autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2003

státusz taki1987

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2012. június 13. szerda, 21:08


Sziasztok, SOS segítsetek ma mentem az e46-ommal egyszer csak elhalványodott a műszerfal világítás azt hittem a lámpák és az index is elszállt de amikor haza értem láttam azok működnek ami nem megy az elektromos ablak meg a műszarfal világitás + viszajelzések a kis autó amit mutatni szokott nyitott ajtónál végülis semmi csak a motor diagnosztikai rész megy a biztosítékokat végignéztem az alul az első 15 ös volt elszállva meg a meg amivel a kulcs távirányitót észlelte aksi sarut levettem, biztosítékokat kicseréltem de semmi javulás kérlek segítsetek igy nem merek elindulni a talira:S

kukxy
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz kukxy

Újonc

Elismertség: 11% (3 pont) | Hozzászólások: 26

Elküldve: 2012. június 13. szerda, 19:40


vivaladiesel írta: Fűtéscsap/víz szelep. (water valve, heater control valve)

4-es számú alkatrész (bekeretezve) Cikkszáma: 64 11 8 369 805
Egyébként nem kell feltétlenül cserélni. Lehet, hogy elég neki egy kitisztítás!


Köszi!!!



jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. június 13. szerda, 18:07


joebikes írta: jelenleg egy golf2-es fém konzervdoboz van benn amin egy cső ki egy be, igy itt nem hibázhat, de ez sem segített


Index fórumon mit mondtak? Van ott egy direkt td/tds topic. Vannak benn szakik akik láttak már ilyet. Általában a jeladós porlasztó és az adagoló szokott tönkremenni, akkor vannak ezek a nehéz indítások, főleg melegebb időben. Én ő hozzájuk fordulnék.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E34
Kivitel: Sedan
Modell: 525td
Évjárat: 1994

státusz joebikes

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2012. június 13. szerda, 17:30


YELLOW írta:
joebikes írta: sziasztokT

gyakorlatilag már csak abban bízok hogy ti segíteni tudtok nekem, vagy legalább okos ötleteket adtok. van egy szép és megkímélt e34-525td-m ami gyakorlatilag a téli nagy minuszokig tökéletesen müködött és semmi baja nem volt. a minuszok után kezdődőtt a baj. ahogy bejött az a -2 fokos "enyhébb" idő a vas az egyik napról a másikra csak iszonyatos "felhúzás" után volt hajlandó elindulni,ezt ugy produkálta hogy pl kedden este leállítottam és szerda reggel már ugy indult hogy lemerítette az aksit. azóta is nagyon nehezen indul reggel hiába lett enyhébb az idő, sőt most már ugye lassan nyár. eddig kb 10 szerelőnél jártam, akik teljesen tanácstalanok. első körben átestem a szokásos, izzítógyertya, aztán porlasztó, aztán résolajcsővek, aztán üzemanyagcsővek, cseréjén. most megint meguntam mert már éreztem is a gázolaj szagát menet közben ami nagyon idegesített, és azt is észrevettem hogy ha megállok valahol meleg motorral és 3 percen belül elindítom a kocsit akkor semmi gond, de ha mondjuk 10 percet várok és utánna próbálkozok már sokkal többet kell hajtatnom.megint kerestem egy 11-ik szerelőt. szegény próbálkozik de eddig is rávertem egy csomó pénzt és semi változás, most bevallom már elegem van abból hogy rajtam kisérleteznek a szaki azt mondta ránézésre hogy nem nagyon maradt más mint adagoló.megkértem a városban dolgozó egyetlen olyan embert akit elismernek abban hogy az adagolókhoz nagyon ért, hogy nem érdekel mi az ára csak az a kérésem hogy ne keljen ezt is feleslegesen megcsináltatnom.levették a szívócsonkot és kiderült hogy az egyik fém nyomócsőnél folyt le a gázolaj az egyik porlasztón, és mégsem az adagolóból folyik a cucc. erre ismét fejvakarás és találgatás az eredmény. az egyik azt mondja lehet hogy a tankban lévő szivattyú nem jó, de később ezt is elvetették mert az is megy. jelenleg ott tartanak hogy elszorították az üzemanyag vezetéket a szürő előtt és után és várnak reggelig.a legrosszabb a dologban ugye hogy a jelenséget sajnos hol produkálja hol nem. ami annyit tesz hogy a reggeli indulásokból pl 10 ből 3-4 szer normálissan indul a többi már nem. ja és az is megvolt hogy áljak lejtőre orral, vagy háttal szóval mielőtt valamelyik okos szerelő azt mondaná nekem hogy vegyek egy másik kocsit segítsetek nekem. előre is köszi


