YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. január 03. vasárnap, 22:13


sutius írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
Nekem a nyärim UNIROYAL - RainSport 3 - 225/50 R16 92Y



Nekem ez a minta tetszik.


hát nem annyira tartozik éppen a témához, amit próbáltam boncolgatni
de ha már felhoztad. nem zavar, hogy a jobb és a bal oldalon ellentétes irányba néz a minta? az egyik forgásirányba, a másik ellenkezőleg neki.
ha mindkét oldalon egyformán állna, akkor én is beneveznék ilyenre , vagyis asszimmetrikusra. (korábban sokat témáztam erről)


én is nézegettem ezt a gumit és a Vredestein ultrac sessanta-t, hasonló mintázatu mind kettő. a faternek az autóján hasonló mintázatu gumi van és valahogy hülyének néz ki, legálabb is nekem annak tünik...ugyhogy marad a Semperit Speed life 2...


vicces azért a cápa bőr technológia hasonlat... jobban felúszik a vízen?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. január 03. vasárnap, 22:14

sutius
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz sutius

Törzsvendég

Elismertség: 7% (9 pont) | Hozzászólások: 119

Elküldve: 2016. január 03. vasárnap, 22:07


YELLOW írta:
lantika írta:
Nekem a nyärim UNIROYAL - RainSport 3 - 225/50 R16 92Y



Nekem ez a minta tetszik.


hát nem annyira tartozik éppen a témához, amit próbáltam boncolgatni
de ha már felhoztad. nem zavar, hogy a jobb és a bal oldalon ellentétes irányba néz a minta? az egyik forgásirányba, a másik ellenkezőleg neki.
ha mindkét oldalon egyformán állna, akkor én is beneveznék ilyenre , vagyis asszimmetrikusra. (korábban sokat témáztam erről)


én is nézegettem ezt a gumit és a Vredestein ultrac sessanta-t, hasonló mintázatu mind kettő. a faternek az autóján hasonló mintázatu gumi van és valahogy hülyének néz ki, legálabb is nekem annak tünik...ugyhogy marad a Semperit Speed life 2...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. január 03. vasárnap, 22:01


lantika írta:
Nekem a nyärim UNIROYAL - RainSport 3 - 225/50 R16 92Y



Nekem ez a minta tetszik.


hát nem annyira tartozik éppen a témához, amit próbáltam boncolgatni
de ha már felhoztad. nem zavar, hogy a jobb és a bal oldalon ellentétes irányba néz a minta? az egyik forgásirányba, a másik ellenkezőleg neki.
ha mindkét oldalon egyformán állna, akkor én is beneveznék ilyenre , vagyis asszimmetrikusra. (korábban sokat témáztam erről)

értsd mire gondolok:




Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2016. január 03. vasárnap, 22:08

lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2016. január 03. vasárnap, 21:55


YELLOW írta:
YELLOW írta: érdekesség 2

Michelin új Alpin 5-ös gumija eléggé hasonló a testvérmárka BF Goodrich G-force Winter-éhez, ami jóval hamarabb jött ki, és a nyári mintára csinálta meg
BFG:

Alpin 5:

Alpin 4: kopottan, még jobban hasonlít



mások is szeretik ezt a mintát
Kumho:

GoodYear:




Nekem a nyärim UNIROYAL - RainSport 3 - 225/50 R16 92Y



Nekem ez a minta tetszik.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. január 03. vasárnap, 19:11


YELLOW írta: érdekesség 2

Michelin új Alpin 5-ös gumija eléggé hasonló a testvérmárka BF Goodrich G-force Winter-éhez, ami jóval hamarabb jött ki, és a nyári mintára csinálta meg
BFG:

Alpin 5:

Alpin 4: kopottan, még jobban hasonlít



mások is szeretik ezt a mintát
Kumho:

GoodYear:


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. január 03. vasárnap, 12:49


érdekesség 2

Michelin új Alpin 5-ös gumija eléggé hasonló a testvérmárka BF Goodrich G-force Winter-éhez, ami jóval hamarabb jött ki, és a nyári mintára csinálta meg
BFG:

Alpin 5:

Alpin 4: kopottan, még jobban hasonlít


viszont a BFG Winter-G-nél már a Michelin-nek volt előbb mintája
BFG:

