zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2013. május 05. vasárnap, 23:59


xmanez88 írta:
YELLOW írta:
zoliika írta:
Ez egyébként viccesés nem kötöszködni akarok.Anno,mikor 2010 környékén ide regeltem leírtam a Prolong-os tapasztalataimat.Leugattak egy páran kiröhögtek bla-bla.Gondolom azért ,mert rajtam kívül valószínű senki nem próbálta itt a fórumon.A hozzászólásokban javarészt kiemelve kifejtette mindenki ,hogy semmilyen féle-fajta adalékot nem szabad tenni a motorolajba,nemhogy olajcsere előtt "blokkmosást" végzünk Xadóval!Most ahogy olvasgatom ezeket a Xado-s ódákat csak annyi az észrevételem,hogy 3 év alatt gyorsan megváltozott 1-2 ember véleménye.Most ez melyik szindróma?-az egy bolond százat csinál?
-valakinek sok van raktáron és marketing stratégiája bejött,hogy mindenki ráharapott?
-vagy 3 év alatt úgy alakultak a dolgok-események,hogy nyitotabbak lettek a fórumtársak?
Nem filozofálni akarok csak érdekes!


jogos. az adalékkal én sem értek egyet, se olaj, sem üzemanyag. viszont a mosót lehet én is kipróbálom, így 100ezerhez közelítvén, illetve a következőnél is, aztán szerintem egy köv 100ezerig semmi megint.
elvileg minden olaj, üzemanyag tartalmazza azokat az adalékokat, amiket kell.
az olajakban benne vannak azok a detergensek is, amik pont a motorblokk tisztulásáért felelősek. akiknél lerakódik valami, az azért lehet, mert korábban valamikor egyszer vagy többször szar olaj lett beletéve, esetleg többet mentek az olajjal, mint kellett volna, stb.


igazad van, ha sokan csak fele annyira "izgulnának" az olaj minősége miatt, és a csereperiódus betartása miatt, mint mi itt a fórumon lévő BMW-sek, akkor de szép is lenne a világ és ha vennénk egy használt autót, nyugodt szívvel tudhatnánk, hogy megadták neki, ami jár.. de sajnos ez csak álom. hiába teszünk meg mindent, ha előttünk úgymond, magasról tett rá az előző tulaj. és sokszor az ember ennek issza a levét. jó, aki újan vesz autót, az más tészta



Amit leírtatok ez mind O.k!és egyetértek!
Én a többi részéről "filozofálok" vagy csak ez nekem tünt fel?Egyik nap meggyőződéses vegetáriánus vagyok, másnap húsevő?Na,mindegy változnak az idők!


xmanez88
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530i
Évjárat: 2003

státusz xmanez88

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 87

Elküldve: 2013. május 05. vasárnap, 23:10


YELLOW írta:
zoliika írta:
Ez egyébként viccesés nem kötöszködni akarok.Anno,mikor 2010 környékén ide regeltem leírtam a Prolong-os tapasztalataimat.Leugattak egy páran kiröhögtek bla-bla.Gondolom azért ,mert rajtam kívül valószínű senki nem próbálta itt a fórumon.A hozzászólásokban javarészt kiemelve kifejtette mindenki ,hogy semmilyen féle-fajta adalékot nem szabad tenni a motorolajba,nemhogy olajcsere előtt "blokkmosást" végzünk Xadóval!Most ahogy olvasgatom ezeket a Xado-s ódákat csak annyi az észrevételem,hogy 3 év alatt gyorsan megváltozott 1-2 ember véleménye.Most ez melyik szindróma?-az egy bolond százat csinál?
-valakinek sok van raktáron és marketing stratégiája bejött,hogy mindenki ráharapott?
-vagy 3 év alatt úgy alakultak a dolgok-események,hogy nyitotabbak lettek a fórumtársak?
Nem filozofálni akarok csak érdekes!


