státusz cstg

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2010. január 11. hétfő, 17:18


Márkatársak, az lenne e kérdésem ,hogy ki milyen véleménnyel van a BOSCH fékbetétekrõl. 20d-hez az elsõ szett elég barátságos árban van de nem találtam róla semmit a fórumon (mondjuk nem rágtam át mindent a-z-ig ) Van valakinek megosztható tapasztalata? Köszöntem elõre is

Tyetyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 1997

státusz Tyetyi

BMWfanatic

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 406

Elküldve: 2009. december 18. péntek, 19:24


Van egy egyszerû hiba amit el lehet követni féktárcsa csere közben és sokan el is követik. Az én autómon is mikor megvettem új tárcsa volt, viszont nagy sebességû fékezésnél berázott. Hiba oka lehet: mikor feltették a tárcsát 1., nem takarították le az agyat megfelelõen felszerelés elõtt és nem feküdt fel egyenletesen. 2., (nálam ez volt a gond) a féktárcsa rögzítõ csavart túlhúzták és ez a csavar elfeszítette a tárcsát annyira hogy a kerékcsavarok sem tudták teljesen felhúzni a helyére. Ettõl a feszültségtõl hullámosodott be a tárcsa. Természetesen kicseréltem egy Ate tárcsára és teljesen tökéletes.

Yellow, attól hogy a szerelõ balfasz módon kiszakítja a gumit a fékdugattyún nem fog rázni ha berág, max félrefog a fék vagy elkoptatja a betétet seperc alatt.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2009. december 18. péntek, 19:11


mit-mit.... fogja a csávóka, iszt ahogy teszi fel az agyra alá kerül valami... de inkább a fékpofával baxák el... amikor leszedik a féknyerget... közben egy fogóval a dugattyút benyomják és ha sérül a tömítés, akkor bemegy a dzsuva, majd a munkahenger berág, beszorul, mondjuk attól is rázhat...

egyébként azt a monológot nem konkrétan a fékre írtam, hanem minden alkatrészre, amit sokkal jobban el tudnak cseszni beszerelésnél

hil írta:
YELLOW írta: régi is új BMW szervizes mondás: "mindenbõl csak gyárit szabad venni"
arról viszont nem beszélnek, hogy magukon keresztül dupla annyi, illetve az eredetit, ha xarul rakják be, akkor sokra nem megyek

Eapa írta: Régi BMW-s mondás, hogy féktárcsából és kipufogóból csak gyárit szabad venni.



Szia Yellow! Mit lehet elhibázni egy féktárcsa berakásnál, hogy az hamarosan behullámosodjon???
hil


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. december 18. péntek, 17:02


YELLOW írta: régi is új BMW szervizes mondás: "mindenbõl csak gyárit szabad venni"
arról viszont nem beszélnek, hogy magukon keresztül dupla annyi, illetve az eredetit, ha xarul rakják be, akkor sokra nem megyek

Eapa írta: Régi BMW-s mondás, hogy féktárcsából és kipufogóból csak gyárit szabad venni.



Szia Yellow! Mit lehet elhibázni egy féktárcsa berakásnál, hogy az hamarosan behullámosodjon???
hil

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2009. december 18. péntek, 12:21


Sajnos az altalam emlitett E39-es fektarcsaja eredeti BMW volt (abbol is raadasul a premium minöseg), Nemetorszagban egy BMW markaszervizben nem merik megtenni, hogy valamit kifizettetnek az ügyfellel es nem cserelik ki vagy nem eredeti minösegüt tesznek bele. En ATE fektarcsakat es beteteket vettem (Attilatol), ezek is nagyon megbizhato, minösegi alkatreszeknek szamitanak (gyari beszallito a BMW-hez is). Megis bagatell meghibasodas jött nalam elö, alig 6000km utan intenziv fekezes nelkül felhullamosodott.

A hiba oka nem bonyolult, a nem megfelelö hökezeles miatt hullamosodnak fel a tarcsak. A hökezeles egyik feladata, hogy az öntvenyben levö belsö feszültsegeket megszüntesse. Ha ez nem sikerül, akkor a fekezes közben fejlödö hö hatasara ezek a belsö feszültsegek elöjönnek, felerösödnek es maris hullamos a tarcsa.

