státusz birkie46

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 141

Elküldve: 2007. augusztus 06. hétfő, 16:47


Ilyet hallott már valaki ???? Nem fúj középre semmit a levegõztetõ rendszerem..... Beállítom AUTO-ra akkor is csak lábhoz meg ablakra nyomja..... Ha meg manuálisan állítom be hogy hová nyomjon akkor is csak alul - felül fúj erõsen .... Középen nem...... ÁÁÁÁÁ!!!! A Pollenszûrõ új , a klímaszíjam is , a görgõ is.... Mi a fa.. lehet már megint ??? Hallotatok már ilyenrõl skacok ???? Nem csináltam vele semmit csak levettem róla a sarut egy éjszakára ( néha leszoktam ).....

c1711
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 520d
Évjárat: 2006

státusz c1711

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 45

Elküldve: 2007. augusztus 06. hétfő, 14:09


Nekem a fûtés vízszivattyú motorja (320 d) adta meg magát és állandóan megy a fûtés. Nem túl kellemes mostanában.
Lehet ezt javítani, vagy cserét kér?
Valakinek véletlenül elfekvõben egy ilyen?
Ötleteket, tanácsokat szivesen fogadok!
Köszi

státusz Jim

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 23

Elküldve: 2007. július 27. péntek, 14:50


Klímakompresszort keresek!Ha valaki tud,légyszi szóljon!

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2007. augusztus 06. hétfő, 16:48

státusz cobi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 39

Elküldve: 2007. július 22. vasárnap, 20:40


Szasztok!

Na akkor nem vagyok egyedül. Persze ennek nagyon nem örülök, dehát ez van. Az enyém nem 2 percenként hanem 2 másodpercenként kapcsol ki be, az nem leeht normális. viszont a szivattyú vadi új, eredeti BMW. Lehet, hogy a vezérlés, de a diagnosztika nem mutatott hibát a klímapanelen.
Holnap megyek a szerelõhöz aki beszerelte az új szivattyút, és ha megtudok érdemleges dolgot akkor rögtön megírom.

Üdv: cobi

státusz Joc82

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 25

Elküldve: 2007. július 22. vasárnap, 15:08


Sziasztok!

Sajnos nekem is bedöglött a klímám. Hasonló gondok jelentkeztek, mint Cobinál. Nyaraláskor, hosszú úton arra lettem figyelmes, hogy a klíma ki-be kapcsolgat. Szépen hûtött, majd egyszer csak meleg párás levegõt fújt be, majd megint hûtött, de ezeket kb. 2 percenként. Neem hinném, hogy a klíma automatika kapcsolgatná, mert 16 fokon a ventillátort maxra állítva is ezt csinálta, tehát nem érte el a beállított hõmérsékletet. Ráadásul a motor nagyon gyorsan el kezdett melegedni, már majdnem a pirosnál járt a mutató. (A közép állásból még sose ment fentebb). A klíma kikapcsolása után minden rendbn volt. A motort annyira visszafogta, hogy 5-be 120-nál vissza kellett kapcsolni.
Szerintettek mi lehet a gond?
Segítségeteket elõre is köszönöm!

státusz collins

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 445

Elküldve: 2007. július 21. szombat, 19:07


cobi írta: Szia!

Voltam szerelõnél, õ azt mondta, hogy sajnos a régebbi típusoknál (mint az enyém is 1999) rosszul van megoldva a klímakuplung, mert ha eléri a belsõ hõmérséklet a beállítottat akkor a szivattyú kikapcsol. Ezzel még nincs is gond, csak ha bekapcsol és ha mindezt pl. 4000-es fordulatszámnál teszi. Eléggé nyírj a kuplungot. Tönkre is ment már benne egy. De az enyém nagyon sír, még alapjáraton is, fordulaton meg ne is beszéljünk róla. A ki-be kapcsolgatást pedig úgy értem, hogy kb másodpercenként kapcsolgatott, és úgy ugrált a motor tõle, hogy majd kiesett. Azt pedig nem tudom, hogy normális e, hogy ha megy a klíma akkor pl 4 személlyel ötödikben szinte már alig gyorsul. De ha kiikpacsolom szinte megugrik a kocsi. Szerintem gyári hibás a szivattyú, szerintem csapágyas lehet. De a vezérléssel is leeht valami gond.
köszi!
cobi


sajnos gyenge motoroknál "normális", hogy a motor teljesítményébõl érezhetõen használ a klíma is, így kevésbé jók a menetteljesítmények.

státusz cobi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 39

Elküldve: 2007. július 20. péntek, 18:05


Szia!

