jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. március 14. szerda, 06:31


valter320d írta: Leállitom várok kb 10-20 percet inditok és késön alszik el az olajlámpa 3-4 msp.Van e hozzá köze az olajnak????


Nincs köze az olajnak hozzá. Szar az érzékelő. Tipushiba.


valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2012. március 13. kedd, 23:01


Ok köszönöm nem megyek vissza a végére ha ez 1 örökké tartó vita.Kipróbálom és megosztom a véleményem ugy lesz tiszta! De 1 biztos valószinünek tartom hogy a motorom jó meg stb,lassan ott járok hogy olajcsere és nem kellett utánna töltenem 1 centet sem,de viszont inditásnál kell 3 vagy 4 msp mig elalszik az olajlámpa az mitöl van????Nem minden esetben van amikor csak pillanat és kialszik hidegen mint melegen de viszont csinálja melegen is!Leállitom várok kb 10-20 percet inditok és késön alszik el az olajlámpa 3-4 msp.Van e hozzá köze az olajnak????

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. március 13. kedd, 19:39


Hali mindenkinek.Véleményt valaki LIQUI MOLY tipusu olajrol???Most akarok venni az enyémbe állitolag dicséretes!

Szia valter320d!
Olvasd végig a topikot, választ fogsz kapni kérdésedre, csak, hogy ne kezdjük újra a véget nem érő vitát. Én javaslom a Tescó gazdaságos 5w30-at, mert az ócccsó!
Bár szerintem: BMW-be BMW olaj......, de önthetsz bele akár vizet is

Ne haragudj, de hasonló kérdéseket naponta tesznek itt fel és véget nem érő vita az eredmény





















Utoljára szerkesztve (7 alkalommal): 2012. március 13. kedd, 19:51

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. március 13. kedd, 19:27


hancurozo írta:
szeda írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta: nem érted. arra akartam utalni, hogy a gyári ajánlásban azért van nagyobb viszkozitású olaj, ha a véknyabbat már csipegetné. majd ha az 5w-30-ból is eszik, akkor lehet motort felújítani. km-hez felesleges kötni, mert csak az első tulajos autóknál lehet biztosat mondani.


Te nem érted. Azonos teljesítményszintű (LL-04) olajat feltételezve, üzemi hőfokon azonos viszkozitású a 0W- és az 5W- olaj. Csak -25 fok alatt lessz különbség. Tehát, ha a 0W- olajból eszik, akkor az 5W- olajból is fog. -20 fokon is szinte azonos a viszkozitásuk.


azért a 0W és az 5W között bizony van különbség még ha nem is annyira kézzel fogható mint egy 15 és egy 0W között deeee vaaaaan!!!



:


Hát nem érted vazze! Az egyik -40°C-on dermed, a másik meg -45°C-on. Ez igenis különbség!



hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. március 13. kedd, 19:09


szeda írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta: nem érted. arra akartam utalni, hogy a gyári ajánlásban azért van nagyobb viszkozitású olaj, ha a véknyabbat már csipegetné. majd ha az 5w-30-ból is eszik, akkor lehet motort felújítani. km-hez felesleges kötni, mert csak az első tulajos autóknál lehet biztosat mondani.


Te nem érted. Azonos teljesítményszintű (LL-04) olajat feltételezve, üzemi hőfokon azonos viszkozitású a 0W- és az 5W- olaj. Csak -25 fok alatt lessz különbség. Tehát, ha a 0W- olajból eszik, akkor az 5W- olajból is fog. -20 fokon is szinte azonos a viszkozitásuk.


azért a 0W és az 5W között bizony van különbség még ha nem is annyira kézzel fogható mint egy 15 és egy 0W között deeee vaaaaan!!!



:

szeda
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz szeda

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2012. március 13. kedd, 11:51


hancurozo írta:
YELLOW írta: nem érted. arra akartam utalni, hogy a gyári ajánlásban azért van nagyobb viszkozitású olaj, ha a véknyabbat már csipegetné. majd ha az 5w-30-ból is eszik, akkor lehet motort felújítani. km-hez felesleges kötni, mert csak az első tulajos autóknál lehet biztosat mondani.