Valoszinüleg en olyan ATE tarcsat fogtam ki, ahol valami miatt nem sikerült a hökezeles 100%-osra, rögtön meg is van az eredmenye. A baj csak az, hogy nem lehet tudni vajon az összes belsö feszültseg kijött mar belöle, mert ha nem, akkor bizony könnyen elöfordulhat, hogy ujabb 6000km megtetele utan ismet hullamos lesz.

státusz Eapa

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 320

Elküldve: 2009. december 18. péntek, 11:36


Szemy, félre ne érts, de ez nem veled történt, mindenki azt mond amit akar, sõt az ismerõsöd is abban a hiszemben van, hogy gyári tárcsát kapott.
Sajnos a szervízekben is elõfordul, hogy az eredetire végltekig hasonlító dolgokat tesznek be és gyári árat számolnak.
Az alkatrészesnek akitõl vásárolsz valahogy olyannak kell lennie mint az orvosodnak, hitelesnek.
Én megmondtam akitõl veszem a gyári alkatrészeket, hogy csak egyszer vághat át, de tudom róla, hogy a BMW raktárából jönnek az alkatrészek.
Szerintem, meg ha egy vészfékezéstõl egy tárcsa hullámos lesz akkor ott
vagy az anyagminõséggel van baj, vagy mivel a mi fékeink úszónyergesek a fékkel, vagy éppen ez miatt a tárcsa axiális méreteivel.
Az nem tudom elképzelni, hogy a hûtött tárcsa felülete behorpad a két borda között. Aki látott már ilyet az tudja, hogy milyen távolság van a két borda között.
Egyébként mindenki annyiszor veszi meg az utángyártott tárcsát mielött megveszi a gyárit, ahányszor akarja.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2009. december 18. péntek, 11:35


az a gáz, hogy tulajdonképpen 50-50% az igazság... igazából nagy vészfékezésnél vetemedhet a tárcsa, DE nem fog eltörni meg ilyenek, azaz megóvhatja az életed... nagyon sok balesetes autó féktárcsáján szemmel látható hullámosodás van... az a baj, hogy anynira felmelegszenek a tárcsák, hogy eldeformálódnak... éppen ezért érdemesebb pohább fékbetétet használni, eleve jobban fog, és inkább megy tönkre... persze gyártási hiba mindig elõfordulhat... jó persze az életünkkkel játszanak, de ha röntgen itán is minden rendben, mást nem tudnak tenni...


Szemy írta:
Eapa írta: Régi BMW-s mondás, hogy féktárcsából és kipufogóból csak gyárit szabad venni.


Nemet kollegam E39-es paripajan a BMW markaszervizben csereltette az elsö-hatso tarcsakat es beteteket mindösszesen 1200 euroert! 2 honap mulva az autopalyan fekeznie kellett meglehetösen intenziven 220km/h-rol 100 km/h-ra. A gyari BMW tarcsa ugy felhullamosodott, hogy rögtön cserere szorult. Visszament az adott markaszervizhez ahol azt a kommentart kapta, hogy a tarcsa elvegezte a feladatat, nem lett baleset, es persze ki kell ismet cserelni! Jo, mi?

Erdekes informacio meg, hogy az esztergalyos kollegaval valo beszelgetesem soran kiderült, hogy több gyari fektarcsat szabalyoz fel hullamosodas miatt, mint utangyartottat. Na, ez is meglepett!



Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2009. december 18. péntek, 09:55


Eapa írta: Régi BMW-s mondás, hogy féktárcsából és kipufogóból csak gyárit szabad venni.


Nemet kollegam E39-es paripajan a BMW markaszervizben csereltette az elsö-hatso tarcsakat es beteteket mindösszesen 1200 euroert! 2 honap mulva az autopalyan fekeznie kellett meglehetösen intenziven 220km/h-rol 100 km/h-ra. A gyari BMW tarcsa ugy felhullamosodott, hogy rögtön cserere szorult. Visszament az adott markaszervizhez ahol azt a kommentart kapta, hogy a tarcsa elvegezte a feladatat, nem lett baleset, es persze ki kell ismet cserelni! Jo, mi?