jogos. az adalékkal én sem értek egyet, se olaj, sem üzemanyag. viszont a mosót lehet én is kipróbálom, így 100ezerhez közelítvén, illetve a következőnél is, aztán szerintem egy köv 100ezerig semmi megint.
elvileg minden olaj, üzemanyag tartalmazza azokat az adalékokat, amiket kell.
az olajakban benne vannak azok a detergensek is, amik pont a motorblokk tisztulásáért felelősek. akiknél lerakódik valami, az azért lehet, mert korábban valamikor egyszer vagy többször szar olaj lett beletéve, esetleg többet mentek az olajjal, mint kellett volna, stb.


igazad van, ha sokan csak fele annyira "izgulnának" az olaj minősége miatt, és a csereperiódus betartása miatt, mint mi itt a fórumon lévő BMW-sek, akkor de szép is lenne a világ és ha vennénk egy használt autót, nyugodt szívvel tudhatnánk, hogy megadták neki, ami jár.. de sajnos ez csak álom. hiába teszünk meg mindent, ha előttünk úgymond, magasról tett rá az előző tulaj. és sokszor az ember ennek issza a levét. jó, aki újan vesz autót, az más tészta



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. május 05. vasárnap, 22:02


zoliika írta:
Ez egyébként viccesés nem kötöszködni akarok.Anno,mikor 2010 környékén ide regeltem leírtam a Prolong-os tapasztalataimat.Leugattak egy páran kiröhögtek bla-bla.Gondolom azért ,mert rajtam kívül valószínű senki nem próbálta itt a fórumon.A hozzászólásokban javarészt kiemelve kifejtette mindenki ,hogy semmilyen féle-fajta adalékot nem szabad tenni a motorolajba,nemhogy olajcsere előtt "blokkmosást" végzünk Xadóval!Most ahogy olvasgatom ezeket a Xado-s ódákat csak annyi az észrevételem,hogy 3 év alatt gyorsan megváltozott 1-2 ember véleménye.Most ez melyik szindróma?-az egy bolond százat csinál?
-valakinek sok van raktáron és marketing stratégiája bejött,hogy mindenki ráharapott?
-vagy 3 év alatt úgy alakultak a dolgok-események,hogy nyitotabbak lettek a fórumtársak?
Nem filozofálni akarok csak érdekes!


jogos. az adalékkal én sem értek egyet, se olaj, sem üzemanyag. viszont a mosót lehet én is kipróbálom, így 100ezerhez közelítvén, illetve a következőnél is, aztán szerintem egy köv 100ezerig semmi megint.
elvileg minden olaj, üzemanyag tartalmazza azokat az adalékokat, amiket kell.
az olajakban benne vannak azok a detergensek is, amik pont a motorblokk tisztulásáért felelősek. akiknél lerakódik valami, az azért lehet, mert korábban valamikor egyszer vagy többször szar olaj lett beletéve, esetleg többet mentek az olajjal, mint kellett volna, stb.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz negativ0001

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 215

Elküldve: 2013. május 05. vasárnap, 21:36


szotakdavid írta:
negativ0001 írta:
jons írta:
xmanez88 írta:
Tano írta:
xmanez88 írta: mi az a Xado?

Akkor rövidre fogjuk
Motorolaj

köszönöm, nem ismertem, de jókat írnak róla, ezek szerint működhet? érdemes volna kipróbálnom? vajon milyen mértékű olajfogyást "javít" meg?


Az eddigi tapasztalatom szerint 1l/10k km olajfogyasztást érzékelhetően visszább vesz. De még az elején járok a periódusnak, bőven benne van az adalék, szóval nem akarok indokolatlanul hanyatt esni. Majd ha 8000km múlva is ennyi lesz benne akkor ajánlom, addig nem. Írtam róla nem régen, keresd vissza.


Na es meg ha bele tenned a One Stage-t akkor esne le az allad....



A váltóba meg a váltó adalékot..


Nekem az van...a difiben is, de abbol is a 1 Stage Maximum 30ml-es , hamarosan a feltengelycsukloknal is zsircsere lesz, abbol meg a zold kerul bele.

zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2013. május 05. vasárnap, 21:36


szotakdavid írta:
negativ0001 írta:
jons írta:
xmanez88 írta:
Tano írta:
xmanez88 írta: mi az a Xado?

