YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. július 16. hétfő, 09:58


hancurozo írta:
YELLOW írta: emberek... már amikor nem is tudom visszább írta valaki a plombázott hordót.....

mi jelentősége van? a plombára van beütött (nyomott) szám, karakter sorozat, amiből visszavezethető egy két dolog. nekem idehozol valamit simán rakok rá plombát, max nem nem lesz rajta szöveg... mert gondolom a plombát nem ellenőrzi nagyon sneki, látja, hogy ott van és meg is van nyugodva.
a plomba nem garancia arra, hogy az is van benne. inkább azért kell, hogy menet közben nem volt megbontva a termék. azt ugyanúgy rátehetik kis pistáék, amikor a szar olajjal töltik meg a hordót.
a castrol jó olaj. de 20ezerszer el lett mondva, a magnatec szar, és amúgy sem BMW-be való olaj. ha valaki hülye, haljon meg. a szervízben nem fognak új hordót bontani, vagy akármi, max rámondják, hogy az és az lett belerakva, közben meg az ami VÓT!
egyébként mi is túlrágjuk ezt az olaj témát már.
én a korábban már írt vonalkódnak jobban hiszek. persze bárki nyomtathat cimkét és ráragasztja az előre megvett dobozokra, de a hamisítók, nem fognak ilyennel tökölni, mert tudják a vásárlók pont a vonalkóddal nem fognak foglalkozni. megnézik a felírást, papír szerint jó a viszkozitás, van ilyen oylan ajánlás, amivel meg is győzték.
egy olaj színe még dobozban is (castrol os valamennyire átlátszik a jelzésnél) sokat sejtet. én is vettem fater autójához meg az enyémhez 0w-30-as olajat, magamnak SLX Prof. PowerFlow, neki ugyanez, csak LongTec. az egyiknek BMW ajánlása van a másiknak GM. az övé sötétebb volt, ráadásul az egyik dobozban több volt és még sötétebb dobozonkeresztül is mintha fáradt olaj lett volna. az övén a vonalkód olaszországra utaló volt, az enyémen német. felhívtam a shop-ot, ahonnan telefonon keresztül hallottam, hogy a tulaj maga bont fel egy egész raklapot, és veszi ki az olajakat, elküldte, ez meg ment vissza. az új olaj német vonalkódos volt és a színe szinte ugyanaz, mint az enyémnek, itt inkább azt mondom a doboznak volt köszönhető az eltérés.

mondhat itt bárki bármit, én a vonalkódnak hiszik. amit leírtam az csak az én tapasztalatom, de eddig pl akárkinek rendeltem Aral olajat, ami szintén német szitázott vonalkód volt, senki nem panaszkodott pl. bármely ismerősömnél járok a garázsba nézem az olajos dobozokat milyen vonalkód van rajta, és kérdezek. amiken kétes országok kódjai vannak, ott mindneki panaszkodik, legyen az bármilyen olaj.


Az, hogy milyen országban gyártják teljesen lényegtelen. (ha eredeti) A gyár előír egy minőséget és attól nem térhetnek el. (különben visszavonja a gyártási jogot) Gondolom Török autót sem vennél, pedig a BMW összeszerelő üzemében rengeteg Török, Román, Magyar dolgozik (beleértve a minőségellenőrzést is).
Ha valaki hamisít, akkor nem fog neki gondot okozni a vonalkódos matrica legyártása sem (egyszerűbb legyártani, mint a flakont)


a vonalkódnak a gyártási országnak megfelelőnek kell lennie, különben az országból elvileg nem vihető ki, vagyis van valami ilyesmi.
hidd el dolgoztam, már gyárban, tudom mik mennek. amikor audit van, akkor miindneki a ISO, meg egyéb xarok szerint dolgozik, aztán minden a régi. ugyanúgy a festékgyárban is beleszartak a festékbe, beleköptek, hugyoztak, jött is vissza persze belőle, hogy fekália szaga van. azt hiszed máshol nem így megy? nekem már van anyni tapasztalatom, hogy nem hiszek semmiben, csak amit magamnak csinálok.
a festékgyárban megvették a csupasz dobozt és azt cimkézték. ami festett doboz volt, azt direkt úgy gyárották, olyan vonalkóddal. voltak oylan dobozok, amiken lengyel festés volt, és át kellett őket cimkézni magyar vonalkódosra. és emelett olyan volt amilyen. ha ideges volt valaki, aki keverte a festéket simán belepisált. nah kb ugyanez van az olajnál is. valószínű palackoznak olyan olajat is, amiben egy kis tartály mosó anyag is... általában az első termékek közül vesznek ki mintát, ha vesznek...
nem dolgoztam még olajcsomagoló cégnél, de el tudom képzelni, főleg olyan helyeken, ahol szarért-hugyért dolgoztatják az embert. pont le fogja szarni.

