valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2012. március 22. csütörtök, 19:03


Coyote írta:
zoliika írta:
funez írta: Sziasztok

Kevest megyek az autoval ( 2év 10000 km ) szerintetek kell e 2 évente olajat cserélni vagy maradhat tovább is mert ugye a csere 30000km után lenne esedékes gyári LL4-el ????

Köszi a válaszokat


Úgy szól a fáma,hogy kétévente cserélni kell a motorolajat ha nincs meg a 20-30e km,fékolajat szintén(dot4 ami a dsc-nek is megfelelő) és a hűtőfolyadékra 4 évet mondanak.



Akkor valaki tegyen igazságot, mert tudtommal olajat évente kell cserélni, fékolajat kb. tárcsacserekor, hűtővízhez meg felesleges nyúlni, csak a szint legyen meg és fagyállóságra kell figyelni. Nem?
Az esetleges alkatrészcserék ígyis-úgyis hűtővízcserét igényelnek sok használatnál, kevés használatnál meg mi romlana egy zárt rendszerben?

Így van ott van lejebb leirtam az auto ha garázsban is áll évente cserélni kell!



Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. március 22. csütörtök, 19:00


zoliika írta:
funez írta: Sziasztok

Kevest megyek az autoval ( 2év 10000 km ) szerintetek kell e 2 évente olajat cserélni vagy maradhat tovább is mert ugye a csere 30000km után lenne esedékes gyári LL4-el ????

Köszi a válaszokat


Úgy szól a fáma,hogy kétévente cserélni kell a motorolajat ha nincs meg a 20-30e km,fékolajat szintén(dot4 ami a dsc-nek is megfelelő) és a hűtőfolyadékra 4 évet mondanak.



Akkor valaki tegyen igazságot, mert tudtommal olajat évente kell cserélni, fékolajat kb. tárcsacserekor, hűtővízhez meg felesleges nyúlni, csak a szint legyen meg és fagyállóságra kell figyelni. Nem?
Az esetleges alkatrészcserék ígyis-úgyis hűtővízcserét igényelnek sok használatnál, kevés használatnál meg mi romlana egy zárt rendszerben?


valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2012. március 22. csütörtök, 19:00


csavargo írta:
BarG írta:
zoliika írta:
funez írta: Sziasztok

Kevest megyek az autoval ( 2év 10000 km ) szerintetek kell e 2 évente olajat cserélni vagy maradhat tovább is mert ugye a csere 30000km után lenne esedékes gyári LL4-el ????

Köszi a válaszokat


Úgy szól a fáma,hogy kétévente cserélni kell a motorolajat akkor is ha nincs meg a 20-30e km,fékolajat szintén(dot4 ami a dsc-nek is megfelel) és a hűtőfolyadékra 4 évet mondanak.




motorolajat évente kell cserélni!



Az utóbbi időben többszörösére kitolódott az új autók előírt futásteljesítményhez kötött olajcsere periódusa.
Ennek örülni kell(ene), részben mert csökkennek az üzemeltetési költségek, másrészt a környezetvédelmi szempontok sem mellékesek.
Viszont adódik némi bizonytalanság. Nem mindegy, hogy a kocsi alapvetően városban araszol, vagy autópályán fut. A városi forgalomnál ugyanolyan futásteljesítményhez esetleg négy-ötszörös üzemidő tartozik. (Ennél még fontosabb: városi forgalomban sokkal intenzívebb az olajhígulás.)
Az autók nagy hányadánál még nincs beépítve az üzemeltetés körülményeit is figyelő rendszer, nincs QLT (minőség-szint-idő) szenzor. Adott esetben tehát több, mint kockázatos a megengedett olajcsere intervallum akár csak felét is betartanunk. Elég csak egyszer megnézi azt a sűrű, fekete, iszapos folyadékot, amit 25.000 megtett km. után az olajteknőből leeresztenek ahhoz, hogy műszaki érdeklődésű ember radikálisan lecsökkentse az olajcsere periódust.
Ha a járművet nem használják, szinte csak áll a garázsban, akkor is ajánlott a motorolajat évente cserélni.


csavargo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz csavargo

Törzsvendég

Elismertség: 8% (9 pont) | Hozzászólások: 112

Elküldve: 2012. március 22. csütörtök, 02:54


BarG írta:
zoliika írta:
funez írta: Sziasztok

Kevest megyek az autoval ( 2év 10000 km ) szerintetek kell e 2 évente olajat cserélni vagy maradhat tovább is mert ugye a csere 30000km után lenne esedékes gyári LL4-el ????

