státusz frizo

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 70

Elküldve: 2010. május 01. szombat, 16:16


Sziasztok.
Nekem szükségem lenne első-hátsó, bal-jobb féktárcsára-betétre.
hátsó rugókra
Aki ismer kedvezményes beszerzőhelyet kérem irjon, vagy emailben.
Csak új érdekel (csomagolással, dobozzal)
Csak eredeti BMW (gyári) érdekel
Árakat is írjatok

itt vannak a cikkszámok:
első tárcsa: 34111164539
első betét: 34116761244
hátsó tárcsa: 34211165563
hátsó betét: 34216778168
hátsó rugók: 33536750756

autom:
320d touring e46 2002 feb
…EM02711

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. április 20. kedd, 09:54


[quote="Robin68"]egy kis segítség azoknak akik az első fékbetét és tárcsa cserét fontolgatják


YouTube videó

[url=http://www.youtube.com/watch?v=q3spy5jtvXo]
YouTube videó



státusz chiccoka

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 66

Elküldve: 2010. április 20. kedd, 06:54


csatis1 írta:
chiccoka írta: Van nalam hatso furt 320 as hoz valo fektarcs.Steinhoff. 22k

Ha megis kene cserelni.



Első nincs? Nekem lassan az fog kelleni.



Elso.35 korul bettettel egyutt.



Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2010. április 19. hétfő, 23:31


egy kis segítség azoknak akik az első fékbetét és tárcsa cserét fontolgatják


YouTube videó

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2010. április 14. szerda, 06:44


chiccoka írta: Van nalam hatso furt 320 as hoz valo fektarcs.Steinhoff. 22k

Ha megis kene cserelni.



Első nincs? Nekem lassan az fog kelleni.

státusz chiccoka

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 66

Elküldve: 2010. április 13. kedd, 20:47


Van nalam hatso furt 320 as hoz valo fektarcs.Steinhoff. 22k

Ha megis kene cserelni.



SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2010. április 13. kedd, 16:58


Szemyt idezve:

Idézet: Szemy

Helló!

Nos, ez az, amit senki sem tud megmondani. Alapvetően semmilyen gyári utalást nem találtam, hogy a gyár kb. milyen időközönkénti cserével számolt a tervezés során (a VW-nél pl. 70000 km-ként tárcsacsere). Ráadásul a fékkopás nagyon függ a vezetési stílustól is. Sokkal tovább bírja, ha valaki gazdaságosan közlekedik (sok motorfék, nagyobb követési távolság így kisebb fékezések...) és persze rohamosan kopik, ha valaki ennek pont az ellenkezője és csak erős fékezésekkel ohne motorfékkel közlekedik. Nekem most 60000 km van pont az autóban és még az eredeti cuccok vannak benne, igaz a betétek már eléggé kopottak. Ahogy mértem még 5000 km-t tuti kibirnak, utána át kell gondolnom, hogy csak betét csere elöl-hátul vagy a tárcsákat is cserélni kell.

Van egy német nyelvű karbantartási útmutatóm, ebben a következő áll:

- Az első tárcsa új vastagsága 22 mm, ha elvékonyodik 20,4 mm-re, akkor már csak egyszer szabad betéteket cserélni, utána már a tárcsát is kell. Tehát a 20,4 mm nem a minimális vastagsága a tárcsának! Viszont a betétek minimális vastagsága 3 mm.
- A hátsó tárcsák új vastagsága 19 mm, ha elvékonyodik 17,4 mm-re, akkor már csak egyszer szabad betéteket cserélni, utána már a tárcsát is kell.Tehát a 17,4 mm itt sem a minimális vastagsága a tárcsának! A betétek minimális vastagsága jelen esetben is 3 mm.

Továbbá az is le van írva, hogy nagyon extrém használat mellett lehet úgy számolni, hogy 1 mm fékbetétkopás kb. 1000 km-nek felel meg. A valóságban ez persze sokkal több.

Egyébként jelenleg én is azon töröm a fejem, hogy mikor cseréljem a fékcuccost illetve mit cseréljek és mit nem. Túl sok a bizonytalan infó és néha ellentmondást is találok... A végén az lesz, hogy kicserélek mindent. További kellemes munka ünnepét mindenkinek!

Szemy



Ezt elmentettem anno magamnak !



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz Gabor1980

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2010. április 13. kedd, 12:12


YELLOW írta:
jencispy írta:
Tano írta:
Gabor1980 írta: Hy!

Fekbetet csere elott allok es azt szeretnem tudni hogy van e valami trukje vagy siman ki lehet e cserelni! ABS a kocsi ez szamit e vagy nem! Egyik haver mondta mivel ABS van benne csavaros a dugattyu tehat nem lehet siman visszanyomni! Ez valoban igy van? Ha legteleniteni kell akkor az ABS est is ugyan ugy mint a simat pumpa kinyit beesik elzar pumpa elven kell?
Lecci irjatok mert nem akarom elbaszni!

