ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2011. június 30. csütörtök, 17:22


Válaszok:

Totalkar

Gumiteszt

Saját tapasztalatom, hogy ez én 320d-mnek a megfelelő a 225/45 R17, kicsi ültetéssel... Stabil, minimálisan viszik az nyomvályúk.

Ha valaki nagyon úgy érzi, hogy "érzékeny" az autó az úthibákra, nézesse meg, mert akkor ott valami nem stimmel.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. június 30. csütörtök, 16:33


hil írta: Sziasztok!
Ha már ennyi hátránya van a széles guminak (nyomvályú, fogyasztás növekedés, menet teljesítmény csökkenés, esőben hamarabb vízre felúszás, magasabb ár, stb) akkor mi az ördögnek raknak fel olyat? Mi a pozitívum a jobb megjelenésen kívül? Tudatlanul kérdem ezt....


tudom, hogy nem azért kérdezed

én elmondom, számomra mér a megjelenésen kívül. nem gyorsan szeretek vezetni, hanem tempósan. remélem érezhető a különbség.
fékezés lassítás nélkül tudok kanyarokat bevenni, anélkül, hogy a megcsúszás legapróbb jele is jelen lenne. nem utolsó sorban ismerőseim marha feelinges mögöttem jönni, hogy a féklámpát sosem látják világítani, mégis úgy megyek át a körforgalmon, hogy lendületből, mikor ő már 50m-re előtte lassít.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. június 30. csütörtök, 16:22


Sziasztok!
Ha már ennyi hátránya van a széles guminak (nyomvályú, fogyasztás növekedés, menet teljesítmény csökkenés, esőben hamarabb vízre felúszás, magasabb ár, stb) akkor mi az ördögnek raknak fel olyat? Mi a pozitívum a jobb megjelenésen kívül? Tudatlanul kérdem ezt....

laleeboy
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1997

státusz laleeboy

Fórumlakó

Elismertség: 14% (39 pont) | Hozzászólások: 269

Elküldve: 2011. június 30. csütörtök, 15:01


b0gar írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
b0gar írta: Látom ezt a nyomvályút jól felkaptátok.
Csak a kolléga említi, hogy fékezésnél akár fél fordulatot is elmegy a kormány. Ennek semmi köze a nyomvályúhoz. - szeintem


viszont ha az útnak van lejtése, akkor van köze a széles gumihoz. tök egyenes úton, bármilyen tempóról bármilyen intenzitással fékezek, elengedett kormánynál sem húz semerre. viszont amint van lejtése az útnak oldalra, akkor rögtön arra húz. téli guminál (195) ez nem igazán jellemző. itt most nem a nyomvájú a téma, hanem a széles gumi.



Persze,ha van lejtés,húzza nekem is kicsit,meg nálam akkor gáz ,ha szakadó esőben megyek pályán sokat és fékezni kell hirtelen, megrántja kicsi,t az elejét oldalra,hogy fel vannak ázva teljesen a fékek. Néha ijesztő a jelenség. Aki nem tudja kezelni,bajba kerülhet hamar. 2,3 apró fékezés,és már egyenesen fog,amikor leszárad a tárcsa.


Persze, ez mind igaz. De fél kört fordul a kormány?
Nekem akkor fordult fér kört a kormány mikor defektem volt és tök lapos kerékkel mentem.


Azt hogy a nyomvályú mennyire rángatja a kormányt nagyban befolyásolja a kerék ET-je is.

A gyári ha jól tudom ET45-47 körül van ha felteszel egy ET30-35-öt (amit símán el lehet képzelni mert sok az ilyen ET-s felni főleg a nem gyáriak közt) máris 10-15 mm-el kintebb van a kerék oldalanként így a nyomtáv is változik (szélesedik) ezért nem talál bele a nyomvályúba és rángatja az egész futóművet.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b0gar

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 310

Elküldve: 2011. június 30. csütörtök, 13:36


anubisz írta:
YELLOW írta:
b0gar írta: Látom ezt a nyomvályút jól felkaptátok.
Csak a kolléga említi, hogy fékezésnél akár fél fordulatot is elmegy a kormány. Ennek semmi köze a nyomvályúhoz. - szeintem


viszont ha az útnak van lejtése, akkor van köze a széles gumihoz. tök egyenes úton, bármilyen tempóról bármilyen intenzitással fékezek, elengedett kormánynál sem húz semerre. viszont amint van lejtése az útnak oldalra, akkor rögtön arra húz. téli guminál (195) ez nem igazán jellemző. itt most nem a nyomvájú a téma, hanem a széles gumi.



Persze,ha van lejtés,húzza nekem is kicsit,meg nálam akkor gáz ,ha szakadó esőben megyek pályán sokat és fékezni kell hirtelen, megrántja kicsi,t az elejét oldalra,hogy fel vannak ázva teljesen a fékek. Néha ijesztő a jelenség. Aki nem tudja kezelni,bajba kerülhet hamar. 2,3 apró fékezés,és már egyenesen fog,amikor leszárad a tárcsa.


