asbi írta:
YELLOW írta:
asbi írta:
YELLOW írta:
asbi írta:
YELLOW írta:
asbi írta:
raul227 írta:
Nézegettem ezt a gumit,erre gondoltam Viking
annyi h drágább mint a sima,elvileg ez megerositett,ez mennyire szamit?20 alatti uj teligumikra ha van valakinek otlete,oriasi a valasztek.205\55\16 van most fent,vagy eltérhet kicsit?mondjuk mennyire,ami még számottevö.tudom a colnak egyeznie kell.a tobbi adatra gondolok.pl 215 teliguminal tul nagy e mar,vagy ha per 45-50es az sok e vagy sem.köszönöm.
Milyen körülmények között használnád? Ahogy nézem a friss ADAC teszt alapján ez a Viking teljesített legrosszabbul száraz aszfalton. Hiába jó hóban, ha itthon van 1-2 havas nap maximum. Persze más a dörgés, ha kinn élsz és sokat kell hóban menned.
Én 20200-ért pl. Yokohama W.drive V905-öt vettem ebben a méretben.
ezekkel meg az a bibi, hogy japán gumik, vagy a Toyo is, kicsit jobban kopnak a kelleténél.
téli guminál, mint oly sokszor elmondtam, mérlegelni, legtöbbet hol hazsnálod az autót, mennyi hó lehetséges. persze sosem lehet tudni, de nagyjából mégis. felesleges egy inkább hógumi, ha autópályázol sokat, és mondjuk hó sincs. ha főként városban közlekedsz, vagy nem pályázol, akkor olcsóbb kategóriát is lehet venni, ugyanolyan jó lesz. ha hegyvidéken laksz, akkor jobb egy harapós, puha anyagú gumi. de ezt a pályázás meg megeszi.
Jah, ezért vettem a Yokohamát. Elég sokat pályázok itthon, kellett egy jó száraz/vizes gumi, ami hóban sem vall szégyent az évi 3-4 síelés alkalmával. Mivel kb. két szezont saccolok neki, ezért nem akartam a jóval drágább Conti TS850-et, a gyors csere miatt maradt az olcsóbb verzió.
na jó, de ez is inkább hó és latyak gumi. száraz, enyhén nedves autópályán meg kopik.
de megértem az érveidet, főleg ha 2 szezonra tervezed.
szerk.: de a havat ez is csak addig fogja, amíg nem lesz 5mm a minta...
Én ADAC értékelés alapján döntöttem, nem is láttam a mintát. Ott a legjobbnak hozták ki szárazon és jó pontokat kapott vizes aszfalton is, de viszonylag rossz kopással. Utóbbi annyira nem érdekel, a lényeg, hogy a hazai körülmények között helyt álljon és autópálya tempóról is meg tudjak állni biztonságosan. Az volt a baj, hogy a Continental aránytalanul drága volt ehhez képest (majdnem egy tízessel darabja), pedig az lett volna a legjobb ezekre.
Még inkább hógumi talán a Nokian WR D3 vagy D4 lett volna, de itthon sok havat mostanában nem látni.
ADAC teszt... egy laikusnak jó, aki nem tud dönteni. másnak kiindulási alapnak lehet jó.
de többször érte a vád az ADAC-ot, hogy bunda, amelyik gyártó jobban fizet azt hozzák ki győztesnek, stb.
ez az ADAC olyan, mint az autóknál a törésteszt, EURO NCAP. pl a Renault azért ért el olyan nagy eredményeket, mert kifejezetten arra gyártották az autókat. viszont ha pár centivel arrébb kapta az ütést, akkor gatyábbul tört, mint egy másik autó, ami nem kapott 5 csillagot. tehát olyannal nem sokra megyünk, ami egy adott esemányhez van modellezve, legyártva, mikor a valóságban minden esemény valamilyen módon el fog térni attól, amilyen modellre megtervezték azt.
nyilván az ADAC gumitesztre, nem fognak romániában gyártott Barum-ot, vagy magyarországon gyártott Michelin-t küldeni. mert valószínű nem ugyanazt az eredményt kapnánk.
ha mindenki szabályokat betartva közlekedik, az időjárási viszonynak megfelelően, akkor szinte bármilyen gumi kifogja szolgálni az autót.
Én inkább úgy fognám fel az ADAC tesztet, hogy kb. az első harmadba kerülő gumikkal nem lehet mellélőni. Azokon belül egyéni preferencia és pénztárca kérdése a dolog. Ugye hegyekbe havas gumi, autópályázásra más, vegyes felhasználásra megint más, stb.
Az, hogy az első hely "fizetős" előfordulhat, ezt mi halandó emberek soha nem fogjuk megtudni, de nekünk ez nem is lényeg. Inkább az a lényeg, hogy kapunk egy általános karakterisztikát az adott év kínálatáról, ami alapján ki tudjuk választani a nekünk legmegfelelőbbet.
Egy hulladék gumi egészen biztosan nem fog jó pontokat kapni egy ilyen teszten.
"ha mindenki szabályokat betartva közlekedik, az időjárási viszonynak megfelelően, akkor szinte bármilyen gumi kifogja szolgálni az autót."
Ilyen megfontolásból vesznek az emberek 10 éves "mégegyszezontelmegy" gumikat itthon.
viszont kisebb márkák szándékosan nem lesznek jobbak. meg hogy nézne már ki, ha véletlen valamelyik nagy márka "másod" márkája jobb eredményt érne el.
mert szerintem egy kint gyártott BF Goodrich igen elverné a magyar gyártott Michelin-t.
egyébként a mintákat is öröklik általában.
hallottam már olyat, hogy a minta nem is számít. mondják ezt akkor, aikro az asszimmetrikus gumikról van szó, és a másik oldalon másik irányba néz a minta, mint az egyik oldalon. pedig ez is számít. egy V mintás gumi, amit forgásirányosan raksz fel, kisebb gördülési ellenállása van, fékezésnél jobban tapad. ha fordítva tennéd fel, akkor jobban harap, nagyobb a gördülési ellenállása, és rosszabb fékezőképessége lesz. (mint traktor gumi) tehát az sem igaz, amikor csak az anyagösszetételre hivatkoznak, hogy a gumin elhelyezett sávok, a különböző anyagösszetételek számítanak, hogy belül vagy kívül vannak. nyilván prémium sport gumiknál fontosak ezek.
én is nézegetek gumit, FB-n egyik csoportban írtam egy ürgének. sejtettem, hogy régi gumi lesz, de %-os értéket írt, meg méretet. sejtettem miért nem írja a DOT-os és a mm-t pontosan, mert korrekt eladó leírja a felesleges kérdések elkerülése végett. kiderült 2005-ös gumi, és nem annyi %, mint amit állított. odarakott egy 100-ast
ez is vicces mindig, aztán kiderült kb 50%-os az a gumi. aztán még ő háborgott, hogy a mostani 11 éves gumi helyett nem akarok 10 évest venni.
minta alapján lehetett volna jóval fiatalabb is, elég sokáig futott az a minta. ha normálisan megyek nincs gond a mostani gumimmal, de forszírozva már csúszik. én meg szeretek tempósan kanyarodni. viszont simán lehet 7mm-es 2-4 éves gumikat venni jó áron, ami fele az újnak. nekem így megéri. főleg amennyit közlekedek. hamarabb megöregszik a gumi, mint, hogy elkopjon 75%-ra
ha most nem sikerül, akkor jövő télre mindenképp veszek, ha kell újat. tovább nem hazsnálom a mostanit, pedig nem igazán repedezett, nincs is annyira kikeményedve. Bridgestone, és jól van tárolva. talán ezért.