YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. május 27. vasárnap, 22:09


Zolee írta: Castrol SLX Professional LL04 (BMW) 0w-30 olajjal kívántam kedveskedni az autónak. Mint utóbb kiderült - köszönhetően az eladó és jómagam figyelmetlenségének - 2-2 liter 0w-30 és 5w-30 olajat sikerült vennem. A gond az h mindezt csak az olajcserét követően az üres flakonok pakolásakor vettem észre. Mindkét olaj Castrol SLX Professional LL04, a hidegoldali viszkozitás kivételével minden paraméterükben megegyeznek. Kérdés: mehetek-e a jelenlegi 2.5w-30-as olajjal, vagy erősen ajánlott a csere? Köszi!


szerintem nem lesz gond, és a legjobb olajat vetted. én sajnos azt láttam, hogy már EDGE professional powerflow-nak hívják, és az ára 500ft/l-rel drágult... így jövőre tutti nem veszek már iylet, hanem az ARAL/BP-ből választok, azok nem drágultak, és amúgy is olcsóbbak voltak.

Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2012. május 27. vasárnap, 21:57


Castrol SLX Professional LL04 (BMW) 0w-30 olajjal kívántam kedveskedni az autónak. Mint utóbb kiderült - köszönhetően az eladó és jómagam figyelmetlenségének - 2-2 liter 0w-30 és 5w-30 olajat sikerült vennem. A gond az h mindezt csak az olajcserét követően az üres flakonok pakolásakor vettem észre. Mindkét olaj Castrol SLX Professional LL04, a hidegoldali viszkozitás kivételével minden paraméterükben megegyeznek. Kérdés: mehetek-e a jelenlegi 2.5w-30-as olajjal, vagy erősen ajánlott a csere? Köszi!

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2012. május 26. szombat, 21:00


vivaladiesel írta:
csbalu írta:
vivaladiesel írta:
csbalu írta: Tudtommal a W elötti szám a hidegoldali vizskozitásra a W utáni pedig a melegoldali viszkozitásra utal. Tehát mint ahogy mondtad az 5W-40 és a 10W40 olaj között csak hideg üzemben van különbség üzemi hőfokon semmi a világon. Mivel most 5W30 van benne lehet hogy segítene a problémámon egy 5W40-es.



Így van. A W előtti szám a hideg-oldali viszkozitást jelöli. (W: winter (tél))
Ha csipegeti a motorolajat az autó akkor a W UTÁNI számot kell növelni, hiszen az kevésbé hígul fel... Például 5w-30 helyett az 5w-40 jobb választás.
Szomorú, de beidegződött az emberekben, hogy 150 000km-nél többet futott autókba csak 10W-s olajat szabad rakni, mert az nem eszi... A sok fatökű szerelő is ezt tévhitet hirdeti! A W előtti számnak csak a hidegindításkor van jelentősége. (pl télen) Ezért is jobb a 10w helyett 5w kezdetű olajra váltani.

Ezt az oldalt kenőanyagban jártas szakemberek írják. Érdemes ezt olvasgatni és nem bedőlni a tévhiteknek.
http://www.olajinfo.hu/index.p...tek-1-resz
http://www.olajinfo.hu/index.p...t-cserelni

Egy kis segítség olajválasztással kapcsolatban: (ölwegweiser)

http://www.mobiloil.de/Germany...h-oil.aspx
http://www.olyslager-lubricants.nl/castrol_hu/
http://www.liqui-moly.de/liqui...eiser.html



Érdekes, a Mobiloil már a 0w40-et ajánlja a kocsimba amiben lehet ráció. az 5w-t nem szeretném már csökkenteni, de egy 5w-40et el tudok benne képzelni.
Köszi az infókat.


Nyugodtan csökkenheted. Szinte csak a hidegindítás után pár másodpercben van jelentősége a W előtti számnak.
Én 0w-40 new life-ot raktam a 320d-be (eladtam pár napja) de egyáltalán nem csipegette! Viszont télen, hidegindításkor szinte alig volt traktorhangja.
5w ről váltottam anno a Ow-re.

Egyébként a legstabilabb olajkört a 0w-40-es olajok hozzák létre.


Megnézem most mennyi idő alatt csípi el az 1L-t aztán annak függvényében majd döntök. az xW40 már biztos, azt kell még kitalálnom hogy 5W vagy 0W. 0W40ből van LL04-es?

Már meg is válaszoltam a kérdésem, van gyári bmw 0W40 LL04-es.
http://www.ap-trade.eu/foto/olaj/ll_04_0w_40.jpg


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. május 26. szombat, 21:03

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. május 26. szombat, 20:28


csbalu írta:
vivaladiesel írta:
csbalu írta: Tudtommal a W elötti szám a hidegoldali vizskozitásra a W utáni pedig a melegoldali viszkozitásra utal. Tehát mint ahogy mondtad az 5W-40 és a 10W40 olaj között csak hideg üzemben van különbség üzemi hőfokon semmi a világon. Mivel most 5W30 van benne lehet hogy segítene a problémámon egy 5W40-es.



