John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2023. május 29. hétfő, 21:14


YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok, Engem már nem érint, csak tudni szeretném, hogy az M43-as motorokról az utóbbi időben és több helyen is olvasom, hogy a hajtókar csapágy szokott tönkremenni. Mitől lehet ez és szinte csak ennél a motornál?
Bye: hil


tuti? inkább N43 lesz az. meg N47 és főként a dízelek.


Tuti, nem tévedés: Több fórumon is az M43TU motorokról olvastam a gyakori hajtókar csapágy problém, pedig azt mondják, az a legtutibb motor, örök élet meg egy nap, csak ugye a hajtókar csapágy. Az előző hozzászóló is erről írt (Bmwcooler).


na de mit ír? motorolaj hiányában lett hajtókarcsapágyas. segítek, bármi az lenne olaj nélkül... ha nincs meg az olajnyomás, akkor fém a fémen fut.
ez a baja az N47-nek is, hogy 25-30ezrenként cserélnek olajat. vagy ki tudja. annyi tróger van, mindegyik friss olajcserével árulja, aztán már ő is így vette. sokan nem képesek egy olajszervizre se, hanem eladják előtte, aztán ki tudja mióta nem volt cserélve.

OK, nála olajhiány volt, de másoknál normál használat során jelentkezett, ahol volt olaj, ami mindig időben volt cserélve.


ebbe azért ne legyél biztos. mert ha hüJe volt úgy sem ismeri be. ha már más cserélte az olajat, ki tudja valóban cserélte-e és mire. most elviszed 10ezer km-ként valahova,szerelő látja, hogy 25ezer a csere, fogja le se sz*rja, csak kiszámlázza. sajnos nem tudok enyhíteni bizalmatlanságomon.
szinte biztos vagyok benne, hogy amelyik ebből a motorból hajtókarcsapágyas lett, ott volt valami gond az olajjal, cserével, vagy használattal.

Sziasztok.Yellownak van igaza,ugyanis nekem 7.-éve lesz Júliusban hogy meg van az M43Tub16 de még mindig nem csapágyas pedig már 265.500 Km-van benne,jelenleg bal első rugótörésem van de az nem a motor.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2022. szeptember 21. szerda, 20:11


Hy!

Engem sem érint, mert én cserélem évente az olajat, kb 10ezret de inkább kevesebbet fut az öreg "nácibárka" két olajcsere között.
Októberben cserélem a kis Tigrában is.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2022. szeptember 03. szombat, 17:14


hil írta:
YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok, Engem már nem érint, csak tudni szeretném, hogy az M43-as motorokról az utóbbi időben és több helyen is olvasom, hogy a hajtókar csapágy szokott tönkremenni. Mitől lehet ez és szinte csak ennél a motornál?
Bye: hil


tuti? inkább N43 lesz az. meg N47 és főként a dízelek.


Tuti, nem tévedés: Több fórumon is az M43TU motorokról olvastam a gyakori hajtókar csapágy problém, pedig azt mondják, az a legtutibb motor, örök élet meg egy nap, csak ugye a hajtókar csapágy. Az előző hozzászóló is erről írt (Bmwcooler).


na de mit ír? motorolaj hiányában lett hajtókarcsapágyas. segítek, bármi az lenne olaj nélkül... ha nincs meg az olajnyomás, akkor fém a fémen fut.
ez a baja az N47-nek is, hogy 25-30ezrenként cserélnek olajat. vagy ki tudja. annyi tróger van, mindegyik friss olajcserével árulja, aztán már ő is így vette. sokan nem képesek egy olajszervizre se, hanem eladják előtte, aztán ki tudja mióta nem volt cserélve.

OK, nála olajhiány volt, de másoknál normál használat során jelentkezett, ahol volt olaj, ami mindig időben volt cserélve.


ebbe azért ne legyél biztos. mert ha hüJe volt úgy sem ismeri be. ha már más cserélte az olajat, ki tudja valóban cserélte-e és mire. most elviszed 10ezer km-ként valahova,szerelő látja, hogy 25ezer a csere, fogja le se sz*rja, csak kiszámlázza. sajnos nem tudok enyhíteni bizalmatlanságomon.
szinte biztos vagyok benne, hogy amelyik ebből a motorból hajtókarcsapágyas lett, ott volt valami gond az olajjal, cserével, vagy használattal.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2022. szeptember 02. péntek, 06:11


YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok, Engem már nem érint, csak tudni szeretném, hogy az M43-as motorokról az utóbbi időben és több helyen is olvasom, hogy a hajtókar csapágy szokott tönkremenni. Mitől lehet ez és szinte csak ennél a motornál?
Bye: hil


tuti? inkább N43 lesz az. meg N47 és főként a dízelek.