és az akksit kicserélted legalább? nálam is ez volt. nyáron kipárolgott belőle a víz, aztán lett egy cellazárlat. persze azért mert marhára lemerítettem, de nem szabadott volna, annyitól, amitől lemerült. utána már csak kínlódás volt.
én azt tenném, hogy mielőtt indítasz reggel egy multiméterrel nézd meg az akksi sarun mennyi V van. aztán mérj egyet járó motorral. vagy a generátorod nem tölt, vagy a feszszabályzód xar, vagy csak simán az akksi, esetleg lehete gy rejtett fogyasztód, ami leszívja. bár ha menet közben hosszabb távon nem tölti vissza, akkor valami töltési probléma. mondjuk ha megfordul az önindító, akkor nem ez lesz a gond.
csak azért írom le, mert volt már, hogy a fél autót kicserélték egy bagatel hiba miatt.


szia!

igen értehető a tipp de az aksi forgatja az önindítót csak azért írtam le hogy lemerítette mert annyit kelett hajtatnom. gyakorlatilag egy - másfél havonta egyszer töltenem kell a sok kínlódós indítás miatt. de egy 102Ah aksitól ez szerintem még szép telejesítmény. azt még megemlítem hogy az indítgatás az önindítóm is kicsinálta. azt is most kellett cseréltetnem, mivel a réz szó szerint nagyon elkopott rajt. és a sok b@szt@tás miatt megszorult a behuzó rész is. ez volt az a lőkés ami miatt most eldöntöttem hogy megkeresem a 11-ik szerelőt. viszont ahogy te is írtad majdnem biztos vagyok abban hogy valami piti baja van, mert az előző autóm egy xantia volt, és ott is volt egy hasonló bajom, ami nehéz indulás, és ha elindult akkor utánna kb 2km után megált a kocsi, ujra indítottam és utánna egész nap semmi baja. a sok szerelőre, szervízre kb 110 ezer ft ot költöttem és még mindíg nem volt jó akkor eldurrant az agyam és én estem neki. levettem a gázolajszűrő házát ami a xantián egy előmelegítő rendszerrel együtt a szívócsonkon van és láss csodát alatta egy 20ft os O-gyűrű volt ekszakadva ahol levegőt szívott. utánna semmi baja nem volt de itt most én is tanácstalan vagyok ugyanis ezzel kezdtem, szó szerint kidobtam belőle az egész szűrőt, házastól, melegítőstől mindenestől. jelenleg egy golf2-es fém konzervdoboz van benn amin egy cső ki egy be, igy itt nem hibázhat, de ez sem segített


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. június 13. szerda, 16:29


joebikes írta: sziasztokT

gyakorlatilag már csak abban bízok hogy ti segíteni tudtok nekem, vagy legalább okos ötleteket adtok. van egy szép és megkímélt e34-525td-m ami gyakorlatilag a téli nagy minuszokig tökéletesen müködött és semmi baja nem volt. a minuszok után kezdődőtt a baj. ahogy bejött az a -2 fokos "enyhébb" idő a vas az egyik napról a másikra csak iszonyatos "felhúzás" után volt hajlandó elindulni,ezt ugy produkálta hogy pl kedden este leállítottam és szerda reggel már ugy indult hogy lemerítette az aksit. azóta is nagyon nehezen indul reggel hiába lett enyhébb az idő, sőt most már ugye lassan nyár. eddig kb 10 szerelőnél jártam, akik teljesen tanácstalanok. első körben átestem a szokásos, izzítógyertya, aztán porlasztó, aztán résolajcsővek, aztán üzemanyagcsővek, cseréjén. most megint meguntam mert már éreztem is a gázolaj szagát menet közben ami nagyon idegesített, és azt is észrevettem hogy ha megállok valahol meleg motorral és 3 percen belül elindítom a kocsit akkor semmi gond, de ha mondjuk 10 percet várok és utánna próbálkozok már sokkal többet kell hajtatnom.megint kerestem egy 11-ik szerelőt. szegény próbálkozik de eddig is rávertem egy csomó pénzt és semi változás, most bevallom már elegem van abból hogy rajtam kisérleteznek a szaki azt mondta ránézésre hogy nem nagyon maradt más mint adagoló.megkértem a városban dolgozó egyetlen olyan embert akit elismernek abban hogy az adagolókhoz nagyon ért, hogy nem érdekel mi az ára csak az a kérésem hogy ne keljen ezt is feleslegesen megcsináltatnom.levették a szívócsonkot és kiderült hogy az egyik fém nyomócsőnél folyt le a gázolaj az egyik porlasztón, és mégsem az adagolóból folyik a cucc. erre ismét fejvakarás és találgatás az eredmény. az egyik azt mondja lehet hogy a tankban lévő szivattyú nem jó, de később ezt is elvetették mert az is megy. jelenleg ott tartanak hogy elszorították az üzemanyag vezetéket a szürő előtt és után és várnak reggelig.a legrosszabb a dologban ugye hogy a jelenséget sajnos hol produkálja hol nem. ami annyit tesz hogy a reggeli indulásokból pl 10 ből 3-4 szer normálissan indul a többi már nem. ja és az is megvolt hogy áljak lejtőre orral, vagy háttal szóval mielőtt valamelyik okos szerelő azt mondaná nekem hogy vegyek egy másik kocsit segítsetek nekem. előre is köszi