Akkor rövidre fogjuk
Motorolaj

köszönöm, nem ismertem, de jókat írnak róla, ezek szerint működhet? érdemes volna kipróbálnom? vajon milyen mértékű olajfogyást "javít" meg?


Az eddigi tapasztalatom szerint 1l/10k km olajfogyasztást érzékelhetően visszább vesz. De még az elején járok a periódusnak, bőven benne van az adalék, szóval nem akarok indokolatlanul hanyatt esni. Majd ha 8000km múlva is ennyi lesz benne akkor ajánlom, addig nem. Írtam róla nem régen, keresd vissza.


Na es meg ha bele tenned a One Stage-t akkor esne le az allad....



A váltóba meg a váltó adalékot..

Ez egyébként viccesés nem kötöszködni akarok.Anno,mikor 2010 környékén ide regeltem leírtam a Prolong-os tapasztalataimat.Leugattak egy páran kiröhögtek bla-bla.Gondolom azért ,mert rajtam kívül valószínű senki nem próbálta itt a fórumon.A hozzászólásokban javarészt kiemelve kifejtette mindenki ,hogy semmilyen féle-fajta adalékot nem szabad tenni a motorolajba,nemhogy olajcsere előtt "blokkmosást" végzünk Xadóval!Most ahogy olvasgatom ezeket a Xado-s ódákat csak annyi az észrevételem,hogy 3 év alatt gyorsan megváltozott 1-2 ember véleménye.Most ez melyik szindróma?-az egy bolond százat csinál?
-valakinek sok van raktáron és marketing stratégiája bejött,hogy mindenki ráharapott?
-vagy 3 év alatt úgy alakultak a dolgok-események,hogy nyitotabbak lettek a fórumtársak?
Nem filozofálni akarok csak érdekes!


szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2013. május 05. vasárnap, 21:04


negativ0001 írta:
jons írta:
xmanez88 írta:
Tano írta:
xmanez88 írta: mi az a Xado?

Akkor rövidre fogjuk
Motorolaj

köszönöm, nem ismertem, de jókat írnak róla, ezek szerint működhet? érdemes volna kipróbálnom? vajon milyen mértékű olajfogyást "javít" meg?


Az eddigi tapasztalatom szerint 1l/10k km olajfogyasztást érzékelhetően visszább vesz. De még az elején járok a periódusnak, bőven benne van az adalék, szóval nem akarok indokolatlanul hanyatt esni. Majd ha 8000km múlva is ennyi lesz benne akkor ajánlom, addig nem. Írtam róla nem régen, keresd vissza.


Na es meg ha bele tenned a One Stage-t akkor esne le az allad....



A váltóba meg a váltó adalékot..


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz negativ0001

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 215

Elküldve: 2013. május 05. vasárnap, 21:01


jons írta:
xmanez88 írta:
Tano írta:
xmanez88 írta: mi az a Xado?

Akkor rövidre fogjuk
Motorolaj

köszönöm, nem ismertem, de jókat írnak róla, ezek szerint működhet? érdemes volna kipróbálnom? vajon milyen mértékű olajfogyást "javít" meg?


Az eddigi tapasztalatom szerint 1l/10k km olajfogyasztást érzékelhetően visszább vesz. De még az elején járok a periódusnak, bőven benne van az adalék, szóval nem akarok indokolatlanul hanyatt esni. Majd ha 8000km múlva is ennyi lesz benne akkor ajánlom, addig nem. Írtam róla nem régen, keresd vissza.


Na es meg ha bele tenned a One Stage-t akkor esne le az allad....





autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz negativ0001

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 215

Elküldve: 2013. május 05. vasárnap, 21:00


Szemy írta:
valter320d írta:
Neo954 írta:
jons írta:
jlaci74 írta:
Hogy témánál maradjunk, egy benzines rendellenesen magas olajfogyasztásának feltárását nem úgy kezdik, hogy motor ki és szét...
Létezik kompresszió mérés, nyomásveszteség mérés, szelepszár szimering csere, olajszeparátor csere, stb ... Persze ezt egy laikusnak nem kell tudni, de ne is riasszuk már el őket irreális javítási költségekkel.