Tuti, nem tévedés: Több fórumon is az M43TU motorokról olvastam a gyakori hajtókar csapágy problém, pedig azt mondják, az a legtutibb motor, örök élet meg egy nap, csak ugye a hajtókar csapágy. Az előző hozzászóló is erről írt (Bmwcooler).


na de mit ír? motorolaj hiányában lett hajtókarcsapágyas. segítek, bármi az lenne olaj nélkül... ha nincs meg az olajnyomás, akkor fém a fémen fut.
ez a baja az N47-nek is, hogy 25-30ezrenként cserélnek olajat. vagy ki tudja. annyi tróger van, mindegyik friss olajcserével árulja, aztán már ő is így vette. sokan nem képesek egy olajszervizre se, hanem eladják előtte, aztán ki tudja mióta nem volt cserélve.

OK, nála olajhiány volt, de másoknál normál használat során jelentkezett, ahol volt olaj, ami mindig időben volt cserélve.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2022. szeptember 01. csütörtök, 20:46


hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok, Engem már nem érint, csak tudni szeretném, hogy az M43-as motorokról az utóbbi időben és több helyen is olvasom, hogy a hajtókar csapágy szokott tönkremenni. Mitől lehet ez és szinte csak ennél a motornál?
Bye: hil


tuti? inkább N43 lesz az. meg N47 és főként a dízelek.


Tuti, nem tévedés: Több fórumon is az M43TU motorokról olvastam a gyakori hajtókar csapágy problém, pedig azt mondják, az a legtutibb motor, örök élet meg egy nap, csak ugye a hajtókar csapágy. Az előző hozzászóló is erről írt (Bmwcooler).


na de mit ír? motorolaj hiányában lett hajtókarcsapágyas. segítek, bármi az lenne olaj nélkül... ha nincs meg az olajnyomás, akkor fém a fémen fut.
ez a baja az N47-nek is, hogy 25-30ezrenként cserélnek olajat. vagy ki tudja. annyi tróger van, mindegyik friss olajcserével árulja, aztán már ő is így vette. sokan nem képesek egy olajszervizre se, hanem eladják előtte, aztán ki tudja mióta nem volt cserélve.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2022. szeptember 01. csütörtök, 19:30


YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok, Engem már nem érint, csak tudni szeretném, hogy az M43-as motorokról az utóbbi időben és több helyen is olvasom, hogy a hajtókar csapágy szokott tönkremenni. Mitől lehet ez és szinte csak ennél a motornál?
Bye: hil


tuti? inkább N43 lesz az. meg N47 és főként a dízelek.


Tuti, nem tévedés: Több fórumon is az M43TU motorokról olvastam a gyakori hajtókar csapágy problém, pedig azt mondják, az a legtutibb motor, örök élet meg egy nap, csak ugye a hajtókar csapágy. Az előző hozzászóló is erről írt (Bmwcooler).



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2022. szeptember 01. csütörtök, 18:52


hil írta: Sziasztok, Engem már nem érint, csak tudni szeretném, hogy az M43-as motorokról az utóbbi időben és több helyen is olvasom, hogy a hajtókar csapágy szokott tönkremenni. Mitől lehet ez és szinte csak ennél a motornál?
Bye: hil


tuti? inkább N43 lesz az. meg N47 és főként a dízelek.


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2022. szeptember 01. csütörtök, 16:06


Sziasztok, Engem már nem érint, csak tudni szeretném, hogy az M43-as motorokról az utóbbi időben és több helyen is olvasom, hogy a hajtókar csapágy szokott tönkremenni. Mitől lehet ez és szinte csak ennél a motornál?
Bye: hil

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz Bmwcooler

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2022. május 09. hétfő, 12:18


Van egy bmw 316i E46-om 1.9 es azaz 1895 ccm-es M43B19 motorral gyárilag 230 ezer km-el
ami hajtókarcsapágyas lett motorolaj hiányában,motor indul de kopog.
Ezért az érdekelne ,hogy valakinek van esetleg eladó ilyen motorja,hiányos autója?
Nagyon köszönöm a válaszokat és a segítséget!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2022. május 09. hétfő, 12:18

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz hahfg

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2022. január 05. szerda, 06:40


Sziasztok!

