gyorilaszlo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz gyorilaszlo

Törzsvendég

Elismertség: 5% (6 pont) | Hozzászólások: 114

Elküldve: 2011. július 04. hétfő, 17:32


anubisz írta:
gyorilaszlo írta:
anubisz írta:
gyorilaszlo írta: Sziasztok!

Segítséget kérnék... Szeretném az első futóművet helyre hozni,de nemtudom hogy mivel kezdjem,vagy mit cseréljek ki! Olvasgattam 1-2 dolgot,de nem vagyok tisztában vele! A stab. rudak ki lettek cserélve szeptemberbe,mikor megvettem a kocsit... Viszont,amikor rosszabb úton megyek kopog kicsit a jobb eleje... A hátuljával úgy érzem nincs baj! Esetleg ha valaki Orosházán tud olyan helyet,ahol jól dolgoznak,jó áron akkor írjon legyenszíves!


Hát meg kel emelni és megnézegetni ott elől mindent,megmozgatni mi kotyog.Nekem mikor kotyogott lengőkar csere lett a vége. Sok minden nem lehet,van egy pár szilen elől,valamelyik ki van kopva, meg ki kellene mérni a lengéscsillapítókat. Jól kezdted te is, látom van mit költeni rá. Szerelő tudni fogja,mit kel megmozgatni,meg rázogatni elől.


Hát akkor lehet,hogy a legegyszerűbb megoldást választom... Oda viszem,ahol a stab. rudakat cseréltettem ki... Elég szépen dolgoztak! Unix van mellette,onnan megrendelem a cuccokat hozzá ami kell... De persze előtte megrendelem a BMW Fanatics tagsági kártyám is...


Hát a legegyszerűbb, főleg, hogy közel van az Unix.Mert ugye meg kel emelni és alul látni,mi van szétkopva,lógni kel a kerekeknek,mikor ott mozgatja,rángatja. Nem szoktak vészes dolgok lenni,csak ha lengőkar,ugye azt érdemes párba cserélni,mert kitudja meddig bírja a másik,vagy ha csillapító, de kormánymű a legkeményebb, de nem hiszem azzal van neked a gond,mert akkor nem bírnád egyenesbe tartani az autót.
Nekem mikor elszállt, mentem a pályán,és egyszerűen nem tudtam egyenesen menni,folyton korrigálni kellett a kormánnyal.


Az jó lehetett akkor... :S Szerencsére én ilyesmit nem tapasztaltam még! A kormányzásnál annyit vettem észre,hogy amikor 50 feletti tempónál fékezek egy nagyobbat akkor egy picit jobbra beránt egy pillanatra a kormány! Az fékbeállítás,vagy futómű hiba lehet? Futóművesnél voltam,ő beállította normálisan de előtte-utána is csinálta...

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. július 04. hétfő, 16:57


gyorilaszlo írta:
anubisz írta:
gyorilaszlo írta: Sziasztok!

Segítséget kérnék... Szeretném az első futóművet helyre hozni,de nemtudom hogy mivel kezdjem,vagy mit cseréljek ki! Olvasgattam 1-2 dolgot,de nem vagyok tisztában vele! A stab. rudak ki lettek cserélve szeptemberbe,mikor megvettem a kocsit... Viszont,amikor rosszabb úton megyek kopog kicsit a jobb eleje... A hátuljával úgy érzem nincs baj! Esetleg ha valaki Orosházán tud olyan helyet,ahol jól dolgoznak,jó áron akkor írjon legyenszíves!


Hát meg kel emelni és megnézegetni ott elől mindent,megmozgatni mi kotyog.Nekem mikor kotyogott lengőkar csere lett a vége. Sok minden nem lehet,van egy pár szilen elől,valamelyik ki van kopva, meg ki kellene mérni a lengéscsillapítókat. Jól kezdted te is, látom van mit költeni rá. Szerelő tudni fogja,mit kel megmozgatni,meg rázogatni elől.