Alpin 3:


ez csak egy példa, de itt is látszik, hogy az A5 minta inkább száraz hideg, téli esős szfaltra jó, addig az A3 inkább hó gumi. az A4 a kettőnek a keveréke, addig, amíg ~70%-ig el nem kopik.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. január 03. vasárnap, 11:26


sutius írta:
YELLOW írta:
sutius írta: Én tavaly vettem Semperit Speed Grip 2-t. A 2014 ADAC teszten negyediknek jött ki, Conti csinálja és szerencsére az uncsim pont a Continál dolgozik és igy olcsóbban hozzájutottam. Eddig nem tünik melléfogásnak.
Idén nyárra tervezem, hogy veszek egy szett nyári papucsot, ugyancsak Semperitet



gondolom cseppet sem fura, hogy a Conti nyert, és a másik két nagy márka után a 4. helyen is pont Conti termék van a Semperitként. pont erről írtam, hogy az ADAC-ot (bár simán mást is) pumpálják pénzzel a gyártók. főként a Conti.
ezzel csak arra akarok utalni, hogy az ADAC teszt kb annyit is ér. értelmezd az előző post-om.

Azt én is tudom, hogy az ADAC kissé elfogult de valamennyire biztos tükrözi a valós helyzetet.
Az, hogy nagyából ugyanolyan mintáju és teljesen eltérően viselkednek az lehet összetétel, adalék különbég miatt is.
Nem azt akarom ezzel mondani, hogy igy is van....egy szó mint száz, mindenki azt vesz ami neki szimpatikusabb vagy amit megengedhet magának



ez nem elfogultság kérdése. akár egy nagyobb autóslap is betelefonálhat nekik, hogy ide figyeljetek, lehettek elsők a tezstben, ha fizettek ennyit. ennyien olvassák a lapot, felmérések szerint ennyi ember ad a tesztekre. ez egy reklám.
azt akarom mondani, hogy valószínű nem nagy különbségek vannak gumik közt, és ami elől végez(már ha valóban lezajlik a teszt) az valóban a legjobb is. illetve, hogy nézne ki, ha egy másodmárka, vagy egy "Budget" gumi, mondjuk előrébb szerepelne a listán, mint valamelyik nagyobb márka. mert a valóságban előfordulhat. de akkor ugye mindneki azt venné olcsóbban. olyan ez, mint az iPhone mizéria.
persze más-más az anyagösszetétel, de nagy különbségekkel nem dolgozhatnak. hiába csinál jobban tapadó gumit, ha az jobban kopik és mondjuk öregszik. az emberek nagy része inkább a tartós gumit kedveli. viszont a tartósabbak sem lehetnek kemények, nulla tapadással, mert az megint, hogy nézne ki. nem azt mondom, hogy minden olcsó nevesincs gumi jó, meg azt kell megvenni. viszont a TOP 10-es lista valószínű nem reális és inkább a pénzről szól. arról nem ebszélve, hogy az iylen tesztekre közvetlenül szállít a gyár, de forgalomba lehet nem is pont ugyanaz a gumi fog kerülni.
szerintem is jól jártál a Semperit-tel, főleg ha kedvezményesen tudtad venni.


sutius
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz sutius

Törzsvendég

Elismertség: 7% (9 pont) | Hozzászólások: 119

Elküldve: 2016. január 03. vasárnap, 10:25


YELLOW írta:
sutius írta: Én tavaly vettem Semperit Speed Grip 2-t. A 2014 ADAC teszten negyediknek jött ki, Conti csinálja és szerencsére az uncsim pont a Continál dolgozik és igy olcsóbban hozzájutottam. Eddig nem tünik melléfogásnak.
Idén nyárra tervezem, hogy veszek egy szett nyári papucsot, ugyancsak Semperitet



gondolom cseppet sem fura, hogy a Conti nyert, és a másik két nagy márka után a 4. helyen is pont Conti termék van a Semperitként. pont erről írtam, hogy az ADAC-ot (bár simán mást is) pumpálják pénzzel a gyártók. főként a Conti.
ezzel csak arra akarok utalni, hogy az ADAC teszt kb annyit is ér. értelmezd az előző post-om.

