autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2008

státusz katyus

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2020. április 30. csütörtök, 16:54


YELLOW írta:
katyus írta: Sziasztok van egy e90LCI-m ( N43B20 motorkód).
Amióta megvettem, minden hónapban vendég vagyok a márkaszervizben. Sajnos alapjáraton eléggé rángat, néha megtorpan majd elindul. Elméletileg a katalizátor elöregedését hozta hibának. A következőket cserélték: gyertyák, lamda szonda (2db), NOX szenzor, katalizátor, abs jeladó.. Egy kisebb vagyon ráköltöttünk. Gondolhatjátok, hogy mennyire boldog voltam mikor ma reggel ismét kigyulladt a motor hiba lámpa, és elkezdte a fent említett betegségeket újra produkálni..

Van valakinek valami tipp? járt már valaki így, hogy a lényegesebb dolgok ki lettek cserélve és a hiba mégsem szűnt meg?


lehet trafó probléma. ismerősnek volt ilyen motoros, neki injektort is cserélni kellett. viszont ez tud koxolódni is a szelepeknél, ami miatt nem zár jól, szűkül a keresztmetszet a direkt befecskendezés miatt.

Szia! Kicseréltettem az összes gyertyát és trafót. ( elméletileg az egyik trafó meg volt égve) 1 hétig hiba nélkül ment az autó, majd megint megjelent a kis sárga veszedelem.
Utána volt még egy köröm az egyik márkaszervizben, ott azt mondták, hogy az injektorok jók. Egy programozást csináltak mert elméletileg egyik cserélt alkatrész sem volt az autóra “tanítva” és emiatt össze vissza értékeket mutatott, amivel nem tudott mit kezdeni az “agya”. 1 hétig megint jó volt, majd minden kezdődött elölről. Megfigyeltem, hogy az alapjárat 500 és 700 között ingadozik, ráz/remeg az autó. Alig megy, lényegesebben erőtlen a motor. Esetleg tudnál ajánlani egy bevált szerelőt?

Köszönöm,



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2020. április 15. szerda, 21:04


Hunt9956 írta:
katonaza írta:
Hunt9956 írta:
YELLOW írta:
Hunt9956 írta: Sziasztok,

Menet közben a jobb hátsó kerék felől kopogáshoz/doboláshoz hasonló hangot hallok.70-90 km/h között a legzajosabb, kisebb illetve nagyobb sebességnél alig hallható.Valamint az út minőségétől is jelentősen függ a zaj mértéke. Mi lehet a probléma?


hát ezt így marha nehéz megmondani, mivel egy több lengőkaros futómű. szóval bármi.
elsőre a hosszanti csatolt lengőkart mondanám, ilyen kifli alakú, a kaszniba van besüllyesztve a felfogatási pontja.
ha esetleg azóta van, hogy a nyári szett felkerült, akkor lehet csak a kerékkel van probléma. rossz centrír, vagy a felni közepe nagyobb és tehermentesítő gyűrű kell alá. Mert ha anélkül van feltéve, akkor nem pont középre került a kerék.

A kerékkel nem lehet gond, mert pár napja lett cserélve nyárira, de a télinél is hallottam már ezt a zajt.Ezért is vártam meg a gumicserét, hátha csak azzal van probléma, de sajnos nem.
És meddig tudom kihúzni ezzel a hibával? Most napi szinten kell az autó, és a jelenlegi helyzetben autószerelőt és szabad időpontot is elég nehézkes találni.
Menet közben egyébként a zajon kívül semmi észrevehetőt nem tapasztalok, a kormány sem rázkodik, az autó is szépen egyenletesen gurul, szóval tényleg semmit nem lehet észlelni, csak az a kérdés, hogy hosszabb távon mennyit ártok ezzel az autónak, ha így közlekedek.

Kerék vagy csak gumicsere történt?