Valaki nem tudja , hogy lehet e venni valahol Gázbowdent? Rengeteg helyen kerestem és sehol nincs.

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2020. október 08. csütörtök, 19:58


YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: (Csak hogy ne legyen piramis Jellow újat folytatok ugyanebben ) Ma reggel 8-tól otthagytam a szerelőnél a csapágycsere végett az autót és kérdeztem tőle hogy párba lehetne cserélni ő erre azt mondta hogy:"Nem szoktuk párba..." na mondom meg vagyok lőve mert itt tanyán ez az egy műhely van (Újszilvás mellett lakom miért nem Pesten vagy Szolnokon )Ráadásul egy nappal ez előtt az első szondám is behányt de neki ezt nem kell tudnia,kiütöttem a hibakódot,úgysem ért hozzá lehet szegény autó megérzi hogy ott kell hagynom,na mindjárt írok a szondás topickba is.Apropó M43tu blokk,nincs valakinek egy rajza hol kell futnia hivatalosan az első szonda kábelének a motorvezérlőtől a szondáig? Ugyanis olyan szar helyen van a váltón van átfűzve közvetlenül keresztbe és nem kicsit feszül,lehet kidörzsölte a vezetéket meg a hő...


igen nem szokták párban. elég szomorú. valaki lengéscsillapítót sem cserél, mert bontott vesz 1 db-ot, amilyen éppen van. tény az egyik mindig hamarabb megadja magát (csapágy), amerre többet terhel jellemzően. de ha már szedik, én cseréltetném párban.
mondjuk ha így áll hozzá a szerelő, akkor már ne is akard rábeszélni a dupla cserére, mert úgy se fogja, csak rá mondja, hogy kicserélte...

Igen ez az igazság hogy tisztelet a kivételnek de mai szerelők azt majd ők akarják eldönteni hogy nekünk mi a jó.Pont pár napja beszélgettem a szomszédommal és azt mondta hogy a férjét amikor vizsgáztatja az autót akkor nem engedik be a műhelybe de ő akkor is be megy mert szeretné látni és erre azt mondtam igaza van.... Miért nincs Magyarországon olyan márkafüggetlen szerelőműhely hogy akár egy üvegablak mögött üllve meg lehet várni a szerelést és mindent látsz?


én is szeretek ott lenni műszakin, mert látni karom az értékeket. sőt sokszor a padra nekem kell beállni, mert ugye éppen nem ér oda, és ha nagyobb tempóban huppan bele, akkor a lökös lekoccolhat. jobb padokon, van egy mechanika, amire ráállsz, majd szépen leereszti az autót. majd a végén kiemeli a fékpadból.
sok hivatalos szervizben van megoldás. pl, vagy 10 éve szufukli szervizben is volt olyan, hogy az előtérben, a váróban, TV-n keresztül nézhetted a munkafolyamatot. a felvételt azt hiszem elég sokáig meg is őrzik. sok helyre rimánkodni kell, hogy ott lehess, de nem igazán nézik jó szemmel. valamilyen szinten érthető. egy idő után zavaró, ha ott lesel és beleszólsz, kérdezgetsz. sajnos műszakin tipikusan tapasztalható, hogy kb a legparasztabb emberek vannak, akiknek kb. nulla életkedvük van. nekik az a jó ügyfél, aki eladja a kocsit, majd a végén érte megy. én meg amit látok, kizárt dolog, hogy otthagyjam.
valamilyen szinten igazuk van, mert amúgy előírás, hogy nem lehet ott tartózkodni. szerintem a kamerás módszer elég korrekt. de sok helyen ablakon keresztül lehet nézni. de kis műhelyek nem engedhetik meg maguknak.

Arról nem is beszélve hogy időpontra reggel 8-kor odavittem pár nappal előre le egyeztettett időpontra és úgy tudom kb 1-1.5 óra egy oldali csapágycsere,értem én hogy lehet komplikáció de azt gondolnám hogy délutánra kész van,meglátjuk mert ha holnap nem akkor meg Hétfő vagy Kedd...?





