Azt lehet tudni, h mi a minimalis vastagsag a tarcsaknal? Szerelo szerint parezer km-t meg kenyelmesen elmegy ez a tarcsa, fog is rendesen. Illetve a kezifek nagyjabol olyan, mintha nem lenne. Ami bajom van vele, h raz egy kicsit. Ha lassan megyek es akkor fekezek, akkor is, de 120-130 korul mar jobban erezni. Egyebkent valami olyasmit olvastm, h minden masodik betet cserenel tarcsa csere is ajanlott.

Szemy írta: A végén az lesz, hogy kicserélek mindent.

Na igen, csak az kereken 150ezer hivatalos BMW arajanlat szerint... (Nem ott csinaltatom, csak kivancsisagbol kerdeztem meg toluk, mennyi az annyi.)

bye,
W.

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2008. május 01. csütörtök, 11:15


Woockie írta: Hali!

Koszi a valaszt! Kozben a szerelom is mondta, h inkabb maradjak az ATE illetve BMW cuccnal. Csak azert erdekelt volna ez, mert jelentosen olcsobban (kb. 66%) megkapnam, mint az ATE vagy BMW szettet... Az meg azert nem mindegy... Az eredeti betetek/tarcsak mennyit birnak?

bye,
W.


Helló!

Nos, ez az, amit senki sem tud megmondani. Alapvetõen semmilyen gyári utalást nem találtam, hogy a gyár kb. milyen idõközönkénti cserével számolt a tervezés során (a VW-nél pl. 70000 km-ként tárcsacsere). Ráadásul a fékkopás nagyon függ a vezetési stílustól is. Sokkal tovább bírja, ha valaki gazdaságosan közlekedik (sok motorfék, nagyobb követési távolság így kisebb fékezések...) és persze rohamosan kopik, ha valaki ennek pont az ellenkezõje és csak erõs fékezésekkel ohne motorfékkel közlekedik. Nekem most 60000 km van pont az autóban és még az eredeti cuccok vannak benne, igaz a betétek már eléggé kopottak. Ahogy mértem még 5000 km-t tuti kibirnak, utána át kell gondolnom, hogy csak betét csere elöl-hátul vagy a tárcsákat is cserélni kell.

Van egy német nyelvû karbantartási útmutatóm, ebben a következõ áll:

- Az elsõ tárcsa új vastagsága 22 mm, ha elvékonyodik 20,4 mm-re, akkor már csak egyszer szabad betéteket cserélni, utána már a tárcsát is kell. Tehát a 20,4 mm nem a minimális vastagsága a tárcsának! Viszont a betétek minimális vastagsága 3 mm.
- A hátsó tárcsák új vastagsága 19 mm, ha elvékonyodik 17,4 mm-re, akkor már csak egyszer szabad betéteket cserélni, utána már a tárcsát is kell.Tehát a 17,4 mm itt sem a minimális vastagsága a tárcsának! A betétek minimális vastagsága jelen esetben is 3 mm.

Továbbá az is le van írva, hogy nagyon extrém használat mellett lehet úgy számolni, hogy 1 mm fékbetétkopás kb. 1000 km-nek felel meg. A valóságban ez persze sokkal több.

Egyébként jelenleg én is azon töröm a fejem, hogy mikor cseréljem a fékcuccost illetve mit cseréljek és mit nem. Túl sok a bizonytalan infó és néha ellentmondást is találok... A végén az lesz, hogy kicserélek mindent. További kellemes munka ünnepét mindenkinek!

Szemy

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Woockie

BMWfanatic

Elismertség: 5% (61 pont) | Hozzászólások: 1103

Elküldve: 2008. április 30. szerda, 23:42


Szemy írta: Egyik barátomnak van az autóján elöl Brembo MAX sporttárcsa és hozzá Ferodo Performance betétek. Nagyon jól fognak különösen magasabb hõmérsékleten és nem is vetemednek, viszont borzasztóan gyorsan kopnak is. Haver most azon ügyeskedik, hogy 30000 km-t kibírjon velük, de nagyon úgy néz ki nem fog menni a dolog. Másik srác az Europaringen 4000 km alatt elkoptatta a tárcsát és a betétet is.