Te nem érted. Azonos teljesítményszintű (LL-04) olajat feltételezve, üzemi hőfokon azonos viszkozitású a 0W- és az 5W- olaj. Csak -25 fok alatt lessz különbség. Tehát, ha a 0W- olajból eszik, akkor az 5W- olajból is fog. -20 fokon is szinte azonos a viszkozitásuk.


azért a 0W és az 5W között bizony van különbség még ha nem is annyira kézzel fogható mint egy 15 és egy 0W között deeee vaaaaan!!!



valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2012. március 12. hétfő, 23:32


Hali mindenkinek.Véleményt valaki LIQUI MOLY tipusu olajrol???Most akarok venni az enyémbe állitolag dicséretes!


hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. február 11. szombat, 16:29


YELLOW írta: nem érted. arra akartam utalni, hogy a gyári ajánlásban azért van nagyobb viszkozitású olaj, ha a véknyabbat már csipegetné. majd ha az 5w-30-ból is eszik, akkor lehet motort felújítani. km-hez felesleges kötni, mert csak az első tulajos autóknál lehet biztosat mondani.


Te nem érted. Azonos teljesítményszintű (LL-04) olajat feltételezve, üzemi hőfokon azonos viszkozitású a 0W- és az 5W- olaj. Csak -25 fok alatt lessz különbség. Tehát, ha a 0W- olajból eszik, akkor az 5W- olajból is fog. -20 fokon is szinte azonos a viszkozitásuk.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. február 11. szombat, 16:19


hancurozo írta:
YELLOW írta: szerintem leírtam, hogy nézze meg a szervízkönyvet. alapból józan paraszti ész. lehet nincs is szervízkönyv. mert max azt kérdezné meg az ember, hogy milyen márkát javaslunk pl.
a gyári ajánlás 0w-30, 0w-40, 5w-30. leírtam, ha nagyon eszi az olajat, akkor töltsön bele nagyobb viszkozitásút. többször említettem a km-t, nem írta le, gondolom újdonság még az autó.
mikor fogyaszt a legtöbb olajat az autó? hidegindításnál, és nagy főtengely fordulatnál, ha minden más rendben van. nem véletlen az 5w-s ajánlás, ami még azért hidegben is elég hamar képes az üzemi nyomás elérésében. hogy ez mennyi km-nél jön azt használattól függ, saccolás. ezt is elírtam, HA eszi az olajat. úgy tudom LL-04-től nincs jobb ajánlás, és már az enyémhez is az kell. ezt is elírtam. ezért nem értettem a "kötekedés" tárgyát. feleslegesnek tartottam a mélyebb részletekben elmerülne, az elején leírtak miatt.


Akkor mégegyszer. Nem hidegindításnál fogyaszt sok olajat. (azért jelenik meg indításnál, mert van ideje összegyülni) Ha sűrű az olaj (mert ledermedt) nem jut el a kenendő helyekre. Ezért kell az előírt olajat használni. Az olaj választása nem km függő, ha sokat eszik az oljból, akkor fel kell újítani a motort. A sokat futott motorhoz is a gyári, előírt olajat kell használni!
A "kötekedés" tárgya: mindíg km futáshoz, és olajfogyasztáshoz kötöd az olajat.



nem érted. arra akartam utalni, hogy a gyári ajánlásban azért van nagyobb viszkozitású olaj, ha a véknyabbat már csipegetné. majd ha az 5w-30-ból is eszik, akkor lehet motort felújítani. km-hez felesleges kötni, mert csak az első tulajos autóknál lehet biztosat mondani.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. február 11. szombat, 15:58


YELLOW írta: szerintem leírtam, hogy nézze meg a szervízkönyvet. alapból józan paraszti ész. lehet nincs is szervízkönyv. mert max azt kérdezné meg az ember, hogy milyen márkát javaslunk pl.
a gyári ajánlás 0w-30, 0w-40, 5w-30. leírtam, ha nagyon eszi az olajat, akkor töltsön bele nagyobb viszkozitásút. többször említettem a km-t, nem írta le, gondolom újdonság még az autó.
mikor fogyaszt a legtöbb olajat az autó? hidegindításnál, és nagy főtengely fordulatnál, ha minden más rendben van. nem véletlen az 5w-s ajánlás, ami még azért hidegben is elég hamar képes az üzemi nyomás elérésében. hogy ez mennyi km-nél jön azt használattól függ, saccolás. ezt is elírtam, HA eszi az olajat. úgy tudom LL-04-től nincs jobb ajánlás, és már az enyémhez is az kell. ezt is elírtam. ezért nem értettem a "kötekedés" tárgyát. feleslegesnek tartottam a mélyebb részletekben elmerülne, az elején leírtak miatt.


