Szebii
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz Szebii

Újonc

Elismertség: 6% (2 pont) | Hozzászólások: 32

Elküldve: 2012. május 29. kedd, 10:48


Koszonom a valaszt, igen en is hallottam rola, hogy zabaljak az olajat de ez tenyleg sok. Kek fustot eddig nem lattam de majd megkerek valakit, hogy kovessen es nezze meg. Szerintem most a gyari 30as olaj van benne, megprobalom akkor 40-essel. Esetleg tudnal/natok ajanlani valamilyet? Ja es a castrollal vigyazzatok mert sok a hamisitvany beloluk, bar mar lehet volt rola szo.

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. május 29. kedd, 09:02


Szebii írta: Sziasztok 2004 evveegi 330ci-m van es zabalja az olajat, parezer km alatt tobb litert is megeszik, a katalizatoromat pont most kellett cserelnem mert zorgott, rakerdeztem de az tiszta volt, ha ez szamit egyaltalan valamit. Otlet, hogy [b]merre induljak el? Elore is koszi!


Szia! Az N52-es motorok híresen nagy olajzabáló hírében állnak... Annyit tehetsz, hogy lecseréled az olajat mondjuk egy 5w-40re vagy 0w-40-re (Pl: Mobil 1 New life).
A közhiedelemmel ellentétben olajfogyasztás esetén nem a W előtti számot hanem a W utáni számot kell növelni. Egy 40-es végű olaj sokkal kevésbé hígul fel mint a 30-as végű olaj. A W előtti szám amúgy a hideg-oldali viszkozitást jelöli, aminek a hidegindítástól és az azt követő pár másodpertől eltekintve semmi jelentősége nincs.

Ezt érdemes lenne mindenkinek elolvasni és nem hinni a sok fatökű szerelőnek:
http://www.olajinfo.hu/index.p...tek-1-resz

Viszont ha alapjáraton vagy egy motorféket követő padlógáz esetén kék füstöt látsz felszállni a kipufogóból akkor szinte 100%-hogy a szelepszár szimmeringek koptak el. (nem nagy tétel: 5-6000ft a készlet).
Mivel pár ezer Km alatt több litert is megeszik (ez még egy N52-től is nagyon sok...) ezért én a szelepszár szimmeringet cserélném le elsőként a helyedben. Utána pedig az olajcserét próbálnám.
Remélem tudtam segíteni. [/b]

Szebii
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz Szebii

Újonc

Elismertség: 6% (2 pont) | Hozzászólások: 32

Elküldve: 2012. május 29. kedd, 00:48


Sziasztok 2004 evveegi 330ci-m van es zabalja az olajat, parezer km alatt tobb litert is megeszik, a katalizatoromat pont most kellett cserelnem mert zorgott, rakerdeztem de az tiszta volt, ha ez szamit egyaltalan valamit. Otlet, hogy merre induljak el? Elore is koszi!

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. május 28. hétfő, 13:56


hancurozo írta:
hil írta:
csbalu írta: Na ki merné beleönteni?
http://www.nanoenergizer.eu/


Szia! Ezt nem, de Calmopyrin porítva, az minden betegségre jó, mindent gyógyít, baj nem lehet belőle.....



Amíg sok hiszékeny ember van, addig el lehet adni bármit. Ezt és egy másik teleshopos terméket beleöntve már 40% fogyasztáscsökkenés. Ha még gázolaj adalékot is használsz az még 20% csökkenés. Akkor a 20d 2literrel elmegy százon?
Akik ilyeneket haználnak, nem tudják miért van a hónolás a henger falán.


Ezekből a nanokból nekem a Rain-X amit még mertem használni



hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. május 28. hétfő, 12:56


hil írta:
csbalu írta: Na ki merné beleönteni?
http://www.nanoenergizer.eu/


Szia! Ezt nem, de Calmopyrin porítva, az minden betegségre jó, mindent gyógyít, baj nem lehet belőle.....