Csak a gumik lettek cserélve.


attól még a felni mindig lehet rossz méretű, mert a télivel is csinálta. milyen felni van rajta? kép van róla? esetleg tudod a konkrét nevét?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz Hunt9956

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2020. április 15. szerda, 17:52


katonaza írta:
Hunt9956 írta:
YELLOW írta:
Hunt9956 írta: Sziasztok,

Menet közben a jobb hátsó kerék felől kopogáshoz/doboláshoz hasonló hangot hallok.70-90 km/h között a legzajosabb, kisebb illetve nagyobb sebességnél alig hallható.Valamint az út minőségétől is jelentősen függ a zaj mértéke. Mi lehet a probléma?


hát ezt így marha nehéz megmondani, mivel egy több lengőkaros futómű. szóval bármi.
elsőre a hosszanti csatolt lengőkart mondanám, ilyen kifli alakú, a kaszniba van besüllyesztve a felfogatási pontja.
ha esetleg azóta van, hogy a nyári szett felkerült, akkor lehet csak a kerékkel van probléma. rossz centrír, vagy a felni közepe nagyobb és tehermentesítő gyűrű kell alá. Mert ha anélkül van feltéve, akkor nem pont középre került a kerék.

A kerékkel nem lehet gond, mert pár napja lett cserélve nyárira, de a télinél is hallottam már ezt a zajt.Ezért is vártam meg a gumicserét, hátha csak azzal van probléma, de sajnos nem.
És meddig tudom kihúzni ezzel a hibával? Most napi szinten kell az autó, és a jelenlegi helyzetben autószerelőt és szabad időpontot is elég nehézkes találni.
Menet közben egyébként a zajon kívül semmi észrevehetőt nem tapasztalok, a kormány sem rázkodik, az autó is szépen egyenletesen gurul, szóval tényleg semmit nem lehet észlelni, csak az a kérdés, hogy hosszabb távon mennyit ártok ezzel az autónak, ha így közlekedek.

Kerék vagy csak gumicsere történt?

Csak a gumik lettek cserélve.



katonaza
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2003

státusz katonaza

Újonc

Elismertség: 12% (10 pont) | Hozzászólások: 79

Elküldve: 2020. április 15. szerda, 15:49


Hunt9956 írta:
YELLOW írta:
Hunt9956 írta: Sziasztok,

Menet közben a jobb hátsó kerék felől kopogáshoz/doboláshoz hasonló hangot hallok.70-90 km/h között a legzajosabb, kisebb illetve nagyobb sebességnél alig hallható.Valamint az út minőségétől is jelentősen függ a zaj mértéke. Mi lehet a probléma?


hát ezt így marha nehéz megmondani, mivel egy több lengőkaros futómű. szóval bármi.
elsőre a hosszanti csatolt lengőkart mondanám, ilyen kifli alakú, a kaszniba van besüllyesztve a felfogatási pontja.
ha esetleg azóta van, hogy a nyári szett felkerült, akkor lehet csak a kerékkel van probléma. rossz centrír, vagy a felni közepe nagyobb és tehermentesítő gyűrű kell alá. Mert ha anélkül van feltéve, akkor nem pont középre került a kerék.

A kerékkel nem lehet gond, mert pár napja lett cserélve nyárira, de a télinél is hallottam már ezt a zajt.Ezért is vártam meg a gumicserét, hátha csak azzal van probléma, de sajnos nem.
És meddig tudom kihúzni ezzel a hibával? Most napi szinten kell az autó, és a jelenlegi helyzetben autószerelőt és szabad időpontot is elég nehézkes találni.
Menet közben egyébként a zajon kívül semmi észrevehetőt nem tapasztalok, a kormány sem rázkodik, az autó is szépen egyenletesen gurul, szóval tényleg semmit nem lehet észlelni, csak az a kérdés, hogy hosszabb távon mennyit ártok ezzel az autónak, ha így közlekedek.

Kerék vagy csak gumicsere történt?


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz Hunt9956

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2020. április 15. szerda, 12:48


YELLOW írta:
Hunt9956 írta: Sziasztok,

Menet közben a jobb hátsó kerék felől kopogáshoz/doboláshoz hasonló hangot hallok.70-90 km/h között a legzajosabb, kisebb illetve nagyobb sebességnél alig hallható.Valamint az út minőségétől is jelentősen függ a zaj mértéke. Mi lehet a probléma?


hát ezt így marha nehéz megmondani, mivel egy több lengőkaros futómű. szóval bármi.
elsőre a hosszanti csatolt lengőkart mondanám, ilyen kifli alakú, a kaszniba van besüllyesztve a felfogatási pontja.
ha esetleg azóta van, hogy a nyári szett felkerült, akkor lehet csak a kerékkel van probléma. rossz centrír, vagy a felni közepe nagyobb és tehermentesítő gyűrű kell alá. Mert ha anélkül van feltéve, akkor nem pont középre került a kerék.

