YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. április 03. kedd, 11:07


Metacska írta:
YELLOW írta: én is így gondolom, de valóban van abban valami, amit sokan írtak, hogy ha nem eszi látványosan, akkor mehet belle az ami eddig, azaz a gyári viszkozitás. ha meg eszi az olajat, akkor motorgenerál. sűrűbb olajjal, csak időt lehet húzni.


Mit jelent az "eszi az olajat"? 12 000 km alatt 1 litert töltöttem utána (persze nem egyben, hanem összesen). A sűrűbb olaj alatt milyenre gondoltál?

Köszönöm!


szerintem ez sok, mások szerint nem. nekem 12 ezer alatt, nekem nem mérhető hogy mennyit eszik meg. valaki szerint ez a gond. sok off autónál a gépkönyvben az van írva, hogy az 1000km/l még nem gond. én ezen nagyon csodálkozom, hogy ilyet leírnak, egy 2006-ban lévő új autónál.
ha figyelembe veszem, mikori a motor, konstrukció a tiédbe, akkor szerintem a 12ezer/1 liter elfogadható érték. főleg ha azt nézem, ami szintén csak monda, hogy egy csereperiódus alatt + 1 liter olajfogyás az nem gáz, akkor ebbe is benne van.
szerintem még ne aggódj, menjen bele az, ami eddig is.

Metacska
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1999

státusz Metacska

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 30

Elküldve: 2012. április 03. kedd, 10:25


YELLOW írta: én is így gondolom, de valóban van abban valami, amit sokan írtak, hogy ha nem eszi látványosan, akkor mehet belle az ami eddig, azaz a gyári viszkozitás. ha meg eszi az olajat, akkor motorgenerál. sűrűbb olajjal, csak időt lehet húzni.


Mit jelent az "eszi az olajat"? 12 000 km alatt 1 litert töltöttem utána (persze nem egyben, hanem összesen). A sűrűbb olaj alatt milyenre gondoltál?

Köszönöm!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. április 03. kedd, 06:59


Metacska írta: Sziasztok!

Eljött az olajcsere ideje, valahol itt a fórumon azt olvastam, hogy többet futott gépeknél már talán más viszkozítású olajat érdemes az autóba tenni. Nekem egy e46-om van 318i és most futotta meg gond nélkül (kopp-kopp) a 272e km-et. Milyen olajat lenne érdemes vásárolnom?

Köszönöm!


én is így gondolom, de valóban van abban valami, amit sokan írtak, hogy ha nem eszi látványosan, akkor mehet belle az ami eddig, azaz a gyári viszkozitás. ha meg eszi az olajat, akkor motorgenerál. sűrűbb olajjal, csak időt lehet húzni.

Metacska
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1999

státusz Metacska

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 30

Elküldve: 2012. április 03. kedd, 06:38


Sziasztok!

Eljött az olajcsere ideje, valahol itt a fórumon azt olvastam, hogy többet futott gépeknél már talán más viszkozítású olajat érdemes az autóba tenni. Nekem egy e46-om van 318i és most futotta meg gond nélkül (kopp-kopp) a 272e km-et. Milyen olajat lenne érdemes vásárolnom?

Köszönöm!

gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2012. március 24. szombat, 15:41


balogh79 írta: Sziasztok Márkatársak!
Kérdésem az volna, hogy milyen olajat tegyek a másínába most vettem, és még nem tudom mit szeret igazán. E36 318i-típusról van szó.És hogyan lehet kiütni az olajszervíz visszajelzőt?
Segítséget előre is köszi, olcsó benyát, és hibátlan utat mindenkinek )


Hát figyi, ez mindenkinek más hogy mit szeret mit preferál mert itt ezt olvasta mert valakitől azt halotta hogy...stb. Szerintem a lényeg hogy bmw álltal ellenőrzött ajánlott minősítéssel rendelkezzen márkától függetlenül. Általában Castrolt, BMWt szoktak a legtöbben használni de olvastam már mobil1 et is de a lényeg a bmw minősítés / BMW LL 04 /.
Álltalában 0W30 0W40 5W30 5W40 megy a gépekbe. Az olajszervíz számláló nullázása pedig vhol le van irva lépésről lépésre itt az oldalon. KB ennyi. De ha visszaolvasol számtalanszor kérdezték már ezt a topikban / annak idején én is meg mindenki más is / és sok véleményt, tapasztalatot olvashatsz. Sok sikert és üdv a klubban!

balogh79
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1995

státusz balogh79

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2012. március 24. szombat, 14:09


Sziasztok Márkatársak!
Kérdésem az volna, hogy milyen olajat tegyek a másínába most vettem, és még nem tudom mit szeret igazán. E36 318i-típusról van szó.És hogyan lehet kiütni az olajszervíz visszajelzőt?
Segítséget előre is köszi, olcsó benyát, és hibátlan utat mindenkinek )

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. március 22. csütörtök, 20:46


BarG írta: Urak,
Hát ezt hívják rögeszmecserének!


Jaja. Nagy költség a 318-ba a 800 forintos olajszűrő, meg 4x1500 forintos olaj.
Mondjuk nekem jó a beszerzési forrásom, azt kétségtelen.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. március 22. csütörtök, 20:38


eleve E46-nál azt írja, hogy 2 év vagy 22-25ezer km. pont azért, mert gyárilag oylan olaj van előírva, ami kibír 2 évet. zárt térben van, mi baja lehetne? a régi félszintetikus olajak az más. azt én is cserélném évente. de ezt feleslegesnek tartom. ha egy évben mennék 10-12ezret, akkor évente cserélnék. de nekem pont jól jön ki, mert 2 év alatt megy bele ennyi max.
tavaly nyár végén cseréltem olajat, ha jól emlékszem ott van egy tiszta nápolyis vödörben. jó lenne bevizsgáltatni

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. március 22. csütörtök, 19:58


Urak,
Hát ezt hívják rögeszmecserének!