Azt én is tudom, hogy az ADAC kissé elfogult de valamennyire biztos tükrözi a valós helyzetet.
Az, hogy nagyából ugyanolyan mintáju és teljesen eltérően viselkednek az lehet összetétel, adalék különbég miatt is.
Nem azt akarom ezzel mondani, hogy igy is van....egy szó mint száz, mindenki azt vesz ami neki szimpatikusabb vagy amit megengedhet magának



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. január 03. vasárnap, 09:11


sutius írta: Én tavaly vettem Semperit Speed Grip 2-t. A 2014 ADAC teszten negyediknek jött ki, Conti csinálja és szerencsére az uncsim pont a Continál dolgozik és igy olcsóbban hozzájutottam. Eddig nem tünik melléfogásnak.
Idén nyárra tervezem, hogy veszek egy szett nyári papucsot, ugyancsak Semperitet



gondolom cseppet sem fura, hogy a Conti nyert, és a másik két nagy márka után a 4. helyen is pont Conti termék van a Semperitként. pont erről írtam, hogy az ADAC-ot (bár simán mást is) pumpálják pénzzel a gyártók. főként a Conti.
ezzel csak arra akarok utalni, hogy az ADAC teszt kb annyit is ér. értelmezd az előző post-om.

sutius
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz sutius

Törzsvendég

Elismertség: 7% (9 pont) | Hozzászólások: 119

Elküldve: 2016. január 02. szombat, 23:30


Én tavaly vettem Semperit Speed Grip 2-t. A 2014 ADAC teszten negyediknek jött ki, Conti csinálja és szerencsére az uncsim pont a Continál dolgozik és igy olcsóbban hozzájutottam. Eddig nem tünik melléfogásnak.
Idén nyárra tervezem, hogy veszek egy szett nyári papucsot, ugyancsak Semperitet



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. január 02. szombat, 23:33

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. január 02. szombat, 22:29


érdekességnek

28-ért láttam 195/65 R15 méretben a szettet. de a teszt fülön látható, hogy száraz úton tök jó, viszont hóban és nedves felületen gyenge. ,pmdjuk nálam az asszimmetrikus minta miatt kiesne alapból.
Yokohama W.drive V902


érdekes, hogy a Conti-nak van egy eléggé hasonló mintájú gumija TS 810 (vagy a TS 850P), ami teszt győztes is lett. és azt írták az milyen jó havon. na itt volt valószínű a lefizetés téma, mert a hóban mászkáls téma függ a mintától, és eléggé olyan, mint a Yoko-nak. akkor???

TS 850P


TS810


raul227
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz raul227

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 119

Elküldve: 2016. január 01. péntek, 13:57


asbi írta:
raul227 írta:
Nézegettem ezt a gumit,erre gondoltam Viking
annyi h drágább mint a sima,elvileg ez megerositett,ez mennyire szamit?20 alatti uj teligumikra ha van valakinek otlete,oriasi a valasztek.205\55\16 van most fent,vagy eltérhet kicsit?mondjuk mennyire,ami még számottevö.tudom a colnak egyeznie kell.a tobbi adatra gondolok.pl 215 teliguminal tul nagy e mar,vagy ha per 45-50es az sok e vagy sem.köszönöm.


Milyen körülmények között használnád? Ahogy nézem a friss ADAC teszt alapján ez a Viking teljesített legrosszabbul száraz aszfalton. Hiába jó hóban, ha itthon van 1-2 havas nap maximum. Persze más a dörgés, ha kinn élsz és sokat kell hóban menned.

Én 20200-ért pl. Yokohama W.drive V905-öt vettem ebben a méretben.

angliába készülünk,de haza is jönnénk néha,azért gondoltam hogy mindenhol elérje az átlagot,mindenhol biztonságos legyen angliától hazáig. németbe esett a hó,már egy hónapja is,meg osztrákba,igaz nem sok.angliába meg inkább az eső esik,de egész éven vagy ha hó,akkor sok




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. január 01. péntek, 14:02

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2015. december 28. hétfő, 22:27


asbi írta:
YELLOW írta:
asbi írta:
YELLOW írta:
asbi írta:
YELLOW írta:
asbi írta:
raul227 írta:
Nézegettem ezt a gumit,erre gondoltam Viking
annyi h drágább mint a sima,elvileg ez megerositett,ez mennyire szamit?20 alatti uj teligumikra ha van valakinek otlete,oriasi a valasztek.205\55\16 van most fent,vagy eltérhet kicsit?mondjuk mennyire,ami még számottevö.tudom a colnak egyeznie kell.a tobbi adatra gondolok.pl 215 teliguminal tul nagy e mar,vagy ha per 45-50es az sok e vagy sem.köszönöm.