Így van. A W előtti szám a hideg-oldali viszkozitást jelöli. (W: winter (tél))
Ha csipegeti a motorolajat az autó akkor a W UTÁNI számot kell növelni, hiszen az kevésbé hígul fel... Például 5w-30 helyett az 5w-40 jobb választás.
Szomorú, de beidegződött az emberekben, hogy 150 000km-nél többet futott autókba csak 10W-s olajat szabad rakni, mert az nem eszi... A sok fatökű szerelő is ezt tévhitet hirdeti! A W előtti számnak csak a hidegindításkor van jelentősége. (pl télen) Ezért is jobb a 10w helyett 5w kezdetű olajra váltani.

Ezt az oldalt kenőanyagban jártas szakemberek írják. Érdemes ezt olvasgatni és nem bedőlni a tévhiteknek.
http://www.olajinfo.hu/index.p...tek-1-resz
http://www.olajinfo.hu/index.p...t-cserelni

Egy kis segítség olajválasztással kapcsolatban: (ölwegweiser)

http://www.mobiloil.de/Germany...h-oil.aspx
http://www.olyslager-lubricants.nl/castrol_hu/
http://www.liqui-moly.de/liqui...eiser.html



Érdekes, a Mobiloil már a 0w40-et ajánlja a kocsimba amiben lehet ráció. az 5w-t nem szeretném már csökkenteni, de egy 5w-40et el tudok benne képzelni.
Köszi az infókat.


Nyugodtan csökkenheted. Szinte csak a hidegindítás után pár másodpercben van jelentősége a W előtti számnak.
Én 0w-40 new life-ot raktam a 320d-be (eladtam pár napja) de egyáltalán nem csipegette! Viszont télen, hidegindításkor szinte alig volt traktorhangja.
5w ről váltottam anno a Ow-re.

Egyébként a legstabilabb olajkört a 0w-40-es olajok hozzák létre.


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. május 26. szombat, 20:29

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2012. május 26. szombat, 20:02


vivaladiesel írta:
csbalu írta: Tudtommal a W elötti szám a hidegoldali vizskozitásra a W utáni pedig a melegoldali viszkozitásra utal. Tehát mint ahogy mondtad az 5W-40 és a 10W40 olaj között csak hideg üzemben van különbség üzemi hőfokon semmi a világon. Mivel most 5W30 van benne lehet hogy segítene a problémámon egy 5W40-es.



Így van. A W előtti szám a hideg-oldali viszkozitást jelöli. (W: winter (tél))
Ha csipegeti a motorolajat az autó akkor a W UTÁNI számot kell növelni, hiszen az kevésbé hígul fel... Például 5w-30 helyett az 5w-40 jobb választás.
Szomorú, de beidegződött az emberekben, hogy 150 000km-nél többet futott autókba csak 10W-s olajat szabad rakni, mert az nem eszi... A sok fatökű szerelő is ezt tévhitet hirdeti! A W előtti számnak csak a hidegindításkor van jelentősége. (pl télen) Ezért is jobb a 10w helyett 5w kezdetű olajra váltani.

Ezt az oldalt kenőanyagban jártas szakemberek írják. Érdemes ezt olvasgatni és nem bedőlni a tévhiteknek.
http://www.olajinfo.hu/index.p...tek-1-resz
http://www.olajinfo.hu/index.p...t-cserelni

Egy kis segítség olajválasztással kapcsolatban: (ölwegweiser)

http://www.mobiloil.de/Germany...h-oil.aspx
http://www.olyslager-lubricants.nl/castrol_hu/
http://www.liqui-moly.de/liqui...eiser.html



Érdekes, a Mobiloil már a 0w40-et ajánlja a kocsimba amiben lehet ráció. az 5w-t nem szeretném már csökkenteni, de egy 5w-40et el tudok benne képzelni.
Köszi az infókat.

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. május 26. szombat, 19:39


csbalu írta: Tudtommal a W elötti szám a hidegoldali vizskozitásra a W utáni pedig a melegoldali viszkozitásra utal. Tehát mint ahogy mondtad az 5W-40 és a 10W40 olaj között csak hideg üzemben van különbség üzemi hőfokon semmi a világon. Mivel most 5W30 van benne lehet hogy segítene a problémámon egy 5W40-es.