A kályha minden esetben a gyári előírás. Ez a legújabb gépeknél 30e km, volt 20e km de 15e km is. Persze, aki 8. tulajdonosa a gépének, nem feltétlenül van tudatában a gyári előírásnak és beszél zöldségeket, meg hallomásokat. Aztán ehhez a gyári előíráshoz képest lehet rövidíteni, hosszabbítani a csereperiódust, ilyen-olyan megfontolások alapján. Ezek lehetnek műszakiak - pl aki megnézi a 30e-et futott olajat, az nem valószínű, hogy engedi legközelebb is ennyit menni - meg leszarom típusuak - engem nem érdekel az előírás, jó lesz ez úgy, ahogy én gondolom! Meg gazdaságiak - előre tudja a delikvens, hogy nem végtelen ideig fogja megtartani a gépet, így nem figyel túlzottan a csereperiódus betartására, meg-megcsúszik párezer km-rel, jó az így is alapon. Úgyhogy szép pepita a nézetpaletta, ki-ki válogathat magának belőle izlése szerint.

ZoliE36Compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 318tds
Évjárat: 2000

státusz ZoliE36Compact

Törzsvendég

Elismertség: 4% (7 pont) | Hozzászólások: 158

Elküldve: 2012. március 22. csütörtök, 19:47


jons írta:
ZoliE36Compact írta:
én 10.000ként cserélek.


Én 8000-ként. Én nyertem

vicceltem ám



pedig majdnem kezdtem örülni h van nálam elvetemültebb is...

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. március 22. csütörtök, 19:45


ZoliE36Compact írta:
én 10.000ként cserélek.


Én 8000-ként. Én nyertem

vicceltem ám



ZoliE36Compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 318tds
Évjárat: 2000

státusz ZoliE36Compact

Törzsvendég

Elismertség: 4% (7 pont) | Hozzászólások: 158

Elküldve: 2012. március 22. csütörtök, 19:39


valter320d írta:
InsectKiller írta:
YELLOW írta: én 2 évente cserélek motorolajat és nem fogok sűrűbben (nem érdekel ki mit mond ) ez nálam 10-12ezer km futás vagy annyi sem
fékolajat hivatalosan 2 évente kell. van ismerősöm nem BMW-vel, de mióta meg van az autó 12 éve nem volt fékolaj cserélve benne. igazából a vizesedés akkor okoz gondok, ha erőltetve van a fék, lejtmenet ls kipárolog belőle a víz, ezálta csökken a fékhatás. valamint a fékmunkahenger berohadhat. én méretni szoktam és az alapján cserélem.


Én 15000ként cserélem a motorolajat. Ez kb 1-1,5 év, mikor hogy. A fékolajat meg mindig kiírja a gépezet 2évente, hogy cserélni kell! Ezért csere és utána hiba kiüt!


Én fél évente cserélek olajat az kb 22000!



én 10.000ként cserélek.

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2012. március 22. csütörtök, 19:11


InsectKiller írta:
YELLOW írta: én 2 évente cserélek motorolajat és nem fogok sűrűbben (nem érdekel ki mit mond ) ez nálam 10-12ezer km futás vagy annyi sem
fékolajat hivatalosan 2 évente kell. van ismerősöm nem BMW-vel, de mióta meg van az autó 12 éve nem volt fékolaj cserélve benne. igazából a vizesedés akkor okoz gondok, ha erőltetve van a fék, lejtmenet ls kipárolog belőle a víz, ezálta csökken a fékhatás. valamint a fékmunkahenger berohadhat. én méretni szoktam és az alapján cserélem.


Én 15000ként cserélem a motorolajat. Ez kb 1-1,5 év, mikor hogy. A fékolajat meg mindig kiírja a gépezet 2évente, hogy cserélni kell! Ezért csere és utána hiba kiüt!


Én fél évente cserélek olajat az kb 22000!

InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2012. március 22. csütörtök, 19:07


YELLOW írta: én 2 évente cserélek motorolajat és nem fogok sűrűbben (nem érdekel ki mit mond ) ez nálam 10-12ezer km futás vagy annyi sem
fékolajat hivatalosan 2 évente kell. van ismerősöm nem BMW-vel, de mióta meg van az autó 12 éve nem volt fékolaj cserélve benne. igazából a vizesedés akkor okoz gondok, ha erőltetve van a fék, lejtmenet ls kipárolog belőle a víz, ezálta csökken a fékhatás. valamint a fékmunkahenger berohadhat. én méretni szoktam és az alapján cserélem.


Én 15000ként cserélem a motorolajat. Ez kb 1-1,5 év, mikor hogy. A fékolajat meg mindig kiírja a gépezet 2évente, hogy cserélni kell! Ezért csere és utána hiba kiüt!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. március 22. csütörtök, 19:04


én 2 évente cserélek motorolajat és nem fogok sűrűbben (nem érdekel ki mit mond ) ez nálam 10-12ezer km futás vagy annyi sem
fékolajat hivatalosan 2 évente kell. van ismerősöm nem BMW-vel, de mióta meg van az autó 12 éve nem volt fékolaj cserélve benne. igazából a vizesedés akkor okoz gondok, ha erőltetve van a fék, lejtmenet ls kipárolog belőle a víz, ezálta csökken a fékhatás. valamint a fékmunkahenger berohadhat. én méretni szoktam és az alapján cserélem.