Az én javaslatom az lenne, ha nem akarsz vele pályára menni és versenyezni, akkor teljesen felesleges ilyen sportféket venned. A legkeményebb utcai szituációkra is 120%-ban megfelelnek a gyári BMW vagy az ATE fékszettek. Én biztos ebbõl a két márkából választanék... Remélem tudtam segíteni.


Hali!

Koszi a valaszt! Kozben a szerelom is mondta, h inkabb maradjak az ATE illetve BMW cuccnal. Csak azert erdekelt volna ez, mert jelentosen olcsobban (kb. 66%) megkapnam, mint az ATE vagy BMW szettet... Az meg azert nem mindegy... Az eredeti betetek/tarcsak mennyit birnak?

bye,
W.

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2008. április 30. szerda, 23:31


Woockie írta: Sziasztok!
Epp egy 320i vasarlasa kozben vagyok, amin eroteljesen kopottak a tarcsak. Az elado bevallalta a tarcsak cserejet, de akkor mar szeretnek rendeset felrak(at)ni, inkabb engedje el az arbol azoknak az arat. Korbeneztem ismerosoknel es Ferodo Performance tarcsat+betetet tudnak nekem hozni egesz jo aron. Olvastam itt, h egyesek szerint csak Ate, masok szerint BMW tarcsat erdemes. Van azert esetleg valakinek tapasztalata a Ferodo Performance csaladdal? Kulonosebben versenyezgetni nem akarok, egyelore palyara menni sem szandekozom, de azert szeretnem, ha barmilyen korulmenyek kozott is megbizhatoak lennenek a fekeim. (Elozo autom ilyen okokbol kifolyolag kerul cserere, elemjott egy kamion nagyon boven fektavon belul, szerencsere a fekek tokeletesen mukodtek, igy elek... Szoval valakinek tapasztalat ezekkel?
koszi,
W.


Szia!

Egyik barátomnak van az autóján elöl Brembo MAX sporttárcsa és hozzá Ferodo Performance betétek. Nagyon jól fognak különösen magasabb hõmérsékleten és nem is vetemednek, viszont borzasztóan gyorsan kopnak is. Haver most azon ügyeskedik, hogy 30000 km-t kibírjon velük, de nagyon úgy néz ki nem fog menni a dolog. Másik srác az Europaringen 4000 km alatt elkoptatta a tárcsát és a betétet is.

Az én javaslatom az lenne, ha nem akarsz vele pályára menni és versenyezni, akkor teljesen felesleges ilyen sportféket venned. A legkeményebb utcai szituációkra is 120%-ban megfelelnek a gyári BMW vagy az ATE fékszettek. Én biztos ebbõl a két márkából választanék... Remélem tudtam segíteni.

Szemy


státusz Loti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2008. április 17. csütörtök, 21:29


Hát ugyazazokkal a csavarokkal van feltéve mert gumi lett cserélve a felnin. Ma pl nem érzékeltem, hogy csinálná. Az a dühítõ az egészben, hogy egy ilyen piti dolgot nem lehet kideríteni. Teljesen szét kellene szedni darabokra azután meg összerakni az összes féket. Megjegyzem volt aki kicseréltette volna velem az összes tárcsát meg betétet amikben még kb tízezer biztos van hátra.

Rudus
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Rudus

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 1% (6 pont) | Hozzászólások: 347

Elküldve: 2008. április 17. csütörtök, 21:08


olyan már elõfordult hogy a csavar túl hosszú volt és belül beleért valamibe az agyon. Nekem akkor egy osztókör módositás volt a kocsin és akkor csinált hasonlót. Vettem rövidebbet és jó lett. Más csavarokkal van fent a nyári garnitúra, mint a téli? Lehet összecserélték a csavarokat.

státusz Loti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2008. április 17. csütörtök, 15:29


Remélem, hogy csak az a baj, de mondjuk tökéletes mûködik egyébként. Fogja a kocsit ezerrel, ha behúzom

Tiba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Tiba

BMWfanatic

Elismertség: 2% (52 pont) | Hozzászólások: 1890

Elküldve: 2008. április 17. csütörtök, 00:17


Szerintem valami kiakadt a kézifékben.

státusz Loti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2008. április 16. szerda, 23:08


Sziasztok!

