xmanez88
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530i
Évjárat: 2003

státusz xmanez88

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 87

Elküldve: 2013. május 04. szombat, 16:09


pneurob írta:
xmanez88 írta: Sziasztok!

Most én is küzdök némi olajfogyasztási/olajfogyási gondokkal.
Szelepfedél tőmítést kellett cserélni, mert az szét volt menve, most még állítólag az olajszűrőház alól folyik valahonnan az olaj, sajnos ehhez kevésbé értek, de még kb 2 hét mire remélhetőleg hozzáértő kezek közé kerül, mert aki ért hozzá ahhoz elég nehéz "időpontot" szerezni. Valakinek van valami korábbi tapasztalata? Előzetes "ötletek" szerint a motor elég sok olajat meg eszik, de ezt egyenlőre kevésbé hiszem el, mivel az aljában folyamatosan gyűlik össze a friss olaj. nem lesz egyszerű ennek a végére járni. 1000 km se mentem vele és fél litert hozzá kellett öntenem




Lehet, hogy mélyebben bele kell nyúlni a zsebedbe, mert ez a mutatvány ott kezdődik, hogy ki kell venni a motort, meg le a hengerfejet. Aztán minden tömítést cserélni, ami meg lett bontva + szelepszár szimmering.



igen, hallottam már ilyen verziót is, egyébként 207.000 km van benne most. (nem csak az órában, ebben ennyi van, de ez egy másik fórum témája lenne, nem akarom hosszasan bizonygatni) egyébként mit jelent az a "mélyebben" bele kell nyúlni? a szelepszár szimmering mennyibe kerülhet?



autója adatai
Széria: 7
Típus: E65
Kivitel: Sedan
Modell: 730d
Évjárat: 2003

státusz pneurob

Fórumlakó

Elismertség: 7% (17 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2013. május 04. szombat, 15:20


xmanez88 írta: Sziasztok!

Most én is küzdök némi olajfogyasztási/olajfogyási gondokkal.
Szelepfedél tőmítést kellett cserélni, mert az szét volt menve, most még állítólag az olajszűrőház alól folyik valahonnan az olaj, sajnos ehhez kevésbé értek, de még kb 2 hét mire remélhetőleg hozzáértő kezek közé kerül, mert aki ért hozzá ahhoz elég nehéz "időpontot" szerezni. Valakinek van valami korábbi tapasztalata? Előzetes "ötletek" szerint a motor elég sok olajat meg eszik, de ezt egyenlőre kevésbé hiszem el, mivel az aljában folyamatosan gyűlik össze a friss olaj. nem lesz egyszerű ennek a végére járni. 1000 km se mentem vele és fél litert hozzá kellett öntenem




Lehet, hogy mélyebben bele kell nyúlni a zsebedbe, mert ez a mutatvány ott kezdődik, hogy ki kell venni a motort, meg le a hengerfejet. Aztán minden tömítést cserélni, ami meg lett bontva + szelepszár szimmering.



xmanez88
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530i
Évjárat: 2003

státusz xmanez88

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 87

Elküldve: 2013. május 04. szombat, 14:27


Sziasztok!

Most én is küzdök némi olajfogyasztási/olajfogyási gondokkal.
Szelepfedél tőmítést kellett cserélni, mert az szét volt menve, most még állítólag az olajszűrőház alól folyik valahonnan az olaj, sajnos ehhez kevésbé értek, de még kb 2 hét mire remélhetőleg hozzáértő kezek közé kerül, mert aki ért hozzá ahhoz elég nehéz "időpontot" szerezni. Valakinek van valami korábbi tapasztalata? Előzetes "ötletek" szerint a motor elég sok olajat meg eszik, de ezt egyenlőre kevésbé hiszem el, mivel az aljában folyamatosan gyűlik össze a friss olaj. nem lesz egyszerű ennek a végére járni. 1000 km se mentem vele és fél litert hozzá kellett öntenem




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. május 04. szombat, 14:28

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. április 26. péntek, 14:47



YouTube videó


én innen vettem már olajat, váltóba, amit meg is kellett reklamálnom, mert a dátumjelzés le volt törölve, cimke fakó, mint amit nap szívott, de fény felé tartva azért lehetett látni a dátumot, és elég régi volt. természetesen küldtek egy újat, a régit vissza sem kérték. másnap itt is volt az új termék. csak ilyen mellékes infó.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. április 23. kedd, 12:10


valter320d írta:
YELLOW írta:
valter320d írta:

