státusz lajosh

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 33

Elküldve: 2009. június 09. kedd, 21:31


Jaja

Memmaao
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2005

státusz Memmaao

Fórumlakó

Elismertség: 4% (9 pont) | Hozzászólások: 209

Elküldve: 2009. június 09. kedd, 21:29


lajosh írta: Neked faceliftes a verdád de szerintem az ugyan az. Próbáld csak a kesztyûtartót kiszedni, ott látnod kell majd a cuccot. Fekete mûanyag dobozon egy csavar balról


Tehát: kesztyûtartót balról 3 csavar tartja? Kiveszem? 4. csavar méghátrébb, egy fekete dobozon? Azt is kicsavarom? Lukba fél flakon tesco-s légkonditisztítót brfújom, várok 30 perec, légkeringetés maxon, kondi nélkül? Vége? Jól gondolom?

státusz lajosh

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 33

Elküldve: 2009. június 09. kedd, 21:21


Neked faceliftes a verdád de szerintem az ugyan az. Próbáld csak a kesztyûtartót kiszedni, ott látnod kell majd a cuccot. Fekete mûanyag dobozon egy csavar balról

Memmaao
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2005

státusz Memmaao

Fórumlakó

Elismertség: 4% (9 pont) | Hozzászólások: 209

Elküldve: 2009. június 09. kedd, 20:54


lajosh írta: Én úgy csináltam, hogy levettem a váltó borítóját, ki a hamutartót meg a felette lévõ rakteret, a fekete doboz szemben a hõcserélõ. Nem kell szétszedni, csak kicsit felfeszíteni, hogy férjen be a spray csöve.


Meg az is bonyolítja, hogy nekem itt nem tároló rekesz van, hanem a navigáció, tehát gondolom keretestül ezt kéne kiszedni. Ez méginkább csökkenti a kedvem...Szerintem motor felõl indulok majd neki.

státusz lajosh

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 33

Elküldve: 2009. június 09. kedd, 20:28


Évente 1x kell tisztítani, ez nem olyan sok. Amúgy elõtte Octaviám volt, ugyanaz a módszer, 3 csavar, ezzel ki a kesztyûtartó, a bal sarokban meg a doboz, amit pucolni kell.
Na meg klímás haver mondta, õk tisztítják pl. ablakmosóval is, nem muszály pont ezt a spray-t, de a legjobb ez, már csak azért is, mert a hab megdagad és mindenhova eljut.

Memmaao
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2005

státusz Memmaao

Fórumlakó

Elismertség: 4% (9 pont) | Hozzászólások: 209

Elküldve: 2009. június 09. kedd, 18:28


lajosh írta: Én úgy csináltam, hogy levettem a váltó borítóját, ki a hamutartót meg a felette lévõ rakteret, a fekete doboz szemben a hõcserélõ. Nem kell szétszedni, csak kicsit felfeszíteni, hogy férjen be a spray csöve. Fél dobozt elég odafújni, a hab a többit elvégzi.
A kesztyûtartón keresztül a legegyszerûbb, 3 csavar meg egy 4. a hõcserélõn, azon kell befújni a cuccot. Így még nemcsináltam, csak most vettem észre azt a 4. csavart.
Mire össze van rakva, eltelik 10-15 p (haszn. ut. szerint), le kell utána rendesen fújatni KIkapcsolt klímával
Biztos nem a motorház felõl csinálnám, szedtem szét pedig párszor azt a részt is.


Én csak azt nem értem, hogy ha a klíma egy tisztítást igénylõ egység, akkor miért nincs valami egyszerû megoldás a takarítására? Ezek a dolgok amiket írtatok, már majdnem francia autó szintû bonyolúltságúak! Mondjuk a szakszervíznek biztos van protokoll módszere, csak jó lenne tudni, hogy mi az!

státusz lajosh

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 33

Elküldve: 2009. június 09. kedd, 18:20


Én úgy csináltam, hogy levettem a váltó borítóját, ki a hamutartót meg a felette lévõ rakteret, a fekete doboz szemben a hõcserélõ. Nem kell szétszedni, csak kicsit felfeszíteni, hogy férjen be a spray csöve. Fél dobozt elég odafújni, a hab a többit elvégzi.
A kesztyûtartón keresztül a legegyszerûbb, 3 csavar meg egy 4. a hõcserélõn, azon kell befújni a cuccot. Így még nemcsináltam, csak most vettem észre azt a 4. csavart.
Mire össze van rakva, eltelik 10-15 p (haszn. ut. szerint), le kell utána rendesen fújatni KIkapcsolt klímával
Biztos nem a motorház felõl csinálnám, szedtem szét pedig párszor azt a részt is.