Szóval ami a problémám, hogy se BMW szervíz, se másik szerelõ eddig nem tudta ezt a bosszantó hibának a forrását meglelni. A hiba leírása a következõ: Kicseréltettem a téli gumikat nyárira kb három hete. Már akkor is bénán tették mindezt mert felemelték a hátulját és úgy vették le a kerekeket, hogy gyorsabb legyen. A szentlélek tartotta meg a kocsit szerintem. Amikor leengedték és kiengedtem a kéziféket valahogy úgy nyekkent egyet a kocsi. Amikor elindultam akkor meg egy reszelõs hangot hallottam folyamatosan. Aztán ez megszûnt, de azóta ha balra kanyarodok vagy ha egyenesen megyek vagy ha pont olyan kedve van elkezd ütemesen sziszegni. Itt nem tudok hangot adni De a hang leírása olyasmi, mint amikor egy fém fémmel érintkezik, de csak épphogy.
Megnézték szervízben nem ér bele semmibe semmi. Egyszerûen fogalamam sincs mi lehet. Iszonyatosan idegesít már. Valakinek talán volt már ilyen. Köszi

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Woockie

BMWfanatic

Elismertség: 5% (61 pont) | Hozzászólások: 1103

Elküldve: 2008. április 16. szerda, 17:34


Sziasztok!
Epp egy 320i vasarlasa kozben vagyok, amin eroteljesen kopottak a tarcsak. Az elado bevallalta a tarcsak cserejet, de akkor mar szeretnek rendeset felrak(at)ni, inkabb engedje el az arbol azoknak az arat. Korbeneztem ismerosoknel es Ferodo Performance tarcsat+betetet tudnak nekem hozni egesz jo aron. Olvastam itt, h egyesek szerint csak Ate, masok szerint BMW tarcsat erdemes. Van azert esetleg valakinek tapasztalata a Ferodo Performance csaladdal? Kulonosebben versenyezgetni nem akarok, egyelore palyara menni sem szandekozom, de azert szeretnem, ha barmilyen korulmenyek kozott is megbizhatoak lennenek a fekeim. (Elozo autom ilyen okokbol kifolyolag kerul cserere, elemjott egy kamion nagyon boven fektavon belul, szerencsere a fekek tokeletesen mukodtek, igy elek... Szoval valakinek tapasztalat ezekkel?
koszi,
W.

m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2008. április 16. szerda, 08:48


m_attila81 írta:
markooo írta: Kedves m_attila81!!!

Nekem az lenne kérdésem, mivel láttam hogy te forgalmazol betétet és tárcsákat egyaránt, nekem kellene egy BMW e46 320d-hez (2004):
elsõ-hátsó tárcsa-betét + kopásjelzõ.
Továbbá, mennyibe fájna ez nekem? Igaz még nem jelzett de tudom hogy csereérett mind a betét, mind a tárcsa.

Válaszod elõre is köszi.


elsõ tárcsa : 14.630,-/db
elsõ betét 10.240,-
hátsó tárcsa:16.520,-/db
hts betét 9.380,-

elsõ kopásjelzõ: 2950,-
hátsó kopásjelzõ:2950,-

m_attila

lemaradt...
az esõ tárcsából tudunk power discet is 17.000/db ért (ate sport tárcsa)

m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2008. április 16. szerda, 08:47


Tiba írta: Attila! Ez az openparts tárcsa ez milyen? Kerestem a neten, de nem találtam ilyet. Mennyi lenne egy pár elõre? 2003 316i limuzin


18.240/db

esetleg Ate powerdiscet tudnék ajánlani 17.000/db ért

openparts féltárcsának itt tudsz utánnanézni
www.exoautomotive.com

üdv
m_attila