Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2013. november 07. csütörtök, 16:59


YELLOW írta:
Neo954 írta: Sziasztok!

Gondoltam megosztom veletek a gumik terén szerzett tapasztalatomat.
Nyár közepén dobattam le a közel slic-re kopott vredestein spottrac 3 gumijaimat, elég hirtelen kopott el a jelzőcsík elérésétől majdnem nullára kb 2500 kilóméter.
Mondom kell gumi mert így megbüntetnek, meg nem túl jó ilyen gumival a szakadó esőben nyomvályús úton menni.
Úgyhogy gyorsan megkerestem a neten az épp legolcsóbb gumikat, mert arra telet akkor.
Kettő jöhetett szóba az Infinity és a Wanli. Mondom mindegy 16ezerért elég ha 2 nyarat kibír. A Wanli S-1088 mellett döntöttem, mert láttam élőben Infinity gumit és nem nyerte el a tetszésem, és a Wanli 2ezerrel olcsóbb is volt.
Viszont utána olvastam a gumiknak a neten, teszteket mindent megnéztem, láttam olyan képet ahol egy Wanli guminak levált a futófelülete (impreza stx-el nem lehetett nehéz szétrugatni). Mondanom sem kell mindenhol lefikázták a gumi, nedves úti tapadás mindenhol 0 stb stb.
A gumira kaptam garanciát de most nem emlékszem mennyit, a lényeg, hogy a felrakás után írtózatos nyúzópróba vette kezdetét, mondom ha gyári hibás akkor derüljön ki előbb és még kicseréltetem. Közel 1500 kilométeren át rugdostam a gáz, fékeztem erőseket és semmi nem történt, de még komolyabban sem kopott meg sehol a gumi.
Most 6000 kilométer után a gumik még mindig úgy néznek ki mint az újak, nagyon jól lehet velük menni, kanyarban 140-160-as tempónál megindul az eleje, és gázadásra követi a hátulja is, de ezek izmos kanyarok, nem csak irányváltások mondanom sem kell, hogy a vredestein sem bírta jobban, pedig 3x ára van és nem kínai.
De ami a lényeg pár nappal ez előtt jöttem haza szakadó eső, nyomvályús út 5cm víz benne stb., és nem úszott fel, nem tört ki a segge (mondjuk ebben segít a sperr is) abban a kanyarban ahol szárazon 140-nél indul meg most 10 fokban vízben 110-nél kezdett ficánkolni.
Tehát én pozitívan csalódtam a kínai gumiiparban, ha még kibír 15ezer kilométert akkor már megérte az árát, és valószínűleg kibír ennyit mert most sincs komolyan megkopva sehol sem.

Ennyi lett volna

Üdv.:Neo


a kettő közül én az infinity-t választottam volna, ha már muszáj lett volna választani...


Azt gondoltam...
De leírhatod miért.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. november 07. csütörtök, 16:41


Neo954 írta: Sziasztok!

