jamborj
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330i
Évjárat: 2001

státusz jamborj

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 102

Elküldve: 2016. október 23. vasárnap, 14:09


Akksi saru le, nem segített...
megnéztem a motorvezérlő melletti biztiket, 30A-30A-20A-30A-30A
A negyedik kiolvadt, most megyek veszek új biztit, remélem csak egy kóbor véletlen volt...
Honnan tudnám meg, hogy mit biztosít a negyedik??

jamborj
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330i
Évjárat: 2001

státusz jamborj

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 102

Elküldve: 2016. október 23. vasárnap, 13:36


YELLOW írta:
jamborj írta: Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni...
Inpa-val nézegettem az autót, olajcsere számlálót akartam nullázni, de sok más helyen is jártam, aztán leállítottam, most meg nem indul
Mi lehet a probléma?
E46 330i
Ez egy új hiba...


DME-nek, vagy a gyújtásnak a reléjére vonatkozik szerintem.
próbaképpen vedd le az akksi sarukat egy pár párcre. ha akkor sme jó, akkor lehet mérni kellene a reléket. de az is lehet az EWS tilt le. lehet rossz helyen jártál.
esetleg pótkulccsal próbáld meg.


Pótkulcs próba megvolt, nem indul, megyek leveszem a sarut, aztán írok

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. október 23. vasárnap, 13:32


jamborj írta: Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni...
Inpa-val nézegettem az autót, olajcsere számlálót akartam nullázni, de sok más helyen is jártam, aztán leállítottam, most meg nem indul
Mi lehet a probléma?
E46 330i
Ez egy új hiba...


DME-nek, vagy a gyújtásnak a reléjére vonatkozik szerintem.
próbaképpen vedd le az akksi sarukat egy pár párcre. ha akkor sme jó, akkor lehet mérni kellene a reléket. de az is lehet az EWS tilt le. lehet rossz helyen jártál.
esetleg pótkulccsal próbáld meg.

jamborj
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330i
Évjárat: 2001

státusz jamborj

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 102

Elküldve: 2016. október 23. vasárnap, 13:11


Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni...
Inpa-val nézegettem az autót, olajcsere számlálót akartam nullázni, de sok más helyen is jártam, aztán leállítottam, most meg nem indul
Mi lehet a probléma?
E46 330i
Ez egy új hiba...


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 323i
Évjárat: 2000

státusz Dady0219

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2016. október 22. szombat, 22:03


Üdv!

Az előző problémám sajnos nem oldódott meg.
Pontosítva leírnám a hibát.
Alacsony fordulatnál rángat az autó, pontosabban ahogy eléri az 1200-as, majd az 1500-as és az 1800-as fordulatnál egy rángást lehet tapasztalni menet közben. Ahogy ezeket a fordulatokat elhagyom megszűnik a rángás, viszont minden leírt fordulatnál jelentkezik a rángás. Ezt mindegyik sebességnél tapasztalom.
Kicseréltem a gyertyákat, vettem 6 db Boch 4 pólusú gyertyákat, de továbbra is jelen van a gond. Valami kontakt hiba lenne, vagy esetleg valamelyik injektornál a jeladó?

Dog
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2002

státusz Dog

Törzsvendég

Elismertség: 5% (7 pont) | Hozzászólások: 123

Elküldve: 2016. október 21. péntek, 21:14


bikemano írta:
bikemano írta: Hello!