A kerékkel nem lehet gond, mert pár napja lett cserélve nyárira, de a télinél is hallottam már ezt a zajt.Ezért is vártam meg a gumicserét, hátha csak azzal van probléma, de sajnos nem.
És meddig tudom kihúzni ezzel a hibával? Most napi szinten kell az autó, és a jelenlegi helyzetben autószerelőt és szabad időpontot is elég nehézkes találni.
Menet közben egyébként a zajon kívül semmi észrevehetőt nem tapasztalok, a kormány sem rázkodik, az autó is szépen egyenletesen gurul, szóval tényleg semmit nem lehet észlelni, csak az a kérdés, hogy hosszabb távon mennyit ártok ezzel az autónak, ha így közlekedek.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2020. április 14. kedd, 20:04


Hunt9956 írta: Sziasztok,

Menet közben a jobb hátsó kerék felől kopogáshoz/doboláshoz hasonló hangot hallok.70-90 km/h között a legzajosabb, kisebb illetve nagyobb sebességnél alig hallható.Valamint az út minőségétől is jelentősen függ a zaj mértéke. Mi lehet a probléma?


hát ezt így marha nehéz megmondani, mivel egy több lengőkaros futómű. szóval bármi.
elsőre a hosszanti csatolt lengőkart mondanám, ilyen kifli alakú, a kaszniba van besüllyesztve a felfogatási pontja.
ha esetleg azóta van, hogy a nyári szett felkerült, akkor lehet csak a kerékkel van probléma. rossz centrír, vagy a felni közepe nagyobb és tehermentesítő gyűrű kell alá. Mert ha anélkül van feltéve, akkor nem pont középre került a kerék.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz Hunt9956

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2020. április 14. kedd, 15:54


Sziasztok,

Menet közben a jobb hátsó kerék felől kopogáshoz/doboláshoz hasonló hangot hallok.70-90 km/h között a legzajosabb, kisebb illetve nagyobb sebességnél alig hallható.Valamint az út minőségétől is jelentősen függ a zaj mértéke. Mi lehet a probléma?


autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 116i
Évjárat: 2007

státusz Rikoca94

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2020. április 11. szombat, 23:01


YELLOW írta:
Rikoca94 írta: Sziasztok!

A BMW Karbantartási rendszerével ( CBS ) kapcsolatosan lenne egy kérdésem. Észre vettem, hogy a service infoba lépve pl. A kovetkezo fékbetét vagy olajcseréig megtehető km egy jó ideje nem csökkent. Külföldi forumokon azt olvastam, hogy ez csak egy kalkulált érték és nem csökken arányosan a megtett km-ekkel párhuzamosan. Ez igaz lenne?

Koszonom a segítséget!

Udv.


ez így van. az olajcserét a fogyasztáshoz, indítások gyakoriságához köti, sőt azt is nézi milyen távokat megy két indítás között, meddig melegedett fel a hűtővíz.
a fékbetétet nem km alapján nézi. hanem kopásjelző alapján, persze kalkulálhat rá km-t vezetési stílusból, vagy egy korábbi csere alapján.
amúgy olajat 10-15ezrenként érdemes cserélni, mindegy mit ír ki.
amúgy dinamikus szervizintervallumnak hívják ezt.



Köszönöm az infot! ☺️


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2020. április 11. szombat, 22:43


Rikoca94 írta: Sziasztok!

A BMW Karbantartási rendszerével ( CBS ) kapcsolatosan lenne egy kérdésem. Észre vettem, hogy a service infoba lépve pl. A kovetkezo fékbetét vagy olajcseréig megtehető km egy jó ideje nem csökkent. Külföldi forumokon azt olvastam, hogy ez csak egy kalkulált érték és nem csökken arányosan a megtett km-ekkel párhuzamosan. Ez igaz lenne?

Koszonom a segítséget!

Udv.


ez így van. az olajcserét a fogyasztáshoz, indítások gyakoriságához köti, sőt azt is nézi milyen távokat megy két indítás között, meddig melegedett fel a hűtővíz.
a fékbetétet nem km alapján nézi. hanem kopásjelző alapján, persze kalkulálhat rá km-t vezetési stílusból, vagy egy korábbi csere alapján.
amúgy olajat 10-15ezrenként érdemes cserélni, mindegy mit ír ki.
amúgy dinamikus szervizintervallumnak hívják ezt.

autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 116i
Évjárat: 2007

státusz Rikoca94

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2020. április 11. szombat, 22:30


Sziasztok!