Így van. A W előtti szám a hideg-oldali viszkozitást jelöli. (W: winter (tél))
Ha csipegeti a motorolajat az autó akkor a W UTÁNI számot kell növelni, hiszen az kevésbé hígul fel... Például 5w-30 helyett az 5w-40 jobb választás.
Szomorú, de beidegződött az emberekben, hogy 150 000km-nél többet futott autókba csak 10W-s olajat szabad rakni, mert az nem eszi... A sok fatökű szerelő is ezt tévhitet hirdeti! A W előtti számnak csak a hidegindításkor van jelentősége. (pl télen) Ezért is jobb a 10w helyett 5w kezdetű olajra váltani.

Ezt az oldalt kenőanyagban jártas szakemberek írják. Érdemes ezt olvasgatni és nem bedőlni a tévhiteknek.
http://www.olajinfo.hu/index.p...tek-1-resz
http://www.olajinfo.hu/index.p...t-cserelni

Egy kis segítség olajválasztással kapcsolatban: (ölwegweiser)

http://www.mobiloil.de/Germany...h-oil.aspx
http://www.olyslager-lubricants.nl/castrol_hu/
http://www.liqui-moly.de/liqui...eiser.html



csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2012. május 26. szombat, 18:12


hancurozo írta:
csbalu írta: Tudtommal a W elötti szám a hidegoldali vizskozitásra a W utáni pedig a melegoldali viszkozitásra utal. Tehát mint ahogy mondtad az 5W-40 és a 10W40 olaj között csak hideg üzemben van különbség üzemi hőfokon semmi a világon. Mivel most 5W30 van benne lehet hogy segítene a problémámon egy 5W40-es.



Nem neked szántam a kérdést. Ne rakj bele csak LL04-es olajat. (az való bele)
Nem tudom segít-e. (szerintem nem) Meg kell találni az olajfogyasztás okát, és megcsinálni. Lehet a turbodnál eszi, vagy a gyűrűknél, szelepszárszimeringnél, esetleg elcsepeg, stb. Én nem tüneti kezelést javaslok, hanem hibakeresést és javítást. (a sok tüneti kezelés miatt van sok E46 olyan lepukkant állapotban)
Mint régen a bugó difinél: nem a csapágyat cserélték és beállították a foghézagot, hanem gumireszeléket kevertek a hajtóműolajba.


Majd meglátjuk mikor kezd el ismét világítani a sárga lámpa. 1 hónap mulva több időm lesz már majd akkor nekiállok és körbenézem alaposan a kocsit. (pillangoszelep herélés, turbó+EGR tisztítás és ennek az olajfogyásnak is utánajárok.)


seta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz seta

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (11 pont) | Hozzászólások: 323

Elküldve: 2012. május 26. szombat, 15:41


hancurozo írta:
csbalu írta: Tudtommal a W elötti szám a hidegoldali vizskozitásra a W utáni pedig a melegoldali viszkozitásra utal. Tehát mint ahogy mondtad az 5W-40 és a 10W40 olaj között csak hideg üzemben van különbség üzemi hőfokon semmi a világon. Mivel most 5W30 van benne lehet hogy segítene a problémámon egy 5W40-es.



Nem neked szántam a kérdést. Ne rakj bele csak LL04-es olajat. (az való bele)
Nem tudom segít-e. (szerintem nem) Meg kell találni az olajfogyasztás okát, és megcsinálni. Lehet a turbodnál eszi, vagy a gyűrűknél, szelepszárszimeringnél, esetleg elcsepeg, stb. Én nem tüneti kezelést javaslok, hanem hibakeresést és javítást. (a sok tüneti kezelés miatt van sok E46 olyan lepukkant állapotban)
Mint régen a bugó difinél: nem a csapágyat cserélték és beállították a foghézagot, hanem gumireszeléket kevertek a hajtóműolajba.


Igazad van hancurozo, átgondolatlan volt a válaszom.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. május 26. szombat, 15:02


csbalu írta: Tudtommal a W elötti szám a hidegoldali vizskozitásra a W utáni pedig a melegoldali viszkozitásra utal. Tehát mint ahogy mondtad az 5W-40 és a 10W40 olaj között csak hideg üzemben van különbség üzemi hőfokon semmi a világon. Mivel most 5W30 van benne lehet hogy segítene a problémámon egy 5W40-es.



Nem neked szántam a kérdést. Ne rakj bele csak LL04-es olajat. (az való bele)
Nem tudom segít-e. (szerintem nem) Meg kell találni az olajfogyasztás okát, és megcsinálni. Lehet a turbodnál eszi, vagy a gyűrűknél, szelepszárszimeringnél, esetleg elcsepeg, stb. Én nem tüneti kezelést javaslok, hanem hibakeresést és javítást. (a sok tüneti kezelés miatt van sok E46 olyan lepukkant állapotban)
Mint régen a bugó difinél: nem a csapágyat cserélték és beállították a foghézagot, hanem gumireszeléket kevertek a hajtóműolajba.