Akkor mégegyszer. Nem hidegindításnál fogyaszt sok olajat. (azért jelenik meg indításnál, mert van ideje összegyülni) Ha sűrű az olaj (mert ledermedt) nem jut el a kenendő helyekre. Ezért kell az előírt olajat használni. Az olaj választása nem km függő, ha sokat eszik az oljból, akkor fel kell újítani a motort. A sokat futott motorhoz is a gyári, előírt olajat kell használni!
A "kötekedés" tárgya: mindíg km futáshoz, és olajfogyasztáshoz kötöd az olajat.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. február 11. szombat, 16:14

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. február 11. szombat, 15:42


hancurozo írta:
YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta: megnéztem az ajánlásokat, 2 esetben 0w-30, 1esetben 0w-40, és 1 esetben 5w-30-at ajánlott.
nem tudom menniy benne a km, de én 0w-30-at tennék bele. ha nagyon olajfogyasztós és autópályázol sokat, akkor a 0w-40 mehet bele. az w-30-at szerintem felejtsd el, 200ezer km alatt, felette is csak akkor kell, ha nagyon eszi az olajat.


Te tudod mit jelentenek a számok? Pl.: 5W30, 5W40


halvány lila fingom nincs
de tudom, hisz eléggé utána olvastam már ennek. azért írtam úgy, hogy megértse.
én elmondtam mit tegyen bele, te kötekedsz az írásomban. marhára nem az volt a kérdés, hogy én mit írok. ezzel csaka zt éred el, hogy majd rak bele 10w-40-est.
ahelyett, hogy velem kötekednél, inkább válaszólnál akkor a kérdésére, ha nem értesz egyet az enyémmel.
de gondolom te sem raknál bele mást, mint 0w-30-at. nem fogok a részletekbe belemerülni, mert a kérdése nem ez volt!


Ha a pirossal jelölt részt nem írtad volna, akkor lett volna az igazi. Nem kötekedni akartam.


szerintem leírtam, hogy nézze meg a szervízkönyvet. alapból józan paraszti ész. lehet nincs is szervízkönyv. mert max azt kérdezné meg az ember, hogy milyen márkát javaslunk pl.
a gyári ajánlás 0w-30, 0w-40, 5w-30. leírtam, ha nagyon eszi az olajat, akkor töltsön bele nagyobb viszkozitásút. többször említettem a km-t, nem írta le, gondolom újdonság még az autó.
mikor fogyaszt a legtöbb olajat az autó? hidegindításnál, és nagy főtengely fordulatnál, ha minden más rendben van. nem véletlen az 5w-s ajánlás, ami még azért hidegben is elég hamar képes az üzemi nyomás elérésében. hogy ez mennyi km-nél jön azt használattól függ, saccolás. ezt is elírtam, HA eszi az olajat. úgy tudom LL-04-től nincs jobb ajánlás, és már az enyémhez is az kell. ezt is elírtam. ezért nem értettem a "kötekedés" tárgyát. feleslegesnek tartottam a mélyebb részletekben elmerülne, az elején leírtak miatt.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. február 11. szombat, 14:49


http://www.olajinfo.hu/index.p...atu-olajok
Azt az olajat rakd bele, amit a könyve előír. Ügyelve arra, hogy megfeleljen a motorod teljesítményszintjének. (akkor is ha 100e km-et futott, és akkor is ha 600e-t)
Ha 0w30 a gyári és LL04 a teljesítményszint, akkor csak azt.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2007

státusz vessy21

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 24

Elküldve: 2012. február 11. szombat, 14:45


hancurozo írta:
YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta: megnéztem az ajánlásokat, 2 esetben 0w-30, 1esetben 0w-40, és 1 esetben 5w-30-at ajánlott.
nem tudom menniy benne a km, de én 0w-30-at tennék bele. ha nagyon olajfogyasztós és autópályázol sokat, akkor a 0w-40 mehet bele. az w-30-at szerintem felejtsd el, 200ezer km alatt, felette is csak akkor kell, ha nagyon eszi az olajat.


