autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz patrik1987

Újonc

Elismertség: 25% (3 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2012. május 13. vasárnap, 21:16


És hancurozonak is indittáskor 3-4 másodpercig lánc hangja volt? és gyári szűrövel teljesen megszünt neki? a tömittésnek mi köze van ahoz,hogy visszafolyik az olaj? az nem akkor lenne szar ha folyna az olaj a blokk oldalánál?


valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2012. május 11. péntek, 23:24


patrik1987 írta: Igen,levettem a kartert,és kicseréltem a szelepet! milyen tömittést kell kicserélni??? a szürőház ahol fel van fogatva a blokkra? jól értelmezem?


Igen jól!De azt irta a kolléga hogy csak együtt házzal lehet cserélni ami elég húzós árban 70 körül van!Az új.Használtat meg nem érdemes venni van itt valami ez talán segithet bmw 320d4 töl van
http://tis.spaghetticoder.org

El is felejtettem mondani most beszéltem hancurozo társunkal és azt mondta hogy neki ez a probléma megoldódott egy jó minöségü olajszürövel!Mondjuk a gyári BMW vel nekem most mann van benne de ugyan ugy csin,de nincs baj kb fél éve járok már így!

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. május 11. péntek, 23:27

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz patrik1987

Újonc

Elismertség: 25% (3 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2012. május 11. péntek, 19:20


Igen,levettem a kartert,és kicseréltem a szelepet! milyen tömittést kell kicserélni??? a szürőház ahol fel van fogatva a blokkra? jól értelmezem?

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2012. május 11. péntek, 00:13


patrik1987 írta: Üdv mindenkinek!

Még én kérdeztem,hogy nem-e tudja valaki mi lehet az oka annak,hogy a 320d visszaengedi a motorolajat és minden indittásnál lánchangja van kb-3-4 másodpercig! Valter320d szerint az olajszivattyuba van egy megtartó szelep,és az enged vissza! Sajna nem jött ez be,mivel tegnap kicseréltem,és semmi változás! Valakinek valami ötlet? Már láncfeszittő patront is cseréltem!


Üdvözöllek!akkor lebontottad az alját levetted az olajteknöt meg mindent???Ha igen akkor kedves bmw320d4 lesz igaza ami annyit tükröz hogy az olajszürö ház alján van 1 tömités amit ki kell cserélni ez annyit jelent hogy a fél motort bontani az gáz!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz patrik1987

Újonc

Elismertség: 25% (3 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2012. május 10. csütörtök, 18:50


Üdv mindenkinek!

Még én kérdeztem,hogy nem-e tudja valaki mi lehet az oka annak,hogy a 320d visszaengedi a motorolajat és minden indittásnál lánchangja van kb-3-4 másodpercig! Valter320d szerint az olajszivattyuba van egy megtartó szelep,és az enged vissza! Sajna nem jött ez be,mivel tegnap kicseréltem,és semmi változás! Valakinek valami ötlet? Már láncfeszittő patront is cseréltem!

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. május 08. kedd, 22:09


hil írta:
BarG írta: Csak hogy én is beleszóljak:
- a MOL-os olajfejlesztőkről csak annyit, hogy a pd-tdi motorok megjelenése után kellett még vagy 5 év, mire tudtak hozzá olajat csinálni, azt is úgy, hogy megvásárolták egy adalékgyártó cég adalékcsomagját hozzá
- és pont ez az, ami el kellene, hogy egyeseket gondolkoztasson. Ugyanis a motorolaj úgy keletkezik, hogy egy olajcég készít egy alapolajat, majd odamegy egy adalékgyártóhoz - vagy többhöz - és vásárol hozzá egy adalékcsomagot, amivel összekeveri az alapolaját. Az alapolaj lehet többféle minőségű, meg az adalékcsomag is lehet többféle minőségű, többféle célú - dízel, benzines, gázos, könnyűfutású, sűrűbb, etc. Ezeknek az adalékgyártóknak "JÓ", mert benne vannak a bizniszben, veszik a terméküket. Aztán vannak olyan adalékgyártók, amiknek a termékeit nem veszik a nagy gyártók, ezek előtt két út van - na jó legyen három
- csendben tönkremennek
- átállnak a joghurt gyártásra
- megpróbálják a terméküket, az adalékot függetlenül eladni. Aztán az adalékuk vagy jó vagy sem, egyesek biztosan esküszni fognak rá, mások meg nem hisznek benne, de nagyon keveseknek lesz valós tapasztalatuk az anyaggal. Aztán vannak divatszavak - pl most a nanotechnológia, régebben a felületnemesítés, amivel megfogják az erre hajlamosabbakat.
Egy biztos, ezek az adalékok biztosan hatásosak, mert durván tudják módosítani a kenési tulajdonságokat, de hogy hosszú távon hasznosak-e, ezt nem merném bizton állítani. Sőt azt is megkockáztatom, hogy egy bizonyos adalék az egyik autóban hasznos, a másikban meg káros is lehet. Pl egy fajlagosan magas teljesítményű motorban (pl 2 literből 2-300 le) a magas hőmérséklet miatt elbomlik az adalék, ami széteszi a fémalkatrészeket (sósav!), a másik kis fajlagos teljesítményű motorban meg fantasztikusan véd (4,7 liter - 150 lóerő).
Szóval szerintem aki sarkosan fogalmaz a témában, annak kicsit egyszerű a világképe.