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. július 16. hétfő, 09:55


vivaladiesel írta:

Annyi történt, hogy édesanyám VW polo-jában cseréltem otthon, saját kezűleg az olajat. Castrol Magnatec 5w-40 került bele... 1 teljes órán hagytam "csepegni" a fáradt olajat, hogy az minél több kifolyjon. Szűrő: csere, olaj beöntve, beindítom: kis idő múlva hallom, hogy ciripelnek a hidrotőkék!!!
Lehet, hogy belenyúltam valami hamisított castrolba. Nem tudom. Egyébként egy nagy múltú autóalkatrész cégnél vettem! (BÁRDI)
Passatos koromban én nagy Castrol fan voltam sajnálom, hogy csalódnom kellett a márkában.

És, hogy lássátok, hogy nem csak egy neten keringő pletykáról van szó ezért engedjétek meg, hogy bemásoljam az egyik srác történetét. (egy 5-ös bmw fórumról, ahol szintén regisztrálva vagyok)
-----------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------
KIARA írja:
Most még számokat nem írok, csak a dühömet kell kieresztenem, lehet attól megnyugszom egy kicsit.
Ha befejeződik minden, akkor írok összeget is.

Miután július közepén megvettem az autót, egyből lecseréltem az olajat. A fórumra beregelve, hallottam Muha mesterről, így a második olajcserémet már Ő végezte el. Karácsonykor újra eljött az idő, amikor olajat kellene cserélni. Hívtam is Atit, időpontot is megbeszéltünk, de sajnos el kellett utaznom külföldre. Az ünnepek, rohangálás miatt az olajcsere meg csak nem jött össze. Időhiány miatt a pár házra tőlem lévő autószervízbe vittem január első hetében. Pontosabban felhívtam a tulajt - eljött, elvitte az autót, kicserélte az olajat, aztán visszahozta. Gondoltam, egy olajcsere nem olyan bonyolult, bárhol megoldják. Castrol 10W40-et öntöttek bele. Mindegy gondoltam, lemegy 8-10 ezret aztán lecserélem.
Szóval a Castrollal lementem 428km-t, miután elment a fűtésem (ezt írtam agy másik topikban). A XI.ker-ben a Kondorosi úton lévő Zengő parkban szervizelnek egyik ügyfeleim. 2003ban mentek a Dakaron versenyben egy kamionnal, meg évekig szervizelték a Dakaros autókat a versenyeken. Most is foglalkoznok versenyautókkal, meg van egy másik szervizük ahol csak BMW-vel foglalkoznak. Bontanak is, főként E60-at, de van még E39-hez is néhány dolog.
Szóval rájuk bíztam a vasat és ha már szervíz, akkor javítsunk ki mindent ami hibás alapon. 25,000km alatt összejött 1-2 apróság.

1. Fűtés - hibája az volt, hogy a hátsó ülés alatt futó kábelköteg nem volt a helyén és kidörzsölődött.
2. Klímakompresszor csere - bontott Denso (DROT11)
3. Szíjak,görgők csere - új
4. Kormány szervoban szimering csere - új
5. Légtömegmérő csere - új
6. AC pumpa csere - új. Most már nem áll le 25 liternél!!!
7. EGR szelep kiiktatása.
8. Bal belső kilincs+bowden csere - új
9. Ablaktörlő kapcsoló kar csere - bontott (Nagysparco)
10. Kulcs tanítás - kiderült, hogy le volt húzva a csati, így bármilyen kulccsal indítható volt a BMWm. Gondolom a régi tulaj nem tudta betanítani.
11.LED facelift hátsó lámpák beszerelése - bontott (DROT11)
12.Hátsó elektr.ablakemelők beszerelése+kábelezés - bontott (DROT11)
13.Ajtókárpitok cseréje (bőr vs szövet) - bontott (DROT11)
14.Adagoló állítás.
15.Turbónyomás mérés
16.Teljes diag - a gép nem látja a komfort dolgokat. (lehet, hogy a titkos inditásgátló miatt. Ezen még dolgoznak majd)