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2012. május 26. szombat, 14:49


hancurozo írta:
seta írta:
csbalu írta: Szerintem eszi az olajat a kis szörnyeteg. Most BMW 5W-30 LL04 olaj van benne. Olvastam itt korábban hogy Mobil1 olajnál valakinek nem ette az olajat. Milyen ötleteitek vannak?


mit jelent az h szerinted eszi? milyen használat alatt, hány km megtétele után mennyi fogy belőle kb? nem folyik sehol? Amugy lehet h elég ha 10W40est raksz bele következő olajcserénél.


Miért jobb? Üzemi hőfokon mi a különbség (azonos teljesítményszintű olajnál)? Mit jelent a 10W40 és mit a 5W40?
Ötletelés van! De akkor valaki magyarázza is el!


Tudtommal a W elötti szám a hidegoldali vizskozitásra a W utáni pedig a melegoldali viszkozitásra utal. Tehát mint ahogy mondtad az 5W-40 és a 10W40 olaj között csak hideg üzemben van különbség üzemi hőfokon semmi a világon. Mivel most 5W30 van benne lehet hogy segítene a problémámon egy 5W40-es.



csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2012. május 26. szombat, 14:44


seta írta:
csbalu írta: Szerintem eszi az olajat a kis szörnyeteg. Most BMW 5W-30 LL04 olaj van benne. Olvastam itt korábban hogy Mobil1 olajnál valakinek nem ette az olajat. Milyen ötleteitek vannak?


mit jelent az h szerinted eszi? milyen használat alatt, hány km megtétele után mennyi fogy belőle kb? nem folyik sehol? Amugy lehet h elég ha 10W40est raksz bele következő olajcserénél.


Kb 1500km-el ezelőtt kigyulladt a sárga lámpa, belenyomtam 1 L-t a fentebb említett olajból. Akkor az olajszint a max fölé került, most pedig már a max és min között áll félúton (hozzá tartozik hogy leállítás után kb 3 órával néztem az olajszintet, nem volt még teljesen hideg a motor).

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. május 26. szombat, 14:30


seta írta:
csbalu írta: Szerintem eszi az olajat a kis szörnyeteg. Most BMW 5W-30 LL04 olaj van benne. Olvastam itt korábban hogy Mobil1 olajnál valakinek nem ette az olajat. Milyen ötleteitek vannak?


mit jelent az h szerinted eszi? milyen használat alatt, hány km megtétele után mennyi fogy belőle kb? nem folyik sehol? Amugy lehet h elég ha 10W40est raksz bele következő olajcserénél.


Miért jobb? Üzemi hőfokon mi a különbség (azonos teljesítményszintű olajnál)? Mit jelent a 10W40 és mit a 5W40?
Ötletelés van! De akkor valaki magyarázza is el!

szerk.: Van 10W40-es LL04 olaj? (mert ugye az kell a 20d-be)

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. május 26. szombat, 14:48

seta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz seta

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (11 pont) | Hozzászólások: 323

Elküldve: 2012. május 26. szombat, 14:21


csbalu írta: Szerintem eszi az olajat a kis szörnyeteg. Most BMW 5W-30 LL04 olaj van benne. Olvastam itt korábban hogy Mobil1 olajnál valakinek nem ette az olajat. Milyen ötleteitek vannak?


mit jelent az h szerinted eszi? milyen használat alatt, hány km megtétele után mennyi fogy belőle kb? nem folyik sehol? Amugy lehet h elég ha 10W40est raksz bele következő olajcserénél.

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2012. május 26. szombat, 14:13


Szerintem eszi az olajat a kis szörnyeteg. Most BMW 5W-30 LL04 olaj van benne. Olvastam itt korábban hogy Mobil1 olajnál valakinek nem ette az olajat. Milyen ötleteitek vannak?

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2012. május 21. hétfő, 22:52


patrik1987 írta: Megtaláltam a verdám baját!

Én kértem még segittséget,hogy mindig vissza engedte a motorolajat!
Cseréltem már olajszivattyuba megtartó szelepet,nem jött be!
Cseréltem láncfeszittő patront,nem jött be!
Tedtem bele gyári olajszűröt+5w40-es castrol olajat nem jött be!
Cseréltem olajszűrő házat mivel van benne egy visszacsapó szelep és hogy álittólag az enged vissza,de nem az vólt!
Most szereztem egy olajszivattyút,1 napos meló volt, kicseréltem,és JO LETT!
Meg volt kopva az olajszivattyú és valószinű hogy nem tudott indittáskor egyből vákumot csinálni,és késöbb vedte fel az olajat!
Nekem ez volt a problémám,remélem tudok ezzel valakinek segitteni!
Nekem közel 180000ft-ba volt mire rájöttem mi a baja!


Ez így komoly hát gratula Már csak találnom kell nekem is egy szivattyút