Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2010. február 12. péntek, 16:09


Nem a vita kedveert, csak mint masik informacio:

"Neue Bremsklötze vorsichtig in 3 Phasen einbremsen. Phase 1: 5 Bremsungen auf leerer Straße aus 50 km/h auf 0 km/h mit kräftiger Abbremsung vornehmen. Phase 2: Bremsen abkühlen lassen. Phase 3: 5 weitere Abbremsungen aus 50 km/h auf 0 km/h."

Forras: Service-Anleitung von BMW Wiemer (51145 Köln, Humboldtstraße 137)

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. február 12. péntek, 15:53


lacaca írta: Ez a 3 fázisú "befékezési folyamat" a komolytalanság határát súrolja! Szerintem.


Nem csak szerinted.

A hivatalos így szól:
20-0km/h
40-0km/h
60-0km/h
80-0km/h

Mindezt közepes erejû fékezéssel, és csak egyszer.

forrás: TIS

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz laci320d

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 332

Elküldve: 2010. február 12. péntek, 14:51


Én felszabályoztatom amíg lehet.Azért azt látni ha nagyon ramaty egy féktárcsa.Aztán csere.Nekem még soha semmi gondom nem volt fékkel hogy rázna vagy hullámos, amiket itt sokan írnak.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2010. február 12. péntek, 14:39


Ez a 3 fázisú "befékezési folyamat" a komolytalanság határát súrolja! Szerintem.

bmw320
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz bmw320

BMWfanatic

Elismertség: 0% (3 pont) | Hozzászólások: 478

Elküldve: 2010. február 12. péntek, 12:06


Kösz a válaszokat !

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2010. február 12. péntek, 11:27


bmw320 írta: Üdv!
Meg tudná mondani valaki hogy mi a minimum méret a féktárcsánál (hátsó).
Ha válla van a tárcsának akkor azt fel kell szabályoztatni vagy csak simán berakni az új betétet és kész??


A BMW allasfoglalasa alapjan a hatso fektarcsa minimlais vastagsaga esetedben 17.4mm, amit ugy kell erteni, hogy ekkor meg egy fekbetetgartiturat cserelhetsz. Tehat nem ez az abszolut minimalis vastagsag!

Ökölszabalykent mondanam, hogy a hütött fektarcsak oldalankent 1mm-t (max. 1.5mm-t) vekonyodhatnak.

Ha cserelsz fekbeteteket, akkor a BMW szerint nem kell felszabalyoztatni a tarcsakat, hanem egy 3 fazisu befekezesi folyamatot kell vegrehajtani:

1. 5 alkalalommal direkt egymas utan 50km/h-rol megallasig intenziven/erösen fekezni.
2. Megvarni, amig a fektacsrak es a betetek visszahülnek.
3. Ismet 5 alkalalommal direkt egymas utan 50km/h-rol megallasig intenziven/erösen fekezni.

En viszont azt ajanlom, hogy ha beteteket cserelsz, akkor erdemes felszabalyoztatni a tarcsat, nem kerül egy nagy összegbe (2-3 ezer forint) es az esetleges oldalutest, egyenlötlen tarcsakopast radialis iranyban (hordosodas) is elkerülöd ezaltal.

Remelem tudtam segiteni!
Szemy

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2010. február 12. péntek, 11:26


bmw320 írta: Üdv!
Meg tudná mondani valaki hogy mi a minimum méret a féktárcsánál (hátsó).
Ha válla van a tárcsának akkor azt fel kell szabályoztatni vagy csak simán berakni az új betétet és kész??



A minimális vastagság 17,4 mm . Új betétek berakása elõtt a jobb fékhatás elérése céljából AJÁNLOTT a tárcsa szabályozása!


Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2010. február 12. péntek, 11:12


icee írta: Sziasztok,


Szeretnek felvazolni egy problemat es nagyon halas lennek barminemu otletert.

Az a helyzet, hogy a kocsin 2 honapja volt cserelve elso es hatso fektarcsa. A hatso fektarcsaknal a betetek nem lettek cserelve.

A csere elott a kocsi fekezesnel foleg nagy sebessegrol de lassabban gurulva is, razta a kormanyt, remegett valamint a hangja is is megvolt hozza.