Bár nekem már nem fogy az olajam a Xado óta, de:
a TIS szerint a szelepszárszimering csere azzal kezdődik, hogy hengerfej le. Biztosan szükséges ez?


Szia!
Ha nem veszed le a hengerfejet akkor nem tudod visszatenni a szelepet a helyére, mert mikor szétszeded beesik az égéstérbe, feltéve ha nem forgatod a motort minden egyes szelepnél a felső holtpontra, de még akkor sem biztos hogy vissza tudod rakni a szelepet.

Üdv.:Neo

Mondjuk ez autó függő,vannak olyan márkák amiknél nem kell levenni a hengerfejet!


Az altalam emlitett pelda autonal (2004-es 320i) meg tudtak oldani a szelepszarszimeringek cserejet a hengerfej levetele nelkül is. Nem markaszervizben lett cserelve, es ha egy török szerelö meg tudta csinalni, akkor szerintem masnak is sikerülni fog.

Ja ja, siman meg lehet oldani hengerfej levetele nelkul, de a butykost ki kell szedni es ha mar odaig eljutottal, akkor jobb ha a hengerfej is leszedodik, ugy legalabb latni fogod a motor alapotat es a pakolast is kicsereled...


Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2013. május 05. vasárnap, 14:05


BarG írta:
Szemy írta: Egy baratom hasonlo problemaval szembesült 3-4 honappal ezelött egy 2004-es 320i kapcsan. Eddig 4000 euro környeken van a javitasi költseg (mivel Nemetorszagban el es dolgozik), es annyit sikerült elerni, hogy a motor a tömiteseken keresztül mar nem nyomja ki az olajat, mert mar szinte mindegyik cserelve lett (szelepfedeltömites, szelepszarszimeringek, fötengelyszimeringek, olajdeknitömites, stb.). Viszont hosszu tavu utakon tovabbra is fogy az olaj, Stuttgart-Debrecen-Stuttgart utvonal alatt tovabbra is több, mint 1 liter olajat megeszik. Annyit sikerült megallapitanunk, hogy motorolajfogyas föleg üzemmeleg motor eseteben lep fel (hosszu tavu utakon). Tudom nem a legjobb összehasonlitasi alap, de azert több a semminel.

Remelem, hogy Te nem jarsz igy!
Szemy


4000€ azért szép! Abból kijön egy újdonatúj blokk, dugókkal, gyűrűkkel, a motor nagyja, néhány apróságot kell a régiről átszerelni. Ha az előbb említett összegért csak néhány tömítéscserét kapott az illető, akkor ott jól lehúzták ingét-gatyáját.

Egyébként árulok motorolajat, 20e Ft/liter áron. Privátban lehet érdeklődni!



Egyfelöl igazad van, mert 4000 euro rettentöen sok penz. Viszont ismerve a nemet autoszerelesi arakat ez meg közel sem irrealis. Az autot több fazisban szereltek, tehat elöször csak ezt csereltek, kesöbb azt csereltek, majd amazt. Ezek mind uj megbontast jelentettek, tehat a szerelesi költsegek sem elhanyagolhatoak. Az elsö beavatkozast BMW markaszerviz vegezte, utana pedig egy török vendegmunkas cserelgette a tömiteseket/alkatreszeket es azt is meg kell emliteni, hogy minden alkatresz, ami beepitesre került, eredeti BMW alkatresz.

Most mar sehol nem engedi a motor az olajat, csak es kizarolag a kipufogorendszeren keresztül tavozik...sajnos nem kis mennyisegben. Es mindezt 4000 euro utan.