Gondoltam megosztom veletek a gumik terén szerzett tapasztalatomat.
Nyár közepén dobattam le a közel slic-re kopott vredestein spottrac 3 gumijaimat, elég hirtelen kopott el a jelzőcsík elérésétől majdnem nullára kb 2500 kilóméter.
Mondom kell gumi mert így megbüntetnek, meg nem túl jó ilyen gumival a szakadó esőben nyomvályús úton menni.
Úgyhogy gyorsan megkerestem a neten az épp legolcsóbb gumikat, mert arra telet akkor.
Kettő jöhetett szóba az Infinity és a Wanli. Mondom mindegy 16ezerért elég ha 2 nyarat kibír. A Wanli S-1088 mellett döntöttem, mert láttam élőben Infinity gumit és nem nyerte el a tetszésem, és a Wanli 2ezerrel olcsóbb is volt.
Viszont utána olvastam a gumiknak a neten, teszteket mindent megnéztem, láttam olyan képet ahol egy Wanli guminak levált a futófelülete (impreza stx-el nem lehetett nehéz szétrugatni). Mondanom sem kell mindenhol lefikázták a gumi, nedves úti tapadás mindenhol 0 stb stb.
A gumira kaptam garanciát de most nem emlékszem mennyit, a lényeg, hogy a felrakás után írtózatos nyúzópróba vette kezdetét, mondom ha gyári hibás akkor derüljön ki előbb és még kicseréltetem. Közel 1500 kilométeren át rugdostam a gáz, fékeztem erőseket és semmi nem történt, de még komolyabban sem kopott meg sehol a gumi.
Most 6000 kilométer után a gumik még mindig úgy néznek ki mint az újak, nagyon jól lehet velük menni, kanyarban 140-160-as tempónál megindul az eleje, és gázadásra követi a hátulja is, de ezek izmos kanyarok, nem csak irányváltások mondanom sem kell, hogy a vredestein sem bírta jobban, pedig 3x ára van és nem kínai.
De ami a lényeg pár nappal ez előtt jöttem haza szakadó eső, nyomvályús út 5cm víz benne stb., és nem úszott fel, nem tört ki a segge (mondjuk ebben segít a sperr is) abban a kanyarban ahol szárazon 140-nél indul meg most 10 fokban vízben 110-nél kezdett ficánkolni.
Tehát én pozitívan csalódtam a kínai gumiiparban, ha még kibír 15ezer kilométert akkor már megérte az árát, és valószínűleg kibír ennyit mert most sincs komolyan megkopva sehol sem.

Ennyi lett volna

Üdv.:Neo


a kettő közül én az infinity-t választottam volna, ha már muszáj lett volna választani...

Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2013. november 07. csütörtök, 16:36


Sziasztok!

Gondoltam megosztom veletek a gumik terén szerzett tapasztalatomat.
Nyár közepén dobattam le a közel slic-re kopott vredestein spottrac 3 gumijaimat, elég hirtelen kopott el a jelzőcsík elérésétől majdnem nullára kb 2500 kilóméter.
Mondom kell gumi mert így megbüntetnek, meg nem túl jó ilyen gumival a szakadó esőben nyomvályús úton menni.
Úgyhogy gyorsan megkerestem a neten az épp legolcsóbb gumikat, mert arra telet akkor.
Kettő jöhetett szóba az Infinity és a Wanli. Mondom mindegy 16ezerért elég ha 2 nyarat kibír. A Wanli S-1088 mellett döntöttem, mert láttam élőben Infinity gumit és nem nyerte el a tetszésem, és a Wanli 2ezerrel olcsóbb is volt.
Viszont utána olvastam a gumiknak a neten, teszteket mindent megnéztem, láttam olyan képet ahol egy Wanli guminak levált a futófelülete (impreza stx-el nem lehetett nehéz szétrugatni). Mondanom sem kell mindenhol lefikázták a gumi, nedves úti tapadás mindenhol 0 stb stb.
A gumira kaptam garanciát de most nem emlékszem mennyit, a lényeg, hogy a felrakás után írtózatos nyúzópróba vette kezdetét, mondom ha gyári hibás akkor derüljön ki előbb és még kicseréltetem. Közel 1500 kilométeren át rugdostam a gáz, fékeztem erőseket és semmi nem történt, de még komolyabban sem kopott meg sehol a gumi.
Most 6000 kilométer után a gumik még mindig úgy néznek ki mint az újak, nagyon jól lehet velük menni, kanyarban 140-160-as tempónál megindul az eleje, és gázadásra követi a hátulja is, de ezek izmos kanyarok, nem csak irányváltások mondanom sem kell, hogy a vredestein sem bírta jobban, pedig 3x ára van és nem kínai.
De ami a lényeg pár nappal ez előtt jöttem haza szakadó eső, nyomvályús út 5cm víz benne stb., és nem úszott fel, nem tört ki a segge (mondjuk ebben segít a sperr is) abban a kanyarban ahol szárazon 140-nél indul meg most 10 fokban vízben 110-nél kezdett ficánkolni.
Tehát én pozitívan csalódtam a kínai gumiiparban, ha még kibír 15ezer kilométert akkor már megérte az árát, és valószínűleg kibír ennyit mert most sincs komolyan megkopva sehol sem.