Koszi szepen!


Egyszerűen lehet cserélni, nincs benne semmi extra. Ha a kopásjelző még nem jelzett, akkor még azt is vissza tudod rakni. A dugattyút is vissza lehet nyomni. Ha fékolajat nem cserélsz le akkor még légteleníteni sem kell, mert nem lesz megbontva az a része.

ITT találsz ábrát hogy hogyan is épül fel a fék.
Leveszed a 7-es rögzítőt. Utána kicsavarod a hátsó csavarokat (2db) ami a 2-es számnál vannak, és akkor le tudod emelni a nyerget (1-es elem) a betétekkel dugattyúval együtt. Betét ki, némi tisztogatás és mehet vissza a helyére fordítva.


Hi!

Pont nekem is most kopott el. Pénteken néztem amikor cserélték a felniket h elég kopott, másnap be is jelzett...
Hogy szokták cserélni? Első-hátsót együtt vagy csak amelyik pár elkopott?


a hátsó betétek dupla addig szokták bírni, mint az elsők...
arra kell figyelni, hogy fékbetét csere nem volt, de fékolajcsere igen, és akkor tele lett töltve a tartály, mivel ez kopott betéteknél történt, így az új betétet beletéve a max szint felett lesz a fékolaj, erre oda kell figyelni, ugyanis a fékolajszint ha nincs szivárgás, akkor azért csökken, mert használódik a fékpofa, azaz közelebb keról a tárcsához, a munkahenger jobban kint van, ergó olajszint csökken... amikor majd egy fogóval visszanyomják a munkahengert, majd látni fogod a szint hogy változik



Koszonom a segitseget! Mostmar batrabban allok hozza!
Ha kesz vagyok referalok

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. április 13. kedd, 10:41


jencispy írta:
Zolee írta:
jencispy írta:
Hi!

Pont nekem is most kopott el. Pénteken néztem amikor cserélték a felniket h elég kopott, másnap be is jelzett...
Hogy szokták cserélni? Első-hátsót együtt vagy csak amelyik pár elkopott?


Csak amelyik már elkopott - de mindkét oldalon


Köszi!

És a tárcsa meddig jó? Honnan tudom h az is cserés?
Csak kíváncsiságból: nagyságrendileg hány km-t bír a tárcsa/betét átlagban? (tudom h használatfüggő, de tuti nem örökélet akkor sem ha nagyfaterosan használják)



ha a full gyári van fent, akkor olyan 120ezret elmegy, de amúgy 60-150ezer használattól függően... amúgy tolómérővel meg kell mérni, ugye a tárcsa 22mm széles, asszem 20,4mm a minimum amikor csere érett, bár azt is mondják ilyenkor még egy garnitúra betétet el lehet használni vele



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz jencispy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (10 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2010. április 13. kedd, 10:29


Zolee írta:
jencispy írta:
Hi!

Pont nekem is most kopott el. Pénteken néztem amikor cserélték a felniket h elég kopott, másnap be is jelzett...
Hogy szokták cserélni? Első-hátsót együtt vagy csak amelyik pár elkopott?


Csak amelyik már elkopott - de mindkét oldalon


Köszi!

És a tárcsa meddig jó? Honnan tudom h az is cserés?
Csak kíváncsiságból: nagyságrendileg hány km-t bír a tárcsa/betét átlagban? (tudom h használatfüggő, de tuti nem örökélet akkor sem ha nagyfaterosan használják)



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. április 13. kedd, 10:16


jencispy írta:
Tano írta:
Gabor1980 írta: Hy!

Fekbetet csere elott allok es azt szeretnem tudni hogy van e valami trukje vagy siman ki lehet e cserelni! ABS a kocsi ez szamit e vagy nem! Egyik haver mondta mivel ABS van benne csavaros a dugattyu tehat nem lehet siman visszanyomni! Ez valoban igy van? Ha legteleniteni kell akkor az ABS est is ugyan ugy mint a simat pumpa kinyit beesik elzar pumpa elven kell?
Lecci irjatok mert nem akarom elbaszni!

Koszi szepen!


Egyszerűen lehet cserélni, nincs benne semmi extra. Ha a kopásjelző még nem jelzett, akkor még azt is vissza tudod rakni. A dugattyút is vissza lehet nyomni. Ha fékolajat nem cserélsz le akkor még légteleníteni sem kell, mert nem lesz megbontva az a része.

ITT találsz ábrát hogy hogyan is épül fel a fék.
Leveszed a 7-es rögzítőt. Utána kicsavarod a hátsó csavarokat (2db) ami a 2-es számnál vannak, és akkor le tudod emelni a nyerget (1-es elem) a betétekkel dugattyúval együtt. Betét ki, némi tisztogatás és mehet vissza a helyére fordítva.