A csere utan tovabbra is fennall a problema sajnos igaz nem olyan intenziven de 140-160rol fekezve igy is szamottevo.

Tovabba ami nagyon gyanus es otletem sincs ra, az hogy ha 60-rol lassitva LASSAN ovatosan nyomva a fekpedalt olyan mintha az auto szakaszosan fekezne, lehet erezni hogy meg-meg engedi gurulni lassu fekezesnel. (persze nem a havazas, csuszos ut miatt; szaraz uton jelentkezik.)

Amugy a kocsi uttartasa jo, fekezesnel nem huz egyik iranyba se elengedett kormanynal. Semmi kopogast, kattogatast, zorejt nem lehet hallani se eszrevenni.

Nagyon megkoszonnek mindennemu talalgatast, otletet.

Udv,
icee


Szia icee!

Ilyen esetben celszerü mindig a legyegyszerübbnel kezdeni a hibakeresest, azaz a fektarcsa oldalüteset kellene megmerni meröoraval kiszerelt allapotban (es esetleg az agyra felszerelt allapotban is, ha van ra mod). Ezt az esztergalyosok könnyeden, par perc alatt megcsinaljak. Az interneten könnyen talalsz türesadatokat, hogy mennyi lehet a tarcsa oldalütese. Ezutan mar joval okosabbak lesztek, hogy mi lehet a rossz vagy mit lehet eppen kizarni es ennek megfelelöen tovabbmenni.

Nekem is vadonatuj ATE fektarcsak kerültek beszerelesre, 3 honap mulva mindket elsö tarcsat fel kellett szabalyoztatnom, pedig egyetlen egy nagy fekezest sem csinaltam. Kollegam 5-ös BMW-jere ugyancsak ATE tarcsak kerültek, nala 1 honap mulva jelentkezett a kormany razasa. Sajnos a mai alkatreszgyartas mar nem az igazi...

Szemy

bmw320
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz bmw320

BMWfanatic

Elismertség: 0% (3 pont) | Hozzászólások: 478

Elküldve: 2010. február 12. péntek, 09:45


Üdv!
Meg tudná mondani valaki hogy mi a minimum méret a féktárcsánál (hátsó).
Ha válla van a tárcsának akkor azt fel kell szabályoztatni vagy csak simán berakni az új betétet és kész??

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. február 12. péntek, 00:15


m_attila írta: Szia

A fékrázás 99%-ban futómûproblémára vezethetõ vissza.
E46 nál kényes pontok.
-lengõkarszilent
-kormánymû
-lengõkarban lévõ gömbfejek
-pontos futómûbeállítás

Nagyon ritkán kerékcsapágy probléma is lehet.

Ezeket érdemes megnézetni.
üdv

m_attila


Akkor én eddig a maradék 1%-al találkoztam csak, és ezek mind hullámos (nem gyári) tárcsával voltak szerelve.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. február 11. csütörtök, 20:51


icee írta: Sziasztok,


Szeretnek felvazolni egy problemat es nagyon halas lennek barminemu otletert.

Az a helyzet, hogy a kocsin 2 honapja volt cserelve elso es hatso fektarcsa. A hatso fektarcsaknal a betetek nem lettek cserelve.

A csere elott a kocsi fekezesnel foleg nagy sebessegrol de lassabban gurulva is, razta a kormanyt, remegett valamint a hangja is is megvolt hozza.

A csere utan tovabbra is fennall a problema sajnos igaz nem olyan intenziven de 140-160rol fekezve igy is szamottevo.

Tovabba ami nagyon gyanus es otletem sincs ra, az hogy ha 60-rol lassitva LASSAN ovatosan nyomva a fekpedalt olyan mintha az auto szakaszosan fekezne, lehet erezni hogy meg-meg engedi gurulni lassu fekezesnel. (persze nem a havazas, csuszos ut miatt; szaraz uton jelentkezik.)

Amugy a kocsi uttartasa jo, fekezesnel nem huz egyik iranyba se elengedett kormanynal. Semmi kopogast, kattogatast, zorejt nem lehet hallani se eszrevenni.