Szia! Nem is azt írtam, hogy marhára jó a MOL fejlesztésű olaj! De aki ezen a téren dolgozik, talán nagyobb rálátása van a dolgokra, még ha nem is tudja azt megvalósítani. Az általad 3. körbe soroltak szerintem azok, akik népvakító reklámokkal, (mint "nano technológia", meg társaik, amik halandó számára soha nem ellenőrizhető le) próbálják bepalizni a hívő autósokat/embereket!
Annak idején nagyon népszerű volt a Slick (lehet, hogy rosszul írtam) nevezetű csodaszer. Hallottam róla, hogy az azzal kezelt motorokban mi volt található. Nem hittem el, de egyszer személyesen is sikerült meglátnom. Nahát a magamfajta outsider számára is elborzasztó volt a látvány. Talán nem véletlen, hogy az autógyártók nem javasolnak semmiféle utólagos adalékot, sőt még a gari elvesztését is felvázolják miatta.
Aztán szerintem mindenki azt tesz az olajába, amit csak akar, én az előzőt csak azért írtam, hogy előtte gondolkozzon, az nem kerül pénzbe......



Én azt gondolom, hogy a legtöbb adalékot szabadon bele lehet keverni a motorolajba, habosodás, túrósodás, gélesedés, etc nem fog bekövetkezni. Azért aki ilyesmivel kimegy a piacra, az vesz 50-60 fajta olajat - nem egy nagy költség, és összelötyböli, megnézi, hogy azonnali probléma lesz-e vele. Nem lesz. Tehát ez a "telített oldat", meg "megbontja az adalékok egyensúlyát" jól hangzó szövegek olyanok szájából akik életükben a kezükbe nem vettek két olajos flakont. Én egyszer kölcsönkértem egy metabondos prezentációs masinát és kísérleteztem vele. Több mint 20 fajta olajon megnéztem a surlódási értékeket, tisztán is, meg vagy 3 féle adalékkal. Elárulhatom, hogy SEMMIFÉLE keveredési probléma nem lépett fel egyik esetben sem. Ezek után a próbák után merem mondani, hogy ezek az adalékok összeöntve az olajokal azonnal jelentősen módosítják az olajok kenési tulajdonságait. De van egy csomó olyan paraméter, amiről nincs infónk, mert házilag nem lehet lecsekkolni - habzás, kosz diszpergáltatás, semlegesítő kémhatás, bomlás, etc. Ha versenyző lennék és nem számítana a motor hosszú távú élete, akkor tuti használnék valami csodaszert bele, de a normál használatú autó hosszú távú adalékolása már hitkérdés, mindenkinek csak szigorúan saját felelősségére! Én el tudom képzelni, hogy vannak olyan adalékok, amik összességükben hasznosak. Végülis vitaminokat is szednek egyesek, amikre ugyanúgy mondhatjuk, hogy teljesen feleslegesek, mert a kajában minden benne van. (mondjuk vannak vitamin ellenzők is!) Hogy kinek van igaza?
(annak aki nem szól bele az ilyen parttalan vitába !)



hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. május 08. kedd, 20:41


BarG írta: Csak hogy én is beleszóljak:
- a MOL-os olajfejlesztőkről csak annyit, hogy a pd-tdi motorok megjelenése után kellett még vagy 5 év, mire tudtak hozzá olajat csinálni, azt is úgy, hogy megvásárolták egy adalékgyártó cég adalékcsomagját hozzá
- és pont ez az, ami el kellene, hogy egyeseket gondolkoztasson. Ugyanis a motorolaj úgy keletkezik, hogy egy olajcég készít egy alapolajat, majd odamegy egy adalékgyártóhoz - vagy többhöz - és vásárol hozzá egy adalékcsomagot, amivel összekeveri az alapolaját. Az alapolaj lehet többféle minőségű, meg az adalékcsomag is lehet többféle minőségű, többféle célú - dízel, benzines, gázos, könnyűfutású, sűrűbb, etc. Ezeknek az adalékgyártóknak "JÓ", mert benne vannak a bizniszben, veszik a terméküket. Aztán vannak olyan adalékgyártók, amiknek a termékeit nem veszik a nagy gyártók, ezek előtt két út van - na jó legyen három
- csendben tönkremennek
- átállnak a joghurt gyártásra
- megpróbálják a terméküket, az adalékot függetlenül eladni. Aztán az adalékuk vagy jó vagy sem, egyesek biztosan esküszni fognak rá, mások meg nem hisznek benne, de nagyon keveseknek lesz valós tapasztalatuk az anyaggal. Aztán vannak divatszavak - pl most a nanotechnológia, régebben a felületnemesítés, amivel megfogják az erre hajlamosabbakat.
Egy biztos, ezek az adalékok biztosan hatásosak, mert durván tudják módosítani a kenési tulajdonságokat, de hogy hosszú távon hasznosak-e, ezt nem merném bizton állítani. Sőt azt is megkockáztatom, hogy egy bizonyos adalék az egyik autóban hasznos, a másikban meg káros is lehet. Pl egy fajlagosan magas teljesítményű motorban (pl 2 literből 2-300 le) a magas hőmérséklet miatt elbomlik az adalék, ami széteszi a fémalkatrészeket (sósav!), a másik kis fajlagos teljesítményű motorban meg fantasztikusan véd (4,7 liter - 150 lóerő).
Szóval szerintem aki sarkosan fogalmaz a témában, annak kicsit egyszerű a világképe.


Szia! Nem is azt írtam, hogy marhára jó a MOL fejlesztésű olaj! De aki ezen a téren dolgozik, talán nagyobb rálátása van a dolgokra, még ha nem is tudja azt megvalósítani. Az általad 3. körbe soroltak szerintem azok, akik népvakító reklámokkal, (mint "nano technológia", meg társaik, amik halandó számára soha nem ellenőrizhető le) próbálják bepalizni a hívő autósokat/embereket!
Annak idején nagyon népszerű volt a Slick (lehet, hogy rosszul írtam) nevezetű csodaszer. Hallottam róla, hogy az azzal kezelt motorokban mi volt található. Nem hittem el, de egyszer személyesen is sikerült meglátnom. Nahát a magamfajta outsider számára is elborzasztó volt a látvány. Talán nem véletlen, hogy az autógyártók nem javasolnak semmiféle utólagos adalékot, sőt még a gari elvesztését is felvázolják miatta.
Aztán szerintem mindenki azt tesz az olajába, amit csak akar, én az előzőt csak azért írtam, hogy előtte gondolkozzon, az nem kerül pénzbe......




BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. május 08. kedd, 20:10


Csak hogy én is beleszóljak:
- a MOL-os olajfejlesztőkről csak annyit, hogy a pd-tdi motorok megjelenése után kellett még vagy 5 év, mire tudtak hozzá olajat csinálni, azt is úgy, hogy megvásárolták egy adalékgyártó cég adalékcsomagját hozzá
- és pont ez az, ami el kellene, hogy egyeseket gondolkoztasson. Ugyanis a motorolaj úgy keletkezik, hogy egy olajcég készít egy alapolajat, majd odamegy egy adalékgyártóhoz - vagy többhöz - és vásárol hozzá egy adalékcsomagot, amivel összekeveri az alapolaját. Az alapolaj lehet többféle minőségű, meg az adalékcsomag is lehet többféle minőségű, többféle célú - dízel, benzines, gázos, könnyűfutású, sűrűbb, etc. Ezeknek az adalékgyártóknak "JÓ", mert benne vannak a bizniszben, veszik a terméküket. Aztán vannak olyan adalékgyártók, amiknek a termékeit nem veszik a nagy gyártók, ezek előtt két út van - na jó legyen három
- csendben tönkremennek
- átállnak a joghurt gyártásra
- megpróbálják a terméküket, az adalékot függetlenül eladni. Aztán az adalékuk vagy jó vagy sem, egyesek biztosan esküszni fognak rá, mások meg nem hisznek benne, de nagyon keveseknek lesz valós tapasztalatuk az anyaggal. Aztán vannak divatszavak - pl most a nanotechnológia, régebben a felületnemesítés, amivel megfogják az erre hajlamosabbakat.
Egy biztos, ezek az adalékok biztosan hatásosak, mert durván tudják módosítani a kenési tulajdonságokat, de hogy hosszú távon hasznosak-e, ezt nem merném bizton állítani. Sőt azt is megkockáztatom, hogy egy bizonyos adalék az egyik autóban hasznos, a másikban meg káros is lehet. Pl egy fajlagosan magas teljesítményű motorban (pl 2 literből 2-300 le) a magas hőmérséklet miatt elbomlik az adalék, ami széteszi a fémalkatrészeket (sósav!), a másik kis fajlagos teljesítményű motorban meg fantasztikusan véd (4,7 liter - 150 lóerő).
Szóval szerintem aki sarkosan fogalmaz a témában, annak kicsit egyszerű a világképe.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. május 08. kedd, 19:06


SirToma írta: Sziasztok.

Ismeri valaki ezt a motorolaj adalékot?
Érhet valamit? Nem fiatal a kocsi,km is van benne bőven,gondoltam ha tényle óvja a motort, megpróbálom.
Vélemények?

Nano energizer

Üdv:Toma

Szia! Van ismerősöm, aki a MOL-nál dolgozik és az olaj fejlesztésbe is belátása, mivel pont azt csinálja. Ő mondta (ha hazudott, akkor most én is....): a mai olajok eléggé telített oldatok. Ezt úgy kell érteni, hogy az adalékolás, meg egyéb számomra érthetetlen dolgoktól már majdnem telített oldatok. A maradék ezért van a nem telítettségből, hogy a keletkező kormot, fémrészecskéket koszt, egyéb szart lebegésben tartják, vagyis nem engedik leülepedni, lerakódni. Ha Te raksz bele adalékot, akkor az olajad telítetté válik és ezeket a normál esetben még lebegő valamiket már nem tudják megtartani, azok lerakódnak. Például: próbáld ki, hogy vízben feloldasz cukrot. Az egy darabig feloldódik, majd ha az oldat telítetté válik, akkor több cukor kristály már nem fog tudni oldódni benne. Így van ez az olajnál is., Ezek után Magad is beláthatod, van-e értelme utólagosan akármilyen szart beletenni.
Normális olajat kell használni, semmi utólagos adalékolás.

Aztán persze Más is, Te is, azt öntesz az olajhoz, amit akarsz.......





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. május 08. kedd, 19:10

SirToma
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz SirToma

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (19 pont) | Hozzászólások: 306

Elküldve: 2012. május 08. kedd, 14:12


Köszönöm nektek a választ.
A függőságet én se hiszem, de lehet hogy ki fogom próbálni, meglátjuk milyen lesz.
Most motorolajban is újat szeretnék kipróbálni.

OLAJ

Óra szerint 230-van most már benne, és igazából picit csipegeti az olajat.
Hozzátesszem, hogy naponta olyan 80km-ert megyek.Ebből mondjuk 56 autópálya, többi bp belváros.Mondjuk 5-7 ezrenként öntök rá 5dl-t.Engem zavar a dolog.
Mióta enyém az autó, elég szépen helyreraktam, ősszel volt turbócsere+turbó hátsó fémcső, teljes nagyszervíz,cooler+csöveinek tisztítása.Bmw olajat használok,gyári szűrőket.Katalizátorom összeszakadt, jelenleg üres, szerintetek emiatt "húzhat" ki olajat? Füstölni nem füstöl, csak ha telit nyomok....

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. május 08. kedd, 13:17


YELLOW írta:
SirToma írta: Sziasztok.