Erdekes informacio meg, hogy az esztergalyos kollegaval valo beszelgetesem soran kiderült, hogy több gyari fektarcsat szabalyoz fel hullamosodas miatt, mint utangyartottat. Na, ez is meglepett!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2009. december 18. péntek, 09:04


régi is új BMW szervizes mondás: "mindenbõl csak gyárit szabad venni"
arról viszont nem beszélnek, hogy magukon keresztül dupla annyi, illetve az eredetit, ha xarul rakják be, akkor sokra nem megyek

Eapa írta: Régi BMW-s mondás, hogy féktárcsából és kipufogóból csak gyárit szabad venni.


státusz Eapa

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 320

Elküldve: 2009. december 18. péntek, 08:56


Régi BMW-s mondás, hogy féktárcsából és kipufogóból csak gyárit szabad venni.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. december 17. csütörtök, 22:23


Én azt hallottam sokaktól, hogy nekik a Brembo nem jött be, hamar behullámosodott (pedig jó márkának gondolnám én is).
hil

Rudus
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Rudus

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 1% (6 pont) | Hozzászólások: 347

Elküldve: 2009. december 17. csütörtök, 21:39


A brembo tárcsák is ráznak. 1-2 ezer km után rázta a kormányt. Azért vettem az mert jobb márkának tartottam mint a felsorolt többit. Tévedtem

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2009. december 16. szerda, 12:47


nekem elõl Power Disc van, lehet nekem is meg kellene nézni, de most le nem szedetem, mondom lehet nekem már bekopott, mert már nem ráz úgy, sõt vagy csak nem figyelek rá, vagy már nem ráz... viszont ami jó, és mindig is jó volt, hogy bármekkora sebességrõl fékeztem, intenzívebben, vagy lájtosan sosem húzott semerre sem, és szerencsére nem sípol, mint a szutyukik nagy része

Szemy írta: Amikor elkezdett razni en is a szilentblokkra gondoltam, mivel a tarcsak es a betetek (illetve a stabilizatorpalca is) augusztus vegen lettek cserelve. A fektarcsa hibajat elsö körben elvetettem, mivel arra gondoltam, hogy egy vadonatuj ATE tarcsa, amivel tenyleg nem is fekeztem nagyot (alig volt igenybevetele) tuti vili fix nem mehet tönkre. Autoszerelö baratommal megneztük, es a szilentblokkok sajnos teljesen tökeletes allapotban vannak. Maradt a fektarcsa, mint hibalehetöseg. Leszereltük öket, esztergalyos kollega megmerte az oldalüteset es sajnos 100µm volt. Ovatosan felszabalyozta a tarcsakat, tegnap visszaszereltük es most megint teljesen hibatlan a paripa. Valoszinüsithetö, hogy a hökezeles nem volt tökeletes a tarcsan, emiatt hullamosodott fel. Sajnos ez a jövöben is barmikor elöfordulhat.


Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2009. december 16. szerda, 10:47


Amikor elkezdett razni en is a szilentblokkra gondoltam, mivel a tarcsak es a betetek (illetve a stabilizatorpalca is) augusztus vegen lettek cserelve. A fektarcsa hibajat elsö körben elvetettem, mivel arra gondoltam, hogy egy vadonatuj ATE tarcsa, amivel tenyleg nem is fekeztem nagyot (alig volt igenybevetele) tuti vili fix nem mehet tönkre. Autoszerelö baratommal megneztük, es a szilentblokkok sajnos teljesen tökeletes allapotban vannak. Maradt a fektarcsa, mint hibalehetöseg. Leszereltük öket, esztergalyos kollega megmerte az oldalüteset es sajnos 100µm volt. Ovatosan felszabalyozta a tarcsakat, tegnap visszaszereltük es most megint teljesen hibatlan a paripa. Valoszinüsithetö, hogy a hökezeles nem volt tökeletes a tarcsan, emiatt hullamosodott fel. Sajnos ez a jövöben is barmikor elöfordulhat.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2009. december 16. szerda, 09:18


nekem felrakás után pár száz km után is olyan volt... DE! felemelve az autót, még anynira se ér a betétekbe mint az elõzõ gyári... én most speciel a szilentblokk-ra fogom, de már nem zavar, sõt már mintha anynira nem is érezni... valszeg többet én sem veszek ilyen tárcsát, de 52ezerért a full szett elsõ-hátsó szerintem megérte...

Szemy írta: Sajnos nekem most negativ tapasztalatrol kell beszamolnom az ATE fektarcsakkal kapcsolatban. Augusztus vegen lettek cserelve a fektarcsak es fekbetetek elöl-hatul, minden a hires ATE markatol. Alig 6000km megtetele utan (amiben összesen 1 intenziv fekezes volt 50km/h-rol 0-ra) erezni kezdtem, hogy a kormany fekezeskor raz. Ma sajnos kiderült, hogy az elsö tarcsak felhullamosodtak, fel kellett szabalyozni öket (alig 7000km megtetele utan!!!). Most ismet csuda szupi jo, de kivancsi leszek a következö 5-6 ezer km-re. Ettöl azert többet vartam az ATE-tol, eleg nagy csalodas szamomra.