Ennyi lett volna

Üdv.:Neo

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2013. november 04. hétfő, 07:42


YELLOW írta:
toki24 írta: Köszönöm a megosztott tapasztalatokat. én is inkább egy használt hankook vagy bármi mellé szavaznék mint a linglong pl

DE Yellow !

245\40r18 elfér sima ügy tegnap fellöktem a papucsokat kicsit



mondtam, hogy elfér

de a 245/40 R18 nem váltómérete a 225/40 R18 nak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

amúgy most nem azért, de újban linglong gumit akartál venni, most azt írod, hogy inkább hazsnált hancock ennyire nincs keret? inkább gyújtögess úgyis tavasszal kell majd gumi. jó a hancock, de ha ahsználtat akarsz, akkor már valami michelin, vagy dunlop. nekem mondhatni az első az volt, hogy vetetm vadiój gumi garnitúrát, nem érdekelt mennyibe került. azért egy BMW-re nem rakok fel akármit. én is először csak kettőt vettem 2-3 hónap múlva a másik kettőt. a régieket meg simán eladtam, egy srác opellal örömmel jött érte jó a használt gumi, de valóban az a fajta, ami keveset futott, és nem a napon állt a műhely mögött, az UV nagy ellensége ennek.


Nem mondtam,hogy nics pénz csak gondolkozok minthogy stb

Igen ugyis tavasszal kell szóval valszeg hogy új gumma megy fel pl karácsonykor 2öt veszek, meg március fele megint 2 ugy anynira nem fáj

Tudom hogy nem váltómérete csak felraktam őket megnéztem hogy elfér e mindenhol stb.. kicist nehezebb volt a kormányt tekerni


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. november 04. hétfő, 07:39


toki24 írta: Köszönöm a megosztott tapasztalatokat. én is inkább egy használt hankook vagy bármi mellé szavaznék mint a linglong pl

DE Yellow !

245\40r18 elfér sima ügy tegnap fellöktem a papucsokat kicsit



mondtam, hogy elfér

de a 245/40 R18 nem váltómérete a 225/40 R18 nak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

amúgy most nem azért, de újban linglong gumit akartál venni, most azt írod, hogy inkább hazsnált hancock ennyire nincs keret? inkább gyújtögess úgyis tavasszal kell majd gumi. jó a hancock, de ha ahsználtat akarsz, akkor már valami michelin, vagy dunlop. nekem mondhatni az első az volt, hogy vetetm vadiój gumi garnitúrát, nem érdekelt mennyibe került. azért egy BMW-re nem rakok fel akármit. én is először csak kettőt vettem 2-3 hónap múlva a másik kettőt. a régieket meg simán eladtam, egy srác opellal örömmel jött érte jó a használt gumi, de valóban az a fajta, ami keveset futott, és nem a napon állt a műhely mögött, az UV nagy ellensége ennek.

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2013. november 04. hétfő, 07:28


Köszönöm a megosztott tapasztalatokat. én is inkább egy használt hankook vagy bármi mellé szavaznék mint a linglong pl

DE Yellow !

245\40r18 elfér sima ügy tegnap fellöktem a papucsokat kicsit



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. november 03. vasárnap, 10:32


compact írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
toki24 írta: Na mindegy körbe 225\40 r18lesz... néztem ujba már van 16500ért ilyen kinai linglong stb..

Valakinek van tapasztalata vele? csak azért mert egy ilyen használtva is ennyi dbja max 1-2 ezerrel olcsóbb.. akkor már csak az ujabb nem?!