Milyen körülmények között használnád? Ahogy nézem a friss ADAC teszt alapján ez a Viking teljesített legrosszabbul száraz aszfalton. Hiába jó hóban, ha itthon van 1-2 havas nap maximum. Persze más a dörgés, ha kinn élsz és sokat kell hóban menned.

Én 20200-ért pl. Yokohama W.drive V905-öt vettem ebben a méretben.


ezekkel meg az a bibi, hogy japán gumik, vagy a Toyo is, kicsit jobban kopnak a kelleténél.
téli guminál, mint oly sokszor elmondtam, mérlegelni, legtöbbet hol hazsnálod az autót, mennyi hó lehetséges. persze sosem lehet tudni, de nagyjából mégis. felesleges egy inkább hógumi, ha autópályázol sokat, és mondjuk hó sincs. ha főként városban közlekedsz, vagy nem pályázol, akkor olcsóbb kategóriát is lehet venni, ugyanolyan jó lesz. ha hegyvidéken laksz, akkor jobb egy harapós, puha anyagú gumi. de ezt a pályázás meg megeszi.


Jah, ezért vettem a Yokohamát. Elég sokat pályázok itthon, kellett egy jó száraz/vizes gumi, ami hóban sem vall szégyent az évi 3-4 síelés alkalmával. Mivel kb. két szezont saccolok neki, ezért nem akartam a jóval drágább Conti TS850-et, a gyors csere miatt maradt az olcsóbb verzió.


na jó, de ez is inkább hó és latyak gumi. száraz, enyhén nedves autópályán meg kopik.
de megértem az érveidet, főleg ha 2 szezonra tervezed.

szerk.: de a havat ez is csak addig fogja, amíg nem lesz 5mm a minta...


Én ADAC értékelés alapján döntöttem, nem is láttam a mintát. Ott a legjobbnak hozták ki szárazon és jó pontokat kapott vizes aszfalton is, de viszonylag rossz kopással. Utóbbi annyira nem érdekel, a lényeg, hogy a hazai körülmények között helyt álljon és autópálya tempóról is meg tudjak állni biztonságosan. Az volt a baj, hogy a Continental aránytalanul drága volt ehhez képest (majdnem egy tízessel darabja), pedig az lett volna a legjobb ezekre.

Még inkább hógumi talán a Nokian WR D3 vagy D4 lett volna, de itthon sok havat mostanában nem látni.


ADAC teszt... egy laikusnak jó, aki nem tud dönteni. másnak kiindulási alapnak lehet jó.
de többször érte a vád az ADAC-ot, hogy bunda, amelyik gyártó jobban fizet azt hozzák ki győztesnek, stb.
ez az ADAC olyan, mint az autóknál a törésteszt, EURO NCAP. pl a Renault azért ért el olyan nagy eredményeket, mert kifejezetten arra gyártották az autókat. viszont ha pár centivel arrébb kapta az ütést, akkor gatyábbul tört, mint egy másik autó, ami nem kapott 5 csillagot. tehát olyannal nem sokra megyünk, ami egy adott esemányhez van modellezve, legyártva, mikor a valóságban minden esemény valamilyen módon el fog térni attól, amilyen modellre megtervezték azt.
nyilván az ADAC gumitesztre, nem fognak romániában gyártott Barum-ot, vagy magyarországon gyártott Michelin-t küldeni. mert valószínű nem ugyanazt az eredményt kapnánk.

ha mindenki szabályokat betartva közlekedik, az időjárási viszonynak megfelelően, akkor szinte bármilyen gumi kifogja szolgálni az autót.