Voltam szerelõnél, õ azt mondta, hogy sajnos a régebbi típusoknál (mint az enyém is 1999) rosszul van megoldva a klímakuplung, mert ha eléri a belsõ hõmérséklet a beállítottat akkor a szivattyú kikapcsol. Ezzel még nincs is gond, csak ha bekapcsol és ha mindezt pl. 4000-es fordulatszámnál teszi. Eléggé nyírj a kuplungot. Tönkre is ment már benne egy. De az enyém nagyon sír, még alapjáraton is, fordulaton meg ne is beszéljünk róla. A ki-be kapcsolgatást pedig úgy értem, hogy kb másodpercenként kapcsolgatott, és úgy ugrált a motor tõle, hogy majd kiesett. Azt pedig nem tudom, hogy normális e, hogy ha megy a klíma akkor pl 4 személlyel ötödikben szinte már alig gyorsul. De ha kiikpacsolom szinte megugrik a kocsi. Szerintem gyári hibás a szivattyú, szerintem csapágyas lehet. De a vezérléssel is leeht valami gond.
köszi!
cobi


Sanyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Sanyi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 27

Elküldve: 2007. július 20. péntek, 17:44


cobi írta: Nekem olyan gondom van a klímaszivattyúmmal, hogy ha már megy egy ideje akkor ki-be kapcsolgat. Nagyon észrevehetõen rángatja a kocsit, és akkor a sírás is abbamarad. Azt már írtam, hogy nagyon sír a szivattyú, de nem írtatok rá semmit. A szivattyú eredeti BMW, vadi új. A nyomások jók. És menet közben amikor éppen hûteni van kedve egyszercsak párás levegõt nyom be. Kicsi kellemetlen, de inkább hûtene rendesen.
Köszi!


Szia Cobi!

Ugyan a választ a problémádra nem tudom, viszont az én klímaszivattyúm is hasonló (búgó) hangot ad ki kb. 1200-1800 1/min motorfordulaton. Szerintem az, hogy ki-be kapcsolgat, normális jelenség. Én abból indulok ki, hogy egy normál háztartási hûtõgép kompresszora sem megy állandóan . Az enyém mindenesetre hût rendesen! Viszont amit én is észrevettem, hogy ha megy a kompresszor, akkor a motor alacsonyabb tartományban alig húz, mintha totál lefogná a klíma. Aztán kb. 2000 1/min-tól már nem nagyon lehet érezni, de addig eléggé feltûnõ.
Ha valaki hallott már ilyenrõl, és az okát is ismeri, azt én is megköszönném -Cobi kolléga mellett-, ha megosztaná velünk.

Üdv mindenkinek: Sanyi

státusz cobi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 39

Elküldve: 2007. július 20. péntek, 17:21


Nekem olyan gondom van a klímaszivattyúmmal, hogy ha már megy egy ideje akkor ki-be kapcsolgat. Nagyon észrevehetõen rángatja a kocsit, és akkor a sírás is abbamarad. Azt már írtam, hogy nagyon sír a szivattyú, de nem írtatok rá semmit. A szivattyú eredeti BMW, vadi új. A nyomások jók. És menet közben amikor éppen hûteni van kedve egyszercsak párás levegõt nyom be. Kicsi kellemetlen, de inkább hûtene rendesen.
Köszi!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b0gar

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 310

Elküldve: 2007. július 05. csütörtök, 23:16


Szerintem nem. Ott inkább talán egy érzékelõ vagy valami más ment el. Érdemes megnézetni a szakszervízben, mert úgy vettem észre, hogy ezeket a hibákat jól jegyzi a számítógép.

státusz cobi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 39

Elküldve: 2007. július 05. csütörtök, 19:54


Nekem is gondom van a klímámmal. De nem hiszem, hogy a szóban forgó ventilátor lehet a baj. Ha kint meleg van, bekapcsolom a klímát pl. 21 fokra, akkor elkezd hûteni, megy mint állat, majd gondol egyet és elkezd meleget fújni. Az érzékelõ nem hûlhet le annyira, hogy olyan alacsony hõmérsékletet mérjen. Ha felnyomom a klímát a maxra és vissza 21-re akkor megint rendben van. És persze csak nagyon ritkán csinálja ezt.
Ez is lehet a kis ventilátor hibájából?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b0gar

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 310

Elküldve: 2007. július 05. csütörtök, 18:47


Persze most meg is csinálom majd (most vettem torx kulcsokat). Igazából az a bajom, hogy a ventillátor ami bûnos az egészben az úgy van megcsinálva, hogyha a motorjához hozzá akarok férni akkor le kellene forrasztani a lapról. Azt meg nem tudom, mert ahhoz sincs szerszámom.

Nekem-8
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Nekem-8

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 439

Elküldve: 2007. július 05. csütörtök, 07:49


b0gar írta: Urak!

Ezt a topic-ot én nyitottam , mert gondom támadt a fûtésemmel. (részletek az elsõ írásomban).

Mostanra miután kétszer voltam a szervízben és két érzékelõt kicseréltek (talán 4000/darabért meg munkadíj), végre kiderült mi a hiba oka!

Persze minden úgy van ahogy sejtettem:
A klímakezelõ panel elején látható rácson mögötti étzékelõ nem a helyes értéket érzékeli mivel a mögötte levõ ventillátor nem forog. Ennek a ventilátornak lenne az a szerepe, hogy az utastérbõl szívja a levegõt ezzel tudatva az érzékelõvel a helyes benti hõmérsékletet. Csakhogy mivel ez nem mûködik ezért az érzékelõ jelentõsen túlmelegszik fõként ha a panelen minden lámpa világít. Ez ugye felkapcsolt lámpánál fordulhat elõ.

Nagyon durva, hogy egy ilyen 1000-ft-os ventillátor miatt szarik be minden. Persze a ventilátor rá van forrasztva a kezelõpanelra tehát csere csak az egész egységgel. (Megkérdeztem 68000.-)

De utálom az ilyet.


Hát nemtudom, én pl. ilyen cuccot ennyiért nem vennék. Pl. ebay-on ilyen klíma panelt ~30 eur-ért kapni. Ha megvan, jól ki kell takarítani+olaj és sokáig megy. ~2 hónapja én is szétszedtem és portalanítottam. el se hinné az ember hogy meg tud rakódni.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b0gar

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 310

Elküldve: 2007. július 04. szerda, 22:20


Én személy szerinte nem hiszek a pollenszûrõnek. Csak azt a port fogja meg amit menet közben beszív. Ez rendben is van. De semmi többet nem csinál ha már sok benne a por akkor kevesebb levegõ jön be, esetleg nem szûr teljesen. Szóval én csak ritkán cserélek.

A büdösön viszont segít a sprés cucc. Ezt szervízben szoktam megcsináltatni. Eddig kétszer csináltam és úgy 1 évig kitart. Vagy kitart akár kettõi is ha odafigyelsz, hogy kikapcsolod a klímát úgy 3-4 perccel korábban mielõtt leállítod a motort. Akkor nem marad benne a pára hanem magát leszárítja. Így nem rohad bele a cucc. Ja és persze városban nem használok klímát. Mondjuk nem is szeretem annyira.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2007. július 04. szerda, 14:40


Én tavaly cseréltem, most csak kiporszívóztam, mert elég tiszta még, majd jövõre ismét cserélem. Szóval kinek milyen állapotban van. Nyilván attól is függ milyen utakon jársz és ki mögött