és az akksit kicserélted legalább? nálam is ez volt. nyáron kipárolgott belőle a víz, aztán lett egy cellazárlat. persze azért mert marhára lemerítettem, de nem szabadott volna, annyitól, amitől lemerült. utána már csak kínlódás volt.
én azt tenném, hogy mielőtt indítasz reggel egy multiméterrel nézd meg az akksi sarun mennyi V van. aztán mérj egyet járó motorral. vagy a generátorod nem tölt, vagy a feszszabályzód xar, vagy csak simán az akksi, esetleg lehete gy rejtett fogyasztód, ami leszívja. bár ha menet közben hosszabb távon nem tölti vissza, akkor valami töltési probléma. mondjuk ha megfordul az önindító, akkor nem ez lesz a gond.
csak azért írom le, mert volt már, hogy a fél autót kicserélték egy bagatel hiba miatt.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E34
Kivitel: Sedan
Modell: 525td
Évjárat: 1994

státusz joebikes

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2012. június 13. szerda, 16:22


sziasztokT

gyakorlatilag már csak abban bízok hogy ti segíteni tudtok nekem, vagy legalább okos ötleteket adtok. van egy szép és megkímélt e34-525td-m ami gyakorlatilag a téli nagy minuszokig tökéletesen müködött és semmi baja nem volt. a minuszok után kezdődőtt a baj. ahogy bejött az a -2 fokos "enyhébb" idő a vas az egyik napról a másikra csak iszonyatos "felhúzás" után volt hajlandó elindulni,ezt ugy produkálta hogy pl kedden este leállítottam és szerda reggel már ugy indult hogy lemerítette az aksit. azóta is nagyon nehezen indul reggel hiába lett enyhébb az idő, sőt most már ugye lassan nyár. eddig kb 10 szerelőnél jártam, akik teljesen tanácstalanok. első körben átestem a szokásos, izzítógyertya, aztán porlasztó, aztán résolajcsővek, aztán üzemanyagcsővek, cseréjén. most megint meguntam mert már éreztem is a gázolaj szagát menet közben ami nagyon idegesített, és azt is észrevettem hogy ha megállok valahol meleg motorral és 3 percen belül elindítom a kocsit akkor semmi gond, de ha mondjuk 10 percet várok és utánna próbálkozok már sokkal többet kell hajtatnom.megint kerestem egy 11-ik szerelőt. szegény próbálkozik de eddig is rávertem egy csomó pénzt és semi változás, most bevallom már elegem van abból hogy rajtam kisérleteznek a szaki azt mondta ránézésre hogy nem nagyon maradt más mint adagoló.megkértem a városban dolgozó egyetlen olyan embert akit elismernek abban hogy az adagolókhoz nagyon ért, hogy nem érdekel mi az ára csak az a kérésem hogy ne keljen ezt is feleslegesen megcsináltatnom.levették a szívócsonkot és kiderült hogy az egyik fém nyomócsőnél folyt le a gázolaj az egyik porlasztón, és mégsem az adagolóból folyik a cucc. erre ismét fejvakarás és találgatás az eredmény. az egyik azt mondja lehet hogy a tankban lévő szivattyú nem jó, de később ezt is elvetették mert az is megy. jelenleg ott tartanak hogy elszorították az üzemanyag vezetéket a szürő előtt és után és várnak reggelig.a legrosszabb a dologban ugye hogy a jelenséget sajnos hol produkálja hol nem. ami annyit tesz hogy a reggeli indulásokból pl 10 ből 3-4 szer normálissan indul a többi már nem. ja és az is megvolt hogy áljak lejtőre orral, vagy háttal szóval mielőtt valamelyik okos szerelő azt mondaná nekem hogy vegyek egy másik kocsit segítsetek nekem. előre is köszi

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. június 13. szerda, 10:17


Fűtéscsap/víz szelep. (water valve, heater control valve)

4-es számú alkatrész (bekeretezve) Cikkszáma: 64 11 8 369 805
Egyébként nem kell feltétlenül cserélni. Lehet, hogy elég neki egy kitisztítás!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. június 13. szerda, 10:28


kukxy
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz kukxy

Újonc

Elismertség: 11% (3 pont) | Hozzászólások: 26

Elküldve: 2012. június 13. szerda, 09:32


vivaladiesel írta:
kukxy írta: Sziasztok!
2. a klímával kapcsolatban lenne kérdésem, ha lábra vagy ablakra fúj akkor csak meleget jön, ha szembe akkor egyszer hideg egyszer meleg. Nyomás tökéletes, a légkondi csöve jéghideg, pollenszűrőt kivettem és úgy próbáltam semmi változás. A kompresszorral lehet baj?