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2020. október 08. csütörtök, 19:59

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2020. október 08. csütörtök, 19:35


John írta:
YELLOW írta:
John írta: (Csak hogy ne legyen piramis Jellow újat folytatok ugyanebben ) Ma reggel 8-tól otthagytam a szerelőnél a csapágycsere végett az autót és kérdeztem tőle hogy párba lehetne cserélni ő erre azt mondta hogy:"Nem szoktuk párba..." na mondom meg vagyok lőve mert itt tanyán ez az egy műhely van (Újszilvás mellett lakom miért nem Pesten vagy Szolnokon )Ráadásul egy nappal ez előtt az első szondám is behányt de neki ezt nem kell tudnia,kiütöttem a hibakódot,úgysem ért hozzá lehet szegény autó megérzi hogy ott kell hagynom,na mindjárt írok a szondás topickba is.Apropó M43tu blokk,nincs valakinek egy rajza hol kell futnia hivatalosan az első szonda kábelének a motorvezérlőtől a szondáig? Ugyanis olyan szar helyen van a váltón van átfűzve közvetlenül keresztbe és nem kicsit feszül,lehet kidörzsölte a vezetéket meg a hő...


igen nem szokták párban. elég szomorú. valaki lengéscsillapítót sem cserél, mert bontott vesz 1 db-ot, amilyen éppen van. tény az egyik mindig hamarabb megadja magát (csapágy), amerre többet terhel jellemzően. de ha már szedik, én cseréltetném párban.
mondjuk ha így áll hozzá a szerelő, akkor már ne is akard rábeszélni a dupla cserére, mert úgy se fogja, csak rá mondja, hogy kicserélte...

Igen ez az igazság hogy tisztelet a kivételnek de mai szerelők azt majd ők akarják eldönteni hogy nekünk mi a jó.Pont pár napja beszélgettem a szomszédommal és azt mondta hogy a férjét amikor vizsgáztatja az autót akkor nem engedik be a műhelybe de ő akkor is be megy mert szeretné látni és erre azt mondtam igaza van.... Miért nincs Magyarországon olyan márkafüggetlen szerelőműhely hogy akár egy üvegablak mögött üllve meg lehet várni a szerelést és mindent látsz?


én is szeretek ott lenni műszakin, mert látni karom az értékeket. sőt sokszor a padra nekem kell beállni, mert ugye éppen nem ér oda, és ha nagyobb tempóban huppan bele, akkor a lökös lekoccolhat. jobb padokon, van egy mechanika, amire ráállsz, majd szépen leereszti az autót. majd a végén kiemeli a fékpadból.
sok hivatalos szervizben van megoldás. pl, vagy 10 éve szufukli szervizben is volt olyan, hogy az előtérben, a váróban, TV-n keresztül nézhetted a munkafolyamatot. a felvételt azt hiszem elég sokáig meg is őrzik. sok helyre rimánkodni kell, hogy ott lehess, de nem igazán nézik jó szemmel. valamilyen szinten érthető. egy idő után zavaró, ha ott lesel és beleszólsz, kérdezgetsz. sajnos műszakin tipikusan tapasztalható, hogy kb a legparasztabb emberek vannak, akiknek kb. nulla életkedvük van. nekik az a jó ügyfél, aki eladja a kocsit, majd a végén érte megy. én meg amit látok, kizárt dolog, hogy otthagyjam.
valamilyen szinten igazuk van, mert amúgy előírás, hogy nem lehet ott tartózkodni. szerintem a kamerás módszer elég korrekt. de sok helyen ablakon keresztül lehet nézni. de kis műhelyek nem engedhetik meg maguknak.