Így igaz......meg még benne van a pakliban hogy a turbó is kicsit csipeget na meg a főtengely szimeringeknél is könnyezhet pl hátúl ahol nem is látod de ez a 2.5dl ne viccelj új a motorod?
Mindig is lesz olajfogyi mert nullás illesztés nincs!Az alkatrészek pedig mindig kopni fognak!


benzinesnél turbo? (legalábbis gyárilag nincs ennél a típusnál)


Mostanában kicsit figyelmetlen vagyok,és ezért elnézést kérek!


akkor vezess óvatosan

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2013. április 23. kedd, 12:07


YELLOW írta:
valter320d írta:

Így igaz......meg még benne van a pakliban hogy a turbó is kicsit csipeget na meg a főtengely szimeringeknél is könnyezhet pl hátúl ahol nem is látod de ez a 2.5dl ne viccelj új a motorod?
Mindig is lesz olajfogyi mert nullás illesztés nincs!Az alkatrészek pedig mindig kopni fognak!


benzinesnél turbo? (legalábbis gyárilag nincs ennél a típusnál)


Mostanában kicsit figyelmetlen vagyok,és ezért elnézést kérek!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. április 23. kedd, 11:33


valter320d írta:

Így igaz......meg még benne van a pakliban hogy a turbó is kicsit csipeget na meg a főtengely szimeringeknél is könnyezhet pl hátúl ahol nem is látod de ez a 2.5dl ne viccelj új a motorod?
Mindig is lesz olajfogyi mert nullás illesztés nincs!Az alkatrészek pedig mindig kopni fognak!


benzinesnél turbo? (legalábbis gyárilag nincs ennél a típusnál)


valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2013. április 23. kedd, 10:20


jlaci74 írta:
negativ0001 írta:
YELLOW írta:
negativ0001 írta: Mit tudtok, hogy mi a minimum megengedett olajfogyasztas.
Az enyem 5000km-en talan 0.25L-et fogyasztott el.
Koszi.


a legtöbb gyár olyan értéket ad meg, hogy 1000km/1L lehet max. de ez már régen rossz. 10ezer alatt fél liter annyira nem vészes szerintem, bár az enyém 10ezer alatt kb 1 decit ha megeszik. igaz más motorunk van.


Hat az 1L az tenyleg sok, ott mar a katalizator es a lambda szonda hamar tonkre megy.
Kivancsi vagyok, hogy az enyem hol fogyasztja az olajat, mert hengerenkenti kompresszio 13.5 koruli, az olajszuro alatti tomitest kicsereltem, igaz meg lattam itt ott konnyezo foltokat a blokk oldalan......na , majd utana nezek...kosz az infot.



Ne viccelj, 5000 km alatt 2 deci nem olajfogyasztás.
Egyébként a dugattyúgyűrűk más anyagból készülnek és más mértékben is kopnak, előfordul, hogy míg a felső kompressziógyűrű jól tart addig az alsó olajlehúzó-áteresztő már kopottabb és nem látja el feladatát 100%-osan . Ráadásul az olajos hengerfal jobban is tömít. Ezekkel is magyarázható a jó kompressziós végnyomás és az olajfogyi ...


Így igaz......meg még benne van a pakliban hogy a turbó is kicsit csipeget na meg a főtengely szimeringeknél is könnyezhet pl hátúl ahol nem is látod de ez a 2.5dl ne viccelj új a motorod?
Mindig is lesz olajfogyi mert nullás illesztés nincs!Az alkatrészek pedig mindig kopni fognak!




Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2013. április 23. kedd, 10:22

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. április 23. kedd, 09:15


negativ0001 írta:
YELLOW írta:
negativ0001 írta: Mit tudtok, hogy mi a minimum megengedett olajfogyasztas.
Az enyem 5000km-en talan 0.25L-et fogyasztott el.
Koszi.


a legtöbb gyár olyan értéket ad meg, hogy 1000km/1L lehet max. de ez már régen rossz. 10ezer alatt fél liter annyira nem vészes szerintem, bár az enyém 10ezer alatt kb 1 decit ha megeszik. igaz más motorunk van.