Ismeri valaki ezt a motorolaj adalékot?
Érhet valamit? Nem fiatal a kocsi,km is van benne bőven,gondoltam ha tényle óvja a motort, megpróbálom.
Vélemények?

Nano energizer

Üdv:Toma


nem nagyon hiszek én ebbe... eccer olvastam valahol, hogyolyan ez mint a drog, vagy a cigi. hazsnálod, jó, mert jónak tűnik, de ha kimarad, akkor meg hiányzik neki. mármint ritka xar lesz ha nem hazsnálod majd tovább.
én anno a metabond-nak láttam ilyen termékét, hoztam is haza belőle. 1 liter 25ezer Ft volt belőle. céges gépekbe hazsnálták őket. furgon, targonca... egy igen szakértő ember, aki szerelte őket, mondta, hogy ez tényleg jó. egy átlagos motorhoz 50ml kellett. egy biztos a régi off autónk csendesebb lett. amíg benne volt.


Igen, a metabond nagyon jó cucc volt, pl. a 120-as Skodánk nagyon szerette a 90-es évek elején. Abban nem hiszek, hogy "függőséget" okozna, nem hiszem, hogy tartósan koptatná vagy átalakítaná a felületeket - de az lehet, hogy jól kipucolja a rendszert (ami veszélyes is lehet) illetve az is lehet, hogy amíg jelen van az olajban, növeli a hatékonyságot, csökkenti a kopást.
De hogy ezek a cuccok sohasem gazdaságosak, az tuti. Vagy mocskos drágák, és azért nem hozzák vissza az árukat, vagy olcsók és szart sem érnek.
Azt el kell ismerni, hogy a versenysportban ezek kötelező kellékek...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. május 08. kedd, 13:02


SirToma írta: Sziasztok.

Ismeri valaki ezt a motorolaj adalékot?
Érhet valamit? Nem fiatal a kocsi,km is van benne bőven,gondoltam ha tényle óvja a motort, megpróbálom.
Vélemények?

Nano energizer

Üdv:Toma


nem nagyon hiszek én ebbe... eccer olvastam valahol, hogyolyan ez mint a drog, vagy a cigi. hazsnálod, jó, mert jónak tűnik, de ha kimarad, akkor meg hiányzik neki. mármint ritka xar lesz ha nem hazsnálod majd tovább.
én anno a metabond-nak láttam ilyen termékét, hoztam is haza belőle. 1 liter 25ezer Ft volt belőle. céges gépekbe hazsnálták őket. furgon, targonca... egy igen szakértő ember, aki szerelte őket, mondta, hogy ez tényleg jó. egy átlagos motorhoz 50ml kellett. egy biztos a régi off autónk csendesebb lett. amíg benne volt.

SirToma
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz SirToma

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (19 pont) | Hozzászólások: 306

Elküldve: 2012. május 08. kedd, 12:34


Sziasztok.

Ismeri valaki ezt a motorolaj adalékot?
Érhet valamit? Nem fiatal a kocsi,km is van benne bőven,gondoltam ha tényle óvja a motort, megpróbálom.
Vélemények?

Nano energizer

Üdv:Toma

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. május 01. kedd, 08:31


Kristen76 írta: Szaisztok!

Nekem olyan problémám volna, hogy indítás után egy 10 másodperc múlva felgyullad az olajlámpa sárga alapon és kb:10 másodperc múlva el is alszik.Ez mostanában eléggé sűrűn eljátssza.A nívó pálca szerint az olaj a felső érték alatt van egy picivel.Mi lehet a gond???


Szia! Valószínűleg rossz az olajszint érzékelő. Csere, de ahhoz le kell engedni az olajat, mert az olajteknő alján van. javasolt várni az olajcseréig, csak Hellát vegyél (jó drága), de az utángyári pár hónap után ugyanezt a hibát produkálja (vagy Kasza Imi)!



Kristen76
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Kristen76

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 133

Elküldve: 2012. május 01. kedd, 08:04


Szaisztok!

Nekem olyan problémám volna, hogy indítás után egy 10 másodperc múlva felgyullad az olajlámpa sárga alapon és kb:10 másodperc múlva el is alszik.Ez mostanában eléggé sűrűn eljátssza.A nívó pálca szerint az olaj a felső érték alatt van egy picivel.Mi lehet a gond???