Persze, ez mind igaz. De fél kört fordul a kormány?
Nekem akkor fordult fér kört a kormány mikor defektem volt és tök lapos kerékkel mentem.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. június 30. csütörtök, 13:11


YELLOW írta:
b0gar írta: Látom ezt a nyomvályút jól felkaptátok.
Csak a kolléga említi, hogy fékezésnél akár fél fordulatot is elmegy a kormány. Ennek semmi köze a nyomvályúhoz. - szeintem


viszont ha az útnak van lejtése, akkor van köze a széles gumihoz. tök egyenes úton, bármilyen tempóról bármilyen intenzitással fékezek, elengedett kormánynál sem húz semerre. viszont amint van lejtése az útnak oldalra, akkor rögtön arra húz. téli guminál (195) ez nem igazán jellemző. itt most nem a nyomvájú a téma, hanem a széles gumi.



Persze,ha van lejtés,húzza nekem is kicsit,meg nálam akkor gáz ,ha szakadó esőben megyek pályán sokat és fékezni kell hirtelen, megrántja kicsi,t az elejét oldalra,hogy fel vannak ázva teljesen a fékek. Néha ijesztő a jelenség. Aki nem tudja kezelni,bajba kerülhet hamar. 2,3 apró fékezés,és már egyenesen fog,amikor leszárad a tárcsa.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. június 30. csütörtök, 13:07


b0gar írta: Látom ezt a nyomvályút jól felkaptátok.
Csak a kolléga említi, hogy fékezésnél akár fél fordulatot is elmegy a kormány. Ennek semmi köze a nyomvályúhoz. - szeintem


Azt nem is mondta itt senki. Azért a 21 században már csak nem gondolom, hogy aki autózik rendszeresen,ezt még ragozni kel neki,ha fékezek és csavarja a kormányt a kezemből,még mondani kel neki,hogy nézesse meg a fékeket,ne úgy járjon vele.Van itt még olyan tag,aki nem az első futóművet,féket nézi meg legelőször? Egy vészfékezés,és átrepül az ellenkező sávba,egy kamion elé. Ott a féknyergeket is le kel bontani teljesen,és faszán rendbe dobni,kitudja hogy vannak berágódva a dugok benne.
Max, ha az egyik kerékbe 2,4, a másikba 1,2 Bár van volt már olyan is aki úgy járt a kocsival


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. június 30. csütörtök, 13:04


b0gar írta: Látom ezt a nyomvályút jól felkaptátok.
Csak a kolléga említi, hogy fékezésnél akár fél fordulatot is elmegy a kormány. Ennek semmi köze a nyomvályúhoz. - szeintem


viszont ha az útnak van lejtése, akkor van köze a széles gumihoz. tök egyenes úton, bármilyen tempóról bármilyen intenzitással fékezek, elengedett kormánynál sem húz semerre. viszont amint van lejtése az útnak oldalra, akkor rögtön arra húz. téli guminál (195) ez nem igazán jellemző. itt most nem a nyomvájú a téma, hanem a széles gumi.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b0gar

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 310

Elküldve: 2011. június 30. csütörtök, 12:45


Látom ezt a nyomvályút jól felkaptátok.
Csak a kolléga említi, hogy fékezésnél akár fél fordulatot is elmegy a kormány. Ennek semmi köze a nyomvályúhoz. - szeintem

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. június 30. csütörtök, 12:38


anubisz írta:
laci320d írta:
Alesi írta:
anubisz írta:

Nyomvályú utána is vinni fogja. csak hogy ne lepődj meg. Már ha esetleg nem teszel rá 195 gumit.


Nekem a 205-ös gumival is vitte a nyomvájú, mindaddig amíg nem cseréltem szilenteket. Most a 225-öst sem viszi...



Hát ez érdekes, nekem powerflex szilentek vannak elöl, ami köztudottan keményebb mint a gyári mégis elviszi a 225-öst a nyomvályú! Bármit csinálsz elviszi..


Bizony igaz. Nekem is új minden,beleértve a leng.csill,lengőkar,komplett kormánymű,stb,és minden gyári,és ott is szerelték be,és futómű,és kerék összetartás,minden márkaszervizben állítva. és csak 225 vannak rajta. úgyhogy fel a fejjel. A szerelő mondta a BMW be hogy az új 7,6 5 BMW ket is viszi, szinte mindet, márpedig ők már jártak egy párral próbautakon. a széles gumik, és ugye már 185 -től bőven annak számit, mert már egy 185 gumira is azt mondják sportos. Szinte le akar vezetni az útról,keményen kel fogni a kocsit, persze rendes nyomvájuról beszélek,nem ilyen kis huplikáról. Arról nem is beszélve,ha esőben megáll benne a víz, a nyomvájuban. Na, az ám az életveszély, ha belemész 80 felett.