Hat az 1L az tenyleg sok, ott mar a katalizator es a lambda szonda hamar tonkre megy.
Kivancsi vagyok, hogy az enyem hol fogyasztja az olajat, mert hengerenkenti kompresszio 13.5 koruli, az olajszuro alatti tomitest kicsereltem, igaz meg lattam itt ott konnyezo foltokat a blokk oldalan......na , majd utana nezek...kosz az infot.



Ne viccelj, 5000 km alatt 2 deci nem olajfogyasztás.
Egyébként a dugattyúgyűrűk más anyagból készülnek és más mértékben is kopnak, előfordul, hogy míg a felső kompressziógyűrű jól tart addig az alsó olajlehúzó-áteresztő már kopottabb és nem látja el feladatát 100%-osan . Ráadásul az olajos hengerfal jobban is tömít. Ezekkel is magyarázható a jó kompressziós végnyomás és az olajfogyi ...


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz negativ0001

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 215

Elküldve: 2013. április 23. kedd, 06:54


YELLOW írta:
negativ0001 írta: Mit tudtok, hogy mi a minimum megengedett olajfogyasztas.
Az enyem 5000km-en talan 0.25L-et fogyasztott el.
Koszi.


a legtöbb gyár olyan értéket ad meg, hogy 1000km/1L lehet max. de ez már régen rossz. 10ezer alatt fél liter annyira nem vészes szerintem, bár az enyém 10ezer alatt kb 1 decit ha megeszik. igaz más motorunk van.


Hat az 1L az tenyleg sok, ott mar a katalizator es a lambda szonda hamar tonkre megy.
Kivancsi vagyok, hogy az enyem hol fogyasztja az olajat, mert hengerenkenti kompresszio 13.5 koruli, az olajszuro alatti tomitest kicsereltem, igaz meg lattam itt ott konnyezo foltokat a blokk oldalan......na , majd utana nezek...kosz az infot.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. április 21. vasárnap, 22:44


negativ0001 írta: Mit tudtok, hogy mi a minimum megengedett olajfogyasztas.
Az enyem 5000km-en talan 0.25L-et fogyasztott el.
Koszi.


a legtöbb gyár olyan értéket ad meg, hogy 1000km/1L lehet max. de ez már régen rossz. 10ezer alatt fél liter annyira nem vészes szerintem, bár az enyém 10ezer alatt kb 1 decit ha megeszik. igaz más motorunk van.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz negativ0001

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 215

Elküldve: 2013. április 21. vasárnap, 22:37


Mit tudtok, hogy mi a minimum megengedett olajfogyasztas.
Az enyem 5000km-en talan 0.25L-et fogyasztott el.
Koszi.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2013. április 15. hétfő, 21:59


anubisz írta: akkor én csak ilyet rakhatok bele.
M54: LL-04; LL-01


Így van.
Nem viszkozitást kell nézni elsődlegesen, hanem teljesítményszintet. Amikor az rendben van, akkor lehet válogatni a neked szimpatikus viszkozitások között.
Az S-es "M" motorok külön állatfaj.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. április 15. hétfő, 20:08


Zolee írta:
anubisz írta: Most a Longlife 04 melyikbe nem lehet tenni? M54, vagy S54?

6 henger: N52; M52TU; M54; NEM(!) S54

most az előző után, vagy az utolsó előtt kell érteni a NEM et

S54: SAE 10W-60 az milyen motor? Melyikbe van olyan? ott engedi a 10 est.

a NEM az S-es motorokra vonatkozik
az S54 az E46 M3 motorja


Gondoltam,hogy M3 csak nem akartam baromságot leírni. Ha esetleg tévedek.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. április 15. hétfő, 20:09

Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2013. április 15. hétfő, 20:03


anubisz írta: Most a Longlife 04 melyikbe nem lehet tenni? M54, vagy S54?

6 henger: N52; M52TU; M54; NEM(!) S54

most az előző után, vagy az utolsó előtt kell érteni a NEM et

S54: SAE 10W-60 az milyen motor? Melyikbe van olyan? ott engedi a 10 est.

a NEM az S-es motorokra vonatkozik
az S54 az E46 M3 motorja