Meg hogy ezek hátsó kerekesek... vajon hova jobb rakni a jobb gumikat, előre vagy hátra?:


Kínai gumi felejtős! Akkor inkább használtat márkásban. Mindig a hátsókerekekre tesszük a jobb állapotú gumikat, mert azok csak gurulnak "utánad" nem tudod őket kormányozni. Azok a szép M-es kerekek megérdemelnek jó minőségű gumikat, a biztonságról nem is beszélve. Tartja a mondás:
"Akinek van pénze majomra annak legyen pénze banánra is".


jelen esetben nem gurulnak azok a hátsók, hanem hajtanak. téli esetén valóban jobb hátra tenni, hogy el is tudjál indulni. de nyári dumi esetén normál hazsnálat esetében elől nagyobb szerepe van a jobb guminak, mint írtam visszább, ott van nagyobb fékhatás, ott kell jobban tapadnia, illetve normális esetben az első kerékkel kormányzol.
példa: nekem elől magyar, hátul francia gyártású gumi van, igaz hátul szélesebb, bár most nem az az oka, de esőben jobban betapad a hátsó, így volt olyan, mikor hiába kormányoztam tollta az orrát, mert az első nem tapadt be. nos ugyanez igaz, kopott gumi esetén is. hátul a jobb betapad, az elejét meg nem tudod irányítani.
igazából az a legjobb, ha egyforma lenne elől hátul. ja nekem pl a magyar elől van és jobban is kopik, pedig a hátsónak kellene. pedig ugynaza a márka, típus.


Nekem mind a 4 gumi egyforma, kérlek olvass utána hova tegyük a jobb minőségű gummákat. ( hajtástól független ) De nekem teljesen mindegy nekem mindig egyforma minőségű a gumim minden autón és nemcsak tengelyenként egyforma.


nekem az a mondás van meg, hogy mindig a hajtott kerékre.
mellesleg sok évig kadetton, csak elől volt téli, hátul nyári. sosem volt gond vele... persze ez nem jó, de apám másképp gondolta


Hát ja, a jó öregek mindig okosak. Lehet én is öregszem azért okoskodok.
Bár ugye sok tesztet fórumot olvasgat az ember, abból is, és persze legjobban a saját tapasztalatából tanulhat.
Na nekem most jön az első tél hátsóhajtással, ez még csak csak, de a nejemnek is!


Sok konfliktusba keveredtem már ezzel a hova tegyük a jobb meg a téli gumit mizéria miatt ha csak 2 jó vagy téli gumink van!
Elmondom itt is, hogy akárki akármit mond és tapasztalt vagy van egy kis józan esze akkor előre mennek a jobb és téli gumik főleg első kerekesnél.
Első kerekesnél az első kerék hajt, kormányoz és fékez komolyabban! /ennek ellenére van aki hátra rakná a jobb gumit úgy hogy a hátsó kerék max csak stabilizálja az autót komolyabb kanyarban, amúgy észre sem lehet venni még hóban sem hogy nyári van hátul.
Hátsó kerekesnél ugyan ez a helyzet, csak annyi hogy hátul hajt. Ha téli kerékről van szó akkor mind a 4 kerékre kell nincs mese.
De ha mégis csak kettő van akkor én még mindíg inkább az elindulásképtelenséget választanám ahelyett, hogy nem tudok vagy megállni, vagy befordulni egy kanyarba.
Állításom nem csak szavakkal dobálózás, hanem ki is próbáltam a fent említett konfliktusok miatt a nézetemmel ellentétes és sokak által helyesnek ítélt megoldást is és kudarcot vallott.
Tehát első és hátsó kerekesnél is ha csak 2 jó vagy téli gumi van akkor a kormányzott első kerekekre kellene rakni.
BMW-nél amúgy stabilitásban segít a dsc, ha hátul van szarabb gumi, de megállítani és befordítani a kanyarban az sem tud ha szar a gumi elől!



végre valaki hasonlóan látja, mint én.


compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz compact

Fórumlakó

Elismertség: 13% (32 pont) | Hozzászólások: 241

Elküldve: 2013. november 03. vasárnap, 09:47


Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
toki24 írta: Na mindegy körbe 225\40 r18lesz... néztem ujba már van 16500ért ilyen kinai linglong stb..