Szóval sikerült minden. Nyáron miután adagolót cseréltem, elment az ereje az autónak. Visszavíttem a szerelőhöz, reklamálásomra állított rajta és olyan lett, mint régen. Jól ment, Xenon Balázs bizonyítja, őt vittem egyszer haza. Szóvá is tette, hogy még nem látott ilyen jó TDS-t.
Most,hogy Robiék beállították az adagolót, még jobb lett! Teljesen megváltozott az autó karakterisztikája! Leheletnyi gázadásra reagál, ha belelépek észrevehetően sokkal erőteljesebb, dinamikusabb a gyorsulás. Mondták is, hogy ilyen jó 525TDS-t még csak egyet láttak, egyik ismerősük E34-ében. 280ezer van benne, de biztos tekergetve volt. A Robi szerint viszont nincs kizárva, hogy eredeti a futása. Lemérték a turbónyomást és gyári adatokat produkál!!! Semmi kopás nincs benne. A szervízfőnök szerint - évek óta BMW-t hajt. E34,E39,E60,E61 - jobban megy,mint sok 530d! Ugráltam is a boldogságtól!
A lényeg, hogy tegnap estére kész lett a technika. Rohantam is érte. Visszaadtam a szerelés idejére kölcsönkapott Peugeot 206-ot (abba átülve érzed igazán a különbséget!! ) és GO!
Kondorosiról ki a Budafoki útra, kész csoda az autó viselkedése! Akár egy kezesbárány. Vagy inkább kezesbárányként viselkedő báránybőrbe bújt farkas, aki kész mindenkit felfalni. Kiérve a 6-os útra, az Auchan mellett az utolsó wolsburgi gti-t is letolva kitisztult a sáv. Padló, kilőtt, 4200 fordulatnál megtorpant. SOKK! Gáz vissza, újra padló. 4200nál megint megáll, gáz tart, 1-2sec és újra meglódul a vas. Felmegy a max.ig felvált és... kigyullad az olajnyomás lámpa. Ez a folyamat pár száz méteren történt. Elakadásjelző, félreállok, a motort leállítom. Újra inditom minden OK. Hívom a srácokat, hogy visszamegyek. Visszafordulok, lassan 2-2500 fordulaton megyek. A táv kb. 1,5-2km. Útközben néhányszor felvillan az olajnyomás. Alapjáraton a motor beremeg, érzem, hogy egy hengerben a hidrótőke nem kap olajat és nem nyit ki a szelep. Visszaérek, emelőn E60 futómű nélkül. E60 fel, E39 alá, olaj le és itt a döbbenet!!! A 428km-t lement Castrol olyan, mint a víz!!! Új szűrő, új olaj, de olajnyomás nincs. Szomorúan konstantáltam a tényt, hogy újra ott kell hagynom az autót. :sírás: Megint eljöttem a 206-al.
A másik szomorú dolog, hogy a Ducatóm is náluk van. Abban a 12000-et lement vezérműszíj ugrott át 140km/h-nál, elgörbítve a szelepeket :mereg: Előbb azt javítják meg, aztán valahogy beszúrják a BMWt, mivel tele vannak melóval.
Röviden így kezdődött az idei év. A Land Cruiserem novembertől épül, márciusra lesz kész. Eleve optimista vagyok, ezért úgy tekintek a dolgokra, hogy lesz 3 JÓ autóm. Igen ám, csak milyen áron?! :mereg: A január úgy kezdődött, hogy megvettem 2db éves autópálya matricát + 1 szlovákot. Csak ez cirka 103eft + Ducató müszaki. Most meg a javítás! És mind egyszerre!!! :sírás: :mereg:

Mit tanácsoltok, mit tegyek az emberrel aki beleöntötte a szar Castrol olajat? Persze számlát azt nem adott, így nem tudom bizonyítani, hogy ő cserélte. Ráadásul majdnem szomszéd.
--------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
Hozzáteszem, hogy a fent említett szerelő plombázott, hivatalos, Castrol-os hordóban kapja az olajat!