Én inkább úgy fognám fel az ADAC tesztet, hogy kb. az első harmadba kerülő gumikkal nem lehet mellélőni. Azokon belül egyéni preferencia és pénztárca kérdése a dolog. Ugye hegyekbe havas gumi, autópályázásra más, vegyes felhasználásra megint más, stb.
Az, hogy az első hely "fizetős" előfordulhat, ezt mi halandó emberek soha nem fogjuk megtudni, de nekünk ez nem is lényeg. Inkább az a lényeg, hogy kapunk egy általános karakterisztikát az adott év kínálatáról, ami alapján ki tudjuk választani a nekünk legmegfelelőbbet.

Egy hulladék gumi egészen biztosan nem fog jó pontokat kapni egy ilyen teszten.


"ha mindenki szabályokat betartva közlekedik, az időjárási viszonynak megfelelően, akkor szinte bármilyen gumi kifogja szolgálni az autót."

Ilyen megfontolásból vesznek az emberek 10 éves "mégegyszezontelmegy" gumikat itthon.


viszont kisebb márkák szándékosan nem lesznek jobbak. meg hogy nézne már ki, ha véletlen valamelyik nagy márka "másod" márkája jobb eredményt érne el.
mert szerintem egy kint gyártott BF Goodrich igen elverné a magyar gyártott Michelin-t.
egyébként a mintákat is öröklik általában.
hallottam már olyat, hogy a minta nem is számít. mondják ezt akkor, aikro az asszimmetrikus gumikról van szó, és a másik oldalon másik irányba néz a minta, mint az egyik oldalon. pedig ez is számít. egy V mintás gumi, amit forgásirányosan raksz fel, kisebb gördülési ellenállása van, fékezésnél jobban tapad. ha fordítva tennéd fel, akkor jobban harap, nagyobb a gördülési ellenállása, és rosszabb fékezőképessége lesz. (mint traktor gumi) tehát az sem igaz, amikor csak az anyagösszetételre hivatkoznak, hogy a gumin elhelyezett sávok, a különböző anyagösszetételek számítanak, hogy belül vagy kívül vannak. nyilván prémium sport gumiknál fontosak ezek.

én is nézegetek gumit, FB-n egyik csoportban írtam egy ürgének. sejtettem, hogy régi gumi lesz, de %-os értéket írt, meg méretet. sejtettem miért nem írja a DOT-os és a mm-t pontosan, mert korrekt eladó leírja a felesleges kérdések elkerülése végett. kiderült 2005-ös gumi, és nem annyi %, mint amit állított. odarakott egy 100-ast ez is vicces mindig, aztán kiderült kb 50%-os az a gumi. aztán még ő háborgott, hogy a mostani 11 éves gumi helyett nem akarok 10 évest venni. minta alapján lehetett volna jóval fiatalabb is, elég sokáig futott az a minta. ha normálisan megyek nincs gond a mostani gumimmal, de forszírozva már csúszik. én meg szeretek tempósan kanyarodni. viszont simán lehet 7mm-es 2-4 éves gumikat venni jó áron, ami fele az újnak. nekem így megéri. főleg amennyit közlekedek. hamarabb megöregszik a gumi, mint, hogy elkopjon 75%-ra
ha most nem sikerül, akkor jövő télre mindenképp veszek, ha kell újat. tovább nem hazsnálom a mostanit, pedig nem igazán repedezett, nincs is annyira kikeményedve. Bridgestone, és jól van tárolva. talán ezért.

asbi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz asbi

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 116

Elküldve: 2015. december 28. hétfő, 19:37


YELLOW írta:
asbi írta:
YELLOW írta:
asbi írta:
YELLOW írta:
asbi írta:
raul227 írta:
Nézegettem ezt a gumit,erre gondoltam Viking
annyi h drágább mint a sima,elvileg ez megerositett,ez mennyire szamit?20 alatti uj teligumikra ha van valakinek otlete,oriasi a valasztek.205\55\16 van most fent,vagy eltérhet kicsit?mondjuk mennyire,ami még számottevö.tudom a colnak egyeznie kell.a tobbi adatra gondolok.pl 215 teliguminal tul nagy e mar,vagy ha per 45-50es az sok e vagy sem.köszönöm.


Milyen körülmények között használnád? Ahogy nézem a friss ADAC teszt alapján ez a Viking teljesített legrosszabbul száraz aszfalton. Hiába jó hóban, ha itthon van 1-2 havas nap maximum. Persze más a dörgés, ha kinn élsz és sokat kell hóban menned.