Hát akkor lehet,hogy a legegyszerűbb megoldást választom... Oda viszem,ahol a stab. rudakat cseréltettem ki... Elég szépen dolgoztak! Unix van mellette,onnan megrendelem a cuccokat hozzá ami kell... De persze előtte megrendelem a BMW Fanatics tagsági kártyám is...


Hát a legegyszerűbb, főleg, hogy közel van az Unix.Mert ugye meg kel emelni és alul látni,mi van szétkopva,lógni kel a kerekeknek,mikor ott mozgatja,rángatja. Nem szoktak vészes dolgok lenni,csak ha lengőkar,ugye azt érdemes párba cserélni,mert kitudja meddig bírja a másik,vagy ha csillapító, de kormánymű a legkeményebb, de nem hiszem azzal van neked a gond,mert akkor nem bírnád egyenesbe tartani az autót.
Nekem mikor elszállt, mentem a pályán,és egyszerűen nem tudtam egyenesen menni,folyton korrigálni kellett a kormánnyal.

gyorilaszlo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz gyorilaszlo

Törzsvendég

Elismertség: 5% (6 pont) | Hozzászólások: 114

Elküldve: 2011. július 04. hétfő, 16:44


anubisz írta:
gyorilaszlo írta: Sziasztok!

Segítséget kérnék... Szeretném az első futóművet helyre hozni,de nemtudom hogy mivel kezdjem,vagy mit cseréljek ki! Olvasgattam 1-2 dolgot,de nem vagyok tisztában vele! A stab. rudak ki lettek cserélve szeptemberbe,mikor megvettem a kocsit... Viszont,amikor rosszabb úton megyek kopog kicsit a jobb eleje... A hátuljával úgy érzem nincs baj! Esetleg ha valaki Orosházán tud olyan helyet,ahol jól dolgoznak,jó áron akkor írjon legyenszíves!


Hát meg kel emelni és megnézegetni ott elől mindent,megmozgatni mi kotyog.Nekem mikor kotyogott lengőkar csere lett a vége. Sok minden nem lehet,van egy pár szilen elől,valamelyik ki van kopva, meg ki kellene mérni a lengéscsillapítókat. Jól kezdted te is, látom van mit költeni rá. Szerelő tudni fogja,mit kel megmozgatni,meg rázogatni elől.


Hát akkor lehet,hogy a legegyszerűbb megoldást választom... Oda viszem,ahol a stab. rudakat cseréltettem ki... Elég szépen dolgoztak! Unix van mellette,onnan megrendelem a cuccokat hozzá ami kell... De persze előtte megrendelem a BMW Fanatics tagsági kártyám is...

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. július 04. hétfő, 16:36


gyorilaszlo írta: Sziasztok!

Segítséget kérnék... Szeretném az első futóművet helyre hozni,de nemtudom hogy mivel kezdjem,vagy mit cseréljek ki! Olvasgattam 1-2 dolgot,de nem vagyok tisztában vele! A stab. rudak ki lettek cserélve szeptemberbe,mikor megvettem a kocsit... Viszont,amikor rosszabb úton megyek kopog kicsit a jobb eleje... A hátuljával úgy érzem nincs baj! Esetleg ha valaki Orosházán tud olyan helyet,ahol jól dolgoznak,jó áron akkor írjon legyenszíves!


Hát meg kel emelni és megnézegetni ott elől mindent,megmozgatni mi kotyog.Nekem mikor kotyogott lengőkar csere lett a vége. Sok minden nem lehet,van egy pár szilen elől,valamelyik ki van kopva, meg ki kellene mérni a lengéscsillapítókat. Jól kezdted te is, látom van mit költeni rá. Szerelő tudni fogja,mit kel megmozgatni,meg rázogatni elől.


gyorilaszlo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz gyorilaszlo

Törzsvendég

Elismertség: 5% (6 pont) | Hozzászólások: 114

Elküldve: 2011. július 04. hétfő, 16:17


Sziasztok!