Olajat számlával együtt kell megvenni! A csere szerintem nem egy nagy dolog, így simán elvégezhető otthon is. Max egy kicsit olajos lesz az ember keze, de legalább tudja mi van a motorban. Ha még a flakonokat is elrakja legalább a következő cseréig (mintavétel lehetősége) akkor bebiztosította magát.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. július 16. hétfő, 09:45


YELLOW írta: emberek... már amikor nem is tudom visszább írta valaki a plombázott hordót.....

mi jelentősége van? a plombára van beütött (nyomott) szám, karakter sorozat, amiből visszavezethető egy két dolog. nekem idehozol valamit simán rakok rá plombát, max nem nem lesz rajta szöveg... mert gondolom a plombát nem ellenőrzi nagyon sneki, látja, hogy ott van és meg is van nyugodva.
a plomba nem garancia arra, hogy az is van benne. inkább azért kell, hogy menet közben nem volt megbontva a termék. azt ugyanúgy rátehetik kis pistáék, amikor a szar olajjal töltik meg a hordót.
a castrol jó olaj. de 20ezerszer el lett mondva, a magnatec szar, és amúgy sem BMW-be való olaj. ha valaki hülye, haljon meg. a szervízben nem fognak új hordót bontani, vagy akármi, max rámondják, hogy az és az lett belerakva, közben meg az ami VÓT!
egyébként mi is túlrágjuk ezt az olaj témát már.
én a korábban már írt vonalkódnak jobban hiszek. persze bárki nyomtathat cimkét és ráragasztja az előre megvett dobozokra, de a hamisítók, nem fognak ilyennel tökölni, mert tudják a vásárlók pont a vonalkóddal nem fognak foglalkozni. megnézik a felírást, papír szerint jó a viszkozitás, van ilyen oylan ajánlás, amivel meg is győzték.
egy olaj színe még dobozban is (castrol os valamennyire átlátszik a jelzésnél) sokat sejtet. én is vettem fater autójához meg az enyémhez 0w-30-as olajat, magamnak SLX Prof. PowerFlow, neki ugyanez, csak LongTec. az egyiknek BMW ajánlása van a másiknak GM. az övé sötétebb volt, ráadásul az egyik dobozban több volt és még sötétebb dobozonkeresztül is mintha fáradt olaj lett volna. az övén a vonalkód olaszországra utaló volt, az enyémen német. felhívtam a shop-ot, ahonnan telefonon keresztül hallottam, hogy a tulaj maga bont fel egy egész raklapot, és veszi ki az olajakat, elküldte, ez meg ment vissza. az új olaj német vonalkódos volt és a színe szinte ugyanaz, mint az enyémnek, itt inkább azt mondom a doboznak volt köszönhető az eltérés.

mondhat itt bárki bármit, én a vonalkódnak hiszik. amit leírtam az csak az én tapasztalatom, de eddig pl akárkinek rendeltem Aral olajat, ami szintén német szitázott vonalkód volt, senki nem panaszkodott pl. bármely ismerősömnél járok a garázsba nézem az olajos dobozokat milyen vonalkód van rajta, és kérdezek. amiken kétes országok kódjai vannak, ott mindneki panaszkodik, legyen az bármilyen olaj.


Az, hogy milyen országban gyártják teljesen lényegtelen. (ha eredeti) A gyár előír egy minőséget és attól nem térhetnek el. (különben visszavonja a gyártási jogot) Gondolom Török autót sem vennél, pedig a BMW összeszerelő üzemében rengeteg Török, Román, Magyar dolgozik (beleértve a minőségellenőrzést is).
Ha valaki hamisít, akkor nem fog neki gondot okozni a vonalkódos matrica legyártása sem (egyszerűbb legyártani, mint a flakont)

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. július 16. hétfő, 09:31


emberek... már amikor nem is tudom visszább írta valaki a plombázott hordót.....

