anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. október 09. vasárnap, 21:41


Coyote írta:
bmw320d4 írta:
Coyote írta:

Dízelnek 5w30 a max - itt benzinesről beszélgetünk! Nagyon nem mindegy!


Ezt még nem is hallottam!

Mármint az 5 a max, vagy a 30?



Az 5-re gondoltam. De ahogy említettem, a dízelmotorokkal nincs még tapasztalatom ezért max azt tudom mondani, amit a könyvben megírtak
Lenn a kolléga benzinest emleget, és ahhoz bizony volt szerencsém, végigkísérleteztem mindent (amikor az autóm 1 liter olajat evett 1000 km-n, akkor nem volt mindegy )


akkor ott már volt kék füst is

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. október 09. vasárnap, 21:39


Zolee írta:

Bocs h beleugatok, de szted mi a fontosabb, az h csökkenjen az olajfogyasztás, vagy h kevésbé kopjon a motor?


Rövidtávon az első, hosszútávon a második! De a kopáson már csak javítás segíthet, hiszen már megtörtént. Javítás után jöhet a finom cucc ismét.


bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2011. október 09. vasárnap, 21:39


Zolee írta:

Bocs h beleugatok, de szted mi a fontosabb, az h csökkenjen az olajfogyasztás, vagy h kevésbé kopjon a motor?


Mindkettő fontos, ezért javasoltam 0W40-et és nem 50W100-at, már ha nekem szólt a kérdés..



Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2011. október 09. vasárnap, 21:37


Coyote írta:
bmw320d4 írta:
Coyote írta: Már elnézést, de ha jól értem arról van szó, hogy egy benzines gép eszegeti az olajat - és ti 5W-30 helyett 0W-30-at ajánlatok neki?
Benzines motoroknál, 100.000 km felett 10W-40-re illik váltani, és azt 10.000 km-enként cserélni. Semmi long life. Nagyon kopott (200.000 felett) motornál a 15W-40 se szégyen már.

Nem értem miért lefelé akartok váltani, olajzabáló motorba "vastagabb" olaj kell.

Amúgy 150.000 km felett egyáltalán nem sok a 8-10 deci 10.000 km-enként! Az alu-blokkos Celicám is benyalt ennyit, pedig jó volt a motorja. Hogy hova tűnt az olaj? Szépen megette. A gyűrűk és szelepek kopásának a tünete, teljesen normális dolog.


Nem jól érted, te is csak a hidegoldalival példálózol és figyelmen kívül hagyod a melegoldali viszkozitást.

Szerinted -10 C a motor üzemi hőmérséklete?

Az én kocsimban több mint félmillió km van (20d) és 5w30-at kap. A te elméleted szerint nekem már 40W40-et kéne beleönteni...

És nem 30-ast, hanem 40-est ajánlottunk neki...


Dízelnek 5w30 a max - itt benzinesről beszélgetünk! Nagyon nem mindegy!

Amúgy az tény, hogy hidegen rosszabb a 10w40 - viszont üzemi hőmérsékleten sem vékonyodik el annyira mint a 0w30 vagy 5w30, ami az olajfogyasztás csökkentését eredményezi.
Tény, hogy gyógyítani nem fogja a motort, csak a tünetet enyhíti.



Bocs h beleugatok, de szted mi a fontosabb, az h csökkenjen az olajfogyasztás, vagy h kevésbé kopjon a motor?


Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. október 09. vasárnap, 21:36


bmw320d4 írta:
Coyote írta:

Dízelnek 5w30 a max - itt benzinesről beszélgetünk! Nagyon nem mindegy!


Ezt még nem is hallottam!

Mármint az 5 a max, vagy a 30?



Az 5-re gondoltam. De ahogy említettem, a dízelmotorokkal nincs még tapasztalatom ezért max azt tudom mondani, amit a könyvben megírtak
Lenn a kolléga benzinest emleget, és ahhoz bizony volt szerencsém, végigkísérleteztem mindent (amikor az autóm 1 liter olajat evett 1000 km-n, akkor nem volt mindegy )

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2011. október 09. vasárnap, 21:31


Coyote írta:

Dízelnek 5w30 a max - itt benzinesről beszélgetünk! Nagyon nem mindegy!


Ezt még nem is hallottam!

