harmas írta:
valter320d írta:
Na most a motor nem kopott az tuti,mivel az olajat nem eszi és füstölni sem füstöl.és nagyon jó eröben van!Lehet érzékelö de nem tartom valószinünek,lehet hogy olaj lesz a ludas,kipróbálok egy másik fajta olajat!Na most az ez elötti olaj ami benne volt az ELF tipusú volt most ami benne van az BMW kipróbálom a LIQUIt!AZ ELF OLAJJAL nem volt ilyen probléma lehet az olj volt szar vagy nemtom ha van fejlemény másik olajjal kapcsolatban megosztom!
A motor kopása alatt ne feltétlenül a henger-dugattyú kopását értsd, ahol "megenné" az olajat.
Az 5 nyugvó, és 4 hajtókarcsapágy bármelyikének kopása eredményezheti, hogy később tud felépülni a nyomás. Olaj nem fogy (hiszen motoron belül marad) csak a kis illesztéseknél elszivárog, egészen addig amíg eleget nem tud szállítani az olajszivattyú.
Saját szememmel láttam olyat, hogy az egyik nyugvócsapágy egyik oldala (két félből áll) kopott meg, hordozóig - a csapágyfém lekopott róla. Miért? Senki ne tudott rá okosat mondani...
Mérjetek olajnyomást man.méterrel, az megmondja, hogy kell-e aggódnod
[/quote]
OKÉ köszönöm mgecsinálom minél hamarabb!
Ebböl kifolyolag amit fentebb megosztottam:A motor kopásával egyre növekszik a kartergáz mennyisége, az égéstérből a motor forgattyúházába szöknek az égéstermékek és tüzelőanyag gőzök. A bennük lévő vízgőzök az olajteknőben lecsapódnak, a forgattyúház-szellőztetés ellenére rontják az olaj kenőképességét, az égéstermékek kéndioxid tartalma a felelős az erősen korrozív kénessav létrejöttéért. Könnyen belátható, hogy minél kopottabb ("kartergázosabb") a motor, annál sűrűbben indokolt lehetne az olajcsere. A gyakorlatban ez -általában- fordítva történik: a fáradt motort nemigen kényeztetik sűrű olajcserékkel. ("Erre már kár költeni") Így aztán az egyébként is kopott motor elhasználódása felgyorsul. A környezetvédelmi szempontból elengedhetetlen forgattyúház-szellőztetésnek is van káros hatása:a korrozív gázok visszajutnak az égéstérbe.
A mindennapi szervizgyakorlatban pontosan mérni a kartergáz mennyiségét nem lehet, inkább csak a tapasztalatokra támaszkodva lehet megítélni azt. Laboratóriumi mérések szerint egy mai, korszerű, normál állapotú motor kartergáz mennyisége a beszívott levegő mennyiségének mintegy 0,5......1,5 %-a.
Nem kartergázos a motorom gondolom azt érezném,de annak semmi jele!
Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2012. március 15. csütörtök, 21:59