Csak hogy én is beleszóljak:
- a MOL-os olajfejlesztőkről csak annyit, hogy a pd-tdi motorok megjelenése után kellett még vagy 5 év, mire tudtak hozzá olajat csinálni, azt is úgy, hogy megvásárolták egy adalékgyártó cég adalékcsomagját hozzá
- és pont ez az, ami el kellene, hogy egyeseket gondolkoztasson. Ugyanis a motorolaj úgy keletkezik, hogy egy olajcég készít egy alapolajat, majd odamegy egy adalékgyártóhoz - vagy többhöz - és vásárol hozzá egy adalékcsomagot, amivel összekeveri az alapolaját. Az alapolaj lehet többféle minőségű, meg az adalékcsomag is lehet többféle minőségű, többféle célú - dízel, benzines, gázos, könnyűfutású, sűrűbb, etc. Ezeknek az adalékgyártóknak "JÓ", mert benne vannak a bizniszben, veszik a terméküket. Aztán vannak olyan adalékgyártók, amiknek a termékeit nem veszik a nagy gyártók, ezek előtt két út van - na jó legyen három
- csendben tönkremennek
- átállnak a joghurt gyártásra
- megpróbálják a terméküket, az adalékot függetlenül eladni. Aztán az adalékuk vagy jó vagy sem, egyesek biztosan esküszni fognak rá, mások meg nem hisznek benne, de nagyon keveseknek lesz valós tapasztalatuk az anyaggal. Aztán vannak divatszavak - pl most a nanotechnológia, régebben a felületnemesítés, amivel megfogják az erre hajlamosabbakat.
Egy biztos, ezek az adalékok biztosan hatásosak, mert durván tudják módosítani a kenési tulajdonságokat, de hogy hosszú távon hasznosak-e, ezt nem merném bizton állítani. Sőt azt is megkockáztatom, hogy egy bizonyos adalék az egyik autóban hasznos, a másikban meg káros is lehet. Pl egy fajlagosan magas teljesítményű motorban (pl 2 literből 2-300 le) a magas hőmérséklet miatt elbomlik az adalék, ami széteszi a fémalkatrészeket (sósav!), a másik kis fajlagos teljesítményű motorban meg fantasztikusan véd (4,7 liter - 150 lóerő).
Szóval szerintem aki sarkosan fogalmaz a témában, annak kicsit egyszerű a világképe.