Én 20200-ért pl. Yokohama W.drive V905-öt vettem ebben a méretben.


ezekkel meg az a bibi, hogy japán gumik, vagy a Toyo is, kicsit jobban kopnak a kelleténél.
téli guminál, mint oly sokszor elmondtam, mérlegelni, legtöbbet hol hazsnálod az autót, mennyi hó lehetséges. persze sosem lehet tudni, de nagyjából mégis. felesleges egy inkább hógumi, ha autópályázol sokat, és mondjuk hó sincs. ha főként városban közlekedsz, vagy nem pályázol, akkor olcsóbb kategóriát is lehet venni, ugyanolyan jó lesz. ha hegyvidéken laksz, akkor jobb egy harapós, puha anyagú gumi. de ezt a pályázás meg megeszi.


Jah, ezért vettem a Yokohamát. Elég sokat pályázok itthon, kellett egy jó száraz/vizes gumi, ami hóban sem vall szégyent az évi 3-4 síelés alkalmával. Mivel kb. két szezont saccolok neki, ezért nem akartam a jóval drágább Conti TS850-et, a gyors csere miatt maradt az olcsóbb verzió.


na jó, de ez is inkább hó és latyak gumi. száraz, enyhén nedves autópályán meg kopik.
de megértem az érveidet, főleg ha 2 szezonra tervezed.

szerk.: de a havat ez is csak addig fogja, amíg nem lesz 5mm a minta...


Én ADAC értékelés alapján döntöttem, nem is láttam a mintát. Ott a legjobbnak hozták ki szárazon és jó pontokat kapott vizes aszfalton is, de viszonylag rossz kopással. Utóbbi annyira nem érdekel, a lényeg, hogy a hazai körülmények között helyt álljon és autópálya tempóról is meg tudjak állni biztonságosan. Az volt a baj, hogy a Continental aránytalanul drága volt ehhez képest (majdnem egy tízessel darabja), pedig az lett volna a legjobb ezekre.

Még inkább hógumi talán a Nokian WR D3 vagy D4 lett volna, de itthon sok havat mostanában nem látni.


ADAC teszt... egy laikusnak jó, aki nem tud dönteni. másnak kiindulási alapnak lehet jó.
de többször érte a vád az ADAC-ot, hogy bunda, amelyik gyártó jobban fizet azt hozzák ki győztesnek, stb.
ez az ADAC olyan, mint az autóknál a törésteszt, EURO NCAP. pl a Renault azért ért el olyan nagy eredményeket, mert kifejezetten arra gyártották az autókat. viszont ha pár centivel arrébb kapta az ütést, akkor gatyábbul tört, mint egy másik autó, ami nem kapott 5 csillagot. tehát olyannal nem sokra megyünk, ami egy adott esemányhez van modellezve, legyártva, mikor a valóságban minden esemény valamilyen módon el fog térni attól, amilyen modellre megtervezték azt.
nyilván az ADAC gumitesztre, nem fognak romániában gyártott Barum-ot, vagy magyarországon gyártott Michelin-t küldeni. mert valószínű nem ugyanazt az eredményt kapnánk.

ha mindenki szabályokat betartva közlekedik, az időjárási viszonynak megfelelően, akkor szinte bármilyen gumi kifogja szolgálni az autót.


Én inkább úgy fognám fel az ADAC tesztet, hogy kb. az első harmadba kerülő gumikkal nem lehet mellélőni. Azokon belül egyéni preferencia és pénztárca kérdése a dolog. Ugye hegyekbe havas gumi, autópályázásra más, vegyes felhasználásra megint más, stb.
Az, hogy az első hely "fizetős" előfordulhat, ezt mi halandó emberek soha nem fogjuk megtudni, de nekünk ez nem is lényeg. Inkább az a lényeg, hogy kapunk egy általános karakterisztikát az adott év kínálatáról, ami alapján ki tudjuk választani a nekünk legmegfelelőbbet.

Egy hulladék gumi egészen biztosan nem fog jó pontokat kapni egy ilyen teszten.


"ha mindenki szabályokat betartva közlekedik, az időjárási viszonynak megfelelően, akkor szinte bármilyen gumi kifogja szolgálni az autót."