Köszi a válaszokat


Úgy szól a fáma,hogy kétévente cserélni kell a motorolajat akkor is ha nincs meg a 20-30e km,fékolajat szintén(dot4 ami a dsc-nek is megfelel) és a hűtőfolyadékra 4 évet mondanak.




motorolajat évente kell cserélni!


BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. március 21. szerda, 19:33


zoliika írta:
funez írta: Sziasztok

Kevest megyek az autoval ( 2év 10000 km ) szerintetek kell e 2 évente olajat cserélni vagy maradhat tovább is mert ugye a csere 30000km után lenne esedékes gyári LL4-el ????

Köszi a válaszokat


Úgy szól a fáma,hogy kétévente cserélni kell a motorolajat akkor is ha nincs meg a 20-30e km,fékolajat szintén(dot4 ami a dsc-nek is megfelel) és a hűtőfolyadékra 4 évet mondanak.




InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2012. március 21. szerda, 19:32


funez írta: Sziasztok

Kevest megyek az autoval ( 2év 10000 km ) szerintetek kell e 2 évente olajat cserélni vagy maradhat tovább is mert ugye a csere 30000km után lenne esedékes gyári LL4-el ????

Köszi a válaszokat


Nem kell, semmit nem kell, de erősen ajánlott lecserélni 2 évente az olajat, ha nincs is benne a megadott km. De egy olyan ember, akit kicsit is érdekel a kocsija állapota, lecseréli 15000ként!

zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2012. március 21. szerda, 19:30


funez írta: Sziasztok

Kevest megyek az autoval ( 2év 10000 km ) szerintetek kell e 2 évente olajat cserélni vagy maradhat tovább is mert ugye a csere 30000km után lenne esedékes gyári LL4-el ????

Köszi a válaszokat


Úgy szól a fáma,hogy kétévente cserélni kell a motorolajat ha nincs meg a 20-30e km,fékolajat szintén(dot4 ami a dsc-nek is megfelelő) és a hűtőfolyadékra 4 évet mondanak.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. március 21. szerda, 19:35


funez
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz funez

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 36

Elküldve: 2012. március 21. szerda, 19:09


Sziasztok

Kevest megyek az autoval ( 2év 10000 km ) szerintetek kell e 2 évente olajat cserélni vagy maradhat tovább is mert ugye a csere 30000km után lenne esedékes gyári LL4-el ????

Köszi a válaszokat

zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2012. március 16. péntek, 12:32


Segítség kellene!
Érdeklődnék ,hogy 730d (2004)-ről infót honnét kaphatnék.Pl:olajcsere,egyéb fenntartási költségek.-Mennyi olaj kell bele egy cserénél-szűrők-Tipushibák stb

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2012. március 15. csütörtök, 22:03


Az olajok már eredeti állapotukban is tartalmaznak adalékanyagokat, nem is keveset, akár 15%-ot is. Az utólagos adalékokkal célszerű óvatosnak lenni, előfordulhat, hogy az adalékok nem kívánt kölcsönhatásba kerülnek egymással.

Ajánlott a motor beindítása után annak terhelése nélkül azt az időt kivárni, amíg a kenőolaj minden szükséges helyre eljut. Egyes kutatási eredmények szerint ez a motor konstrukciójától és az olaj minőségétől függően 5 és 20 másodperc között van, feltéve ha jelentős idő telt el az utolsó leállítást követően. Ennek -látszólag- ellentmond. hogy néhány tizedmásodperc alatt kialszik az olajnyomás kontrollámpa. Ne felejtsük el: az olajnyomás érzékelő -általában- a motor alsó / középső részén helyezkedik el, itt gyorsabban kialakul olajnyomás, mint a motor felső részén kialakított kenési pontokon (pl:vezérműtengely) Nem mellesleg: kontrollámpa már egészen alacsony olajnyomás elérésekor kialszik, ez kevés a motor boldogságához...


valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2012. március 15. csütörtök, 21:49






Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. március 22. csütörtök, 19:02

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2012. március 15. csütörtök, 21:41


hancurozo írta:
YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
valter320d írta:

Na most a motor nem kopott az tuti,mivel az olajat nem eszi és füstölni sem füstöl.és nagyon jó eröben van!Lehet érzékelö de nem tartom valószinünek,lehet hogy olaj lesz a ludas,kipróbálok egy másik fajta olajat!Na most az ez elötti olaj ami benne volt az ELF tipusú volt most ami benne van az BMW kipróbálom a LIQUIt!AZ ELF OLAJJAL nem volt ilyen probléma lehet az olj volt szar vagy nemtom ha van fejlemény másik olajjal kapcsolatban megosztom!


semmi köze az olajhoz.
nem Te leszel az első, akinek olajcsere után behal a szenzor. feleslegesen cserélsz olajat. nem fog megjavulni.


Milyen szenzor? Olvasod te a hozzászólásait? Mond el hol van az a szenzor.
valter320d olajcserénél a szűrővel minden O gyűrű cserélve lett?


azt hittem még az a téma, hogy sárga/piros olajoskanna. azt írta, hogy nem eszi az olajat, nem füstöl, akkor most miylen O gyűrű szűrőnél?


Nem hinni kell, hanem rendesen olvasni (akár visszaolvasni is). (el lehet nézni valamit, de rendszeresen?)
Tudod a betétes (értsd: külön házban szerelt) olajszűrőknél több O gyűrű is van, ami a olajszűrő házát és belső részeit tömíti. Az olcsó (nem feltétlenül Kínai) szűrő mellé csak a szűrőház O gyűrűjét rakják. (a jobbakban, tipustól függően 3-4 Ogyűrű van és 1 lágy, rézalátét a leeresztőcsavarhoz) Ez is 1 ok lehet arra, ha csak 2-3 másodperccel az indítás után alszik el az oljnyomás lámpája.


Igen uram lett csrélve o gyürü és réz alátét is le eresztö csavarnál ez alap vetö dolog nálam!


valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2012. március 15. csütörtök, 21:37


harmas írta:
valter320d írta:




Na most a motor nem kopott az tuti,mivel az olajat nem eszi és füstölni sem füstöl.és nagyon jó eröben van!Lehet érzékelö de nem tartom valószinünek,lehet hogy olaj lesz a ludas,kipróbálok egy másik fajta olajat!Na most az ez elötti olaj ami benne volt az ELF tipusú volt most ami benne van az BMW kipróbálom a LIQUIt!AZ ELF OLAJJAL nem volt ilyen probléma lehet az olj volt szar vagy nemtom ha van fejlemény másik olajjal kapcsolatban megosztom!



A motor kopása alatt ne feltétlenül a henger-dugattyú kopását értsd, ahol "megenné" az olajat.
Az 5 nyugvó, és 4 hajtókarcsapágy bármelyikének kopása eredményezheti, hogy később tud felépülni a nyomás. Olaj nem fogy (hiszen motoron belül marad) csak a kis illesztéseknél elszivárog, egészen addig amíg eleget nem tud szállítani az olajszivattyú.
Saját szememmel láttam olyat, hogy az egyik nyugvócsapágy egyik oldala (két félből áll) kopott meg, hordozóig - a csapágyfém lekopott róla. Miért? Senki ne tudott rá okosat mondani...
Mérjetek olajnyomást man.méterrel, az megmondja, hogy kell-e aggódnod[/quote]



OKÉ köszönöm mgecsinálom minél hamarabb!