Amíg sok hiszékeny ember van, addig el lehet adni bármit. Ezt és egy másik teleshopos terméket beleöntve már 40% fogyasztáscsökkenés. Ha még gázolaj adalékot is használsz az még 20% csökkenés. Akkor a 20d 2literrel elmegy százon?
Akik ilyeneket haználnak, nem tudják miért van a hónolás a henger falán.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. május 28. hétfő, 12:47


hancurozo írta:
YELLOW írta: mondjuk most kiváncsiságból megnéztem az autó könyvét, és olajból nem ír viszkozitást. viszont ami meglepett, hogy LL-01 és LL-98-at ír, vagy ugye ACEA A3. én eddig LL-04 ACEAC C3-at raktam bele. a C elvileg dízelhez való. ennek viszont van ami ellentmond, főleg Castrol-éknál.


Nyugi. Nézd meg jobban a flakont. Ami C3, az altalában A3 vagy A4 is. (már nagyon ritka a csak benzineshez és a csak dieselhez gyártott olaj. Talán csak a régi alacsonyabb teljesítményszintű olajaknál van.)


parázni nem parázok, jah igen hülye is vagyok (BarG) tényéeg 2002-ben hogy írhatták volna bele pont én aki annyit bújta az olajat. úgy látszik ez a változákony idő rossz hatáűssal van az "agyi" tevékenységemre.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. május 28. hétfő, 12:44


YELLOW írta: mondjuk most kiváncsiságból megnéztem az autó könyvét, és olajból nem ír viszkozitást. viszont ami meglepett, hogy LL-01 és LL-98-at ír, vagy ugye ACEA A3. én eddig LL-04 ACEAC C3-at raktam bele. a C elvileg dízelhez való. ennek viszont van ami ellentmond, főleg Castrol-éknál.


LL04 attól 04, hogy 2004-ben lépett érvénybe. Régebben kezdett motorsorozatokra miért írták volna elő?


hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. május 28. hétfő, 12:43


YELLOW írta: mondjuk most kiváncsiságból megnéztem az autó könyvét, és olajból nem ír viszkozitást. viszont ami meglepett, hogy LL-01 és LL-98-at ír, vagy ugye ACEA A3. én eddig LL-04 ACEAC C3-at raktam bele. a C elvileg dízelhez való. ennek viszont van ami ellentmond, főleg Castrol-éknál.


Nyugi. Nézd meg jobban a flakont. Ami C3, az altalában A3 vagy A4 is. (már nagyon ritka a csak benzineshez és a csak dieselhez gyártott olaj. Talán csak a régi alacsonyabb teljesítményszintű olajaknál van.)

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. május 28. hétfő, 12:35


mondjuk most kiváncsiságból megnéztem az autó könyvét, és olajból nem ír viszkozitást. viszont ami meglepett, hogy LL-01 és LL-98-at ír, vagy ugye ACEA A3. én eddig LL-04 ACEAC C3-at raktam bele. a C elvileg dízelhez való. ennek viszont van ami ellentmond, főleg Castrol-éknál.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. május 28. hétfő, 11:50


csbalu írta: Na ki merné beleönteni?
http://www.nanoenergizer.eu/


Szia! Ezt nem, de Calmopyrin porítva, az minden betegségre jó, mindent gyógyít, baj nem lehet belőle.....



csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2012. május 28. hétfő, 11:41


Na ki merné beleönteni?
http://www.nanoenergizer.eu/

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. május 28. hétfő, 10:28


hancurozo írta:
YELLOW írta: nekem ami furcsa, hogy elkezdtem a BP-t nézni és nincs BMW minősítése. pedig anno volt emlékszem rá. furcsa.

nekem ő lesz a következő:
0W40 ARAL SUPER TRONIC 2450 Ft/l (akciós 2800-ról, lehet még most megveszem jövőre)
Minősítése: API SM/CF, ACEA A3/B3, A3/B4, C3, C2, VW 502 00/505 00, MB Blatt 229.31/229.51, BMW Longlife-04, Porsche A40





Remélem benzinesben jobban muzsikálnak az aral olajok mint dieselben. Nekem az aral tönkrement 7e km után. (ragacsossá vált és nem tertotta a viszkozitását)


nekem volt már benne legelőször 5w-50-et raktam bele Megatronic-ot. nincs is BMW minősítése. semmi bajom nem volt vele. pedig 10-12ezret ment vele, ha jól emlékszem.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. május 28. hétfő, 10:27