Hi!

Pont nekem is most kopott el. Pénteken néztem amikor cserélték a felniket h elég kopott, másnap be is jelzett...
Hogy szokták cserélni? Első-hátsót együtt vagy csak amelyik pár elkopott?


a hátsó betétek dupla addig szokták bírni, mint az elsők...
arra kell figyelni, hogy fékbetét csere nem volt, de fékolajcsere igen, és akkor tele lett töltve a tartály, mivel ez kopott betéteknél történt, így az új betétet beletéve a max szint felett lesz a fékolaj, erre oda kell figyelni, ugyanis a fékolajszint ha nincs szivárgás, akkor azért csökken, mert használódik a fékpofa, azaz közelebb keról a tárcsához, a munkahenger jobban kint van, ergó olajszint csökken... amikor majd egy fogóval visszanyomják a munkahengert, majd látni fogod a szint hogy változik



Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2010. április 13. kedd, 09:57


jencispy írta:
Hi!

Pont nekem is most kopott el. Pénteken néztem amikor cserélték a felniket h elég kopott, másnap be is jelzett...
Hogy szokták cserélni? Első-hátsót együtt vagy csak amelyik pár elkopott?


Csak amelyik már elkopott - de mindkét oldalon

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz jencispy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (10 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2010. április 13. kedd, 09:48


Tano írta:
Gabor1980 írta: Hy!

Fekbetet csere elott allok es azt szeretnem tudni hogy van e valami trukje vagy siman ki lehet e cserelni! ABS a kocsi ez szamit e vagy nem! Egyik haver mondta mivel ABS van benne csavaros a dugattyu tehat nem lehet siman visszanyomni! Ez valoban igy van? Ha legteleniteni kell akkor az ABS est is ugyan ugy mint a simat pumpa kinyit beesik elzar pumpa elven kell?
Lecci irjatok mert nem akarom elbaszni!

Koszi szepen!


Egyszerűen lehet cserélni, nincs benne semmi extra. Ha a kopásjelző még nem jelzett, akkor még azt is vissza tudod rakni. A dugattyút is vissza lehet nyomni. Ha fékolajat nem cserélsz le akkor még légteleníteni sem kell, mert nem lesz megbontva az a része.

ITT találsz ábrát hogy hogyan is épül fel a fék.
Leveszed a 7-es rögzítőt. Utána kicsavarod a hátsó csavarokat (2db) ami a 2-es számnál vannak, és akkor le tudod emelni a nyerget (1-es elem) a betétekkel dugattyúval együtt. Betét ki, némi tisztogatás és mehet vissza a helyére fordítva.


Hi!

Pont nekem is most kopott el. Pénteken néztem amikor cserélték a felniket h elég kopott, másnap be is jelzett...
Hogy szokták cserélni? Első-hátsót együtt vagy csak amelyik pár elkopott?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. április 12. hétfő, 23:43


Gabor1980 írta: Hy!

Fekbetet csere elott allok es azt szeretnem tudni hogy van e valami trukje vagy siman ki lehet e cserelni! ABS a kocsi ez szamit e vagy nem! Egyik haver mondta mivel ABS van benne csavaros a dugattyu tehat nem lehet siman visszanyomni! Ez valoban igy van? Ha legteleniteni kell akkor az ABS est is ugyan ugy mint a simat pumpa kinyit beesik elzar pumpa elven kell?
Lecci irjatok mert nem akarom elbaszni!

Koszi szepen!


Egyszerűen lehet cserélni, nincs benne semmi extra. Ha a kopásjelző még nem jelzett, akkor még azt is vissza tudod rakni. A dugattyút is vissza lehet nyomni. Ha fékolajat nem cserélsz le akkor még légteleníteni sem kell, mert nem lesz megbontva az a része.

ITT találsz ábrát hogy hogyan is épül fel a fék.
Leveszed a 7-es rögzítőt. Utána kicsavarod a hátsó csavarokat (2db) ami a 2-es számnál vannak, és akkor le tudod emelni a nyerget (1-es elem) a betétekkel dugattyúval együtt. Betét ki, némi tisztogatás és mehet vissza a helyére fordítva.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz Gabor1980

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2010. április 12. hétfő, 21:56


Hy!

Fekbetet csere elott allok es azt szeretnem tudni hogy van e valami trukje vagy siman ki lehet e cserelni! ABS a kocsi ez szamit e vagy nem! Egyik haver mondta mivel ABS van benne csavaros a dugattyu tehat nem lehet siman visszanyomni! Ez valoban igy van? Ha legteleniteni kell akkor az ABS est is ugyan ugy mint a simat pumpa kinyit beesik elzar pumpa elven kell?
Lecci irjatok mert nem akarom elbaszni!

Koszi szepen!