Ebböl kifolyolag amit fentebb megosztottam:A motor kopásával egyre növekszik a kartergáz mennyisége, az égéstérből a motor forgattyúházába szöknek az égéstermékek és tüzelőanyag gőzök. A bennük lévő vízgőzök az olajteknőben lecsapódnak, a forgattyúház-szellőztetés ellenére rontják az olaj kenőképességét, az égéstermékek kéndioxid tartalma a felelős az erősen korrozív kénessav létrejöttéért. Könnyen belátható, hogy minél kopottabb ("kartergázosabb") a motor, annál sűrűbben indokolt lehetne az olajcsere. A gyakorlatban ez -általában- fordítva történik: a fáradt motort nemigen kényeztetik sűrű olajcserékkel. ("Erre már kár költeni") Így aztán az egyébként is kopott motor elhasználódása felgyorsul. A környezetvédelmi szempontból elengedhetetlen forgattyúház-szellőztetésnek is van káros hatása:a korrozív gázok visszajutnak az égéstérbe.
A mindennapi szervizgyakorlatban pontosan mérni a kartergáz mennyiségét nem lehet, inkább csak a tapasztalatokra támaszkodva lehet megítélni azt. Laboratóriumi mérések szerint egy mai, korszerű, normál állapotú motor kartergáz mennyisége a beszívott levegő mennyiségének mintegy 0,5......1,5 %-a.

Nem kartergázos a motorom gondolom azt érezném,de annak semmi jele!

Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2012. március 15. csütörtök, 21:59

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz harmas

Újonc

Elismertség: 30% (27 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2012. március 15. csütörtök, 20:25


valter320d írta:




Na most a motor nem kopott az tuti,mivel az olajat nem eszi és füstölni sem füstöl.és nagyon jó eröben van!Lehet érzékelö de nem tartom valószinünek,lehet hogy olaj lesz a ludas,kipróbálok egy másik fajta olajat!Na most az ez elötti olaj ami benne volt az ELF tipusú volt most ami benne van az BMW kipróbálom a LIQUIt!AZ ELF OLAJJAL nem volt ilyen probléma lehet az olj volt szar vagy nemtom ha van fejlemény másik olajjal kapcsolatban megosztom![/quote]


A motor kopása alatt ne feltétlenül a henger-dugattyú kopását értsd, ahol "megenné" az olajat.
Az 5 nyugvó, és 4 hajtókarcsapágy bármelyikének kopása eredményezheti, hogy később tud felépülni a nyomás. Olaj nem fogy (hiszen motoron belül marad) csak a kis illesztéseknél elszivárog, egészen addig amíg eleget nem tud szállítani az olajszivattyú.
Saját szememmel láttam olyat, hogy az egyik nyugvócsapágy egyik oldala (két félből áll) kopott meg, hordozóig - a csapágyfém lekopott róla. Miért? Senki ne tudott rá okosat mondani...
Mérjetek olajnyomást man.méterrel, az megmondja, hogy kell-e aggódnod

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. március 15. csütörtök, 17:37


YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
valter320d írta:

Na most a motor nem kopott az tuti,mivel az olajat nem eszi és füstölni sem füstöl.és nagyon jó eröben van!Lehet érzékelö de nem tartom valószinünek,lehet hogy olaj lesz a ludas,kipróbálok egy másik fajta olajat!Na most az ez elötti olaj ami benne volt az ELF tipusú volt most ami benne van az BMW kipróbálom a LIQUIt!AZ ELF OLAJJAL nem volt ilyen probléma lehet az olj volt szar vagy nemtom ha van fejlemény másik olajjal kapcsolatban megosztom!


semmi köze az olajhoz.
nem Te leszel az első, akinek olajcsere után behal a szenzor. feleslegesen cserélsz olajat. nem fog megjavulni.


Milyen szenzor? Olvasod te a hozzászólásait? Mond el hol van az a szenzor.
valter320d olajcserénél a szűrővel minden O gyűrű cserélve lett?


azt hittem még az a téma, hogy sárga/piros olajoskanna. azt írta, hogy nem eszi az olajat, nem füstöl, akkor most miylen O gyűrű szűrőnél?


Nem hinni kell, hanem rendesen olvasni (akár visszaolvasni is). (el lehet nézni valamit, de rendszeresen?)
Tudod a betétes (értsd: külön házban szerelt) olajszűrőknél több O gyűrű is van, ami a olajszűrő házát és belső részeit tömíti. Az olcsó (nem feltétlenül Kínai) szűrő mellé csak a szűrőház O gyűrűjét rakják. (a jobbakban, tipustól függően 3-4 Ogyűrű van és 1 lágy, rézalátét a leeresztőcsavarhoz) Ez is 1 ok lehet arra, ha csak 2-3 másodperccel az indítás után alszik el az oljnyomás lámpája.