mi jelentősége van? a plombára van beütött (nyomott) szám, karakter sorozat, amiből visszavezethető egy két dolog. nekem idehozol valamit simán rakok rá plombát, max nem nem lesz rajta szöveg... mert gondolom a plombát nem ellenőrzi nagyon sneki, látja, hogy ott van és meg is van nyugodva.
a plomba nem garancia arra, hogy az is van benne. inkább azért kell, hogy menet közben nem volt megbontva a termék. azt ugyanúgy rátehetik kis pistáék, amikor a szar olajjal töltik meg a hordót.
a castrol jó olaj. de 20ezerszer el lett mondva, a magnatec szar, és amúgy sem BMW-be való olaj. ha valaki hülye, haljon meg. a szervízben nem fognak új hordót bontani, vagy akármi, max rámondják, hogy az és az lett belerakva, közben meg az ami VÓT!
egyébként mi is túlrágjuk ezt az olaj témát már.
én a korábban már írt vonalkódnak jobban hiszek. persze bárki nyomtathat cimkét és ráragasztja az előre megvett dobozokra, de a hamisítók, nem fognak ilyennel tökölni, mert tudják a vásárlók pont a vonalkóddal nem fognak foglalkozni. megnézik a felírást, papír szerint jó a viszkozitás, van ilyen oylan ajánlás, amivel meg is győzték.
egy olaj színe még dobozban is (castrol os valamennyire átlátszik a jelzésnél) sokat sejtet. én is vettem fater autójához meg az enyémhez 0w-30-as olajat, magamnak SLX Prof. PowerFlow, neki ugyanez, csak LongTec. az egyiknek BMW ajánlása van a másiknak GM. az övé sötétebb volt, ráadásul az egyik dobozban több volt és még sötétebb dobozonkeresztül is mintha fáradt olaj lett volna. az övén a vonalkód olaszországra utaló volt, az enyémen német. felhívtam a shop-ot, ahonnan telefonon keresztül hallottam, hogy a tulaj maga bont fel egy egész raklapot, és veszi ki az olajakat, elküldte, ez meg ment vissza. az új olaj német vonalkódos volt és a színe szinte ugyanaz, mint az enyémnek, itt inkább azt mondom a doboznak volt köszönhető az eltérés.

mondhat itt bárki bármit, én a vonalkódnak hiszik. amit leírtam az csak az én tapasztalatom, de eddig pl akárkinek rendeltem Aral olajat, ami szintén német szitázott vonalkód volt, senki nem panaszkodott pl. bármely ismerősömnél járok a garázsba nézem az olajos dobozokat milyen vonalkód van rajta, és kérdezek. amiken kétes országok kódjai vannak, ott mindneki panaszkodik, legyen az bármilyen olaj.

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. július 16. hétfő, 08:52


BarG írta:
vivaladiesel írta:
jokerface írta:
De amúgy is a Castrol volt (vagy most is az) a BMW hivatalos olajpartnere. Nagy baj nem lehet vele


Lehet vele baj... Nekem már sikerült befürödni megbízható helyről vett castrollal. Azóta csak Mobil 1-et használok. (teljes megelégedéssel)


Erről a befürdésről bővebben is írhatnál.

Én szinte csak Castrolt használtam, 0W-40-et. Kétszer tettem be Mobil-1-et, de utána hangosabb lett a motor, ezért nem erőszakoskodtam tovább. A hamis Castrolról sokat lehet hallani, olvasni a neten, de még senkit se láttam, akinek valós problémája lett volna, csak olyan hallottam a sógorom munkatársának az anyósától típusút. Mostanában ráhagyom a szerelőmre, ő 60 literes hordóban veszi a Fuchsot, de nincs 0W-40 LL01, vagy LL04-ben, csak 5W-40, ami kevésbé szimpatikus. De a lényeg a plombált hordók, amik ott állnak a műhelyben, tuti eredetiek.

Amúgy a Castrolokat(meg a Mobilt is) mindig olyan netes boltból vettem, ahol van normál bolt is, nem csak egy webcím, ami ma elérhető, holnap meg már nem.


Annyi történt, hogy édesanyám VW polo-jában cseréltem otthon, saját kezűleg az olajat. Castrol Magnatec 5w-40 került bele... 1 teljes órán hagytam "csepegni" a fáradt olajat, hogy az minél több kifolyjon. Szűrő: csere, olaj beöntve, beindítom: kis idő múlva hallom, hogy ciripelnek a hidrotőkék!!!
Lehet, hogy belenyúltam valami hamisított castrolba. Nem tudom. Egyébként egy nagy múltú autóalkatrész cégnél vettem! (BÁRDI)
Passatos koromban én nagy Castrol fan voltam sajnálom, hogy csalódnom kellett a márkában.