Azért az hozzá tartozik még,hogy nekem az első kerékre is megy nyomaték, tehát nekem erősebben jelentkezik a nyomvájú szindróma. Sima hátsósnál, lehet kis módosítás tudja kicsit mérsékelni.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. június 30. csütörtök, 12:31


laci320d írta:
Alesi írta:
anubisz írta:

Nyomvályú utána is vinni fogja. csak hogy ne lepődj meg. Már ha esetleg nem teszel rá 195 gumit.


Nekem a 205-ös gumival is vitte a nyomvájú, mindaddig amíg nem cseréltem szilenteket. Most a 225-öst sem viszi...



Hát ez érdekes, nekem powerflex szilentek vannak elöl, ami köztudottan keményebb mint a gyári mégis elviszi a 225-öst a nyomvályú! Bármit csinálsz elviszi..


Bizony igaz. Nekem is új minden,beleértve a leng.csill,lengőkar,komplett kormánymű,stb,és minden gyári,és ott is szerelték be,és futómű,és kerék összetartás,minden márkaszervizben állítva. és csak 225 vannak rajta. úgyhogy fel a fejjel. A szerelő mondta a BMW be hogy az új 7,6 5 BMW ket is viszi, szinte mindet, márpedig ők már jártak egy párral próbautakon. a széles gumik, és ugye már 185 -től bőven annak számit, mert már egy 185 gumira is azt mondják sportos. Szinte le akar vezetni az útról,keményen kel fogni a kocsit, persze rendes nyomvájuról beszélek,nem ilyen kis huplikáról. Arról nem is beszélve,ha esőben megáll benne a víz, a nyomvájuban. Na, az ám az életveszély, ha belemész 80 felett.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz laci320d

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 332

Elküldve: 2011. június 30. csütörtök, 10:17


Alesi írta:
anubisz írta:

Nyomvályú utána is vinni fogja. csak hogy ne lepődj meg. Már ha esetleg nem teszel rá 195 gumit.


Nekem a 205-ös gumival is vitte a nyomvájú, mindaddig amíg nem cseréltem szilenteket. Most a 225-öst sem viszi...



Hát ez érdekes, nekem powerflex szilentek vannak elöl, ami köztudottan keményebb mint a gyári mégis elviszi a 225-öst a nyomvályú! Bármit csinálsz elviszi..


Alesi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Alesi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 7% (26 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2011. június 30. csütörtök, 09:43


anubisz írta:

Nyomvályú utána is vinni fogja. csak hogy ne lepődj meg. Már ha esetleg nem teszel rá 195 gumit.


Nekem a 205-ös gumival is vitte a nyomvájú, mindaddig amíg nem cseréltem szilenteket. Most a 225-öst sem viszi...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b0gar

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 310

Elküldve: 2011. június 29. szerda, 20:31


Nem azért de ha fékezésnél tekeredik a kormány akkor az lehet fék is!

anubisz írta:
Real írta:
Macsek írta:
Real írta: Tudtok ajánlani rendes futóművest?

Egyrészt viszik az autót a nyomvályúk, valamint lassításnál tekeredik a kormány magától. Van, hogy fél fordulatot is... Mivel nemrég óta van meg az autó, sok mindent meg akarok nézetni, pl. kerékösszetartás, futóműgeometria, lengéscsillapítók állapota, szilentek, stb. Valami rendes hely kellene (lehetőleg nem Mosonmagyaróváron ), ahol értenek a BMW-k beállításaihoz, és nem drágák.

(Görgőztetnem is valószínűleg kell majd, mivel a 4 felnire felpakoltak a gumisok összesen fél kiló ragasztott súlyt.)


Hívd fel őket!Budaörsön vannak én náluk voltam a srácoknak is BMW-ük van és sokan járnak oda és korrektek!06-20-669-06-76


Köszönöm!


Nyomvályú utána is vinni fogja. csak hogy ne lepődj meg. Már ha esetleg nem teszel rá 195 gumit.




anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. június 29. szerda, 19:19


Real írta:
Macsek írta:
Real írta: Tudtok ajánlani rendes futóművest?

Egyrészt viszik az autót a nyomvályúk, valamint lassításnál tekeredik a kormány magától. Van, hogy fél fordulatot is... Mivel nemrég óta van meg az autó, sok mindent meg akarok nézetni, pl. kerékösszetartás, futóműgeometria, lengéscsillapítók állapota, szilentek, stb. Valami rendes hely kellene (lehetőleg nem Mosonmagyaróváron ), ahol értenek a BMW-k beállításaihoz, és nem drágák.

(Görgőztetnem is valószínűleg kell majd, mivel a 4 felnire felpakoltak a gumisok összesen fél kiló ragasztott súlyt.)


Hívd fel őket!Budaörsön vannak én náluk voltam a srácoknak is BMW-ük van és sokan járnak oda és korrektek!06-20-669-06-76


Köszönöm!


Nyomvályú utána is vinni fogja. csak hogy ne lepődj meg. Már ha esetleg nem teszel rá 195 gumit.