Korábban feltettem egy kérdést ebben a fórum részben és nem kaptam választ, valojában elég sok zagyvaságot leirtam, rosszul fogalmaztam meg, ráadásul előre a kulplungra öszpontositóttam..
Arrol lenne szó, hogy adott egy bmw e46 320D, amiben olyan probléma jelentkezett, hogy amikor kicsit odalépek neki, tehát jól benyomom a gázpedált, majd utánna leveszem a lábam róla és benyomom a kuplungot a motor felbőg, felugrik a fordulatszámom majd ha picit pumpálok a gázpedálon ez elmulik! Tehát ha jobban odalépek a gázpedálra kb egy ponton olyan mintha tempomat lenne az autóba, szerintem valahol elakad a pedál! Valamiféle olaj nyomásal menne a pedál mint néhány kuplung pedál vagy hasonló és az van kigyengülve, vagy valami rugó van ott ami vissza húzza a pedált? Mondanék, illetve kérdeznék még egy nagy baromságot, ez akkor kezdődött amikor néhány napja gumidefektet kaptam és felkerült az R15 potkerék rá a többi kerekem meg R17.... szerintem nincs köze de gondoltam megemlitem ezt is!

Valakinek ötlete? Tanácsa? Vagy bármi hasznos?
inkább csere elektromos az egész rendszer de elöbb diadold mielött vaktába cserélgetsz
Köszi előre is, remélem nem irtam irtó nagy marhaságokat, magamtól nem sikerült rájönnöm a probléma okára!







Ma megtudtam, hogy ezekben jeladós gázpedál van nem bowdenes, tehát gondolom hogy az adó vagy a vevő oldalon lesz a hiba, ilyen esetben ezek a pedálok javithatóak vagy cserére szorulok?




bikemano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz bikemano

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 40

Elküldve: 2016. október 21. péntek, 16:29


bikemano írta: Hello!

Korábban feltettem egy kérdést ebben a fórum részben és nem kaptam választ, valojában elég sok zagyvaságot leirtam, rosszul fogalmaztam meg, ráadásul előre a kulplungra öszpontositóttam..
Arrol lenne szó, hogy adott egy bmw e46 320D, amiben olyan probléma jelentkezett, hogy amikor kicsit odalépek neki, tehát jól benyomom a gázpedált, majd utánna leveszem a lábam róla és benyomom a kuplungot a motor felbőg, felugrik a fordulatszámom majd ha picit pumpálok a gázpedálon ez elmulik! Tehát ha jobban odalépek a gázpedálra kb egy ponton olyan mintha tempomat lenne az autóba, szerintem valahol elakad a pedál! Valamiféle olaj nyomásal menne a pedál mint néhány kuplung pedál vagy hasonló és az van kigyengülve, vagy valami rugó van ott ami vissza húzza a pedált? Mondanék, illetve kérdeznék még egy nagy baromságot, ez akkor kezdődött amikor néhány napja gumidefektet kaptam és felkerült az R15 potkerék rá a többi kerekem meg R17.... szerintem nincs köze de gondoltam megemlitem ezt is!

Valakinek ötlete? Tanácsa? Vagy bármi hasznos?

Köszi előre is, remélem nem irtam irtó nagy marhaságokat, magamtól nem sikerült rájönnöm a probléma okára!







Ma megtudtam, hogy ezekben jeladós gázpedál van nem bowdenes, tehát gondolom hogy az adó vagy a vevő oldalon lesz a hiba, ilyen esetben ezek a pedálok javithatóak vagy cserére szorulok?



Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2016. október 21. péntek, 12:28


Jumper írta: Koszi tano az infót!esetleg valami amire figyeljek?eszrevetel tapasztalat stb?gondolom aksirol saru le?!valamint törlik magától a hiba kodot ha cserélve lett vagy néztünk ra megint?


Azért gondoljátok át, ne cserélgessetek egyből ezt-azt. Ha megnézitek, akkor látszik, hogy ez egy vákumos-elektromos-mechanikus rendszer. Ki kell szűrni, hogy melyik részével van gond. A vezérlő csak azt látja hogy nem stimmel a kívánt töltőnyomás, ezért beírja a hibakódot, de nem tudja eldönteni, hogy melyik rész okozza az eltérést. Lehet hogy csak egy vákumcső repedt, vagy az elektromos vákumszabályzó szelep (ugyanilyen van az EGR-nél is, azzal fel lehet cserélni ellenőrzés képpen) vagy lehet hogy a vákumszelepnél szivárog a membránnál, vagy nem mozog a geometria stb. Szóval végig kell nézni.