És, hogy lássátok, hogy nem csak egy neten keringő pletykáról van szó ezért engedjétek meg, hogy bemásoljam az egyik srác történetét. (egy 5-ös bmw fórumról, ahol szintén regisztrálva vagyok)
-----------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------
KIARA írja:
Most még számokat nem írok, csak a dühömet kell kieresztenem, lehet attól megnyugszom egy kicsit.
Ha befejeződik minden, akkor írok összeget is.

Miután július közepén megvettem az autót, egyből lecseréltem az olajat. A fórumra beregelve, hallottam Muha mesterről, így a második olajcserémet már Ő végezte el. Karácsonykor újra eljött az idő, amikor olajat kellene cserélni. Hívtam is Atit, időpontot is megbeszéltünk, de sajnos el kellett utaznom külföldre. Az ünnepek, rohangálás miatt az olajcsere meg csak nem jött össze. Időhiány miatt a pár házra tőlem lévő autószervízbe vittem január első hetében. Pontosabban felhívtam a tulajt - eljött, elvitte az autót, kicserélte az olajat, aztán visszahozta. Gondoltam, egy olajcsere nem olyan bonyolult, bárhol megoldják. Castrol 10W40-et öntöttek bele. Mindegy gondoltam, lemegy 8-10 ezret aztán lecserélem.
Szóval a Castrollal lementem 428km-t, miután elment a fűtésem (ezt írtam agy másik topikban). A XI.ker-ben a Kondorosi úton lévő Zengő parkban szervizelnek egyik ügyfeleim. 2003ban mentek a Dakaron versenyben egy kamionnal, meg évekig szervizelték a Dakaros autókat a versenyeken. Most is foglalkoznok versenyautókkal, meg van egy másik szervizük ahol csak BMW-vel foglalkoznak. Bontanak is, főként E60-at, de van még E39-hez is néhány dolog.
Szóval rájuk bíztam a vasat és ha már szervíz, akkor javítsunk ki mindent ami hibás alapon. 25,000km alatt összejött 1-2 apróság.

1. Fűtés - hibája az volt, hogy a hátsó ülés alatt futó kábelköteg nem volt a helyén és kidörzsölődött.
2. Klímakompresszor csere - bontott Denso (DROT11)
3. Szíjak,görgők csere - új
4. Kormány szervoban szimering csere - új
5. Légtömegmérő csere - új
6. AC pumpa csere - új. Most már nem áll le 25 liternél!!!
7. EGR szelep kiiktatása.
8. Bal belső kilincs+bowden csere - új
9. Ablaktörlő kapcsoló kar csere - bontott (Nagysparco)
10. Kulcs tanítás - kiderült, hogy le volt húzva a csati, így bármilyen kulccsal indítható volt a BMWm. Gondolom a régi tulaj nem tudta betanítani.
11.LED facelift hátsó lámpák beszerelése - bontott (DROT11)
12.Hátsó elektr.ablakemelők beszerelése+kábelezés - bontott (DROT11)
13.Ajtókárpitok cseréje (bőr vs szövet) - bontott (DROT11)
14.Adagoló állítás.
15.Turbónyomás mérés
16.Teljes diag - a gép nem látja a komfort dolgokat. (lehet, hogy a titkos inditásgátló miatt. Ezen még dolgoznak majd)