Ilyen megfontolásból vesznek az emberek 10 éves "mégegyszezontelmegy" gumikat itthon.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2015. december 28. hétfő, 19:18


asbi írta:
YELLOW írta:
asbi írta:
YELLOW írta:
asbi írta:
raul227 írta:
Nézegettem ezt a gumit,erre gondoltam Viking
annyi h drágább mint a sima,elvileg ez megerositett,ez mennyire szamit?20 alatti uj teligumikra ha van valakinek otlete,oriasi a valasztek.205\55\16 van most fent,vagy eltérhet kicsit?mondjuk mennyire,ami még számottevö.tudom a colnak egyeznie kell.a tobbi adatra gondolok.pl 215 teliguminal tul nagy e mar,vagy ha per 45-50es az sok e vagy sem.köszönöm.


Milyen körülmények között használnád? Ahogy nézem a friss ADAC teszt alapján ez a Viking teljesített legrosszabbul száraz aszfalton. Hiába jó hóban, ha itthon van 1-2 havas nap maximum. Persze más a dörgés, ha kinn élsz és sokat kell hóban menned.

Én 20200-ért pl. Yokohama W.drive V905-öt vettem ebben a méretben.


ezekkel meg az a bibi, hogy japán gumik, vagy a Toyo is, kicsit jobban kopnak a kelleténél.
téli guminál, mint oly sokszor elmondtam, mérlegelni, legtöbbet hol hazsnálod az autót, mennyi hó lehetséges. persze sosem lehet tudni, de nagyjából mégis. felesleges egy inkább hógumi, ha autópályázol sokat, és mondjuk hó sincs. ha főként városban közlekedsz, vagy nem pályázol, akkor olcsóbb kategóriát is lehet venni, ugyanolyan jó lesz. ha hegyvidéken laksz, akkor jobb egy harapós, puha anyagú gumi. de ezt a pályázás meg megeszi.


Jah, ezért vettem a Yokohamát. Elég sokat pályázok itthon, kellett egy jó száraz/vizes gumi, ami hóban sem vall szégyent az évi 3-4 síelés alkalmával. Mivel kb. két szezont saccolok neki, ezért nem akartam a jóval drágább Conti TS850-et, a gyors csere miatt maradt az olcsóbb verzió.


na jó, de ez is inkább hó és latyak gumi. száraz, enyhén nedves autópályán meg kopik.
de megértem az érveidet, főleg ha 2 szezonra tervezed.

szerk.: de a havat ez is csak addig fogja, amíg nem lesz 5mm a minta...


Én ADAC értékelés alapján döntöttem, nem is láttam a mintát. Ott a legjobbnak hozták ki szárazon és jó pontokat kapott vizes aszfalton is, de viszonylag rossz kopással. Utóbbi annyira nem érdekel, a lényeg, hogy a hazai körülmények között helyt álljon és autópálya tempóról is meg tudjak állni biztonságosan. Az volt a baj, hogy a Continental aránytalanul drága volt ehhez képest (majdnem egy tízessel darabja), pedig az lett volna a legjobb ezekre.

Még inkább hógumi talán a Nokian WR D3 vagy D4 lett volna, de itthon sok havat mostanában nem látni.


ADAC teszt... egy laikusnak jó, aki nem tud dönteni. másnak kiindulási alapnak lehet jó.
de többször érte a vád az ADAC-ot, hogy bunda, amelyik gyártó jobban fizet azt hozzák ki győztesnek, stb.
ez az ADAC olyan, mint az autóknál a törésteszt, EURO NCAP. pl a Renault azért ért el olyan nagy eredményeket, mert kifejezetten arra gyártották az autókat. viszont ha pár centivel arrébb kapta az ütést, akkor gatyábbul tört, mint egy másik autó, ami nem kapott 5 csillagot. tehát olyannal nem sokra megyünk, ami egy adott esemányhez van modellezve, legyártva, mikor a valóságban minden esemény valamilyen módon el fog térni attól, amilyen modellre megtervezték azt.
nyilván az ADAC gumitesztre, nem fognak romániában gyártott Barum-ot, vagy magyarországon gyártott Michelin-t küldeni. mert valószínű nem ugyanazt az eredményt kapnánk.

ha mindenki szabályokat betartva közlekedik, az időjárási viszonynak megfelelően, akkor szinte bármilyen gumi kifogja szolgálni az autót.