Valakinek van tapasztalata vele? csak azért mert egy ilyen használtva is ennyi dbja max 1-2 ezerrel olcsóbb.. akkor már csak az ujabb nem?!

Meg hogy ezek hátsó kerekesek... vajon hova jobb rakni a jobb gumikat, előre vagy hátra?:


Kínai gumi felejtős! Akkor inkább használtat márkásban. Mindig a hátsókerekekre tesszük a jobb állapotú gumikat, mert azok csak gurulnak "utánad" nem tudod őket kormányozni. Azok a szép M-es kerekek megérdemelnek jó minőségű gumikat, a biztonságról nem is beszélve. Tartja a mondás:
"Akinek van pénze majomra annak legyen pénze banánra is".


jelen esetben nem gurulnak azok a hátsók, hanem hajtanak. téli esetén valóban jobb hátra tenni, hogy el is tudjál indulni. de nyári dumi esetén normál hazsnálat esetében elől nagyobb szerepe van a jobb guminak, mint írtam visszább, ott van nagyobb fékhatás, ott kell jobban tapadnia, illetve normális esetben az első kerékkel kormányzol.
példa: nekem elől magyar, hátul francia gyártású gumi van, igaz hátul szélesebb, bár most nem az az oka, de esőben jobban betapad a hátsó, így volt olyan, mikor hiába kormányoztam tollta az orrát, mert az első nem tapadt be. nos ugyanez igaz, kopott gumi esetén is. hátul a jobb betapad, az elejét meg nem tudod irányítani.
igazából az a legjobb, ha egyforma lenne elől hátul. ja nekem pl a magyar elől van és jobban is kopik, pedig a hátsónak kellene. pedig ugynaza a márka, típus.


Nekem mind a 4 gumi egyforma, kérlek olvass utána hova tegyük a jobb minőségű gummákat. ( hajtástól független ) De nekem teljesen mindegy nekem mindig egyforma minőségű a gumim minden autón és nemcsak tengelyenként egyforma.


nekem az a mondás van meg, hogy mindig a hajtott kerékre.
mellesleg sok évig kadetton, csak elől volt téli, hátul nyári. sosem volt gond vele... persze ez nem jó, de apám másképp gondolta


Hát ja, a jó öregek mindig okosak. Lehet én is öregszem azért okoskodok.
Bár ugye sok tesztet fórumot olvasgat az ember, abból is, és persze legjobban a saját tapasztalatából tanulhat.
Na nekem most jön az első tél hátsóhajtással, ez még csak csak, de a nejemnek is!


Sok konfliktusba keveredtem már ezzel a hova tegyük a jobb meg a téli gumit mizéria miatt ha csak 2 jó vagy téli gumink van!
Elmondom itt is, hogy akárki akármit mond és tapasztalt vagy van egy kis józan esze akkor előre mennek a jobb és téli gumik főleg első kerekesnél.
Első kerekesnél az első kerék hajt, kormányoz és fékez komolyabban! /ennek ellenére van aki hátra rakná a jobb gumit úgy hogy a hátsó kerék max csak stabilizálja az autót komolyabb kanyarban, amúgy észre sem lehet venni még hóban sem hogy nyári van hátul.
Hátsó kerekesnél ugyan ez a helyzet, csak annyi hogy hátul hajt. Ha téli kerékről van szó akkor mind a 4 kerékre kell nincs mese.
De ha mégis csak kettő van akkor én még mindíg inkább az elindulásképtelenséget választanám ahelyett, hogy nem tudok vagy megállni, vagy befordulni egy kanyarba.
Állításom nem csak szavakkal dobálózás, hanem ki is próbáltam a fent említett konfliktusok miatt a nézetemmel ellentétes és sokak által helyesnek ítélt megoldást is és kudarcot vallott.
Tehát első és hátsó kerekesnél is ha csak 2 jó vagy téli gumi van akkor a kormányzott első kerekekre kellene rakni.
BMW-nél amúgy stabilitásban segít a dsc, ha hátul van szarabb gumi, de megállítani és befordítani a kanyarban az sem tud ha szar a gumi elől!








autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. november 03. vasárnap, 09:08


YELLOW írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
toki24 írta: Na mindegy körbe 225\40 r18lesz... néztem ujba már van 16500ért ilyen kinai linglong stb..