A BMW Karbantartási rendszerével ( CBS ) kapcsolatosan lenne egy kérdésem. Észre vettem, hogy a service infoba lépve pl. A kovetkezo fékbetét vagy olajcseréig megtehető km egy jó ideje nem csökkent. Külföldi forumokon azt olvastam, hogy ez csak egy kalkulált érték és nem csökken arányosan a megtett km-ekkel párhuzamosan. Ez igaz lenne?

Koszonom a segítséget!

Udv.

autója adatai
Széria: X3
Típus: E83
Kivitel: SAV
Modell: X3 2.5i
Évjárat: 2006

státusz spiler

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2020. március 16. hétfő, 21:09


YELLOW írta:
spiler írta: Sziaztok, 2013.12 havi F25 28i x3-asnál a hűtőventillátor agyon gyakran feleslegesen bekapcsol, folyamatosan megy. Ilyenkor a check engine lámpa is ég, nem is húz úgy az autó ahogy szokot, egy idő után megszűnik a hiba. Ki lett olvasva, termosztát problámát jelez, de ki lett cserélteve a termosztát és a két hőérzékelő is, mégis megnaradt a hiba. Van ötlet, hogy mit lehetne tenni?


ha jól tudom ebben sincs vízhőfok mutató, csak a menüben lehet megnézni. szerintem az a gond, hogy melegszik a víz. mondjuk ki kellene írnia szerintem. ebben már elektromos vízpumpa van, szerintem azzal lesz gond. mert szokott. hogy maga a pumpa, vagy csatlakozó probléma azt nem tudom. esetleg levegős a rendszer. bár ha volt termosztát cserélve, akkor csak lett a hűtővízzel is babrálva és csak le lett légtelenítve.


Van benne hőfokmérő, de lehet, hogy az Olajhőfokot méri, ha megy a hűtőventi meg se mozdul, egyébként olya 200-250 F-ig megy fel(amerikai). A menűben is néztem nem volt meleg a víz.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2020. március 15. vasárnap, 22:24


spiler írta: Sziaztok, 2013.12 havi F25 28i x3-asnál a hűtőventillátor agyon gyakran feleslegesen bekapcsol, folyamatosan megy. Ilyenkor a check engine lámpa is ég, nem is húz úgy az autó ahogy szokot, egy idő után megszűnik a hiba. Ki lett olvasva, termosztát problámát jelez, de ki lett cserélteve a termosztát és a két hőérzékelő is, mégis megnaradt a hiba. Van ötlet, hogy mit lehetne tenni?


ha jól tudom ebben sincs vízhőfok mutató, csak a menüben lehet megnézni. szerintem az a gond, hogy melegszik a víz. mondjuk ki kellene írnia szerintem. ebben már elektromos vízpumpa van, szerintem azzal lesz gond. mert szokott. hogy maga a pumpa, vagy csatlakozó probléma azt nem tudom. esetleg levegős a rendszer. bár ha volt termosztát cserélve, akkor csak lett a hűtővízzel is babrálva és csak le lett légtelenítve.

autója adatai
Széria: X3
Típus: E83
Kivitel: SAV
Modell: X3 2.5i
Évjárat: 2006

státusz spiler

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2020. március 15. vasárnap, 21:30


Sziaztok, 2013.12 havi F25 28i x3-asnál a hűtőventillátor agyon gyakran feleslegesen bekapcsol, folyamatosan megy. Ilyenkor a check engine lámpa is ég, nem is húz úgy az autó ahogy szokot, egy idő után megszűnik a hiba. Ki lett olvasva, termosztát problámát jelez, de ki lett cserélteve a termosztát és a két hőérzékelő is, mégis megnaradt a hiba. Van ötlet, hogy mit lehetne tenni?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2020. március 11. szerda, 22:51


Pistike27 írta:
Pistike27 írta:
YELLOW írta:
Pistike27 írta:
YELLOW írta:
Pistike27 írta:
YELLOW írta:
Pistike27 írta:
YELLOW írta:
Pistike27 írta: Üdvözlet Tagok

