Elküldve: 2011. január 24. hétfő, 22:59
Jó éjt...
Sziasztok
Én is bmw alkatrészekkel foglalkozom immár 3 éve.
Engedjétek meg, hogy néhány sort írják, ezzel kezdeményezve a téma lezárását.
1. Gyári alkatrésznek az minősül, ami bmw dobozban (általában fehér)érkezik és tartalmazza a 11 karakteres bmw cikkszámot, ezen kívül minden más alkatrész utángyártott.
2. Az utángyártott alkatrészek világa sem túl bonyolult. Vannak gyárak akik elsődleges azaz o.e. beszállítói a bmw nek. Azaz ha kiveszünk egy olajszűrőt egy 320d ből a bmw logó mellett egy Knecht márkajelzést fogunk találni, ha egy levegőszűrőt akkor MANN márkajelzést, ha egy "olajnyomás szenzort" akkor pedig HELLA-t , ha egy vízhűtőt BEHR-t ...stb még sorolhatnám itt oldalakon keresztül, melyik alkatrészt ki gyártotta annó egy bmwnek. Ha nagyon szakszerű tájékoztatást kívánunk adni akkor ezt is tudnunk kell.
Ezek a gyárak gyártanak különböző minőségben, és pontossággal alkatrészeket. Ez azt jelenti, hogy pl egy bmw dobozos ékszíjtárcsa nem véletlenül kerül 80-100 ezer forintba, pedig mint tudjuk a CORTECO gyártotta a bmw nek, de CORTECO-ban ez fele annyi, csak azért mert minimális minőségi hiba lépett fel a gyártás során, és már nem kerülhetett bmw dobozba. Így keletkeznek a kiköszörült gyári bmw cikkszámos ékszíjtárcsák Corteco dobozban. ÉS Én ezt nevezném gyári beszállító termékének. Ezen felül amik mégtöbb méreteltéréssel, minőségi kifogással rendelkeznek, azokat a termékeket, most maradjunk az ékszíjtárcsáknál, a gyár (aki egyébként bmw beszállító) eladja csomagoló cégeknek, akik nem gyártanak csak csomagolnak, saját dobozukban, ilyen pl a Vaico, Meyle, Ruville..stb, sajnos rengeteg ilyen márka van. Ők legtöbbször nyomott árakon értékesítik a prémiumhoz képest. Nagyjából így működik a piac.
3. Nekünk kereskedőknek az a feladatunk, hogy ebben a világban korrekt tájékoztatást adjunk egy vásárlónak. Ha a vevő megérzi, hogy egyszer is becsaptuk, soha többet nem fog tőlünk vásárolni. Természetesen lehet árulni nem o.e. beszállítói termékeket, mert erre is van kereslet, bár én azt látom, hogy egyre ritkábban, ---de erről korrektül tájékoztatni kell az vásárlót.
Nyilván egy gyári bmw e46 első betét nem kerülhet pl 8ezer forintba..
Az ügyfél korrekt tájékoztatása mindig a kereskedő feladata.
3. A garancia érvényesítése mindig szakszerű beszereléshez kötött. DE NEM MÁRKASZERVÍZHEZ.
Ha egy gyári bmw alkatrészt értékesítünk,és probléma adódik vele, a garanciális ügyintézés feltétele, hogy ezt a hibát bmw márkaszerviz állapítsa meg, a beszerelést elvégezheti független javító is, de csak hivatalos (számlaképes) műhely. Ez így működik Magyarországon és egész Európában.
Tisztelettel:
M_Attila
javaslom a téma lezárását
[/quote]
[/quote]
Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2011. január 24. hétfő, 23:01