Valakinek van tapasztalata vele? csak azért mert egy ilyen használtva is ennyi dbja max 1-2 ezerrel olcsóbb.. akkor már csak az ujabb nem?!

Meg hogy ezek hátsó kerekesek... vajon hova jobb rakni a jobb gumikat, előre vagy hátra?:


Kínai gumi felejtős! Akkor inkább használtat márkásban. Mindig a hátsókerekekre tesszük a jobb állapotú gumikat, mert azok csak gurulnak "utánad" nem tudod őket kormányozni. Azok a szép M-es kerekek megérdemelnek jó minőségű gumikat, a biztonságról nem is beszélve. Tartja a mondás:
"Akinek van pénze majomra annak legyen pénze banánra is".


jelen esetben nem gurulnak azok a hátsók, hanem hajtanak. téli esetén valóban jobb hátra tenni, hogy el is tudjál indulni. de nyári dumi esetén normál hazsnálat esetében elől nagyobb szerepe van a jobb guminak, mint írtam visszább, ott van nagyobb fékhatás, ott kell jobban tapadnia, illetve normális esetben az első kerékkel kormányzol.
példa: nekem elől magyar, hátul francia gyártású gumi van, igaz hátul szélesebb, bár most nem az az oka, de esőben jobban betapad a hátsó, így volt olyan, mikor hiába kormányoztam tollta az orrát, mert az első nem tapadt be. nos ugyanez igaz, kopott gumi esetén is. hátul a jobb betapad, az elejét meg nem tudod irányítani.
igazából az a legjobb, ha egyforma lenne elől hátul. ja nekem pl a magyar elől van és jobban is kopik, pedig a hátsónak kellene. pedig ugynaza a márka, típus.


Nekem mind a 4 gumi egyforma, kérlek olvass utána hova tegyük a jobb minőségű gummákat. ( hajtástól független ) De nekem teljesen mindegy nekem mindig egyforma minőségű a gumim minden autón és nemcsak tengelyenként egyforma.


nekem az a mondás van meg, hogy mindig a hajtott kerékre.
mellesleg sok évig kadetton, csak elől volt téli, hátul nyári. sosem volt gond vele... persze ez nem jó, de apám másképp gondolta


Hát ja, a jó öregek mindig okosak. Lehet én is öregszem azért okoskodok.
Bár ugye sok tesztet fórumot olvasgat az ember, abból is, és persze legjobban a saját tapasztalatából tanulhat.
Na nekem most jön az első tél hátsóhajtással, ez még csak csak, de a nejemnek is!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. november 03. vasárnap, 08:48


Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
toki24 írta: Na mindegy körbe 225\40 r18lesz... néztem ujba már van 16500ért ilyen kinai linglong stb..

Valakinek van tapasztalata vele? csak azért mert egy ilyen használtva is ennyi dbja max 1-2 ezerrel olcsóbb.. akkor már csak az ujabb nem?!