Segítséget kérnék... Szeretném az első futóművet helyre hozni,de nemtudom hogy mivel kezdjem,vagy mit cseréljek ki! Olvasgattam 1-2 dolgot,de nem vagyok tisztában vele! A stab. rudak ki lettek cserélve szeptemberbe,mikor megvettem a kocsit... Viszont,amikor rosszabb úton megyek kopog kicsit a jobb eleje... A hátuljával úgy érzem nincs baj! Esetleg ha valaki Orosházán tud olyan helyet,ahol jól dolgoznak,jó áron akkor írjon legyenszíves!

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2011. május 24. kedd, 08:34


Zoliika!

Az ár anyagár, úgy, hogy én szereltem be (kb 3 óra). Szerintem szervizben 80 felett lett volna az összeg szerelési díjjal együtt főleg, hogyha még az anyag beszerzést is rájuk bízod.

SirToma
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz SirToma

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (19 pont) | Hozzászólások: 306

Elküldve: 2011. május 23. hétfő, 14:12


zoliika írta:
SP_323i írta:
zoliika írta:
SP_323i írta: Köszönöm a tanácsokat!

Túl vagyok a teló cseréken mer a dob pucoláson. Sacks M-sport teló került be és pár új gyári alkatrész.
Volt egy kis rozsdátalanítás a tornyokban hála a nem gondos előző szilent cserének (nem raktak be tömítést...)

Képek:





Üdv.:
SP


Hi!
Nekem is touringom van és érdeklődnék mennyibe fájt ez neked úgy komplett ezzel a gátlókkal?


Hali!
A telók darabja 22eFt,
az ütköző (szivacsos cumó a szilent alatt) olyan 3eFt/pár,
a fölötte lévő tányér (ezt csak gyáriban tudod megvenni 33526762325) 1583/db,
hézagoló alátét (gyári 3352677939 82Ft/db,
tömítés (gyári 33526772864) 240Ft/db,
plusz a lenti csavar amit újra cseréltem (gyári 07119900402) 265Ft/db
össz: kb 52eFt

A 07119900402 cikkszámú csavarból tudok adni, mert 10-es csomagban kaptam csak.

Üdv.
SP


Azt nem hiszem el négy éve a passatomra 80 pénz volt ugyanez.....és azt mondják a bmw-hez drága minden alkatrész!Na mindegy nagyon köszi az infót


Nekem a gyári szabvány gátló bilstein b4 volt 18/db


zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2011. május 23. hétfő, 13:55


SP_323i írta:
zoliika írta:
SP_323i írta: Köszönöm a tanácsokat!

Túl vagyok a teló cseréken mer a dob pucoláson. Sacks M-sport teló került be és pár új gyári alkatrész.
Volt egy kis rozsdátalanítás a tornyokban hála a nem gondos előző szilent cserének (nem raktak be tömítést...)

Képek:





Üdv.:
SP


Hi!
Nekem is touringom van és érdeklődnék mennyibe fájt ez neked úgy komplett ezzel a gátlókkal?


Hali!
A telók darabja 22eFt,
az ütköző (szivacsos cumó a szilent alatt) olyan 3eFt/pár,
a fölötte lévő tányér (ezt csak gyáriban tudod megvenni 33526762325) 1583/db,
hézagoló alátét (gyári 3352677939 82Ft/db,
tömítés (gyári 33526772864) 240Ft/db,
plusz a lenti csavar amit újra cseréltem (gyári 07119900402) 265Ft/db
össz: kb 52eFt

A 07119900402 cikkszámú csavarból tudok adni, mert 10-es csomagban kaptam csak.

Üdv.
SP


Azt nem hiszem el négy éve a passatomra 80 pénz volt ugyanez.....és azt mondják a bmw-hez drága minden alkatrész!Na mindegy nagyon köszi az infót

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2011. május 23. hétfő, 13:13


zoliika írta:
SP_323i írta: Köszönöm a tanácsokat!

Túl vagyok a teló cseréken mer a dob pucoláson. Sacks M-sport teló került be és pár új gyári alkatrész.
Volt egy kis rozsdátalanítás a tornyokban hála a nem gondos előző szilent cserének (nem raktak be tömítést...)

Képek:





Üdv.:
SP


Hi!
Nekem is touringom van és érdeklődnék mennyibe fájt ez neked úgy komplett ezzel a gátlókkal?