Segítséget szeretnék kérni van nekem egy e39 525tds az átlag fogyasztás mérő / nem a fordulat szám alatti mérőre gondolok/ 30-35 litert ír pedig nem eszik annyit a kocsi! mi lehet a baj mert már idegesít egy kicsit!

előre is köszönöm


valamilyen jelet nem kap meg, vagy rossz értéket kap. nem tudom a tds-nél miből dolgozik... de ha a sebesség jó, a km-t jól méri, az üzemanyag szintjelző jó, légmennyiségmérő jó, akkor passzolom. nem tudom valamilyen hőfokszenzor lehet-e köze hozzá, de ha jó külső hőmérsékletet mutat,a motor is bemelegszik rendesen, akkor passz.


a külső hőmérsékletet nem mutatja mindig jól mivel plusz fokba is -15 C fokot ír akkor azt kellene meg nézni ?


igen előfordulhat, hogy amiatt rossz. sőt a klíma is működhet miatta rosszul. általában ha totál halott, akkor -40°C-ot szokás mutatni, de szerintem lassan elhalódik végleg. de azt sem árt megnézni, hogy a légmennyiségmérő a beszívot levegőt milyennek méri. bár ha ott rossz lenne, akkor sokat is fogyasztana valóban vagy rángatna.


Köszi szépen a segítséget és milyen márkájút ajánlasz volt van több fajta is?


valami márkásabbat, ne a legolcsóbbat. nincs konkrét tippem. de előtte egy autóvillamosságis méregethetne is, nehogy feleslegesen cserélj. mert lehet csak vezeték probléma van.


Kicseréltem jó mutatja a hőmérségletet de sajnos nem oldotta meg a problémát mindig 39 liter ír


nullázd le. vagy próbáltad és újra 39-et mutat?


igen lenulláztam meg közbe aksi csere is volt mentem vele 8 km-t és újra azt írja!


A gáz pedál jeladó nem befolyásolja esetleg ?


akkor a motor is másképp menne. hiszen az alapján gyorsul az autó... ha az lenne, akkor folyamatosan gyorsítana ilyen fogyasztás mellett.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 525tds
Évjárat: 1997

státusz Pistike27

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2020. március 11. szerda, 21:32


Pistike27 írta:
YELLOW írta:
Pistike27 írta:
YELLOW írta:
Pistike27 írta:
YELLOW írta:
Pistike27 írta:
YELLOW írta:
Pistike27 írta: Üdvözlet Tagok

Segítséget szeretnék kérni van nekem egy e39 525tds az átlag fogyasztás mérő / nem a fordulat szám alatti mérőre gondolok/ 30-35 litert ír pedig nem eszik annyit a kocsi! mi lehet a baj mert már idegesít egy kicsit!

előre is köszönöm


valamilyen jelet nem kap meg, vagy rossz értéket kap. nem tudom a tds-nél miből dolgozik... de ha a sebesség jó, a km-t jól méri, az üzemanyag szintjelző jó, légmennyiségmérő jó, akkor passzolom. nem tudom valamilyen hőfokszenzor lehet-e köze hozzá, de ha jó külső hőmérsékletet mutat,a motor is bemelegszik rendesen, akkor passz.


a külső hőmérsékletet nem mutatja mindig jól mivel plusz fokba is -15 C fokot ír akkor azt kellene meg nézni ?


igen előfordulhat, hogy amiatt rossz. sőt a klíma is működhet miatta rosszul. általában ha totál halott, akkor -40°C-ot szokás mutatni, de szerintem lassan elhalódik végleg. de azt sem árt megnézni, hogy a légmennyiségmérő a beszívot levegőt milyennek méri. bár ha ott rossz lenne, akkor sokat is fogyasztana valóban vagy rángatna.


Köszi szépen a segítséget és milyen márkájút ajánlasz volt van több fajta is?


valami márkásabbat, ne a legolcsóbbat. nincs konkrét tippem. de előtte egy autóvillamosságis méregethetne is, nehogy feleslegesen cserélj. mert lehet csak vezeték probléma van.


Kicseréltem jó mutatja a hőmérségletet de sajnos nem oldotta meg a problémát mindig 39 liter ír


nullázd le. vagy próbáltad és újra 39-et mutat?


igen lenulláztam meg közbe aksi csere is volt mentem vele 8 km-t és újra azt írja!



A gáz pedál jeladó nem befolyásolja esetleg ?