Jumper
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Jumper

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 58

Elküldve: 2016. október 21. péntek, 10:35


Tano írta:
Jumper írta: Yellow te tudod pontosan hol helyezkedik el a motortérben ez a szabályzó?


Menet irány szerint jobb oldalon keresd.


Koszi tano az infót!esetleg valami amire figyeljek?eszrevetel tapasztalat stb?gondolom aksirol saru le?!valamint törlik magától a hiba kodot ha cserélve lett vagy néztünk ra megint?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2016. október 21. péntek, 08:30


Jumper írta: Yellow te tudod pontosan hol helyezkedik el a motortérben ez a szabályzó?


Menet irány szerint jobb oldalon keresd.

Jumper
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Jumper

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 58

Elküldve: 2016. október 20. csütörtök, 23:51


YELLOW írta:
Jumper írta:
Jumper írta:
YELLOW írta:
Jumper írta:
Jumper írta: Üdvözlet urak!
Nem igazan találtam hasznos infót szoval ide irok nehogy véletlen uj topicot nyissak!
Szoval,a probléma az hogy 5. Fokozat 3300 fordulatnal fogja magát es vissza esik a fogyasztás merő mar nem pörög ki a motor es gaz áldásra erőtlen fogyasztás merő epp hogy meg mozdul 8l-ig kb!majd kis idő elteltével ami változó vissza jon az erő es megy mint a mesebe!valaki találkozott mar eme problémával?esetleg otlet hol keressem?
Ma cseréltem kartelgaz szurot illetve hazat mert hosszanti irányban félbe volt törte a haz amit a kedves szerelőm állítólag ki cserélt (hogy rohadna meg) valószínűleg 6 hónap alatt el öregedik a tömítés szoval gyanítom azzal be húzott!szoval inkabb okositom magam fel szerelem a garázst es meg csinálom magam!
Elore is köszöntem az információkat


Hahoooooo


attól nem kapsz hamarabb választ. sajnos egyre kevesebben vannak, akik fórumozás szintjén tudnának segíteni. én direkt nem írtam, mondom hátha valaki konkrétan tudja.
csak általánosságot tudok írni, hogy BMW specifikus élő adat diag kellene neki.
többi fokozatban is csinálja ennél a fordulatnál? ha igen, akkor turbo geometria, lyukas cső, az amire gondolnék.
mondjuk eleve nem értem magyarországon 5 fokozatban 3300 fordulattal hol tudsz menni, de mind1. mert szerintem 130-nál nem pörög annyit.


Igen a diagra ma megyek szoval par óra es okosabbak leszünk amit majd meg irok hátha segít valakinek!5. 3300fordulat az pontosan 160km/h igazabol ez is csak ugy derült ki hogy próbálhattam mit bír de a sokadik alkalommal is ugyan ezt csinálta...a többi fokozatban nem csinálja!



Na skacok meg van az eredmény!a diag azt hozta hogy a turbó nyomás szabályzó szar!holnap delutan meg jon ki cserélem es írom az uj infokat!


akkor jól tippeltem. bár fura, mert elvileg minden fokozatban kellene csinálni ilyen fordulat körül. vagy itt már annyira nagy a menetszél, hogy jobban erőlködik a motor.


Yellow te tudod pontosan hol helyezkedik el a motortérben ez a szabályzó?


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 323i
Évjárat: 2000

státusz Dady0219

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2016. október 20. csütörtök, 22:40


YELLOW írta:
Dady0219 írta: Sziasztok!