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2020. október 08. csütörtök, 19:07


YELLOW írta:
John írta: (Csak hogy ne legyen piramis Jellow újat folytatok ugyanebben ) Ma reggel 8-tól otthagytam a szerelőnél a csapágycsere végett az autót és kérdeztem tőle hogy párba lehetne cserélni ő erre azt mondta hogy:"Nem szoktuk párba..." na mondom meg vagyok lőve mert itt tanyán ez az egy műhely van (Újszilvás mellett lakom miért nem Pesten vagy Szolnokon )Ráadásul egy nappal ez előtt az első szondám is behányt de neki ezt nem kell tudnia,kiütöttem a hibakódot,úgysem ért hozzá lehet szegény autó megérzi hogy ott kell hagynom,na mindjárt írok a szondás topickba is.Apropó M43tu blokk,nincs valakinek egy rajza hol kell futnia hivatalosan az első szonda kábelének a motorvezérlőtől a szondáig? Ugyanis olyan szar helyen van a váltón van átfűzve közvetlenül keresztbe és nem kicsit feszül,lehet kidörzsölte a vezetéket meg a hő...


igen nem szokták párban. elég szomorú. valaki lengéscsillapítót sem cserél, mert bontott vesz 1 db-ot, amilyen éppen van. tény az egyik mindig hamarabb megadja magát (csapágy), amerre többet terhel jellemzően. de ha már szedik, én cseréltetném párban.
mondjuk ha így áll hozzá a szerelő, akkor már ne is akard rábeszélni a dupla cserére, mert úgy se fogja, csak rá mondja, hogy kicserélte...

Igen ez az igazság hogy tisztelet a kivételnek de mai szerelők azt majd ők akarják eldönteni hogy nekünk mi a jó.Pont pár napja beszélgettem a szomszédommal és azt mondta hogy a férjét amikor vizsgáztatja az autót akkor nem engedik be a műhelybe de ő akkor is be megy mert szeretné látni és erre azt mondtam igaza van.... Miért nincs Magyarországon olyan márkafüggetlen szerelőműhely hogy akár egy üvegablak mögött üllve meg lehet várni a szerelést és mindent látsz?



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2020. október 08. csütörtök, 19:01


John írta: (Csak hogy ne legyen piramis Jellow újat folytatok ugyanebben ) Ma reggel 8-tól otthagytam a szerelőnél a csapágycsere végett az autót és kérdeztem tőle hogy párba lehetne cserélni ő erre azt mondta hogy:"Nem szoktuk párba..." na mondom meg vagyok lőve mert itt tanyán ez az egy műhely van (Újszilvás mellett lakom miért nem Pesten vagy Szolnokon )Ráadásul egy nappal ez előtt az első szondám is behányt de neki ezt nem kell tudnia,kiütöttem a hibakódot,úgysem ért hozzá lehet szegény autó megérzi hogy ott kell hagynom,na mindjárt írok a szondás topickba is.Apropó M43tu blokk,nincs valakinek egy rajza hol kell futnia hivatalosan az első szonda kábelének a motorvezérlőtől a szondáig? Ugyanis olyan szar helyen van a váltón van átfűzve közvetlenül keresztbe és nem kicsit feszül,lehet kidörzsölte a vezetéket meg a hő...


igen nem szokták párban. elég szomorú. valaki lengéscsillapítót sem cserél, mert bontott vesz 1 db-ot, amilyen éppen van. tény az egyik mindig hamarabb megadja magát (csapágy), amerre többet terhel jellemzően. de ha már szedik, én cseréltetném párban.
mondjuk ha így áll hozzá a szerelő, akkor már ne is akard rábeszélni a dupla cserére, mert úgy se fogja, csak rá mondja, hogy kicserélte...

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2020. október 08. csütörtök, 18:45


(Csak hogy ne legyen piramis Jellow újat folytatok ugyanebben ) Ma reggel 8-tól otthagytam a szerelőnél a csapágycsere végett az autót és kérdeztem tőle hogy párba lehetne cserélni ő erre azt mondta hogy:"Nem szoktuk párba..." na mondom meg vagyok lőve mert itt tanyán ez az egy műhely van (Újszilvás mellett lakom miért nem Pesten vagy Szolnokon )Ráadásul egy nappal ez előtt az első szondám is behányt de neki ezt nem kell tudnia,kiütöttem a hibakódot,úgysem ért hozzá lehet szegény autó megérzi hogy ott kell hagynom,na mindjárt írok a szondás topickba is.Apropó M43tu blokk,nincs valakinek egy rajza hol kell futnia hivatalosan az első szonda kábelének a motorvezérlőtől a szondáig? Ugyanis olyan szar helyen van a váltón van átfűzve közvetlenül keresztbe és nem kicsit feszül,lehet kidörzsölte a vezetéket meg a hő...



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2020. október 08. csütörtök, 18:47