Hali!
A telók darabja 22eFt,
az ütköző (szivacsos cumó a szilent alatt) olyan 3eFt/pár,
a fölötte lévő tányér (ezt csak gyáriban tudod megvenni 33526762325) 1583/db,
hézagoló alátét (gyári 3352677939 82Ft/db,
tömítés (gyári 33526772864) 240Ft/db,
plusz a lenti csavar amit újra cseréltem (gyári 07119900402) 265Ft/db
össz: kb 52eFt

A 07119900402 cikkszámú csavarból tudok adni, mert 10-es csomagban kaptam csak.

Üdv.
SP

zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2011. május 23. hétfő, 12:30


SP_323i írta: Köszönöm a tanácsokat!

Túl vagyok a teló cseréken mer a dob pucoláson. Sacks M-sport teló került be és pár új gyári alkatrész.
Volt egy kis rozsdátalanítás a tornyokban hála a nem gondos előző szilent cserének (nem raktak be tömítést...)

Képek:





Üdv.:
SP


Hi!
Nekem is touringom van és érdeklődnék mennyibe fájt ez neked úgy komplett ezzel a gátlókkal?

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2011. május 23. hétfő, 09:44


Köszönöm a tanácsokat!

Túl vagyok a teló cseréken mer a dob pucoláson. Sacks M-sport teló került be és pár új gyári alkatrész.
Volt egy kis rozsdátalanítás a tornyokban hála a nem gondos előző szilent cserének (nem raktak be tömítést...)

Képek:





Üdv.:
SP


SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2011. április 08. péntek, 13:26


pneurob írta:
SP_323i írta: Urak!
Kéne egy kis segítség

E46 touring hátsó telóját szeretnék kikapni, de nem nagyon látom, hogy tudnám a dob burkolatokat eltávolítani a csomagtér felől. Addig okés, hogy az oldalsó paneleket kiveszem (aksi/cd-tár). Innen látok is 1-1 csavart felül és 2-2 patentot alul, de a dobtakaró panel többi rögzítési pontját nagyon eldugták számomra.
Tud vki segíteni, hogy tudnék megszabadulni tőle? Vki csinált már ilyet?

Üdv
SP


Ha már így szétkapod a hátulját, akkor cseréld ki a toronycsapágyakat is. Nem egy nagy összeg, ötezerből kijön tömítéssel együtt a kettő. Nem kötelező, csak ajánlott.


Köszi, de a felső szilentjeim 4 évesek. Holnap úgy is fékbetét stb cserét kell csinálnom és megnézem, hogy csere érettek e. Ha igen akkor természetes, hogy cserélem.




autója adatai
Széria: 7
Típus: E65
Kivitel: Sedan
Modell: 730d
Évjárat: 2003

státusz pneurob

Fórumlakó

Elismertség: 7% (17 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2011. április 07. csütörtök, 17:16


SP_323i írta: Urak!
Kéne egy kis segítség

E46 touring hátsó telóját szeretnék kikapni, de nem nagyon látom, hogy tudnám a dob burkolatokat eltávolítani a csomagtér felől. Addig okés, hogy az oldalsó paneleket kiveszem (aksi/cd-tár). Innen látok is 1-1 csavart felül és 2-2 patentot alul, de a dobtakaró panel többi rögzítési pontját nagyon eldugták számomra.
Tud vki segíteni, hogy tudnék megszabadulni tőle? Vki csinált már ilyet?

Üdv
SP


Ha már így szétkapod a hátulját, akkor cseréld ki a toronycsapágyakat is. Nem egy nagy összeg, ötezerből kijön tömítéssel együtt a kettő. Nem kötelező, csak ajánlott.

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2011. április 06. szerda, 10:23


kempelen írta:
SP_323i írta:
kempelen írta:
SP_323i írta: Urak!
Kéne egy kis segítség

E46 touring hátsó telóját szeretnék kikapni, de nem nagyon látom, hogy tudnám a dob burkolatokat eltávolítani a csomagtér felől. Addig okés, hogy az oldalsó paneleket kiveszem (aksi/cd-tár). Innen látok is 1-1 csavart felül és 2-2 patentot alul, de a dobtakaró panel többi rögzítési pontját nagyon eldugták számomra.
Tud vki segíteni, hogy tudnék megszabadulni tőle? Vki csinált már ilyet?