Van egy 2000-es évjáratú E46-os 323i (170LE) autóm és a következő lenne a problémám.
...ha 1000-es fordulatszám alatt adok gázt elkezd rángatni az autó, de ahogy eléri az 1000-es, 1200-es fordulatot normálisan teszi a dolgát. Viszont ez mindegyik sebességnél tapasztalom, ha 1000 alá megy a fordulat és onnan viszem fel a sebességet.
Valakinek van hasonló tapasztalata?
Köszönöm!


csodálkozol? jó, hogy nem fullasztod le. adjál gázt, mert igényli. + tanulj meg kuplungolni. nem mellesleg oktatáson is elmondják, hogy 1500-as fordulaton indítjuk az autót, és váltani sem 1000 alatt szokás


Értem én, viszont ha araszol az ember, olykor elkerülhetetlen, hogy 1500-al vegyem a sebességet. Csúsztatni meg nem fogom az miatt, hogy 1500 alá ne menjen. Volt már több BMW-m, egyikkel sem csinálta ezt. Vezetni meg kuplungolni nem kell megtanítani, nem mai gyerek vagyok



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. október 20. csütörtök, 22:42

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. október 20. csütörtök, 22:27


Dady0219 írta: Sziasztok!

Van egy 2000-es évjáratú E46-os 323i (170LE) autóm és a következő lenne a problémám.
...ha 1000-es fordulatszám alatt adok gázt elkezd rángatni az autó, de ahogy eléri az 1000-es, 1200-es fordulatot normálisan teszi a dolgát. Viszont ez mindegyik sebességnél tapasztalom, ha 1000 alá megy a fordulat és onnan viszem fel a sebességet.
Valakinek van hasonló tapasztalata?
Köszönöm!


csodálkozol? jó, hogy nem fullasztod le. adjál gázt, mert igényli. + tanulj meg kuplungolni. nem mellesleg oktatáson is elmondják, hogy 1500-as fordulaton indítjuk az autót, és váltani sem 1000 alatt szokás

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 323i
Évjárat: 2000

státusz Dady0219

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2016. október 20. csütörtök, 22:22


Sziasztok!

Van egy 2000-es évjáratú E46-os 323i (170LE) autóm és a következő lenne a problémám.
...ha 1000-es fordulatszám alatt adok gázt elkezd rángatni az autó, de ahogy eléri az 1000-es, 1200-es fordulatot normálisan teszi a dolgát. Viszont ez mindegyik sebességnél tapasztalom, ha 1000 alá megy a fordulat és onnan viszem fel a sebességet.
Valakinek van hasonló tapasztalata?
Köszönöm!

bikemano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz bikemano

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 40

Elküldve: 2016. október 20. csütörtök, 20:13


Hello!

Korábban feltettem egy kérdést ebben a fórum részben és nem kaptam választ, valojában elég sok zagyvaságot leirtam, rosszul fogalmaztam meg, ráadásul előre a kulplungra öszpontositóttam..
Arrol lenne szó, hogy adott egy bmw e46 320D, amiben olyan probléma jelentkezett, hogy amikor kicsit odalépek neki, tehát jól benyomom a gázpedált, majd utánna leveszem a lábam róla és benyomom a kuplungot a motor felbőg, felugrik a fordulatszámom majd ha picit pumpálok a gázpedálon ez elmulik! Tehát ha jobban odalépek a gázpedálra kb egy ponton olyan mintha tempomat lenne az autóba, szerintem valahol elakad a pedál! Valamiféle olaj nyomásal menne a pedál mint néhány kuplung pedál vagy hasonló és az van kigyengülve, vagy valami rugó van ott ami vissza húzza a pedált? Mondanék, illetve kérdeznék még egy nagy baromságot, ez akkor kezdődött amikor néhány napja gumidefektet kaptam és felkerült az R15 potkerék rá a többi kerekem meg R17.... szerintem nincs köze de gondoltam megemlitem ezt is!

Valakinek ötlete? Tanácsa? Vagy bármi hasznos?

Köszi előre is, remélem nem irtam irtó nagy marhaságokat, magamtól nem sikerült rájönnöm a probléma okára!







Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2016. október 20. csütörtök, 20:15