Te tudod mit jelentenek a számok? Pl.: 5W30, 5W40


halvány lila fingom nincs
de tudom, hisz eléggé utána olvastam már ennek. azért írtam úgy, hogy megértse.
én elmondtam mit tegyen bele, te kötekedsz az írásomban. marhára nem az volt a kérdés, hogy én mit írok. ezzel csaka zt éred el, hogy majd rak bele 10w-40-est.
ahelyett, hogy velem kötekednél, inkább válaszólnál akkor a kérdésére, ha nem értesz egyet az enyémmel.
de gondolom te sem raknál bele mást, mint 0w-30-at. nem fogok a részletekbe belemerülni, mert a kérdése nem ez volt!


Ha a pirossal jelölt részt nem írtad volna, akkor lett volna az igazi. Nem kötekedni akartam.


...ha 10 embert kérdezek meg akkor 10 külömböző választ kapok! 3 ajánlotta az 5w-30 LL04 -et.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. február 11. szombat, 14:45

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. február 11. szombat, 14:41


YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta: megnéztem az ajánlásokat, 2 esetben 0w-30, 1esetben 0w-40, és 1 esetben 5w-30-at ajánlott.
nem tudom menniy benne a km, de én 0w-30-at tennék bele. ha nagyon olajfogyasztós és autópályázol sokat, akkor a 0w-40 mehet bele. az w-30-at szerintem felejtsd el, 200ezer km alatt, felette is csak akkor kell, ha nagyon eszi az olajat.


Te tudod mit jelentenek a számok? Pl.: 5W30, 5W40


halvány lila fingom nincs
de tudom, hisz eléggé utána olvastam már ennek. azért írtam úgy, hogy megértse.
én elmondtam mit tegyen bele, te kötekedsz az írásomban. marhára nem az volt a kérdés, hogy én mit írok. ezzel csaka zt éred el, hogy majd rak bele 10w-40-est.
ahelyett, hogy velem kötekednél, inkább válaszólnál akkor a kérdésére, ha nem értesz egyet az enyémmel.
de gondolom te sem raknál bele mást, mint 0w-30-at. nem fogok a részletekbe belemerülni, mert a kérdése nem ez volt!


Ha a pirossal jelölt részt nem írtad volna, akkor lett volna az igazi. Nem kötekedni akartam.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2007

státusz vessy21

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 24

Elküldve: 2012. február 11. szombat, 14:38


YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta: megnéztem az ajánlásokat, 2 esetben 0w-30, 1esetben 0w-40, és 1 esetben 5w-30-at ajánlott.
nem tudom menniy benne a km, de én 0w-30-at tennék bele. ha nagyon olajfogyasztós és autópályázol sokat, akkor a 0w-40 mehet bele. az w-30-at szerintem felejtsd el, 200ezer km alatt, felette is csak akkor kell, ha nagyon eszi az olajat.


Te tudod mit jelentenek a számok? Pl.: 5W30, 5W40


halvány lila fingom nincs
de tudom, hisz eléggé utána olvastam már ennek. azért írtam úgy, hogy megértse.
én elmondtam mit tegyen bele, te kötekedsz az írásomban. marhára nem az volt a kérdés, hogy én mit írok. ezzel csaka zt éred el, hogy majd rak bele 10w-40-est.
ahelyett, hogy velem kötekednél, inkább válaszólnál akkor a kérdésére, ha nem értesz egyet az enyémmel.
de gondolom te sem raknál bele mást, mint 0w-30-at. nem fogok a részletekbe belemerülni, mert a kérdése nem ez volt!





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. február 11. szombat, 14:42