Meg hogy ezek hátsó kerekesek... vajon hova jobb rakni a jobb gumikat, előre vagy hátra?:


Kínai gumi felejtős! Akkor inkább használtat márkásban. Mindig a hátsókerekekre tesszük a jobb állapotú gumikat, mert azok csak gurulnak "utánad" nem tudod őket kormányozni. Azok a szép M-es kerekek megérdemelnek jó minőségű gumikat, a biztonságról nem is beszélve. Tartja a mondás:
"Akinek van pénze majomra annak legyen pénze banánra is".


jelen esetben nem gurulnak azok a hátsók, hanem hajtanak. téli esetén valóban jobb hátra tenni, hogy el is tudjál indulni. de nyári dumi esetén normál hazsnálat esetében elől nagyobb szerepe van a jobb guminak, mint írtam visszább, ott van nagyobb fékhatás, ott kell jobban tapadnia, illetve normális esetben az első kerékkel kormányzol.
példa: nekem elől magyar, hátul francia gyártású gumi van, igaz hátul szélesebb, bár most nem az az oka, de esőben jobban betapad a hátsó, így volt olyan, mikor hiába kormányoztam tollta az orrát, mert az első nem tapadt be. nos ugyanez igaz, kopott gumi esetén is. hátul a jobb betapad, az elejét meg nem tudod irányítani.
igazából az a legjobb, ha egyforma lenne elől hátul. ja nekem pl a magyar elől van és jobban is kopik, pedig a hátsónak kellene. pedig ugynaza a márka, típus.


Nekem mind a 4 gumi egyforma, kérlek olvass utána hova tegyük a jobb minőségű gummákat. ( hajtástól független ) De nekem teljesen mindegy nekem mindig egyforma minőségű a gumim minden autón és nemcsak tengelyenként egyforma.


nekem az a mondás van meg, hogy mindig a hajtott kerékre.
mellesleg sok évig kadetton, csak elől volt téli, hátul nyári. sosem volt gond vele... persze ez nem jó, de apám másképp gondolta

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. november 03. vasárnap, 08:35


YELLOW írta:
Pocses írta:
toki24 írta: Na mindegy körbe 225\40 r18lesz... néztem ujba már van 16500ért ilyen kinai linglong stb..

Valakinek van tapasztalata vele? csak azért mert egy ilyen használtva is ennyi dbja max 1-2 ezerrel olcsóbb.. akkor már csak az ujabb nem?!

Meg hogy ezek hátsó kerekesek... vajon hova jobb rakni a jobb gumikat, előre vagy hátra?:


Kínai gumi felejtős! Akkor inkább használtat márkásban. Mindig a hátsókerekekre tesszük a jobb állapotú gumikat, mert azok csak gurulnak "utánad" nem tudod őket kormányozni. Azok a szép M-es kerekek megérdemelnek jó minőségű gumikat, a biztonságról nem is beszélve. Tartja a mondás:
"Akinek van pénze majomra annak legyen pénze banánra is".


jelen esetben nem gurulnak azok a hátsók, hanem hajtanak. téli esetén valóban jobb hátra tenni, hogy el is tudjál indulni. de nyári dumi esetén normál hazsnálat esetében elől nagyobb szerepe van a jobb guminak, mint írtam visszább, ott van nagyobb fékhatás, ott kell jobban tapadnia, illetve normális esetben az első kerékkel kormányzol.
példa: nekem elől magyar, hátul francia gyártású gumi van, igaz hátul szélesebb, bár most nem az az oka, de esőben jobban betapad a hátsó, így volt olyan, mikor hiába kormányoztam tollta az orrát, mert az első nem tapadt be. nos ugyanez igaz, kopott gumi esetén is. hátul a jobb betapad, az elejét meg nem tudod irányítani.
igazából az a legjobb, ha egyforma lenne elől hátul. ja nekem pl a magyar elől van és jobban is kopik, pedig a hátsónak kellene. pedig ugynaza a márka, típus.


Nekem mind a 4 gumi egyforma, kérlek olvass utána hova tegyük a jobb minőségű gummákat. ( hajtástól független ) De nekem teljesen mindegy nekem mindig egyforma minőségű a gumim minden autón és nemcsak tengelyenként egyforma.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. november 03. vasárnap, 08:29


Pocses írta:
toki24 írta: Na mindegy körbe 225\40 r18lesz... néztem ujba már van 16500ért ilyen kinai linglong stb..