Nem hinném, hogy a kompresszorral lenne gond. Szerintem inkább a fűtéscsap. (nem biztos)


És hol találom ezt a fűtéscsapot?





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. június 13. szerda, 09:32

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. június 12. kedd, 19:19


kukxy írta: Sziasztok!
2. a klímával kapcsolatban lenne kérdésem, ha lábra vagy ablakra fúj akkor csak meleget jön, ha szembe akkor egyszer hideg egyszer meleg. Nyomás tökéletes, a légkondi csöve jéghideg, pollenszűrőt kivettem és úgy próbáltam semmi változás. A kompresszorral lehet baj?


Nem hinném, hogy a kompresszorral lenne gond. Szerintem inkább a fűtéscsap. (nem biztos)



kukxy
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz kukxy

Újonc

Elismertség: 11% (3 pont) | Hozzászólások: 26

Elküldve: 2012. június 12. kedd, 18:31


Sziasztok!

Van 2 darab problémám!
1. a motortérben olyan hangot hallok, pontosabban a levegőszűrő körüli részen mind egy lyukas kipufogó hangja, de csak amikor gazt adok akkor hallatszik!
2. a klímával kapcsolatban lenne kérdésem, ha lábra vagy ablakra fúj akkor csak meleget jön, ha szembe akkor egyszer hideg egyszer meleg. Nyomás tökéletes, a légkondi csöve jéghideg, pollenszűrőt kivettem és úgy próbáltam semmi változás. A kompresszorral lehet baj?

Előre is KÖSZÖNÖM!!!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. június 12. kedd, 18:31

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. június 10. vasárnap, 09:05


valter320d írta:
lelkespeter írta: Van egy pár problémám ezzel!Írtam,hogy külföldön vagyok.Nincs akna,nem tudom megemelni.Lehet rosszul tudom ,de föntről nem lehet levenni.Ja és persze ha szét szedem biztos nem cserélik ki a turbót.



Értem sajnos más tanácsot nem tudok,hancurozó irta hogy nem kell megemelni mert hátrafele lejön a turbo igaz kicsit macerás de kijön ha tiédmég garis akkor hagyd,ennyit tudtam majd irj ha megoldodott a prob


Kijön hátra, de lefelé. Akna kelleni fog. Az első katalizátort is le kell venni, és annak a helyén fog kiférni. Tegnap este raktam vissza a turbót. (én is csak takarítottam, ill. van egy szétszerelt 150 lovasra való turbóm de 136le-s tengelyházzal és ahhoz kellett a geometria állása.)

lelkespeter
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz lelkespeter

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 52

Elküldve: 2012. június 10. vasárnap, 00:16


Köszönöm a segítséget!Hónap vége felé, kiderül mi lesz a gond.Megírom majd!Ha nagy a baj akkor sajna menni kell az autónak,mert sokba lenne.Pedig jó kis autó,HA MŰKÖDIK MINDEN!Kösz még egyszer!


valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2012. június 10. vasárnap, 00:09


lelkespeter írta: Van egy pár problémám ezzel!Írtam,hogy külföldön vagyok.Nincs akna,nem tudom megemelni.Lehet rosszul tudom ,de föntről nem lehet levenni.Ja és persze ha szét szedem biztos nem cserélik ki a turbót.



Értem sajnos más tanácsot nem tudok,hancurozó irta hogy nem kell megemelni mert hátrafele lejön a turbo igaz kicsit macerás de kijön ha tiédmég garis akkor hagyd,ennyit tudtam majd irj ha megoldodott a prob

lelkespeter
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz lelkespeter

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 52

Elküldve: 2012. június 09. szombat, 23:58


Van egy pár problémám ezzel!Írtam,hogy külföldön vagyok.Nincs akna,nem tudom megemelni.Lehet rosszul tudom ,de föntről nem lehet levenni.Ja és persze ha szét szedem biztos nem cserélik ki a turbót.



valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2012. június 09. szombat, 23:50


lelkespeter írta: Házilag?Hogyan?



Turbot leveszed leszeded róla a geometriát és kitakarítod persze ha van hozzá egy kis szakmai érzéked! Én magamnak fogom csinálni csak idő híján nem nagyon tudok belekezdeni!