Memmaao
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2005

státusz Memmaao

Fórumlakó

Elismertség: 4% (9 pont) | Hozzászólások: 209

Elküldve: 2009. június 09. kedd, 16:45


atidesign írta:
A höcserélõre a tisztítót elég macera bejuttatni.
Az utastérszûrõ felõl lehet mégpedíg úgy hogy ki kell bontani a tüzfalig az utastérszûrõ házat ez 2 nagyobb elem.
Utána látni lehet a vrntilátor házat, három csavarr meg két patental le lehet venni a fedelét, utána már látni a ventilátort, azt egy nagy fémpatent fogja középen azt kioldani és kijön a ventilátor ami mögött ott van a hõcserélõ.
Arra lehet ráfújni a habot, utána várni min 30 percet addig össze lehet rakni a cuccot.
A kondenzvíz a fûtésház alján távozik, ott van csatlakoztatva egy gumi ágyba mely kivezeti a seb.váltó fökött lévõ védõburkolatra és onnan elpárolog.
Miután összeraktuk a ventilátor + utastérszûrõházat és eltelt már 30 perc akkor nyitott ablakokkal a ventilátor legmagasabb fokozatában fujassuk a levegõt 5-10 percig. A KLÍMA NE LEGYEN BEKAPCSOLVA!
Ennyi dióhélyban...

Ez így pl annyira bonyolult, ha egyszerûbben nem lehet, inkább hagyom az egészet, és szedek multivitamint, meg bérescseppet

Memmaao
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2005

státusz Memmaao

Fórumlakó

Elismertség: 4% (9 pont) | Hozzászólások: 209

Elküldve: 2009. június 09. kedd, 16:41


Burns írta:

Nem a ventilátorra, hanem mögé a hõcserélõre kell fújni a habot. (már sajnálom, hogy nem fotóztam le)


Burns please! Le tudnád írni, hogy hogy álljak neki a ventillátorház megbontásának? Szeretném kitakarítani, de nem akarom elb@szni a ventillátort. Köszi!

státusz gdobos

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2009. május 21. csütörtök, 16:59


Sziasztok,

végigböngésztem a fórumot, de nem találtam infót, hogy az e90-ken a klímatisztítás miként végzendõ. A hõcserélõt hol keressem, próbáltam az e46-os leírás alapján, de ez már más helyen lesz. Aki tudja ne hallgassa el.

Köszi

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2008. július 07. hétfő, 21:01


igen láttam valamit, ment bele vastagabb csõ is, gondoltam az a hõcserélõ, de akkor rossz helyre fújtam a nagy részét mert nem oda irányítottam a csövet... bár az elõzõnál szembõl a középsõ rostélyon jól bedugtam a csövet szal lehet ment oda is rá... mindegy majd legközelebbb

amúgy eleve a tûzfalon lévõ vackot se tudtam levenni, hát még a venti burkolatot

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2008. július 07. hétfő, 20:49


YELLOW írta: de nem értem... Te azt írod venti burkolata... másik azt írja ki kell venni a ventit, mert arra nem lehet fújni... Te azt mondod arra fújjam... mindegy mert több vackot nem veszek, de eligazidni nem tudok már a dolgon...

egyet tudok ahol szívja be a levegõt oda fújtam be, a bal oldalon az ablaktörlõ dolgai is ott vannak... a befújt hab lecsepegett a földre a 15 perc alatt, ahova le kell neki, és ahova más mondta, hogy a hõcserélõ van... majd üresen klíma nélkül járattam a ventit... enyni


Nem a ventilátorra, hanem mögé a hõcserélõre kell fújni a habot. (már sajnálom, hogy nem fotóztam le)

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2008. július 07. hétfő, 20:34


de nem értem... Te azt írod venti burkolata... másik azt írja ki kell venni a ventit, mert arra nem lehet fújni... Te azt mondod arra fújjam... mindegy mert több vackot nem veszek, de eligazidni nem tudok már a dolgon...

egyet tudok ahol szívja be a levegõt oda fújtam be, a bal oldalon az ablaktörlõ dolgai is ott vannak... a befújt hab lecsepegett a földre a 15 perc alatt, ahova le kell neki, és ahova más mondta, hogy a hõcserélõ van... majd üresen klíma nélkül járattam a ventit... enyni

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2008. július 07. hétfő, 20:09


YELLOW írta: csak a motortól egyszerûen nem lehet dolgozni, meg hozzáférni... mindegy egy darabig úgysem tisztítom, annyira nem használom a klímát, csak ugye az elõzõ tulajnál nem tudom mennyire volt tisztogatva, és ezért szántam rá magam... nekem még mûködik a venti az a lényeg


A ventilátor burkolatát ki lehet venni (nem egyszerû) de a ventilátort nem. A burkolat eltávolítása után be lehet fújni a habot.
A klímával kapcsolatos sok misztikum meg fölösleges. Évente egyszer tisztítás, gáz ellenõrzés és pollenszûrõ csere. Ez kb 8-9E HUF. Ennyit megér a friss, hideg levegõ

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2008. július 07. hétfő, 19:55


csak a motortól egyszerûen nem lehet dolgozni, meg hozzáférni... mindegy egy darabig úgysem tisztítom, annyira nem használom a klímát, csak ugye az elõzõ tulajnál nem tudom mennyire volt tisztogatva, és ezért szántam rá magam... nekem még mûködik a venti az a lényeg