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2013. május 05. vasárnap, 13:57


Szemy írta:
valter320d írta:
Neo954 írta:
jons írta:
jlaci74 írta:
Hogy témánál maradjunk, egy benzines rendellenesen magas olajfogyasztásának feltárását nem úgy kezdik, hogy motor ki és szét...
Létezik kompresszió mérés, nyomásveszteség mérés, szelepszár szimering csere, olajszeparátor csere, stb ... Persze ezt egy laikusnak nem kell tudni, de ne is riasszuk már el őket irreális javítási költségekkel.


Bár nekem már nem fogy az olajam a Xado óta, de:
a TIS szerint a szelepszárszimering csere azzal kezdődik, hogy hengerfej le. Biztosan szükséges ez?


Szia!
Ha nem veszed le a hengerfejet akkor nem tudod visszatenni a szelepet a helyére, mert mikor szétszeded beesik az égéstérbe, feltéve ha nem forgatod a motort minden egyes szelepnél a felső holtpontra, de még akkor sem biztos hogy vissza tudod rakni a szelepet.

Üdv.:Neo

Mondjuk ez autó függő,vannak olyan márkák amiknél nem kell levenni a hengerfejet!


Az altalam emlitett pelda autonal (2004-es 320i) meg tudtak oldani a szelepszarszimeringek cserejet a hengerfej levetele nelkül is. Nem markaszervizben lett cserelve, es ha egy török szerelö meg tudta csinalni, akkor szerintem masnak is sikerülni fog.


Igen csak nem akartam mondani féltem hogy leosztanak!

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2013. május 05. vasárnap, 13:49


valter320d írta:
Neo954 írta:
jons írta:
jlaci74 írta:
Hogy témánál maradjunk, egy benzines rendellenesen magas olajfogyasztásának feltárását nem úgy kezdik, hogy motor ki és szét...
Létezik kompresszió mérés, nyomásveszteség mérés, szelepszár szimering csere, olajszeparátor csere, stb ... Persze ezt egy laikusnak nem kell tudni, de ne is riasszuk már el őket irreális javítási költségekkel.


Bár nekem már nem fogy az olajam a Xado óta, de:
a TIS szerint a szelepszárszimering csere azzal kezdődik, hogy hengerfej le. Biztosan szükséges ez?


Szia!
Ha nem veszed le a hengerfejet akkor nem tudod visszatenni a szelepet a helyére, mert mikor szétszeded beesik az égéstérbe, feltéve ha nem forgatod a motort minden egyes szelepnél a felső holtpontra, de még akkor sem biztos hogy vissza tudod rakni a szelepet.

Üdv.:Neo

Mondjuk ez autó függő,vannak olyan márkák amiknél nem kell levenni a hengerfejet!


Az altalam emlitett pelda autonal (2004-es 320i) meg tudtak oldani a szelepszarszimeringek cserejet a hengerfej levetele nelkül is. Nem markaszervizben lett cserelve, es ha egy török szerelö meg tudta csinalni, akkor szerintem masnak is sikerülni fog.

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2013. május 05. vasárnap, 13:32


Neo954 írta:
jons írta:
jlaci74 írta:
Hogy témánál maradjunk, egy benzines rendellenesen magas olajfogyasztásának feltárását nem úgy kezdik, hogy motor ki és szét...
Létezik kompresszió mérés, nyomásveszteség mérés, szelepszár szimering csere, olajszeparátor csere, stb ... Persze ezt egy laikusnak nem kell tudni, de ne is riasszuk már el őket irreális javítási költségekkel.


Bár nekem már nem fogy az olajam a Xado óta, de:
a TIS szerint a szelepszárszimering csere azzal kezdődik, hogy hengerfej le. Biztosan szükséges ez?


Szia!
Ha nem veszed le a hengerfejet akkor nem tudod visszatenni a szelepet a helyére, mert mikor szétszeded beesik az égéstérbe, feltéve ha nem forgatod a motort minden egyes szelepnél a felső holtpontra, de még akkor sem biztos hogy vissza tudod rakni a szelepet.

Üdv.:Neo

Mondjuk ez autó függő,vannak olyan márkák amiknél nem kell levenni a hengerfejet!


Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2013. május 05. vasárnap, 12:18


jons írta:
jlaci74 írta:
Hogy témánál maradjunk, egy benzines rendellenesen magas olajfogyasztásának feltárását nem úgy kezdik, hogy motor ki és szét...
Létezik kompresszió mérés, nyomásveszteség mérés, szelepszár szimering csere, olajszeparátor csere, stb ... Persze ezt egy laikusnak nem kell tudni, de ne is riasszuk már el őket irreális javítási költségekkel.


Bár nekem már nem fogy az olajam a Xado óta, de:
a TIS szerint a szelepszárszimering csere azzal kezdődik, hogy hengerfej le. Biztosan szükséges ez?


Szia!
Ha nem veszed le a hengerfejet akkor nem tudod visszatenni a szelepet a helyére, mert mikor szétszeded beesik az égéstérbe, feltéve ha nem forgatod a motort minden egyes szelepnél a felső holtpontra, de még akkor sem biztos hogy vissza tudod rakni a szelepet.

Üdv.:Neo

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2013. május 05. vasárnap, 09:22


xmanez88 írta:
Tano írta:
xmanez88 írta: mi az a Xado?

Akkor rövidre fogjuk
Motorolaj

köszönöm, nem ismertem, de jókat írnak róla, ezek szerint működhet? érdemes volna kipróbálnom? vajon milyen mértékű olajfogyást "javít" meg?


Az eddigi tapasztalatom szerint 1l/10k km olajfogyasztást érzékelhetően visszább vesz. De még az elején járok a periódusnak, bőven benne van az adalék, szóval nem akarok indokolatlanul hanyatt esni. Majd ha 8000km múlva is ennyi lesz benne akkor ajánlom, addig nem. Írtam róla nem régen, keresd vissza.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz negativ0001

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 215

Elküldve: 2013. május 05. vasárnap, 07:25


xmanez88 írta:
negativ0001 írta:
xmanez88 írta: Sziasztok!

Most én is küzdök némi olajfogyasztási/olajfogyási gondokkal.
Szelepfedél tőmítést kellett cserélni, mert az szét volt menve, most még állítólag az olajszűrőház alól folyik valahonnan az olaj, sajnos ehhez kevésbé értek, de még kb 2 hét mire remélhetőleg hozzáértő kezek közé kerül, mert aki ért hozzá ahhoz elég nehéz "időpontot" szerezni. Valakinek van valami korábbi tapasztalata? Előzetes "ötletek" szerint a motor elég sok olajat meg eszik, de ezt egyenlőre kevésbé hiszem el, mivel az aljában folyamatosan gyűlik össze a friss olaj. nem lesz egyszerű ennek a végére járni. 1000 km se mentem vele és fél litert hozzá kellett öntenem




Pont ilyen tunetei voltak az enyemnek is, na de nem ismerem az 530as motrot, de szerintem ugyan onnan folyik neked is, ahonnan az enyemnek. Folyamatosan olajtocsa volt a muanyagvedo aljaban, foleg telen. A hiba, az olajszurohaz es a motorblokk kozotti pakolasok es foleg egy O gyuru. Filleres alkatresz dollaros munkadij.


és neked most már megoldódott? mekkora költség volt egyébként ha nem titok?



Igen, megoldodott, addig 2-3hetente 1Liter fogyott es most 5000km-kent 2.5deci.
1300 forint volt, de a munkat en csinaltam a haverom szeremuhelyeben, neki nem volt ideje erre, csak elmondta, hogy mit kell csinalnom es en megcsinaltam.
Az en esetemben, le kellett vennem a generatort, szervopompat es ezeknek a felfogato hazat, a szijakat, spanoloval kinlodtam a muanyag motorburkolatot is le kell venni, az olajszurot, hogy az olaj folyon vissza es ekkor az olajszurohazat, s ott van alatta az O gyuru es egy pakolas. Az "O" gyuru total meg van kemenyedve es laposodva, ezert folyik ott az olaj.
Te is meg tudod csinalni a haz elott, ha van szerszamod.Don`t panic!