YELLOW írta: nekem ami furcsa, hogy elkezdtem a BP-t nézni és nincs BMW minősítése. pedig anno volt emlékszem rá. furcsa.

nekem ő lesz a következő:
0W40 ARAL SUPER TRONIC 2450 Ft/l (akciós 2800-ról, lehet még most megveszem jövőre)
Minősítése: API SM/CF, ACEA A3/B3, A3/B4, C3, C2, VW 502 00/505 00, MB Blatt 229.31/229.51, BMW Longlife-04, Porsche A40





Remélem benzinesben jobban muzsikálnak az aral olajok mint dieselben. Nekem az aral tönkrement 7e km után. (ragacsossá vált és nem tertotta a viszkozitását)

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. május 28. hétfő, 10:18


Zolee írta:
YELLOW írta:
Zolee írta: Castrol SLX Professional LL04 (BMW) 0w-30 olajjal kívántam kedveskedni az autónak. Mint utóbb kiderült - köszönhetően az eladó és jómagam figyelmetlenségének - 2-2 liter 0w-30 és 5w-30 olajat sikerült vennem. A gond az h mindezt csak az olajcserét követően az üres flakonok pakolásakor vettem észre. Mindkét olaj Castrol SLX Professional LL04, a hidegoldali viszkozitás kivételével minden paraméterükben megegyeznek. Kérdés: mehetek-e a jelenlegi 2.5w-30-as olajjal, vagy erősen ajánlott a csere? Köszi!


szerintem nem lesz gond, és a legjobb olajat vetted. én sajnos azt láttam, hogy már EDGE professional powerflow-nak hívják, és az ára 500ft/l-rel drágult... így jövőre tutti nem veszek már iylet, hanem az ARAL/BP-ből választok, azok nem drágultak, és amúgy is olcsóbbak voltak.


köszi a választ! én is így gondolom, de kell a megerősítés ! az slx-et még tavaly ősszel vettem (most néztem hogy 2010 6.-7. havi gyártásúak) már akkor is szinte csak az EDGE fantázianevű verziót lehetett kapni, úgyhogy legközelebb én is az ARAL mellett teszem le a voksot


nekem ami furcsa, hogy elkezdtem a BP-t nézni és nincs BMW minősítése. pedig anno volt emlékszem rá. furcsa.

nekem ő lesz a következő:
0W40 ARAL SUPER TRONIC 2450 Ft/l (akciós 2800-ról, lehet még most megveszem jövőre)
Minősítése: API SM/CF, ACEA A3/B3, A3/B4, C3, C2, VW 502 00/505 00, MB Blatt 229.31/229.51, BMW Longlife-04, Porsche A40





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. május 28. hétfő, 10:19

Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2012. május 27. vasárnap, 23:03


YELLOW írta:
Zolee írta: Castrol SLX Professional LL04 (BMW) 0w-30 olajjal kívántam kedveskedni az autónak. Mint utóbb kiderült - köszönhetően az eladó és jómagam figyelmetlenségének - 2-2 liter 0w-30 és 5w-30 olajat sikerült vennem. A gond az h mindezt csak az olajcserét követően az üres flakonok pakolásakor vettem észre. Mindkét olaj Castrol SLX Professional LL04, a hidegoldali viszkozitás kivételével minden paraméterükben megegyeznek. Kérdés: mehetek-e a jelenlegi 2.5w-30-as olajjal, vagy erősen ajánlott a csere? Köszi!


szerintem nem lesz gond, és a legjobb olajat vetted. én sajnos azt láttam, hogy már EDGE professional powerflow-nak hívják, és az ára 500ft/l-rel drágult... így jövőre tutti nem veszek már iylet, hanem az ARAL/BP-ből választok, azok nem drágultak, és amúgy is olcsóbbak voltak.


köszi a választ! én is így gondolom, de kell a megerősítés ! az slx-et még tavaly ősszel vettem (most néztem hogy 2010 6.-7. havi gyártásúak) már akkor is szinte csak az EDGE fantázianevű verziót lehetett kapni, úgyhogy legközelebb én is az ARAL mellett teszem le a voksot