Valakinek van tapasztalata vele? csak azért mert egy ilyen használtva is ennyi dbja max 1-2 ezerrel olcsóbb.. akkor már csak az ujabb nem?!

Meg hogy ezek hátsó kerekesek... vajon hova jobb rakni a jobb gumikat, előre vagy hátra?:


Kínai gumi felejtős! Akkor inkább használtat márkásban. Mindig a hátsókerekekre tesszük a jobb állapotú gumikat, mert azok csak gurulnak "utánad" nem tudod őket kormányozni. Azok a szép M-es kerekek megérdemelnek jó minőségű gumikat, a biztonságról nem is beszélve. Tartja a mondás:
"Akinek van pénze majomra annak legyen pénze banánra is".


jelen esetben nem gurulnak azok a hátsók, hanem hajtanak. téli esetén valóban jobb hátra tenni, hogy el is tudjál indulni. de nyári dumi esetén normál hazsnálat esetében elől nagyobb szerepe van a jobb guminak, mint írtam visszább, ott van nagyobb fékhatás, ott kell jobban tapadnia, illetve normális esetben az első kerékkel kormányzol.
példa: nekem elől magyar, hátul francia gyártású gumi van, igaz hátul szélesebb, bár most nem az az oka, de esőben jobban betapad a hátsó, így volt olyan, mikor hiába kormányoztam tollta az orrát, mert az első nem tapadt be. nos ugyanez igaz, kopott gumi esetén is. hátul a jobb betapad, az elejét meg nem tudod irányítani.
igazából az a legjobb, ha egyforma lenne elől hátul. ja nekem pl a magyar elől van és jobban is kopik, pedig a hátsónak kellene. pedig ugynaza a márka, típus.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. november 02. szombat, 22:52


toki24 írta: Na mindegy körbe 225\40 r18lesz... néztem ujba már van 16500ért ilyen kinai linglong stb..

Valakinek van tapasztalata vele? csak azért mert egy ilyen használtva is ennyi dbja max 1-2 ezerrel olcsóbb.. akkor már csak az ujabb nem?!

Meg hogy ezek hátsó kerekesek... vajon hova jobb rakni a jobb gumikat, előre vagy hátra?:


Kínai gumi felejtős! Akkor inkább használtat márkásban. Mindig a hátsókerekekre tesszük a jobb állapotú gumikat, mert azok csak gurulnak "utánad" nem tudod őket kormányozni. Azok a szép M-es kerekek megérdemelnek jó minőségű gumikat, a biztonságról nem is beszélve. Tartja a mondás:
"Akinek van pénze majomra annak legyen pénze banánra is".

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. november 02. szombat, 20:40


toki24 írta: Na mindegy körbe 225\40 r18lesz... néztem ujba már van 16500ért ilyen kinai linglong stb..

Valakinek van tapasztalata vele? csak azért mert egy ilyen használtva is ennyi dbja max 1-2 ezerrel olcsóbb.. akkor már csak az ujabb nem?!

Meg hogy ezek hátsó kerekesek... vajon hova jobb rakni a jobb gumikat, előre vagy hátra?:


szerintem az ilyen kínai gumi felejtős, eleve csúnyán fest egy BMW-n Nankang elmegy, az alá ne add.
szerintem mindenképp a jobb gumi előre menjen, ott fog a fék jobban, leginkább első kerékkel irányítod az autót bár a hátsó jobban kopik, talán kiegyenlítés céljából érdemes cserélgetni a tengelyeken, ha egyforma méretű.

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2013. november 02. szombat, 20:34


Na mindegy körbe 225\40 r18lesz... néztem ujba már van 16500ért ilyen kinai linglong stb..

Valakinek van tapasztalata vele? csak azért mert egy ilyen használtva is ennyi dbja max 1-2 ezerrel olcsóbb.. akkor már csak az ujabb nem?!

Meg hogy ezek hátsó kerekesek... vajon hova jobb rakni a jobb gumikat, előre vagy hátra?: