Tyetyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 1997

státusz Tyetyi

BMWfanatic

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 406

Elküldve: 2009. szeptember 15. kedd, 18:57


steve01 írta: Sziasztok! Megjöttek a kormány gömbfejek. Na mondom majd beszerel biztos nem nehéz(aknám nincs ezért kitégláztam minden stabil) leszedtem a kerekeket leszedtem az önzáró anyát és hopp nem tudom kiszedni sehogyse a régi gömbfejet :S Van vmi trükkje?

Szerintem ez így elég merész vállakozás. Elõször is nem lenne rossza ha lenne mondjuk gömbfejkiszedõd. Azzal elég könnyen ki lehet ütni. Aztán ott lesz szerintem a következõ gond hogy a kormányrudazatról elég nehezen lehet letekerni, eddig még nekem is csak melegítés után sikerült, mert eléggé hajlamos összerohadni. Ha nincsenek meg otthon megfelelõ szerszámok, szerintem ne állj neki mert szívás lehet a vége.
Ha pedig valahogy csak sikerül szétszedni akkor rendesen rakd zsírba az egészet és utána kötelezõ a futómû beállítás is.

steve01
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1996

státusz steve01

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 131

Elküldve: 2009. szeptember 15. kedd, 17:03


Sziasztok! Megjöttek a kormány gömbfejek. Na mondom majd beszerel biztos nem nehéz(aknám nincs ezért kitégláztam minden stabil) leszedtem a kerekeket leszedtem az önzáró anyát és hopp nem tudom kiszedni sehogyse a régi gömbfejet :S Van vmi trükkje?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2009. augusztus 27. csütörtök, 23:48


danielt írta:
danbal írta: Kedves fórumozók!

Van arra bármilyen megoldás, hogy ha megadja magát az elsõ gömbcsukló, akkor ne kelljen cserélni az egész lengõkart?

Ha nincs akkor milyen márkát válasszak? kb. 25e kilóméterenként megadja magát. Nyíregyházi utakon koptatom többnyire és az még talán tûrhetõ.

Mindig Lemförder lengõkart vettem bele, de már a gatyám is erre megy rá.


Örömmel jelentem VAN! Most csináltattam meg egy hete, miután meguntam, hogy 1 év alatt tönkrement a kompletten cserélt lelgõkarban a gömbfej. teamwork.hu Van technikájuk csak a gömbfejek cseréjére, egyenként, amelyik a rossz. A komplett kar harmadából, negyedébõl megúszod, 1 év garit is kapsz.


Ha mégsem tetszik ez a megoldás keress meg privátban !

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. augusztus 20. csütörtök, 16:00


[[/quote]

Szerintem mindenképpen meg kell vizsgálni az ár-érték arányt és ez alapján kell eldönteni,hogy megéri-e ki-be préselni a gömbfejet! A magyarországi árakból kiindulva mindenképpen ! - és mint lejjebb olvasható-,van kivitelezõ és technológia is! A másik dolog a biztonság szem elõtt tartása: SZAKSZERVÍZ .SZAKEMBER.!! [/quote]
Biztosan olcsóbb így a javítás, de a kisördög bennem van, ha szakszervízek is képesek gány munkát végezni, akkor más is. Hol a garancia arra, hogy nem esik ki a besajtolt gömbfej a lengõkarból???
Valahogy mûszakilag nem tudom elképzelni, belátni a tartósságát, pont a lengõkar Al anyaga miatt.
hil

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2009. augusztus 20. csütörtök, 11:18


hil írta:
lacaca írta: Üdv hill A félreértések elkerülése végeet: én danbal kérdésére reagáltam és nem a céget vagy a technológiát minõsítettem !!


Szia! Azért kérdezetem, mert azt gondoltam, hogy van tapasztalatod ezzel a felújítással kapcsolatban. Én még mindig nem érzem 100% -osnak ezt a dolgot, bár kézenfekvõ, hogy ez lenne a megoldás, hogy ne kelljen komplet lengõkart megvenni.

Senkinek semmi ötelete, véleménye ezzel kapcsolatban???
hil


Szerintem mindenképpen meg kell vizsgálni az ár-érték arányt és ez alapján kell eldönteni,hogy megéri-e ki-be préselni a gömbfejet! A magyarországi árakból kiindulva mindenképpen ! - és mint lejjebb olvasható-,van kivitelezõ és technológia is! A másik dolog a biztonság szem elõtt tartása: SZAKSZERVÍZ .SZAKEMBER.!!

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. augusztus 19. szerda, 20:39


lacaca írta: Üdv hill A félreértések elkerülése végeet: én danbal kérdésére reagáltam és nem a céget vagy a technológiát minõsítettem !!


Szia! Azért kérdezetem, mert azt gondoltam, hogy van tapasztalatod ezzel a felújítással kapcsolatban. Én még mindig nem érzem 100% -osnak ezt a dolgot, bár kézenfekvõ, hogy ez lenne a megoldás, hogy ne kelljen komplet lengõkart megvenni.

Senkinek semmi ötelete, véleménye ezzel kapcsolatban???
hil

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2009. augusztus 19. szerda, 11:41


Üdv hill A félreértések elkerülése végeet: én danbal kérdésére reagáltam és nem a céget vagy a technológiát minõsítettem !!


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. augusztus 17. hétfő, 23:27


[/quote]

Örömmel jelentem VAN! Most csináltattam meg egy hete, miután meguntam, hogy 1 év alatt tönkrement a kompletten cserélt lelgõkarban a gömbfej. teamwork.hu Van technikájuk csak a gömbfejek cseréjére, egyenként, amelyik a rossz. A komplett kar harmadából, negyedébõl megúszod, 1 év garit is kapsz.[/quote]

Nekem ezzel kapcsolatban az vetõdött fel hogy: e36-ban a lengõkar anyaga acél, ott ki lehet sajtolni a gömbfejeket. viszont az e46 alu lengõkarral bír, 1x ki lehet sajtolni és betenni másikat talán, de: milyen minõségû gömbfejet sajtolnak bele és többször lehet-e cserélni? Sajna minden egyes kiszedésnél tágul az a lyuksi ami befogadja a gömbfejet, az alu és az acél hõtágulása is más, ragasztásra nem igen lehet gondolni. Belegondolnál abba, hogy mi történik, ha pl autópályán mész, belezökkensz egy kátyuba (mert található gazdagon) és a lengõkarból kicuppan a gömbfej? Ha szarrá ment ezmiatt az autód (mivel kiesett a kerék) esetleg belehalsz és gariba kapsz egy másik lengõkart, azzal ki vagy-e segítve?

Nem tudom ezeket, csak felvetõdött bennem, mert valójában én is gondoltam csak a gömbfej cserére a lengõkarban, ami acél esetében megoldható biztosan, de itt alu az anyag, amiben ezt a cserét sehol nem vállalták talán éppen ezért.
hil

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. augusztus 17. hétfő, 22:37


[/quote]

Látom téged is palira vett a sok "HOZZÁNEMÉRTÕ SZAKÉRTÕK " egyike !! Vagy a szokásos- biztos nagyon tele van vegyük le úgy sem ért hozzá- alkatrészcserélõk szervizében jártál! Legközelebb ne sajnáld az idõt és keress egy AUTÓSZERELÕ SZAKEMBERT !! Nagyon ritka "FAJ" nem könnyû rátalálni de a keresésére fordított idõ és pénz hamar megtérül! [/quote]

Bocs lacaca, de nem értem véleményedet: ez a cég és a javítási eljárásuk szerinted ajánlható vagy nem???
hil

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2009. augusztus 17. hétfő, 14:21


danbal írta: Kedves fórumozók!

Van arra bármilyen megoldás, hogy ha megadja magát az elsõ gömbcsukló, akkor ne kelljen cserélni az egész lengõkart?

Ha nincs akkor milyen márkát válasszak? kb. 25e kilóméterenként megadja magát. Nyíregyházi utakon koptatom többnyire és az még talán tûrhetõ.

Mindig Lemförder lengõkart vettem bele, de már a gatyám is erre megy rá.


Látom téged is palira vett a sok "HOZZÁNEMÉRTÕ SZAKÉRTÕK " egyike !! Vagy a szokásos- biztos nagyon tele van vegyük le úgy sem ért hozzá- alkatrészcserélõk szervizében jártál! Legközelebb ne sajnáld az idõt és keress egy AUTÓSZERELÕ SZAKEMBERT !! Nagyon ritka "FAJ" nem könnyû rátalálni de a keresésére fordított idõ és pénz hamar megtérül!

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2009. augusztus 17. hétfő, 09:30


Gondolom Danielt a Teamtwork-re gondoltál....mert egy téééé betû kimaradt....

http://www.teamtwork.hu/index2.htm



státusz danielt

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2009. augusztus 17. hétfő, 08:31


danbal írta: Kedves fórumozók!

Van arra bármilyen megoldás, hogy ha megadja magát az elsõ gömbcsukló, akkor ne kelljen cserélni az egész lengõkart?

Ha nincs akkor milyen márkát válasszak? kb. 25e kilóméterenként megadja magát. Nyíregyházi utakon koptatom többnyire és az még talán tûrhetõ.

Mindig Lemförder lengõkart vettem bele, de már a gatyám is erre megy rá.


Örömmel jelentem VAN! Most csináltattam meg egy hete, miután meguntam, hogy 1 év alatt tönkrement a kompletten cserélt lelgõkarban a gömbfej. teamwork.hu Van technikájuk csak a gömbfejek cseréjére, egyenként, amelyik a rossz. A komplett kar harmadából, negyedébõl megúszod, 1 év garit is kapsz.

státusz danbal

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2009. augusztus 17. hétfő, 02:14


Kedves fórumozók!

Van arra bármilyen megoldás, hogy ha megadja magát az elsõ gömbcsukló, akkor ne kelljen cserélni az egész lengõkart?

Ha nincs akkor milyen márkát válasszak? kb. 25e kilóméterenként megadja magát. Nyíregyházi utakon koptatom többnyire és az még talán tûrhetõ.

Mindig Lemförder lengõkart vettem bele, de már a gatyám is erre megy rá.

gergo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz gergo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2009. augusztus 04. kedd, 21:02


Szia!

Koszi a gyors valaszt. Akkor majd megnezem a szervizkonyveben..


kempelen írta:
gergo írta: Sziasztok!

Uj vagyok itt a forumon, most mar lassan 2 honapja vagyok boldog tulajdonosa egy 320td Compactnak. Lenne ket kerdesem: Az elso, az auto 2002es, ez meg az a szeria ami gyari sport futomuvel van szerelve? Masodik, az elso futomu lengokarjainak mennyit idot/km-t kellene kibirnia?

Koszi, Geri


Szia Geri!

- Nézd meg az opciós listádat. Ahogy látom nem M-es sport csomag, tehát az S338A kilõve, viszont ha látod benne az S226A-t akkor sport futómûvel van gyártva.

- a lengõkar élettartama erõsen útpálya függõ. Attól függ, milyen úton, mekkora sebeséggel jársz. Nem lehet erre élettartamot meghatározni. Ha rossz, ki kell cserélni. Szélsõséges esetben akár pár tízezer alatt is tönkremehet.


státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2009. augusztus 04. kedd, 20:36


gergo írta: Sziasztok!

Uj vagyok itt a forumon, most mar lassan 2 honapja vagyok boldog tulajdonosa egy 320td Compactnak. Lenne ket kerdesem: Az elso, az auto 2002es, ez meg az a szeria ami gyari sport futomuvel van szerelve? Masodik, az elso futomu lengokarjainak mennyit idot/km-t kellene kibirnia?

Koszi, Geri


Szia Geri!

- Nézd meg az opciós listádat. Ahogy látom nem M-es sport csomag, tehát az S338A kilõve, viszont ha látod benne az S226A-t akkor sport futómûvel van gyártva.

- a lengõkar élettartama erõsen útpálya függõ. Attól függ, milyen úton, mekkora sebeséggel jársz. Nem lehet erre élettartamot meghatározni. Ha rossz, ki kell cserélni. Szélsõséges esetben akár pár tízezer alatt is tönkremehet.