Üdv
SP


- hátsó csomagtérroló kiemelése
- hátsó oldalsó biztonsági övek felső takaróinak kipattintása
- csomagtérroló tartó zárszerkezetnél két felső csavar kicsavarása
- hátsó oldaló "Ajtók" (cd tártakaró, akkutakaró) kiszedése
- hátsó oldalső üveg alatt látható műanyag szellőzőszerűség tartócsavarjainak kicsavarása
- hátsó burkolaton, a két krómozott csomagrögzítő tartójának kicsavarása és kiemelése
- hátsó oldalburkolat (melyben a hangszórórács van) alsó és felső patentjainak kiszedése
- hátsó burkolat kiemelése

- hátsó hangszórók kiszedése a tartóból
- hátsó hangszórók tartójának kiszedése

Akkor már látni fogod a lengéscsillapító felső szárát.

Ha lengéscsillapítót kiszeded, ajánlatos a lengéscsillapítóhoz venned két felső tömítést, mert azok szét szoktak foszlani.

Ennyit tudok fejből.



Mega THX
a tömítésen kívül még a porvédőt is cserélni szeretném, ha már ott vagyok


Nincsmit!

A porvédő természetes, de a haverom 320d-jén is akkor vettük észre hogy a tömítés szétmállott, amikor már szétszedtük és késő volt. Azért ajánlottam. Ez egyébként kívül lesz majd, ha ki tudtad a kasztniból húzni a lengéscsillapító szárát, felül lesz kivül a sárvédődobban.

http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=45

9-es számú alkatrész





Köszönöm! Rajta leszek!




státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. április 06. szerda, 09:53


SP_323i írta:
kempelen írta:
SP_323i írta: Urak!
Kéne egy kis segítség

E46 touring hátsó telóját szeretnék kikapni, de nem nagyon látom, hogy tudnám a dob burkolatokat eltávolítani a csomagtér felől. Addig okés, hogy az oldalsó paneleket kiveszem (aksi/cd-tár). Innen látok is 1-1 csavart felül és 2-2 patentot alul, de a dobtakaró panel többi rögzítési pontját nagyon eldugták számomra.
Tud vki segíteni, hogy tudnék megszabadulni tőle? Vki csinált már ilyet?

Üdv
SP


- hátsó csomagtérroló kiemelése
- hátsó oldalsó biztonsági övek felső takaróinak kipattintása
- csomagtérroló tartó zárszerkezetnél két felső csavar kicsavarása
- hátsó oldaló "Ajtók" (cd tártakaró, akkutakaró) kiszedése
- hátsó oldalső üveg alatt látható műanyag szellőzőszerűség tartócsavarjainak kicsavarása
- hátsó burkolaton, a két krómozott csomagrögzítő tartójának kicsavarása és kiemelése
- hátsó oldalburkolat (melyben a hangszórórács van) alsó és felső patentjainak kiszedése
- hátsó burkolat kiemelése

- hátsó hangszórók kiszedése a tartóból
- hátsó hangszórók tartójának kiszedése

Akkor már látni fogod a lengéscsillapító felső szárát.

Ha lengéscsillapítót kiszeded, ajánlatos a lengéscsillapítóhoz venned két felső tömítést, mert azok szét szoktak foszlani.

Ennyit tudok fejből.



Mega THX
a tömítésen kívül még a porvédőt is cserélni szeretném, ha már ott vagyok


Nincsmit!

A porvédő természetes, de a haverom 320d-jén is akkor vettük észre hogy a tömítés szétmállott, amikor már szétszedtük és késő volt. Azért ajánlottam. Ez egyébként kívül lesz majd, ha ki tudtad a kasztniból húzni a lengéscsillapító szárát, felül lesz kivül a sárvédődobban.

http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=45

9-es számú alkatrész





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2011. április 06. szerda, 09:55