Szóval sikerült minden. Nyáron miután adagolót cseréltem, elment az ereje az autónak. Visszavíttem a szerelőhöz, reklamálásomra állított rajta és olyan lett, mint régen. Jól ment, Xenon Balázs bizonyítja, őt vittem egyszer haza. Szóvá is tette, hogy még nem látott ilyen jó TDS-t.
Most,hogy Robiék beállították az adagolót, még jobb lett! Teljesen megváltozott az autó karakterisztikája! Leheletnyi gázadásra reagál, ha belelépek észrevehetően sokkal erőteljesebb, dinamikusabb a gyorsulás. Mondták is, hogy ilyen jó 525TDS-t még csak egyet láttak, egyik ismerősük E34-ében. 280ezer van benne, de biztos tekergetve volt. A Robi szerint viszont nincs kizárva, hogy eredeti a futása. Lemérték a turbónyomást és gyári adatokat produkál!!! Semmi kopás nincs benne. A szervízfőnök szerint - évek óta BMW-t hajt. E34,E39,E60,E61 - jobban megy,mint sok 530d! Ugráltam is a boldogságtól!
A lényeg, hogy tegnap estére kész lett a technika. Rohantam is érte. Visszaadtam a szerelés idejére kölcsönkapott Peugeot 206-ot (abba átülve érzed igazán a különbséget!! ) és GO!
Kondorosiról ki a Budafoki útra, kész csoda az autó viselkedése! Akár egy kezesbárány. Vagy inkább kezesbárányként viselkedő báránybőrbe bújt farkas, aki kész mindenkit felfalni. Kiérve a 6-os útra, az Auchan mellett az utolsó wolsburgi gti-t is letolva kitisztult a sáv. Padló, kilőtt, 4200 fordulatnál megtorpant. SOKK! Gáz vissza, újra padló. 4200nál megint megáll, gáz tart, 1-2sec és újra meglódul a vas. Felmegy a max.ig felvált és... kigyullad az olajnyomás lámpa. Ez a folyamat pár száz méteren történt. Elakadásjelző, félreállok, a motort leállítom. Újra inditom minden OK. Hívom a srácokat, hogy visszamegyek. Visszafordulok, lassan 2-2500 fordulaton megyek. A táv kb. 1,5-2km. Útközben néhányszor felvillan az olajnyomás. Alapjáraton a motor beremeg, érzem, hogy egy hengerben a hidrótőke nem kap olajat és nem nyit ki a szelep. Visszaérek, emelőn E60 futómű nélkül. E60 fel, E39 alá, olaj le és itt a döbbenet!!! A 428km-t lement Castrol olyan, mint a víz!!! Új szűrő, új olaj, de olajnyomás nincs. Szomorúan konstantáltam a tényt, hogy újra ott kell hagynom az autót. :sírás: Megint eljöttem a 206-al.
A másik szomorú dolog, hogy a Ducatóm is náluk van. Abban a 12000-et lement vezérműszíj ugrott át 140km/h-nál, elgörbítve a szelepeket :mereg: Előbb azt javítják meg, aztán valahogy beszúrják a BMWt, mivel tele vannak melóval.
Röviden így kezdődött az idei év. A Land Cruiserem novembertől épül, márciusra lesz kész. Eleve optimista vagyok, ezért úgy tekintek a dolgokra, hogy lesz 3 JÓ autóm. Igen ám, csak milyen áron?! :mereg: A január úgy kezdődött, hogy megvettem 2db éves autópálya matricát + 1 szlovákot. Csak ez cirka 103eft + Ducató müszaki. Most meg a javítás! És mind egyszerre!!! :sírás: :mereg:

Mit tanácsoltok, mit tegyek az emberrel aki beleöntötte a szar Castrol olajat? Persze számlát azt nem adott, így nem tudom bizonyítani, hogy ő cserélte. Ráadásul majdnem szomszéd.
--------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
Hozzáteszem, hogy a fent említett szerelő plombázott, hivatalos, Castrol-os hordóban kapja az olajat!

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. július 15. vasárnap, 19:38


vivaladiesel írta:
jokerface írta:
De amúgy is a Castrol volt (vagy most is az) a BMW hivatalos olajpartnere. Nagy baj nem lehet vele


Lehet vele baj... Nekem már sikerült befürödni megbízható helyről vett castrollal. Azóta csak Mobil 1-et használok. (teljes megelégedéssel)


Erről a befürdésről bővebben is írhatnál.

Én szinte csak Castrolt használtam, 0W-40-et. Kétszer tettem be Mobil-1-et, de utána hangosabb lett a motor, ezért nem erőszakoskodtam tovább. A hamis Castrolról sokat lehet hallani, olvasni a neten, de még senkit se láttam, akinek valós problémája lett volna, csak olyan hallottam a sógorom munkatársának az anyósától típusút. Mostanában ráhagyom a szerelőmre, ő 60 literes hordóban veszi a Fuchsot, de nincs 0W-40 LL01, vagy LL04-ben, csak 5W-40, ami kevésbé szimpatikus. De a lényeg a plombált hordók, amik ott állnak a műhelyben, tuti eredetiek.