Mármint az 5 a max, vagy a 30?



Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. október 09. vasárnap, 21:30


bmw320d4 írta:
Coyote írta: Már elnézést, de ha jól értem arról van szó, hogy egy benzines gép eszegeti az olajat - és ti 5W-30 helyett 0W-30-at ajánlatok neki?
Benzines motoroknál, 100.000 km felett 10W-40-re illik váltani, és azt 10.000 km-enként cserélni. Semmi long life. Nagyon kopott (200.000 felett) motornál a 15W-40 se szégyen már.

Nem értem miért lefelé akartok váltani, olajzabáló motorba "vastagabb" olaj kell.

Amúgy 150.000 km felett egyáltalán nem sok a 8-10 deci 10.000 km-enként! Az alu-blokkos Celicám is benyalt ennyit, pedig jó volt a motorja. Hogy hova tűnt az olaj? Szépen megette. A gyűrűk és szelepek kopásának a tünete, teljesen normális dolog.


Nem jól érted, te is csak a hidegoldalival példálózol és figyelmen kívül hagyod a melegoldali viszkozitást.

Szerinted -10 C a motor üzemi hőmérséklete?

Az én kocsimban több mint félmillió km van (20d) és 5w30-at kap. A te elméleted szerint nekem már 40W40-et kéne beleönteni...

És nem 30-ast, hanem 40-est ajánlottunk neki...


Dízelnek 5w30 a max - itt benzinesről beszélgetünk! Nagyon nem mindegy!

Amúgy az tény, hogy hidegen rosszabb a 10w40 - viszont üzemi hőmérsékleten sem vékonyodik el annyira mint a 0w30 vagy 5w30, ami az olajfogyasztás csökkentését eredményezi.
Tény, hogy gyógyítani nem fogja a motort, csak a tünetet enyhíti.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. október 09. vasárnap, 21:32


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. október 09. vasárnap, 21:19


bmw320d4 írta:
Coyote írta: Már elnézést, de ha jól értem arról van szó, hogy egy benzines gép eszegeti az olajat - és ti 5W-30 helyett 0W-30-at ajánlatok neki?
Benzines motoroknál, 100.000 km felett 10W-40-re illik váltani, és azt 10.000 km-enként cserélni. Semmi long life. Nagyon kopott (200.000 felett) motornál a 15W-40 se szégyen már.

Nem értem miért lefelé akartok váltani, olajzabáló motorba "vastagabb" olaj kell.

Amúgy 150.000 km felett egyáltalán nem sok a 8-10 deci 10.000 km-enként! Az alu-blokkos Celicám is benyalt ennyit, pedig jó volt a motorja. Hogy hova tűnt az olaj? Szépen megette. A gyűrűk és szelepek kopásának a tünete, teljesen normális dolog.


Nem jól érted, te is csak a hidegoldalival példálózol és figyelmen kívül hagyod a melegoldali viszkozitást.

Szerinted -10 C a motor üzemi hőmérséklete?

Az én kocsimban több mint félmillió km van (20d) és 5w30-at kap. A te elméleted szerint nekem már 40W40-et kéne beleönteni...

És nem 30-ast, hanem 40-est ajánlottunk neki...


40-40 es ez jó. Ám már a manuál is írja 10W vagy az felett már rontja a hideginditási jellemzőket,nagy hidegbe.

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2011. október 09. vasárnap, 21:12


Coyote írta: Már elnézést, de ha jól értem arról van szó, hogy egy benzines gép eszegeti az olajat - és ti 5W-30 helyett 0W-30-at ajánlatok neki?
Benzines motoroknál, 100.000 km felett 10W-40-re illik váltani, és azt 10.000 km-enként cserélni. Semmi long life. Nagyon kopott (200.000 felett) motornál a 15W-40 se szégyen már.

Nem értem miért lefelé akartok váltani, olajzabáló motorba "vastagabb" olaj kell.

Amúgy 150.000 km felett egyáltalán nem sok a 8-10 deci 10.000 km-enként! Az alu-blokkos Celicám is benyalt ennyit, pedig jó volt a motorja. Hogy hova tűnt az olaj? Szépen megette. A gyűrűk és szelepek kopásának a tünete, teljesen normális dolog.


Nem jól érted, te is csak a hidegoldalival példálózol és figyelmen kívül hagyod a melegoldali viszkozitást.