Nagyon megkoszonnek mindennemu talalgatast, otletet.

Udv,
icee


Ha igazi mázlid van, akkor akár 1 vagy két fékezés elég a nem jó féktárcsa felhullámosításához. Akkor nyugodtan nézegetheted , akár ki is cserélheted a fél autót, csak az újbóli féktárcsacsere fog segíteni. Ha hozzáértõ szerelõvel átnézeted és nem valamelyik gumírozott futómûelem döglött meg, akkor irány a féktárcsacsere. Csak most valami jobbra.

m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2010. február 11. csütörtök, 10:39


Szia

A fékrázás 99%-ban futómûproblémára vezethetõ vissza.
E46 nál kényes pontok.
-lengõkarszilent
-kormánymû
-lengõkarban lévõ gömbfejek
-pontos futómûbeállítás

Nagyon ritkán kerékcsapágy probléma is lehet.

Ezeket érdemes megnézetni.
üdv

m_attila

státusz icee

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 16

Elküldve: 2010. február 11. csütörtök, 05:21


Sziasztok,


Szeretnek felvazolni egy problemat es nagyon halas lennek barminemu otletert.

Az a helyzet, hogy a kocsin 2 honapja volt cserelve elso es hatso fektarcsa. A hatso fektarcsaknal a betetek nem lettek cserelve.

A csere elott a kocsi fekezesnel foleg nagy sebessegrol de lassabban gurulva is, razta a kormanyt, remegett valamint a hangja is is megvolt hozza.

A csere utan tovabbra is fennall a problema sajnos igaz nem olyan intenziven de 140-160rol fekezve igy is szamottevo.

Tovabba ami nagyon gyanus es otletem sincs ra, az hogy ha 60-rol lassitva LASSAN ovatosan nyomva a fekpedalt olyan mintha az auto szakaszosan fekezne, lehet erezni hogy meg-meg engedi gurulni lassu fekezesnel. (persze nem a havazas, csuszos ut miatt; szaraz uton jelentkezik.)

Amugy a kocsi uttartasa jo, fekezesnel nem huz egyik iranyba se elengedett kormanynal. Semmi kopogast, kattogatast, zorejt nem lehet hallani se eszrevenni.

Nagyon megkoszonnek mindennemu talalgatast, otletet.

Udv,
icee

státusz cstg

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2010. január 11. hétfő, 18:37


Ahol én néztem ott kopásjelzõstõl a következõ árak voltak:
Gyári 24e+posta
Textar:17,5e+posta
ATE:21e+posta
Bosch 12,5e postával együtt
Most persze lehet h én néztem rossz helyen,de akár merrõl nézem a bosch gyakorlatilag majd féláron van.Nem dönt anyagi romlásba a többi sem de feleslegesen nem akarok kétszer annyit fizetni, ha óriási különbségek nincsenek


YELLOW írta: szerintem túl sokan nem használják...
vagy gyárit raknak bele (az általában Jurid, ami szintén anynira nem drága)
vagy ATE pofát
vagy Ferrodo
esetleg az EBC betétek (azok mondjuk drágák)

cstg írta: Márkatársak, az lenne e kérdésem ,hogy ki milyen véleménnyel van a BOSCH fékbetétekrõl. 20d-hez az elsõ szett elég barátságos árban van de nem találtam róla semmit a fórumon (mondjuk nem rágtam át mindent a-z-ig ) Van valakinek megosztható tapasztalata? Köszöntem elõre is


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. január 11. hétfő, 17:23


szerintem túl sokan nem használják...
vagy gyárit raknak bele (az általában Jurid, ami szintén anynira nem drága)
vagy ATE pofát
vagy Ferrodo
esetleg az EBC betétek (azok mondjuk drágák)

cstg írta: Márkatársak, az lenne e kérdésem ,hogy ki milyen véleménnyel van a BOSCH fékbetétekrõl. 20d-hez az elsõ szett elég barátságos árban van de nem találtam róla semmit a fórumon (mondjuk nem rágtam át mindent a-z-ig ) Van valakinek megosztható tapasztalata? Köszöntem elõre is