Amúgy a Castrolokat(meg a Mobilt is) mindig olyan netes boltból vettem, ahol van normál bolt is, nem csak egy webcím, ami ma elérhető, holnap meg már nem.

jokerface
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jokerface

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 538

Elküldve: 2012. július 15. vasárnap, 19:09


Sajnálom,erröl nem tudtam,hogy lehet vele baj. Személy szerint még nem használtam Castrolt.
És mit tett a motorral?




vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. július 15. vasárnap, 18:36


jokerface írta:
De amúgy is a Castrol volt (vagy most is az) a BMW hivatalos olajpartnere. Nagy baj nem lehet vele


Lehet vele baj... Nekem már sikerült befürödni megbízható helyről vett castrollal. Azóta csak Mobil 1-et használok. (teljes megelégedéssel)

jokerface
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jokerface

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 538

Elküldve: 2012. július 15. vasárnap, 18:05


Akkor is 5w30-ast.
A lényeg,hogy a BMW szabványnak megfelelö legyen. Rá kellene,hogy legyen írva a dobozára.
De amúgy is a Castrol volt (vagy most is az) a BMW hivatalos olajpartnere. Nagy baj nem lehet vele

MavericK
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2005

státusz MavericK

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 85

Elküldve: 2012. július 15. vasárnap, 16:52


jokerface írta: Ha BMW olajat akarsz bele akkor 5w30-as,Longlife 04.


És ha esetleg Castrolt ?

jokerface
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jokerface

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 538

Elküldve: 2012. július 15. vasárnap, 16:11


Ha BMW olajat akarsz bele akkor 5w30-as,Longlife 04.

MavericK
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2005

státusz MavericK

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 85

Elküldve: 2012. július 15. vasárnap, 15:41


Meg lehet valahol nézni, hogy milyen olaj kell hivatalosan a motorba?
318d e90 2005-ös kiadás. Elvileg 5w30-as, de nem vagyok biztos benne...

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. július 09. hétfő, 22:33


BMW_0902 írta:

Köszönöm a választ!

Isten igazából összetett a probléma:
- csöpögő vákuumszivattyú (ami nem vészes, de csöpög)
- és minimum közeli olajszint
+ szar olajjeladó.

Szóval nálad 1 liter 10.000 km? :


Igen. Ez egy nagy átlag. Mint említettem fogyott ennél kevesebb és több is, amikor sokszor volt beindítva, hidegen ment, toltam neki magas fordulaton stb stb... Az 1 liter olyan viszonyítási alap. Az főtengely elülső szimmeringje nekem is gatya. De most volt olajcsere bmw olajra, majd beszámolok, ha nem felejtem el.

Az óra állásra, km futásra nem alapozhatok, mert a '86-es mazdám pl 1-2 decit max fél litert fogyasztott és abban 400k km volt, ha nem több.



BMW_0902
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz BMW_0902

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 113

Elküldve: 2012. július 09. hétfő, 22:25


jons írta:
lorand007 írta:
Az unix bmw bol 5w30 at es 0w40 et dob ki, most akkor milyen kell belle?


Amelyik szimpatikus. Költség szempontjából általában az 5w40 jó választás.

BMW_0902 írta:
Lenne egy olyan kérdésem, hogy átlagban mennyi olajat eszik meg nálatok a BMW, ha egyáltalán eszi?


Ha dolgozni járok vele 5km-re oda, 5km-re vissza akkor jobban fogy. Ha hosszút megyek vele és minimális a kényelem, szóval 5km-re bicajozok, akkor kevesebb. Átlagban 1L/10k km

Castrol jobban fogyott, Mobil 1 kevésbé fogyott a második olajcsere után.
Miért kérdezed?



Köszönöm a választ!

Isten igazából összetett a probléma:
- csöpögő vákuumszivattyú (ami nem vészes, de csöpög)
- és minimum közeli olajszint
+ szar olajjeladó.

Szóval nálad 1 liter 10.000 km? :

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. július 09. hétfő, 22:12


lorand007 írta:
Az unix bmw bol 5w30 at es 0w40 et dob ki, most akkor milyen kell belle?


Amelyik szimpatikus. Költség szempontjából általában az 5w40 jó választás.

BMW_0902 írta:
Lenne egy olyan kérdésem, hogy átlagban mennyi olajat eszik meg nálatok a BMW, ha egyáltalán eszi?


Ha dolgozni járok vele 5km-re oda, 5km-re vissza akkor jobban fogy. Ha hosszút megyek vele és minimális a kényelem, szóval 5km-re bicajozok, akkor kevesebb. Átlagban 1L/10k km

Castrol jobban fogyott, Mobil 1 kevésbé fogyott a második olajcsere után.
Miért kérdezed?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. július 09. hétfő, 22:16