skacok, olvasgattam amerikai fórumokat, és egy kicsit különös dologra bukkantam, kíváncsi vagyok ez csak az amcsi modellekkel van-e így, vagy a mieinkkel is.
a lényeg, hogy azt állítják az okosok a kinti fórumokon
http://www.zeckhausen.com/CDV....stallationhogy van egy szelep a kuplung szerkezetben, ami a kuplungtárcsák "szétválási idejét" (bocs nem tudom értelmesebben elmondani) állandóra szabályozza. Magyarán akármilyen hirtelen engeded fel a kuplungot, a tárcsák mindig egy adott idõn belül fognak szétválni (az össze eresztést nem befolyásolja elméletileg).
na most a pajtik a tengerentúlon ezt a szelepet hibáztatják a béna, rángatós váltásokért, fõleg alacsony fokozatokban, és valóban, én is rengetegszer éreztem már magam hülyén, hogy b*ssza meg, még egy trabiban is simábban lehet váltani. Elõször azt gondoltam, hogy ez csak valami amcsi hülyeség, és ez egy biztonsági szerkezet a manuális váltókhoz nem szokott amcsik számára, hogy ne csesszék szét a váltót, de õk azt irják, hogy elvileg minden modellben van ilyen. Elvileg ki lehet cserélni ezt a szelepet egy olyanra, ami simán átereszt, és így már valóban a lábunkkal tudjuk szabályozni a tárcsát. bocs ha kicsit hosszúra sikeredett...
na szóval, okosok, mondjátok meg nekem, van ilyen szepel a mi autóinkban is? ki lehet valahogy dobni?