Szerinted -10 C a motor üzemi hőmérséklete?

Az én kocsimban több mint félmillió km van (20d) és 5w30-at kap. A te elméleted szerint nekem már 40W40-et kéne beleönteni...

És nem 30-ast, hanem 40-est ajánlottunk neki...

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. október 09. vasárnap, 21:14

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. október 09. vasárnap, 21:01


Azért ezt a 15W ne nagyon hangoztasd mert ezt még a BMW manual is tiltja
-15 fokba meg 5 perc múlva lenne kenése a motornak

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. október 09. vasárnap, 20:51


Ezt kaptam.
http://www.olajinfo.hu/index.p...tek-1-resz


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. október 09. vasárnap, 20:52

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. október 09. vasárnap, 20:49


anubisz írta:
lacaca írta:
anubisz írta:
bmw320d4 írta:
Metacska írta:
bmw320d4 írta: Milyen olajat használsz?


Longlife 5w-30



Érdemes lenne kipróbálni egy 0w40-es vagy 0w60-as olajat.


0- ás olajból kevesebbet fog enni? na erre kíváncsi lennék.


Arra én is !!



10 ezer után megírom a tényeket,ha kipróbálom szerintem hidegen elvesztem azt,amit melegen megnyernék.Olajfogyasztásban,de majd kiderül.Kenésem azonnal lesz az biztos


Már elnézést, de ha jól értem arról van szó, hogy egy benzines gép eszegeti az olajat - és ti 5W-30 helyett 0W-30-at ajánlatok neki?
Benzines motoroknál, 100.000 km felett 10W-40-re illik váltani, és azt 10.000 km-enként cserélni. Semmi long life. Nagyon kopott (200.000 felett) motornál a 15W-40 se szégyen már.

Nem értem miért lefelé akartok váltani, olajzabáló motorba "vastagabb" olaj kell.

Amúgy 150.000 km felett egyáltalán nem sok a 8-10 deci 10.000 km-enként! Az alu-blokkos Celicám is benyalt ennyit, pedig jó volt a motorja. Hogy hova tűnt az olaj? Szépen megette. A gyűrűk és szelepek kopásának a tünete, teljesen normális dolog.


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. október 09. vasárnap, 20:14


lacaca írta:
anubisz írta:
bmw320d4 írta:
Metacska írta:
bmw320d4 írta: Milyen olajat használsz?


Longlife 5w-30



Érdemes lenne kipróbálni egy 0w40-es vagy 0w60-as olajat.


0- ás olajból kevesebbet fog enni? na erre kíváncsi lennék.


Arra én is !!



10 ezer után megírom a tényeket,ha kipróbálom szerintem hidegen elvesztem azt,amit melegen megnyernék.Olajfogyasztásban,de majd kiderül.Kenésem azonnal lesz az biztos

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2011. október 09. vasárnap, 20:03


anubisz írta:
bmw320d4 írta:
Metacska írta:
bmw320d4 írta: Milyen olajat használsz?


Longlife 5w-30



Érdemes lenne kipróbálni egy 0w40-es vagy 0w60-as olajat.


0- ás olajból kevesebbet fog enni? na erre kíváncsi lennék.


Arra én is !!



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. október 09. vasárnap, 16:33


bmw320d4 írta:
anubisz írta:
bmw320d4 írta:
anubisz írta: Akkor nekünk már nem is jó az 5-30 as olaj.
túl alacsony viszkozitású olaj (magas hőmérsékleten olyan vékony, hogy a tömítéseken átszivárog)idézve.
Hideg motornál a hideg oldalon eszi,meleg motornál,a 30 érték kevés,és vékony az olaj a kopott motorhoz,ott meg azért eszi,mikor csak picit nyomom neki. Az jó. Ha ez így igaz,márpedig az írás azt tükrözi,kurvára nem kéne már 5-30 as olajat használnom 10 éves kocsinál.


A beszélgetés azért indult, mert ne volt tiszta, hogy melyik oldali viszkozitás számít.


Olajat fogok váltani ( viszkozitást ) mert nekem bizony eszegeti, ha magasabb fordulaton járok. ( pálya,stb..)


0W40 pont jó lesz



elég a 40 es? nem kel 50?